Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 28 juli 2017, 21:49   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Bedankt dat u geen gelegenheid onbenut laat om uzelf belachelijk te maken met uw links naar onnozele websites en uw complottheoriën.

Zo ook nu weer:
  • Coudenhove-Kalergi is één van de denkers die pre-WO II pleitten voor een verenigd Europa. Eén van de vele, want het idee op zich (samenwerking tussen Europese volkeren) is de logica zelve.
  • Die heeft een paar zinnetjes geschreven waarin hij voorspelt dat door influx in Europa en onderlinge uitwisseling tussen Europeanen je een soort gemengd ras zal krijgen, waarin het 'individu' eerder dan de 'natie' centraal staat.
  • In 2015 hebben we een migratiecrisis, veroorzaakt door: oorlog en instabiliteit in Afghanistan, Irak, Syrië en hoorn van Afrika; en een algemeen slechte economische situatie in Afrika.

Op één of andere magische wijze (gebrek aan zuurstof bij de geboorte? onderwijs van erbarmelijk niveau genoten?) slaagt u er in om die beide feiten met elkaar te verbinden in een causale relatie, of dit toch te insinueren.

Maar de noodzakelijke tussenstappen om tot deze causaliteit te komen, slaat u gemakshalve over, aangezien u er natuurlijk ook nooit in zou slagen. Het is een complottheorie: hier en daar wat puzzelstukjes samengebracht met heel veel verbeelding en impliciete vergezochte aannames:

1. Voorspelde Coudenhove-Kalergi of schreef hij dit voor?
2. Alle relevante actoren in de EU (instellingen en de lidstaten) hebben als beleid om Coudenhove-Kalergi's plan (als het dat al is) in te voeren?
3. De EU is op een of andere maner nodig om dit plan in te voeren?
4. De EU heeft concrete beslissingen genomen die dit plan uitvoeren?


Zoekt u nu maar naar een andere conspiracy website om deze tussenstappen te bewijzen :'-)
Punten 2, 3 en 4 zijn voldoende om u, samen met uw dissociatieve ontkenningsmodus, terug naar Sirius te sturen:

"Elke twee jaar wordt de Coudenhove-Kalergi prijs uitgereikt aan “leidende persoonlijkheden die met enorme toewijding werken aan de unificatie van Europa.” Twee bekende ontvangers van de prijs zijn niemand minder dan de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de oud-voorzitter van de Europese Raad Herman van Rompuy."

http://curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kalergi-eu/

Goede reis, kerel.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 28 juli 2017, 22:12   #82
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Punten 2, 3 en 4 zijn voldoende om u, samen met uw dissociatieve ontkenningsmodus, terug naar Sirius te sturen:

"Elke twee jaar wordt de Coudenhove-Kalergi prijs uitgereikt aan “leidende persoonlijkheden die met enorme toewijding werken aan de unificatie van Europa.” Twee bekende ontvangers van de prijs zijn niemand minder dan de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de oud-voorzitter van de Europese Raad Herman van Rompuy."

http://curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kalergi-eu/

Goede reis, kerel.
Opnieuw bedankt om u onsterfelijk belachelijk te maken.

De Coudenhove-Kalergi prijs wordt uitgereikt door de Europa Gesellschaft Coudenhove-Kalergi, een private instelling, aan personen die zich inzetten voor Europese eenmaking.

U beantwoordt dus op geen enkele manier de volgende vier punten:

1. Voorspelde Coudenhove-Kalergi of schreef hij dit voor?
2. Alle relevante actoren in de EU (instellingen en de lidstaten) hebben als beleid om Coudenhove-Kalergi's plan (als het dat al is) in te voeren?
3. De EU is op een of andere maner nodig om dit plan in te voeren?
4. De EU heeft concrete beslissingen genomen die dit plan uitvoeren?

