Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2012, 00:40   #21
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een onzin! Vrouwenbesnijdenis is strafbaar in ons land!
Geen genitale piercings meer dus...

Citaat:
§1. Hij die eender welke vorm van verminking van de genitaliën van een persoon van het vrouwelijke geslacht uitvoert, vergemakkelijkt of bevordert, met of zonder de toestemming van deze persoon, zal bestraft worden met een gevangenisstraf van 3 tot 5 jaar. De poging zal bestraft worden met een gevangenisstraf van 8 dagen tot een jaar.
Wel jammer dat deze wet dan weer pure discriminatie is, jongens krijgen geen bescherming...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 00:45   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Indien je je echt gaat verdiepen hier in uitgaande van de vraag of dit al dan niet iets preislamitisch is zit je naast de kwestie.
Punt is dat het NU deel uitmaakt van een tak van het islamitisch geloof en er NU slachtoffers vallen.

Aangezien de MO zijn boekje, de koran, geheel gestolen is van vroegere godsdiensten is trouwens alles daarin feitelijk preislamitisch...
Dat is helemaal niet naast de kwestie, want er vallen immers niet alleen onder de moslims slachtoffers. Door je te viseren op de islam, zal je dus slachtoffers over het hoofd zien en de praktijk ook niet kunnen bestrijden.

Zoals ik al zei is het immers een regionaal cultureel gebruik, dat daar dus bij alle religies voorkomt en daar dus ook met alle religies is verweven. Niet alleen imams raden dat daar dus aan, maar even goed de christelijke priesters.

In de Koran zal je dan ook niets vinden over vrouwenbesnijdenis. Wel is er een hadith waarin staat dat vrouwenbesnijdenis een eer is, maar de authenticiteit dan die hadith wordt betwist. Hoe dan ook is het geen islamitisch voorschrift, vandaar dat de meerderheid van de moslims het gebruik ook niet kennen (itt mannenbesnijdenis).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 00:51   #23
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wel jammer dat deze wet dan weer pure discriminatie is, jongens krijgen geen bescherming...
Dat is idd jammer, maar te verklaren door het feit dat het zo'n ingeburgerde praktijk is. Niet alleen bij moslims en joden, maar ook bij christenen. In de VS is bijvoorbeeld de helft van de mannen besneden.

En het speelt natuurlijk ook mee dat er weinig gezondheidsrisico's mee verbonden zijn, maar dat neemt niet weg dat sommige mannen er toch nadelen van ondervinden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 04:59   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
§2. Indien de verminking uitgevoerd wordt op een minderjarige of met een winstoogmerk zal de straf bestaan uit een opsluiting van 5 tot 7 jaar. De daders (ouders en/of besnijdster) kunnen vervolgd worden voor een besnijdenis uitgevoerd in België, in Europa of in Afrika tijdens een vakantie.
Uiterst jammer dat de wetgever spreekt over "kunnen" in plaats van "zullen".
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 09:07   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat je er blijkbaar meer over wil weten, een beetje ongekleurde informatie:

Het is oorspronkelijk idd een Afrikaans cultureel gebruik en is dus niet alleen pre-islamitsch, maar even goed pre-christelijk. Het gebeurt vandaag dan ook niet alleen bij moslims, maar ook bij christenen en animisten. Het is dus een regionaal cultuurgebonden praktijk, die nog steeds hoofdzakelijk in Afrika gebeurd, maar dus niet overal in Afrika en ook niet meer uitsluitend in Afrika. De meerderheid van de moslims (waaronder Marokkanen en Turken) kennen het gebruik overigens niet.
aub. Het grootste moslimland ter wereld, Indonesie kent 99% vrouwenbesnijdenis. Weliswaar in lichtere vorm, maar daar gaat uw verhaaltje.
Uiteraard werd dit enkel ingevoerd door de islamitische handelaars die heel Indonesie bekeerden (uiteraard niet met het zwaard, VREDELIEVEND he), maar het is dus wel duidelijk dat islam/Mohammed weldegelijk het gebruik ondersteunt en vereist.
Stop toch eens met dat te willen ontkennen.

