Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2006, 16:28   #21
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Jongens toch. Van de Engelsen moeten wij het nu juist hebben.

In het verleden, het heden en waarchijnlijk ook in de toekomst.

De franse boeren gijzelen Europa al jaren. Duitsland is dikke maatjes met Frankrijk op het moment. De enigen die echt tegengas durven te geven zijn de britten.
(En wie was er in 1815 voor de vereniging van de Nederlanden om een tegenwicht te bieden aan het imperialistische Frankrijk? Precies!)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 16:55   #22
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
dat waren er dan toch 6
Ik weet het, jongen. Maar soms schiet je gemoed vol.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 17:42   #23
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
De Britten zijn zoals bekend de schoothondjes van de yanks. Door hun buitenlandse politiek ondermijnen ze mede een stevig eengemaakt Europa en stoken ze ruzie tussen Europese landen.

Met het nieuwe spionageschandaal dat is opgedoken in Rusland, waarbij meerdere Britse diplomaten als spionnen werden ontmaskerd door filmopname, blijkt nu één en ander in een stroomversnelling te zijn geraakt. De Britten hebben uitleg mogen verschaffen over hun achterbakse activiteiten via NGO's die aan politieke propaganda moeten doen, de Britse regering heeft ondermeer de zogenaamde Helsinki-Group grof geld betaald, de groep staat erom bekend veelvuldig zware kritieken op Putin te leveren. Putin ondertekende deze maand alvast een wet die de financiering van NGO's in Rusland moeilijker maakt.

Daarmee komen we dus tot een vraag die moet gesteld worden, gelet op de toekomst van ons continent en de evolutie in de geopolitieke strijd: moeten we Britten nog langer als Europeanen beschouwen, buiten het aardrijkskundig feit dat ze op een eiland leven dat tot het Europese werelddeel wordt gerekend? Het is alvast duidelijk dat de Britten geenszins betrokken kunnen worden/blijven in elke vorm van Europese continentale éénmaking. Maar dienen we de Britten ook niet als niet-Europese vreemdelingen te aanzien, en hen aan dezelfde voorwaarden, eisen,... te onderwerpen over gans Europa als deze waar Congolezen, Marokkanen, Japanners,... aan zijn onderworpen? Alvast het overwegen waard!

Jef van de Wiele zei het decennia geleden al: "Engelsen, de eeuwige volksbedriegers."
Als je zo redeneert zou ik eerder opteren om u uit Europa te gooien. Jij zou dus nog eerder opteren voor Russen dan voor Britten?
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 18:00   #24
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Jongens toch. Van de Engelsen moeten wij het nu juist hebben.

In het verleden, het heden en waarchijnlijk ook in de toekomst.

De franse boeren gijzelen Europa al jaren. Duitsland is dikke maatjes met Frankrijk op het moment. De enigen die echt tegengas durven te geven zijn de britten.
Er zijn twee soorten Nederland: dat van de Benelux en de Europese integratie enerzijds en dat van het trouwe anglofiele NAVO-bondgenootje anderzijds. U vertegenwoordigt in elk geval niet mijn Nederland!

Wat de Britten betreft: zij hebben gewoon geen visie op Europa, hebben er ook nooit een gehad, wat vanzelfsprekend verkeerd is. In wezen zijn de Angelsaksische protestanten en hun continentale vazallen nooit veranderd en proberen ze nu op een seculiere manier hun ideaal van een neoliberale "koopmansbeschaving" onder supervisie van de VSA aan de wereld op te dringen. De Britten zijn geen dappere verzetshelden tegen de uitwassen van de Europese integratie, maar laffe collaborateurs van de VSA, Turkije en Israël.
Citaat:
(En wie was er in 1815 voor de vereniging van de Nederlanden om een tegenwicht te bieden aan het imperialistische Frankrijk? Precies!)
Geniaal! Dat verklaart alles natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 3 februari 2006 om 18:01.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 19:18   #25
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Er zijn twee soorten Nederland: dat van de Benelux en de Europese integratie enerzijds en dat van het trouwe anglofiele NAVO-bondgenootje anderzijds. U vertegenwoordigt in elk geval niet mijn Nederland!
En u niet het mijne..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat de Britten betreft: zij hebben gewoon geen visie op Europa, hebben er ook nooit een gehad, wat vanzelfsprekend verkeerd is.
Gelukkig maar. Alle anderen die een 'visie op Europa' hadden zijn ondertussen al 'langsgekomen'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
In wezen zijn de Angelsaksische protestanten en hun continentale vazallen nooit veranderd en proberen ze nu op een seculiere manier hun ideaal van een neoliberale "koopmansbeschaving" onder supervisie van de VSA aan de wereld op te dringen.
Maar wel op een beschaafde manier, mijn beste...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De Britten zijn geen dappere verzetshelden tegen de uitwassen van de Europese integratie, maar laffe collaborateurs van de VSA, Turkije en Israël.
Gezien deze opsomming, en uw Avatar natuurlijk, denk ik dat u uw 'Heil' liever bij anderen zoekt. Uw goede recht, natuurlijk. Maar die 'visie op Europa' is al eens geprobeerd en was niet echt een succes te noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Geniaal! Dat verklaart alles natuurlijk!
Ach ja, als je idealen hebt probeer je ze op elke mogelijke manier onder de aandacht te brengen, zo ook hier. Het klopt trouwens wel. In ons geval hebben ze in ieder geval samen met ons gevochten tegen drie bezetters: spanjaarden, fransen en duitsers. Wij noemen dat: een bondgenoot. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik vermoed dat u er anders over denkt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 21:18   #26
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En u niet het mijne..