Ik blijf ze hier voor de gein herhalen. Niet dat ik eigenlijk verwacht dat u er inhoudelijk op zal ingaan (en nog veel minder dat u iets zinnigs kan antwoorden, daarvoor hebt u immers kennis van zaken nodig die u niet vindt op uw onnozele websites). U zal ongetwijfeld opnieuw naast de kwestie antwoorden met een link naar een zoveelste conspiracy theory website.
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 06:39   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Duitsland "in shock" na massale aanrandingen en rellen door asielzoekers
De Duitsers hebben dat zelf gezocht met maar te blijven schaffen.

Keer op keer zijn het die Duitsers die in slechte papieren terecht komen, was het niet wat jaren geleden dan is het wel nu.

p.s.

Citaat:
De ganse wereld denkt nu in moslim/niet-moslim termen, vooral de moslims zelf. En het zijn de moslims die er de oorzaak van zijn, niet omgekeerd. We hebben al decennia allochtonen/autochtonen in onze landen maar het is pas met de doorbraak van moslims dat de problemen er ineens zijn!
Er zullen altijd problemen blijven bestaan met die moslims daar die maar één doel voor oog hebben en dat is de EU veroveren en men laat het ze nog toe ook.

Back to basics? (vervang basics door Middeleeuwen)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juli 2017 om 06:40.
Universalia is offline  
Oud 29 juli 2017, 16:12   #84
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw bedankt om u onsterfelijk belachelijk te maken.
Die eer hebt gij al lang op zak.
Citaat:
De Coudenhove-Kalergi prijs wordt uitgereikt door de Europa Gesellschaft Coudenhove-Kalergi, een private instelling, aan personen die zich inzetten voor Europese eenmaking.
Nikolaus prins von und zu Liechtenstein is de adellijke vice-president van dat selecte clubje, die dus nooit last heeft/zal hebben van de 'verrijking' van de gepromote vreemdelingeninvasie.
Pas als die uit-een-rijke-kut-gevallen snob een jaartje of wat in Molenbeek of in een van de honderden Europese no-go-zones in Europa gaat wonen, zou dat sujet geloofwaardig zijn.
Nu is dat gewoon een vorte hypocriet van het zuiverste water.
Dat gij die wereldvreemde snob bewondert is uw probleem.
Citaat:
U beantwoordt dus op geen enkele manier de volgende vier punten:

1. Voorspelde Coudenhove-Kalergi of schreef hij dit voor?
2. Alle relevante actoren in de EU (instellingen en de lidstaten) hebben als beleid om Coudenhove-Kalergi's plan (als het dat al is) in te voeren?
3. De EU is op een of andere maner nodig om dit plan in te voeren?
4. De EU heeft concrete beslissingen genomen die dit plan uitvoeren?
De link die ik eerder meegaf beantwoordde reeds je vragen.
Btw, ge weet toch dat de meerderheid van de Europese bevolking een onmiddellijke immigratiestop - liefst die uit moslimlanden - wenst ?
Of wist ge dat nog niet ?
Citaat:
Ik blijf ze hier voor de gein herhalen.
Doe maar, het is niet omdat ge de dingen herhaalt, dat ge gelijk hebt, hoor.
Wist ge dat ook nog niet ?
Citaat:
Niet dat ik eigenlijk verwacht dat u er inhoudelijk op zal ingaan (en nog veel minder dat u iets zinnigs kan antwoorden, daarvoor hebt u immers kennis van zaken nodig die u niet vindt op uw onnozele websites). U zal ongetwijfeld opnieuw naast de kwestie antwoorden met een link naar een zoveelste conspiracy theory website.
Nice try, maar voor ge terug naar Sirius vertrekt, zou ge eens door een van de honderden Europese no-go-zones moeten wandelen, liefst allemaal.
Kwestie van uw kadukke mening wat 'multi-cultureel' te laten bijstellen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 29 juli 2017, 16:25   #85
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nikolaus prins von und zu Liechtenstein is de adellijke vice-president van dat selecte clubje, die dus nooit last heeft/zal hebben van de 'verrijking' van de gepromote vreemdelingeninvasie.
Pas als die uit-een-rijke-kut-gevallen snob een jaartje of wat in Molenbeek of in een van de honderden Europese no-go-zones in Europa gaat wonen, zou dat sujet geloofwaardig zijn.
Nu is dat gewoon een vorte hypocriet van het zuiverste water.
Dat gij die wereldvreemde snob bewondert is uw probleem.
Dank u om te illustreren hoe u in uw eigen wereldje leeft. Nergens heb ik iets geschreven als zou ik één of andere adellijke prins bewonderen.