De zeven christenen die het ook lieten doen, deden dat ook omdat Benny vond dat het zo hoorde zeker.
Of nee, wacht, Jezus heeft in zijn bergrede waarschijnijk gezegd "en laat de vrouwen en dochters besnijden, dat is beter voor hen".... of nee, wacht, dat was een andere.

Kortom: het IS een pre-islamitisch gebruik, daarover is iedereen het eens. ENKEL islam heeft dit gebruik bekrachtigd in koran en hadith. En als er christenen zijn die het ook doen, dan gebeurt dit uit culturele overlevering.

Als ik het nu ergens van op de heupen krijg is het die verdommese linkse politiek correcte Goebbeliaanse ONZIN die sommigen ons door de strot blijven duwen.
Zet er nog een bekeerde boeddhist tussen in Afrika en ze gaat nog beweren dat ook boeddhisten hun dochters besnijden...
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 09:11   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is helemaal niet naast de kwestie, want er vallen immers niet alleen onder de moslims slachtoffers. Door je te viseren op de islam, zal je dus slachtoffers over het hoofd zien en de praktijk ook niet kunnen bestrijden.

Zoals ik al zei is het immers een regionaal cultureel gebruik, dat daar dus bij alle religies voorkomt en daar dus ook met alle religies is verweven. Niet alleen imams raden dat daar dus aan, maar even goed de christelijke priesters.

In de Koran zal je dan ook niets vinden over vrouwenbesnijdenis. Wel is er een hadith waarin staat dat vrouwenbesnijdenis een eer is, maar de authenticiteit dan die hadith wordt betwist. Hoe dan ook is het geen islamitisch voorschrift, vandaar dat de meerderheid van de moslims het gebruik ook niet kennen (itt mannenbesnijdenis).
mevrouw u LIEGT.
We hebben hier al tig keer de hadith gezet waarin duidelijk staat dat Mohammed het gebruik ondersteunt.

Alleen heeft uw goegemeente ineens besloten dat deze goedgekeurde (sahih) hadith in feite niet telt!

Stop met uw leugens.

nogmaals: in het christendom en jodendom komt de verplichting tot besnijden NIET voor, in tegenstelling tot islam. (ze mochten wel niet te diep snijden, maar snijden deden ze zeker. )
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 09:13   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is idd jammer, maar te verklaren door het feit dat het zo'n ingeburgerde praktijk is. Niet alleen bij moslims en joden, maar ook bij christenen. In de VS is bijvoorbeeld de helft van de mannen besneden.

En het speelt natuurlijk ook mee dat er weinig gezondheidsrisico's mee verbonden zijn, maar dat neemt niet weg dat sommige mannen er toch nadelen van ondervinden.
ja, en in de VS deden ze dat ook omdat Jezus in de bergrede vertelde dat het beter was jongens te besnijden zodat ze hun Kellog's cornflakes dan sneller konden opeten... of nee wacht, het was mijnheer Kellog zèlf die vond dat besnijden hielp tegen masturbatie! En mijnheer Kellog is de christelijke paus van de ontbijtgranen nietwaar?

Een halve eeuw geleden lieten de meeste christenen hier de amandelen verwijderen bij hun kinderen. Dat stond volgens Edina ook in de boekskes en dat was ook een christelijk gebruik zegt ze. Want het waren toch christenen die het deden en de moslim haalden geen amandelen weg bij hun kinderen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2012 om 09:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 09:46   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nu, op zich kan het uiteraard geen kwaad om die bepaalde hadith "anders te interpreteren" en die boodschap door te geven in de Afrikaanse landen. Uiteindelijk heeft men in Indonesie die fatwa ook "anders" geïnterpreteerd en is besnijdenis daar vervlakt tot een lichte incisie in de clitoris van het babytje (liefst zonder verdoving denk ik). Maar kom, geen verdere kwalijke gevolgen naar het schijnt.

Blijkbaar hebben ondertussen vele Afrikaanse landen vrouwenbesnijdenis al verboden/afgekeurd via de nodige fatwa's die men daarvoor toch hoeft uit te vaardigen.



(ik wacht nu op de fatwa van paus Benny, die volgens Edina ook vrouwenbesnijdenis propageert).