Gelukkig maar. Alle anderen die een 'visie op Europa' hadden zijn ondertussen al 'langsgekomen'.


Maar wel op een beschaafde manier, mijn beste...


Gezien deze opsomming, en uw Avatar natuurlijk, denk ik dat u uw 'Heil' liever bij anderen zoekt. Uw goede recht, natuurlijk. Maar die 'visie op Europa' is al eens geprobeerd en was niet echt een succes te noemen.


Ach ja, als je idealen hebt probeer je ze op elke mogelijke manier onder de aandacht te brengen, zo ook hier. Het klopt trouwens wel. In ons geval hebben ze in ieder geval samen met ons gevochten tegen drie bezetters: spanjaarden, fransen en duitsers. Wij noemen dat: een bondgenoot. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik vermoed dat u er anders over denkt.

Hop Marjanneke
Stroop in't kanneke
Laat de poppetjes dansen
Eerst was er de Pruis in't land
En toen die kale Fransen.


En daarna kwam de Pruis nog twee maal langs.
Nu nog even wachten tot GB eruit gebonjourd is.
Dan komt de kale Fransman weer die intussen bijna alle
cruciale industrie, energie en distributiesystemen hier heeft opgekocht.

Voor Proletarier: Je ziet het. Nog steeds dat volgeschoten gemoed.

Laatst gewijzigd door Foreigner : 3 februari 2006 om 21:21.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:13   #27
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Einde verhaal, Breydel?
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:34   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En u niet het mijne..


Gelukkig maar. Alle anderen die een 'visie op Europa' hadden zijn ondertussen al 'langsgekomen'.


Maar wel op een beschaafde manier, mijn beste...


Gezien deze opsomming, en uw Avatar natuurlijk, denk ik dat u uw 'Heil' liever bij anderen zoekt. Uw goede recht, natuurlijk. Maar die 'visie op Europa' is al eens geprobeerd en was niet echt een succes te noemen.


Ach ja, als je idealen hebt probeer je ze op elke mogelijke manier onder de aandacht te brengen, zo ook hier. Het klopt trouwens wel. In ons geval hebben ze in ieder geval samen met ons gevochten tegen drie bezetters: spanjaarden, fransen en duitsers. Wij noemen dat: een bondgenoot. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik vermoed dat u er anders over denkt.
Behalve wat vage ad hominem aanvallen en insinuaties geef je geen enkel argument. Jammer.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 17:47   #29
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En u niet het mijne..


Gelukkig maar. Alle anderen die een 'visie op Europa' hadden zijn ondertussen al 'langsgekomen'.


Maar wel op een beschaafde manier, mijn beste...


Gezien deze opsomming, en uw Avatar natuurlijk, denk ik dat u uw 'Heil' liever bij anderen zoekt. Uw goede recht, natuurlijk. Maar die 'visie op Europa' is al eens geprobeerd en was niet echt een succes te noemen.


Ach ja, als je idealen hebt probeer je ze op elke mogelijke manier onder de aandacht te brengen, zo ook hier. Het klopt trouwens wel. In ons geval hebben ze in ieder geval samen met ons gevochten tegen drie bezetters: spanjaarden, fransen en duitsers. Wij noemen dat: een bondgenoot. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik vermoed dat u er anders over denkt.
De VSA hebben na de Tweede Wereldoorlog de rol van imperialistische maritieme mogendheid van Groot-Brittannië overgenomen. Qua "beschaving" is er dus weinig verschil tussen de 19de, 20ste of 21ste eeuw. Monopoliekapitalisme, interventionisme, (neo-)kolonialisme enz. bestaan nog altijd.

Dat u niets van de Europese geschiedenis kent, zal u als "anti-Europeaan" wellicht niet deren. Ik wil er wel op wijzen dat de (gecentraliseerde) natiestaat maar een heel klein deel van onze geschiedenis vormt en dat de natiestaat door het verdwijnen van een integrerend principe uiteindelijk �*lle Europese naties ten gronde heeft gericht. Niet in het minst de Britse. Uw "welfische" (versus mijn "gibellijnse") visie op Europa is eerder een product van het absolutisme van de Franse koningen, dan van Hobbes' Leviathan. Dat moet pijn doen, zeker?