Dat hebt u zelf ergens uitgevonden, beneveld door uw schuimbekfantasieën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De link die ik eerder meegaf beantwoordde reeds je vragen.
Neen. Helemaal niet. Copy paste gerust die zogenaamde antwoorden uit uw website.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Btw, ge weet toch dat de meerderheid van de Europese bevolking een onmiddellijke immigratiestop - liefst die uit moslimlanden - wenst ?
Of wist ge dat nog niet ?
Prachtige illustratie vanuwentwege opnieuw. U doet alsof ik hier ergens heb geschreven dat we elke migrant maar moeten binnenhalen in Europa. Nergens heb ik dit geschreven of zelf maar geïnsinueerd.

Het enige dat ik geschreven heb is dat de vluchtelingencrisis niet te verwijten valt aan de EU.

Begrijpend lezen is blijkbaar te hoog gegrepen voor u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Doe maar, het is niet omdat ge de dingen herhaalt, dat ge gelijk hebt, hoor.
Wist ge dat ook nog niet ?
Ik zal ze nog eens herhalen, want u hebt er nog altijd niet op geantwoord.


1. Voorspelde Coudenhove-Kalergi of schreef hij dit voor?
2. Alle relevante actoren in de EU (instellingen en de lidstaten) hebben als beleid om Coudenhove-Kalergi's plan (als het dat al is) in te voeren?
3. De EU is op een of andere maner nodig om dit plan in te voeren?
4. De EU heeft concrete beslissingen genomen die dit plan uitvoeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nice try, maar voor ge terug naar Sirius vertrekt, zou ge eens door een van de honderden Europese no-go-zones moeten wandelen, liefst allemaal.
Kwestie van uw kadukke mening wat 'multi-cultureel' te laten bijstellen.
:'-) schuimbek schuimbek schuimbek

Maar door al het schuim rond uw mond (en vermoedelijk heel uw gezicht ondertussen?) hebt u niet gelezen dat ik nergens een pleidooi hou voor migratie of een multiculturele samenleving.
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 16:53   #86
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
1. Europa dringt helemaal niets op. Als er EU regels bestaan is dat omdat de EU lidstaten daarmee hebben ingestemd. In de EU is er nooit sprake van zaken opdringen aan de lidstaten, alles komt terug op lidstaten die gezamenlijk besluiten een aantal regels aan zichzelf op te leggen.
2. Een groot deel van de toepasselijke regels zijn internationaalrechtelijke regels die zouden bestaan, ongeacht of deze op EU niveau geuniformiseerd worden voor de EU lidstaten.
3. Opmerkelijke woordkeuze, 'meute'. Bijzonder pejoratief. In een beetje volwassen en beschaafd debat noemen we die mensen gewoon migranten. Sommigen zijn vluchtelingen en hebben rechten, anderen niet en kunnen we terugsturen. Het woord meute lijkt mij voor geen van beiden aan de orde.



Dus hoe behandelt 'Europa' de overstroming volgens u? Wat is er mis mee en wat zou 'Europa' volgens u hebben moeten doen.