Dat is alvast goed nieuws.
Wel spijtig dat men in Egypte het verbod op besnijdenis al lekker wil terugschroeven sinds islam aan de macht is. ......
http://www.businessinsider.com/azza-...mcision-2012-4

Maar het heeft er NIKS mee te maken zegt Edina. En al wie het tegengestelde beweert is een neo-nazistische fascistische racist.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 10:22   #29
geentje.gleiewiend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik ergens heb gesteld dat deze vrouwen geen hulp verdienen en in principe zouden ze die onder de geldende regels nu al moeten krijgen. Mensen die aan andere vormen van zelfverminking doen krijgen die toch ook? In mijn ogen is godsdienstwaanzin in niks verschillend van andere vormen van waanzin.

Indien je je echt gaat verdiepen hier in uitgaande van de vraag of dit al dan niet iets preislamitisch is zit je naast de kwestie.
Punt is dat het NU deel uitmaakt van een tak van het islamitisch geloof en er NU slachtoffers vallen.

Aangezien de MO zijn boekje, de koran, geheel gestolen is van vroegere godsdiensten is trouwens alles daarin feitelijk preislamitisch...
Neen ik heb nooit beweerd dat u zegt dat die vrouwen geen hulp zouden nodig hebben.
Ik dacht alleen maar hardop. Ik kwam terug op m'n eigen bedenking dat alleen hulpeloze slachtoffers hulp nodig hadden en niet de vrouwen die er zelf om vroegen. Maar heel deze materie is compleet nieuw voor me, vandaar mijn verandering van visie, wat inderdaad wat verwarrend over kan komen.

eigenlijk gaat het voor mij toch dieper dan alleen maar de besnijdenis/mishandeling.
Ik lees hier wel het een en ander dat wat tegenstrijdig is. De ene beweerd dat het toch ondersteund is door moslims anderen beweren anders... Enfin... Wat ik hier uithaal is het algemeen en bijna universele gedachte dat de vrouw een minderwaardig wezen is ondergeschikt aan alles wat enige waarde heeft.
Een man wordt dan wel besneden maar heeft er verder (denk ik ) weinig of geen last van heeft terwijl dit bij de vrouw anders ligt en dit willens en wetens toch gehandhaafd wordt.

Het verschil bij een man komt bij mij door het idee dat mijn zoontje ook zou moeten "besneden" worden omdat hij "te nauw" zou zijn. De dokter die me dat vertelde sprak over een operatie en ik wist niet goed wat er precies bedoelt werd.
Bij navraag bleek het om "besnijden" te gaan. Ik heb tot hier toe niks laten doen en mijn zoontje klaagt nergens over. Dus ik wacht gewoon af en zie wel op het moment dat mijn zoon klachten krijgt. Vandaar mijn idee dat een man er minder last/geen last van heeft.

Maar zoals ik al zei is het de bijna universele gedachte dat de vrouw nog minder waard is dan de veestapel, want die wordt wel goed verzorgd dat aan de basis ligt van deze verminking.

Als je docu's over afrika ziet dan zie je dat de vrouwen hard werken: de hutten bouwen en ploeteren terwijl de mannen rustig op hun "*nt" zitten. In het boedisme en hindoeisme zijn de vrouwen ook ondergeschikt. Bij de moslims al helemaal en bij ons werd maria magdalena tot hoer herschapen omdat ze onmogelijk gelijkwaardig kon zijn met de mannen.
De vrouwen hier in belgie hebben moeten vechten voor hun stemrecht terwijl de mannen dat al hadden om maar een voorbeeld te geven. Bij ons is de vrouw nog het minst ondergeschikt dan elders in de wereld, maar hiervoor hebben we toch een hele weg moeten afleggen.
geentje.gleiewiend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 10:29   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Bij een te nauwe voorhuid ben je misschien al te laat. Het is de bedoeling tegenwoordig dat de moeder (ouders) bij een baby dagelijks het velletje naar beneden trekken en zo het nauwe stukje kunnen uitrekken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 10:48   #31
geentje.gleiewiend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 14
Standaard

Dat hebben ze me nooit verteld. Dus heb ik dat ook nooit gedaan.
Wel is mij ooit eens voor de geest gekomen (ik weet niet meer of ik het las of ik het gehoord heb of wat dan ook) dat je dat zelf nooit mag doen bij een baby omdat er een soort van "lijm" aan zit dat met de tijd oplost en dan vanzelf verder alles zou gaan.