Net zoals De Gaulle vind ik Europese defensie en een Europees buitenlands beleid belangrijker dan een Europese markt. Dat het huidige Europa tot stand kwam met de zegen van de IJzeren Tante zegt genoeg over dit Europa zeker? U zou de meest hartstochtelijke verdediger van dit Euroturkije of Eurabië moeten zijn!

Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 17:58   #30
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

& intussen is de voertaal binnen de EU... Engels
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 18:06   #31
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

yes
PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 18:34   #32
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De VSA hebben na de Tweede Wereldoorlog de rol van imperialistische maritieme mogendheid van Groot-Brittannië overgenomen. Qua "beschaving" is er dus weinig verschil tussen de 19de, 20ste of 21ste eeuw. Monopoliekapitalisme, interventionisme, (neo-)kolonialisme enz. bestaan nog altijd.
Met uw laatste zin ben ik het eens. Maar niet alleen bij de anglo-saxische landen. De grote natiestaten maken zich allen hieraan schuldig. Het beste zou een machtsevenwicht tussen alle landen van Europa zijn maar dat is een utopie. De huidige EU is niet ideaal maar in ieder geval een goed samenwerkingsverband.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat u niets van de Europese geschiedenis kent, zal u als "anti-Europeaan" wellicht niet deren. Ik wil er wel op wijzen dat de (gecentraliseerde) natiestaat maar een heel klein deel van onze geschiedenis vormt en dat de natiestaat door het verdwijnen van een integrerend principe uiteindelijk �*lle Europese naties ten gronde heeft gericht. Niet in het minst de Britse.
Ik ben geen anti-Europeaan. Integendeel zelfs. Ik deel alleen uw visie op een verenigd Europa niet. Ik kan alleen maar raden naar wat uw motieven zijn, en als ik het misheb spijt me dat, maar ik geloof niet in dwang. Maar ik geloof (met of zonder dwang) zeker niet dat een verenigd Europa op dit moment de verschillen en machtsposities die u noemt verandert of oplost. Mensen (en naties) zijn op dit moment juist op zoek naar versterking van de eigen identiteit.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Uw "welfische" (versus mijn "gibellijnse") visie op Europa is eerder een product van het absolutisme van de Franse koningen, dan van Hobbes' Leviathan. Dat moet pijn doen, zeker?
Au!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Net zoals De Gaulle vind ik Europese defensie en een Europees buitenlands beleid belangrijker dan een Europese markt. Dat het huidige Europa tot stand kwam met de zegen van de IJzeren Tante zegt genoeg over dit Europa zeker? U zou de meest hartstochtelijke verdediger van dit Euroturkije of Eurabië moeten zijn!
Veiligheid en economie versterken elkaar. Je moet het een doen en het ander niet laten. Wat mij in GB goed bevalt is dat de britten hun eigen plan trekken en daar naar handelen. Je kunt beter stevige standpunten hebben en daarover discussieren dan dat je bij voorbaat neerlegt bij de grote landen van Europa.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 01:06   #33
skorzeny
Banneling
 
 
skorzeny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Aangezien het VK de Vlaamse onafhankelijkheid waarschijnlijk zal steunen zie ik niet in waarom we zouden moeten proberen om ze buiten te gooien.
Azo en gij weet dat ???
Teveel aan de fles gezeten of teveel de pietpraatjes van polleke Beliên gelezen?
De volkerenkerker Groot Brittanië heeft duidelijk de kant van USA/Israel gekozen en zou het best uit de EU worden gesmeten.
skorzeny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 01:07   #34
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Klopt, laten we nog even goed staan met het VK en na onze onafhankelijkheid de volkeren aldaar helpen de onstaat GB op te blazen. Lekker slijmen nu, en dan het mes in de rug:onze broeders in Ierland, Wales, Schotland, Cornwall, Engeland bevrijden van het VK.
idd
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 10:08   #35
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skorzeny Bekijk bericht
Azo en gij weet dat ???
Teveel aan de fles gezeten of teveel de pietpraatjes van polleke Beliên gelezen?
De volkerenkerker Groot Brittanië heeft duidelijk de kant van USA/Israel gekozen en zou het best uit de EU worden gesmeten.
U zou beter uit EU worden gesmeten.
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 12:14   #36
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
U zou beter uit EU worden gesmeten.
Heb je die zelf gevonden liberaal???
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 16:25   #37
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Euhm jah , wie anders nazi?

PS: Ik ben geen liberaal
PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 16:32   #38
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
Euhm jah , wie anders nazi?

PS: Ik ben geen liberaal
pff wat ben je dan wel

in de topic waar je moet kiezen tussen Denemarken en VS kies jij de VS!!
zo'n gluiperds zitten er volgens mij alleen bij de liberalen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 22:22   #39
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
Euhm jah , wie anders nazi?

PS: Ik ben geen liberaal
Tof dat je mij Nazi noemt. Voor mij is het een eretitel....
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 01:34   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Tof dat je mij Nazi noemt. Voor mij is het een eretitel....
In de periode van jouw conceptie lag de spermakwaliteit in je dorp beneden peil...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be