In uw antwoord graag rekening houden met de juridische bevoegdheden van de EU en de politieke realiteit.
Op de vraag betreffende de "juridische bevoegdheden enz" die de EU al dan niet heeft zal ik het antwoord schuldig blijven! Net zoals elke Belg verondersteld wordt "de wet" te kennen terwijl we allemaal weten hoe dat zit! Nee, ik reageer op wat de verschillende media laat weten, op wat ik hoor en lees en zie rondom mij! En "Europa" komt daar precies niet goed uit!
Het is trouwens simpel: gans de geschiedenis door heeft men het begrip "Europa" ofte soort "Wereldrijk" en vele landen eruit te groeperen geprobeerd en nog nooit is dat tot een goed einde gekomen! Van Alexander de Grote tot en met Hitler! Het is gewoon onmogelijk landen bij elkaar te plakken die teveel van elkaar verschillen op economisch en ander gebied!
Ook nu met de 27 lidstaten, hoe haalt men het zich in het hoofd? Een deel ervan is er enkel maar om wat er te rapen valt, net zoals sommige "migranten" die hier binnenstromen! Eens ze er zijn volgen de problemen genaamd "racisme" of "godsdienstvrijheid" of misbruikte "mensenrechten" enz
Laat die landen bij elkaar die bij elkaar passen en ervoor kiezen. Daar moeten we weer naar toe. Europa is gedoemd te worden zoals zijn voorgangers. Er zullen nu wel meer landen zijn die denken aan een soort "Brexit" en een nieuw klein bij elkaar passend "Europa"...
En de politieke realiteit? Een soort wespensnest, samenraapsel van verschillende belangen enz
En de verschillende staten ermee ingestemd? De aanwezige politiekers aldaar of de bevolking van de landen die ze verondersteld worden te vertegenwoordigen? Net zoals we in ons eigen kleine landje niet steeds het gevoel hebben dat de verkozen politiekers doen wat de mensen van ze verlangen maar met hun eigen agenda bezig zijn...
Op tijd verwijzen ze dan naar "Europa" die hen belet te doen wat ze willen of zouden moeten doen.

Laatst gewijzigd door andev : 29 juli 2017 om 17:00.
andev is offline  
Oud 29 juli 2017, 18:28   #87
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Leg die stelling maar eens voor aan Unia.
Dan mogen ze me wel eens vertellen welk ras een Christen is.........
TREBRON is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:06   #88
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Het enige dat ik geschreven heb is dat de vluchtelingencrisis niet te verwijten valt aan de EU.
Om het kort te houden, lees dit artikel eens, wat veel beter geschreven is dan ik het ooit zou kunnen:

EU-dictatuur en de vluchtelingencrisis

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/09...elingencrisis/

De EU staat dus mee aan de wieg van de vluchtelingencrisis, al gaat ge dat ntl weer in alle toonaarden proberen te ontkennen.
Citaat:
Prachtige illustratie vanuwentwege opnieuw. U doet alsof ik hier ergens heb geschreven dat we elke migrant maar moeten binnenhalen in Europa. Nergens heb ik dit geschreven of zelf maar geïnsinueerd.
Klopt, maar de Coudenhove-Kalergi doctrine staat niet los, van degene die die award reeds heeft mogen ontvangen:

"De Duitse Bondskanselier Angela Merkel wil niet ingaan op de vraag van haar zusterpartij CSU om een limiet te stellen aan het aantal vluchtelingen dat Duitsland wil ontvangen. Dat heeft ze zondagavond gezegd tijdens een interview met de Duitse televisiezender ARD naar aanleiding van de start van de campagne voor de parlementsverkiezingen in september.

Als we over een bovengrens spreken over het aantal vluchtelingen dat naar Duitsland mag komen, dan heb ik een duidelijk antwoord: neen, ik aanvaard geen limieten.’ Met die uitspraak neemt Merkel afstand van de Beierse conservatieve zusterpartij CSU die wel gevraagd om het aantal vluchtelingen dat in Duitsland welkom is, te beperken."


http://www.standaard.be/cnt/dmf20170716_02974701

Dixit Merkel...