Vreemd van mij uitgelegd maar ik kan dit alles zo moeilijk verwoorden
geentje.gleiewiend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 11:05   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik zou toch maar eens met je zoontje naar de arts gaan als ik jou was. Beter goed geinformeerd dan te lang gewacht.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 12:09   #33
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Je kan ook het werkwoord"kerven" gebruiken.
Barbaren beSNIJDEN. Niks meer,zeker niks minder.
Wanneer ze klaar zijn met de genitalien,beginnen ze aan de rest.
Maw.,dan start het KELEN.
't Moet een gave zijn ,maar..........met het mes kunnen ze overweg,dat moet gezegd.
En die vergoelijkingen in de zin van,"dat ge(mis)bruik wordt aangeraden/verplicht,in de,bijbel,talmoed,koran,(daar gaan we weer)gelul van een of andere seniele baardaap,uit
de prehistorie,die met griffel of pluim,zijn tijd verdreef........
Wat zo'n knul neerkrastte of pende,EEEEUWEN geleden......
Circa 60 jaar geleden waren poeders van WITTE KRUIS,DR.MANN,de koorts/pijnstiller.
Nu zijn het dafalgan,nurofen,enz.....
Kan iedereen mee?
Ook de intelectuele pamperaars?
Goed zo!

ZION.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 13:48   #34
geentje.gleiewiend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 14
Standaard

Ik heb net het boek gelezen dat ik voor mijn dochter kocht: "de dochter van de imam".
Ik heb er niet veel in gelezen dat mijn haar ten berge doet rijzen omdat de toestanden erin beschreven me enigsinds bekend waren.

Maar zij raade dan weer de boeken aan van ene schrijfster die ook door Claesens Joris werd aangeraden.

Ik ben dus op het internet gaan grasduinen en ik kwam het volgende tegen:

VATAN besnijdeniskliniek is de grootste besnijdeniskliniek van Nederland.

Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik sta werkelijk paf en vraag me af of dat in belgie ook zomaar bestaat? Ik ga verder grasduinen, maar was zo aangeslagen dat ik dit toch wilde delen met jullie
geentje.gleiewiend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 17:20   #35
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb ooit eens op een BBC-uitzending een uitleg gehoord door een overtuigd islamitische dame. Zij trok ook zeer fel van leer tegen deze kwalijke praktijk. Ze beweerde dat de oorsprong van die meisjesbesnijdenis helemaal niet islamitisch maar pre-islamitisch is. Meer bepaald vooral Afrikaans.
Niet noodzakelijk Afrikaans. In Egypte is 97% van de vrouwen besneden, en hoewel Egypte technisch gesproken in Afrika ligt, zijn het toch Arabieren. Ook in Irak is 15% van de vrouwen besneden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 17:35   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is idd jammer, maar te verklaren door het feit dat het zo'n ingeburgerde praktijk is.
Ja laten we vooral niet veel voorkomende verminkingen aanpakken. De eigen veel voorkomende onteringen van het menselijk lichaam laten zien we door de vingers. Dat is namelijk te delicaat om aan te pakken. Laten we doen alsof dat niet zo erg beter.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 december 2012 om 17:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 17:38   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geentje.gleiewiend Bekijk bericht
Ik heb net het boek gelezen dat ik voor mijn dochter kocht: "de dochter van de imam".
Ik heb er niet veel in gelezen dat mijn haar ten berge doet rijzen omdat de toestanden erin beschreven me enigsinds bekend waren.

Maar zij raade dan weer de boeken aan van ene schrijfster die ook door Claesens Joris werd aangeraden.

Ik ben dus op het internet gaan grasduinen en ik kwam het volgende tegen:

VATAN besnijdeniskliniek is de grootste besnijdeniskliniek van Nederland.

Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik sta werkelijk paf en vraag me af of dat in belgie ook zomaar bestaat? Ik ga verder grasduinen, maar was zo aangeslagen dat ik dit toch wilde delen met jullie


Die VATAN kliniek is enkel voor jongens en mannen. De besnijdenis wordt uitgevoerd door enkel allochtone artsen (turken en marokkaanse artsen): http://www.vatanbesnijdeniskliniek.n...x.php?page=463 (dat mag blijkbaar)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 23:25   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is helemaal niet naast de kwestie, want er vallen immers niet alleen onder de moslims slachtoffers. Door je te viseren op de islam, zal je dus slachtoffers over het hoofd zien en de praktijk ook niet kunnen bestrijden.

Zoals ik al zei is het immers een regionaal cultureel gebruik, dat daar dus bij alle religies voorkomt en daar dus ook met alle religies is verweven. Niet alleen imams raden dat daar dus aan, maar even goed de christelijke priesters.

In de Koran zal je dan ook niets vinden over vrouwenbesnijdenis. Wel is er een hadith waarin staat dat vrouwenbesnijdenis een eer is, maar de authenticiteit dan die hadith wordt betwist. Hoe dan ook is het geen islamitisch voorschrift, vandaar dat de meerderheid van de moslims het gebruik ook niet kennen (itt mannenbesnijdenis).
Aaah..vandaar dat de meeste vrouwenbesnijdenissen voorkomen in Eypte,waar ze het blijkbaar wel eens zijn over de verwevenheid van islam en dit gebruik.
U vergeet even iets, de islam verbiedt de praktijk niet en daarom beroepen zich vooral vandaag moslims op de rechtvaardiging ervan.
De islam, en dat is een verschil met het christen en jodendom, passen die barbaarse praktijken nog maar zelden toe,ookal delen ze dezelfde cultuur als hun islamitische broeders in veel landen.
Enkel in zwart Afrika, waar christus als een middel tegen voodoo wordt gezien, zul je ook Afrikanen zien die geen moslim zijn en dit toepassen.
Mannen willen geen onbesneden vrouw, maar Edina, ik ken er wel een paar. Kom hen eens uitleggen dat islam er niets mee te maken heeft.
Zonder uitzondering komen die vrouwen uit islamitisch gebied.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 23:31   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is idd jammer, maar te verklaren door het feit dat het zo'n ingeburgerde praktijk is. Niet alleen bij moslims en joden, maar ook bij christenen. In de VS is bijvoorbeeld de helft van de mannen besneden.
Euh, u gooit zaken door elkaar. Als er al christenen zijn die besneden worden, dan gebeurt dit niet uit godsdienstige motieven. Dit in tegenstelling tot joden en moslims.

In de VS blijken er trouwens bijzonder grote regionale verschillen te zijn. Waar de oorzaak hiervoor te zoeken, is me even onduidelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 23:32   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is helemaal niet naast de kwestie, want er vallen immers niet alleen onder de moslims slachtoffers. Door je te viseren op de islam, zal je dus slachtoffers over het hoofd zien en de praktijk ook niet kunnen bestrijden.

Zoals ik al zei is het immers een regionaal cultureel gebruik, dat daar dus bij alle religies voorkomt en daar dus ook met alle religies is verweven. Niet alleen imams raden dat daar dus aan, maar even goed de christelijke priesters.

In de Koran zal je dan ook niets vinden over vrouwenbesnijdenis. Wel is er een hadith waarin staat dat vrouwenbesnijdenis een eer is, maar de authenticiteit dan die hadith wordt betwist. Hoe dan ook is het geen islamitisch voorschrift, vandaar dat de meerderheid van de moslims het gebruik ook niet kennen (itt mannenbesnijdenis).
Ja hoor, van domheid gesproken, wanneer een groep oververtegenwoordigd is mag je je niet op die groep richten, want dat sluit de mogelijkheid om de bestrijding van vrouwenbesnijdenis als gebruik aan te pakken.
Alsof je niet iets kunt bestrijden, en tegelijkertijd de grootste groep aanpakken.Dat lijkt me zelf logisch, wanneer ik iets aan spijbelen wil doen en de grootste groep zijn Marokkanen, dan mag ik daar zeker ook niet mee bezig zijn omdat ik dan " niets meer doe aan spijbelen"? Waarom dan niet wanneer het vrouwenbesnijdenis betreft dezelfde logica hanteren?
De rest van uw leugens werden al weerlegt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be