Gezien de EU-dictators Judas Merkel hiervoor niet tot de orde hebben geroepen, stemmen ze volledig in met de limietloze invasie van Midden-Oosterse & Afrikaanse hajis, criminelen, vrouwenhaters, hangmatters ea leeghangend tuig in Europa.
Maar hey, mss kunt gij, als pocowieterig EU-pijpertje, wellicht wat azielige zoekertjes in huis nemen, terwijl je de 9-de van Beethoven op volume 10 door je surround system laat schallen, kwestie van uw eigen grote gelijk nog wat luister te geven.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:12   #89
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Op de vraag betreffende de "juridische bevoegdheden enz" die de EU al dan niet heeft zal ik het antwoord schuldig blijven! Net zoals elke Belg verondersteld wordt "de wet" te kennen terwijl we allemaal weten hoe dat zit! Nee, ik reageer op wat de verschillende media laat weten, op wat ik hoor en lees en zie rondom mij! En "Europa" komt daar precies niet goed uit!
Het is trouwens simpel: gans de geschiedenis door heeft men het begrip "Europa" ofte soort "Wereldrijk" en vele landen eruit te groeperen geprobeerd en nog nooit is dat tot een goed einde gekomen! Van Alexander de Grote tot en met Hitler! Het is gewoon onmogelijk landen bij elkaar te plakken die teveel van elkaar verschillen op economisch en ander gebied!
Ook nu met de 27 lidstaten, hoe haalt men het zich in het hoofd? Een deel ervan is er enkel maar om wat er te rapen valt, net zoals sommige "migranten" die hier binnenstromen! Eens ze er zijn volgen de problemen genaamd "racisme" of "godsdienstvrijheid" of misbruikte "mensenrechten" enz
Laat die landen bij elkaar die bij elkaar passen en ervoor kiezen. Daar moeten we weer naar toe. Europa is gedoemd te worden zoals zijn voorgangers. Er zullen nu wel meer landen zijn die denken aan een soort "Brexit" en een nieuw klein bij elkaar passend "Europa"...
En de politieke realiteit? Een soort wespensnest, samenraapsel van verschillende belangen enz
En de verschillende staten ermee ingestemd? De aanwezige politiekers aldaar of de bevolking van de landen die ze verondersteld worden te vertegenwoordigen? Net zoals we in ons eigen kleine landje niet steeds het gevoel hebben dat de verkozen politiekers doen wat de mensen van ze verlangen maar met hun eigen agenda bezig zijn...
Op tijd verwijzen ze dan naar "Europa" die hen belet te doen wat ze willen of zouden moeten doen.
Alle begrip dat u niet wil ingaan op de juridische discussie, maar u antwoordt ook niet op de vragen:

Wat heeft de EU concreet beslist?
Wat had de EU dan moeten doen?

Twee vragen die niet moeilijk te beantwoorden zouden moeten zijn, aangezien u beweert dat 'de Europaklootzakken eisen dat vreemdelingen geïmporteerd worden'.

Heel uw lange uitleg zegt in feite één ding: U weet niet wat de EU doet of hoe ze functioneert en hebt maar van ergens horen zeggen of lezen dat 'Europa' er voor iets tussen zit.

Uw bizarre analogie met Alexander de Grote en Hitler zijn tekenend van uw gebrek aan kennis: de EU heeft geen leger, heeft geen druppel bloed vergoten of schot gelost om 'uit te breiden' en elke staat die is toegetreden heeft dit uit vrije wil gevraagd.
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:12   #90
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
1. Europa dringt helemaal niets op. Als er EU regels bestaan is dat omdat de EU lidstaten daarmee hebben ingestemd. In de EU is er nooit sprake van zaken opdringen aan de lidstaten, alles komt terug op lidstaten die gezamenlijk besluiten een aantal regels aan zichzelf op te leggen.
The devil is in the detail.

Citaat:
EU ministers force through refugee quota plan


EU interior ministers on Tuesday imposed a plan to relocate 120,000 refugees across the EU, outvoting four eastern European countries strongly opposed to the scheme.

The use of majority voting to push ahead with the burden-sharing scheme — regarded as politically unacceptable in some capitals — is a rare move in a bloc that typically acts by consensus on sensitive issues. It is certain to amplify tensions over the migrants crisis.

Slovakia’s Robert Fico was defiant, saying he would not be bound by the decision. "As long as I am prime minister, mandatory quotas will not be implemented on Slovak territory," he told MPs in Bratislava.

Milan Chovanec, the Czech interior minister, tweeted that the policy would not work: “Soon we will find out that the emperor has no clothes. Reason lost today.”

EU diplomats said Hungary, Slovakia, Romania and the Czech Republic voted against the plan, with Finland abstaining, but they were unable to stop its proponents, led by Germany and France.
https://www.ft.com/content/76c2dd9e-...6-de406ccb37f2



Citaat:
Germany, along with the European commission, has been pushing hard for a new mandatory system since May when Juncker tabled much more modest proposals for the compulsory sharing of 40,000 bona fide asylum-seekers over two years. A summit of EU leaders in June rejected the quotas, saying they could only be voluntary and eventually agreeing to share only 32,000.

The east European countries and Spain were the main opponents. Four east European prime ministers are to meet on Friday to consider their positions. Mariano Rajoy, the Spanish prime minister, reiterated his opposition to quotas in Berlin this week.

But the speed of developments on the ground is dictating political responses. Donald Tusk, who chairs EU summits as president of the European council, said the EU should agree to share at least 100,000 refugees. In June, he opposed the quotas system. The proposed figures - 100,000 to 160,000 - refer merely to a mandatory quotas system, beyond the much higher numbers of asylum claims that the countries will have to process in any case. Germany alone expects 800,000 this year.


Migration crisis: Hungary PM says Europe in grip of madness

There is certain to be a fight over the new policy when EU interior ministers hold an extraordinary session on the migration crisis on 14 September.

In Brussels on Thursday, Hungary’s hardline anti-immigrant prime minister, Viktor Orban, said quotas would only encourage more people to head for Europe from the Middle East and Africa. “Quotas is an invitation for those who want to come,” he said. “The moral human thing is to make clear, please don’t come.”

But the east Europeans are under intense pressure to fall in with the German line and already Poland and Lithuania are making concessions.

https://www.theguardian.com/world/20...aring-refugees


Dit lijkt mij helemaal geen 'omdat de lidstaten ermee hebben ingestemd'. Het is eerder 'omdat ze ertoe gedwongen werden'.

Laatst gewijzigd door Conscience : 29 juli 2017 om 19:18.
Conscience is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:25   #91
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Om het kort te houden, lees dit artikel eens, wat veel beter geschreven is dan ik het ooit zou kunnen:

EU-dictatuur en de vluchtelingencrisis

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/09...elingencrisis/
Opnieuw de zoveelste onnozele website.

U weet dus gewoon niet waar u het over hebt. Het enige waar u intellectueel toe in staat bent is het doorlinken naar onnozele BS?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De EU staat dus mee aan de wieg van de vluchtelingencrisis, al gaat ge dat ntl weer in alle toonaarden proberen te ontkennen.
Geef nu eens concreet aan hoe de EU aan de wieg staat van de vluchtelingencrisis. Dat staat nergens in het 'artikeltje' dat u linkte. Hebt u het zelf wel überhaupt gelezen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt, maar de Coudenhove-Kalergi doctrine staat niet los, van degene die die award reeds heeft mogen ontvangen:

"De Duitse Bondskanselier Angela Merkel wil niet ingaan op de vraag van haar zusterpartij CSU om een limiet te stellen aan het aantal vluchtelingen dat Duitsland wil ontvangen. Dat heeft ze zondagavond gezegd tijdens een interview met de Duitse televisiezender ARD naar aanleiding van de start van de campagne voor de parlementsverkiezingen in september.

Als we over een bovengrens spreken over het aantal vluchtelingen dat naar Duitsland mag komen, dan heb ik een duidelijk antwoord: neen, ik aanvaard geen limieten.’ Met die uitspraak neemt Merkel afstand van de Beierse conservatieve zusterpartij CSU die wel gevraagd om het aantal vluchtelingen dat in Duitsland welkom is, te beperken."


http://www.standaard.be/cnt/dmf20170716_02974701

Dixit Merkel...
En leg nu eens uit waarom dit een bewijs zou zijn dat Merkel als politiek doel heeft om de Coudenhove-Kalergi doctrine te implementeren. (Er vanuit gaande dat die doctrine überhaupt bestaat, u hebt dat nog niet aangetoond).

Heel misschien wijst Merkel een limiet af omdat dit in strijd zou zijn met internationaal recht? U zoekt het natuurlijk graag zo ver mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Gezien de EU-dictators Judas Merkel hiervoor niet tot de orde hebben geroepen, stemmen ze volledig in met de limietloze invasie van Midden-Oosterse & Afrikaanse hajis, criminelen, vrouwenhaters, hangmatters ea leeghangend tuig in Europa.
Op grond van welke rechtsbasis zou welke EU instelling hier kunnen tegen optreden?

Kortom: U hebt niet aangetoond dat:

1. Er zoiets bestaat als een Coudenhove-Kalergi doctrine die erop ziet om een gemengd ras te maken
2. Er een beleid is aan de zijde van de EU en de EU lidstaten om deze doctrine (gesteld dat ze bestaat) door te voeren
3. De EU op enerlei wijze nodig zou zijn om die doctrine door te voeren
4. De EU concrete handelingen heeft genomen om deze doctrine door te voeren


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Maar hey, mss kunt gij, als pocowieterig EU-pijpertje, wellicht wat azielige zoekertjes in huis nemen, terwijl je de 9-de van Beethoven op volume 10 door je surround system laat schallen, kwestie van uw eigen grote gelijk nog wat luister te geven.
Zeer inhoudelijk :'-)
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:30   #92
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
The devil is in the detail.

https://www.ft.com/content/76c2dd9e-...6-de406ccb37f2

https://www.theguardian.com/world/20...aring-refugees

Dit lijkt mij helemaal geen 'omdat de lidstaten ermee hebben ingestemd'. Het is eerder 'omdat ze ertoe gedwongen werden'.
Nee hoor. Dat besluit (Besluit van de Raad 2015/1601) is aangenomen met een gekwalificeerde meerderheid van de lidstaten.

Hongarije, Roemenië, Tsjechië en Slovakije stemden tegen. Finland onthield zich. De andere lidstaten stemden voor.

Dat zulke besluiten kunnen genomen worden met een gekwalificeerde meerderheid i.p.v. hiervoor unanimiteit te gebruiken hebben de lidstaten zelf unaniem beslist.
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:32   #93
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
2. Een groot deel van de toepasselijke regels zijn internationaalrechtelijke regels die zouden bestaan, ongeacht of deze op EU niveau geuniformiseerd worden voor de EU lidstaten.
Geenszins.

Internationaal recht regelt relaties tussen staten.

Als burger kan je daar geen beroep op doen zolang deze regels niet geimplemeteerd zijn in eigen land.

Dat is niet het geval met EU recht.

Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Conscience is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:37   #94
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Nee hoor. Dat besluit (Besluit van de Raad 2015/1601) is aangenomen met een gekwalificeerde meerderheid van de lidstaten.

Hongarije, Roemenië, Tsjechië en Slovakije stemden tegen. Finland onthield zich. De andere lidstaten stemden voor.

Dat zulke besluiten kunnen genomen worden met een gekwalificeerde meerderheid i.p.v. hiervoor unanimiteit te gebruiken hebben de lidstaten zelf unaniem beslist.
Graag de tekst van de unanieme beslissing dat er in de zaak van de vluchtelingen , m.n. het spreidingsplan in detail deel uitmakend van de te nemen beslissing, niet unaniem moet worden gestemd, en dat de beslissing bindend is voor degenen die tegengestemd hebben.
Conscience is offline  
Oud 29 juli 2017, 19:47   #95
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Geenszins.

Internationaal recht regelt relaties tussen staten.

Als burger kan je daar geen beroep op doen zolang deze regels niet geimplemeteerd zijn in eigen land.

Dat is niet het geval met EU recht.

Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Of je je als burger kan beroepen op internationaal recht hangt af van je nationaal grondwettelijk recht.

Voor EU recht ligt dit inderdaad anders, maar dit neemt niet weg dat je niet kan zeggen dat internationaal recht louter relaties tussen staten regelt.

En dan hebben het nog niet over het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat geen EU recht is en zeer concreet rechten toekent aan rechtsonderhorigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Graag de tekst van de unanieme beslissing dat er in de zaak van de vluchtelingen , m.n. het spreidingsplan in detail deel uitmakend van de te nemen beslissing, niet unaniem moet worden gestemd, en dat de beslissing bindend is voor degenen die tegengestemd hebben.
Gewoon, de rechtsbasis van het besluit 2015/1601, artikel 78, lid 3 VWEU
Ja_an is offline  
Oud 29 juli 2017, 20:05   #96
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw de zoveelste onnozele website.

...

En leg nu eens uit waarom dit een bewijs zou zijn dat Merkel als politiek doel heeft om de Coudenhove-Kalergi doctrine te implementeren. (Er vanuit gaande dat die doctrine überhaupt bestaat, u hebt dat nog niet aangetoond).
....
Kan dit helpen misschien ?
http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/...=11264&lang=en
(Wel op het "+"teken rechts onder drukken om tekst zichtbaar te maken)
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 29 juli 2017, 23:39   #97
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw de zoveelste onnozele website.

U weet dus gewoon niet waar u het over hebt. Het enige waar u intellectueel toe in staat bent is het doorlinken naar onnozele BS?



Geef nu eens concreet aan hoe de EU aan de wieg staat van de vluchtelingencrisis. Dat staat nergens in het 'artikeltje' dat u linkte. Hebt u het zelf wel überhaupt gelezen?



En leg nu eens uit waarom dit een bewijs zou zijn dat Merkel als politiek doel heeft om de Coudenhove-Kalergi doctrine te implementeren. (Er vanuit gaande dat die doctrine überhaupt bestaat, u hebt dat nog niet aangetoond).

Heel misschien wijst Merkel een limiet af omdat dit in strijd zou zijn met internationaal recht? U zoekt het natuurlijk graag zo ver mogelijk.



Op grond van welke rechtsbasis zou welke EU instelling hier kunnen tegen optreden?

Kortom: U hebt niet aangetoond dat:

1. Er zoiets bestaat als een Coudenhove-Kalergi doctrine die erop ziet om een gemengd ras te maken
2. Er een beleid is aan de zijde van de EU en de EU lidstaten om deze doctrine (gesteld dat ze bestaat) door te voeren
3. De EU op enerlei wijze nodig zou zijn om die doctrine door te voeren
4. De EU concrete handelingen heeft genomen om deze doctrine door te voeren


Zeer inhoudelijk :'-)
Het spijt me, maar gezien de ernst van je dissociatieve ontkenning zal je nooit iets aannemen wat een logische gevolgtrekking zelve is, zelfs al kwam C. Juncker je persoonlijk vertellen wat voor 'n maffiose construct de EU in feite is.
Het gratuite schuimbekken laat ik dan ook liever aan jou over.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 30 juli 2017, 00:03   #98
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Zeer inhoudelijk :'-)
Btw:

74% der Europäer halten ihr Land und die EU für korrupt

http://www.deutsche-mittelstands-nac...2012/02/38288/

Wsl allemaal mensen die niet weten waar de klepel hangt, net zoals je mij toeschrijft...
En nog zo eentje om je vingertjes aan af te likken:


Raad van Europa versterkt islam en islamisering in Europa doelbewust

https://www.alertgroepen.nl/2016/08/...pa-doelbewust/


Doelbewust...
En om af te sluiten:


Global Views on Immigration and the Refugee Crisis

https://www.ipsos.com/sites/default/...016-charts.pdf

De meerderheid van de Europeanen wil..., maar ja, het plebs heeft niets te willen, want die snappen het toch niet volgens jou...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 30 juli 2017, 06:20   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
a) neen

b) ja
Neen
Neen
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 30 juli 2017, 06:21   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
och ja, een aanranding meer of minder, nietwaar
We zullen de zussen van de aanranders wel straffen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be