Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2019, 08:55   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Mysterieuze longziekte gelinkt aan e-sigaret ...

Mysterieuze longziekte gelinkt aan e-sigaret: onduidelijk of patiënten nog volledig zullen herstellen.

Citaat:
Er zouden al bijna 100 gevallen zijn gemeld in 14 staten (VS). Heel wat patiënten – waaronder veel tieners en jongvolwassenen – liggen in het ziekenhuis en sommigen zijn er erg aan toe.
Als je er zo eentje op straat aan dat soort van sigaret ziet staan lurken dan denk je dat er een oude treinlocomotief voorbij raasde.

Milieuverontreiniging ten top?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2019 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 11:21   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Ik hoop dat het allemaal wat meevalt maar ik heb het wel altijd raar gevonden dat men smaakstoffen uit de voedingsindustrie gebruikte om smaakjes te maken.

Die smaakstoffen zijn natuurlijk 'onschadelijk' als je ze OPEET maar om er dan zo maar van uit te gaan dat ze dat ook zijn als je ze INADEMT heb ik altijd vreemd gevonden.

In ieder geval: nog een paar dagen van dit nieuws en de e-paffers krijgen binnenkort ook weer terug dezelfde verzuurde smoelen te zien als ze er in de open buitenlucht eentje opsteken.

Want tot nu toe waren zij de 'goeie' rokers en pakte men hun gigantische wolken met appeltaart, redbull of aardbei-smaak er graag bij maar als dit wat uitgedokterd wordt kan dat wel eens snel veranderen.

Terug naar de natuur!! Enkel natuurtabak, gedaan met die synthetische brol!!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:24   #3
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.670
Standaard

Vanaf nu alleen nog nicotinesuppositoirs.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:30   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik hoop dat het allemaal wat meevalt maar ik heb het wel altijd raar gevonden dat men smaakstoffen uit de voedingsindustrie gebruikte om smaakjes te maken.

Die smaakstoffen zijn natuurlijk 'onschadelijk' als je ze OPEET maar om er dan zo maar van uit te gaan dat ze dat ook zijn als je ze INADEMT heb ik altijd vreemd gevonden.

In ieder geval: nog een paar dagen van dit nieuws en de e-paffers krijgen binnenkort ook weer terug dezelfde verzuurde smoelen te zien als ze er in de open buitenlucht eentje opsteken.

Want tot nu toe waren zij de 'goeie' rokers en pakte men hun gigantische wolken met appeltaart, redbull of aardbei-smaak er graag bij maar als dit wat uitgedokterd wordt kan dat wel eens snel veranderen.

Terug naar de natuur!! Enkel natuurtabak, gedaan met die synthetische brol!!
Er gaat niets boven een sigaar van prima kwaliteit.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:31   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Maar wie had dat nu verwacht dat je daar ziek van kan worden
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:39   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Longen zijn niet gemaakt om doemp in te ademen, maarbon, zolang mensen het niet in mijn buurt doen, kan het me niet veel schelen.

Scheelt een slok op de borrel kwa pensioenuitgaven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 14:26   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mysterieuze longziekte gelinkt aan e-sigaret: onduidelijk of patiënten nog volledig zullen herstellen.



Als je er zo eentje op straat aan dat soort van sigaret ziet staan lurken dan denk je dat er een oude treinlocomotief voorbij raasde.

Milieuverontreiniging ten top?
Door waterdamp te blazen...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 15:00   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Door waterdamp te blazen...
Ik heb er geen idee van wat ze eigenlijk inhaleren en daarna wegblazen maar volgens het artikel zou het niet gezond zijn.

(Ik heb nog nooit gerookt en ik ga daar echt niet met beginnen ook niet)

Maar laat ik geen stenen werpen naar de rokers want die spijzen uiteindelijk de lege staatskas een beetje mee.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 15:21   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Longen zijn niet gemaakt om doemp in te ademen, maarbon, zolang mensen het niet in mijn buurt doen, kan het me niet veel schelen.

Scheelt een slok op de borrel kwa pensioenuitgaven.
Nadat ze vroegtijdig in de ziekenzorg beland zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 15:22   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er geen idee van wat ze eigenlijk inhaleren en daarna wegblazen maar volgens het artikel zou het niet gezond zijn.

(Ik heb nog nooit gerookt en ik ga daar echt niet met beginnen ook niet)

Maar laat ik geen stenen werpen naar de rokers want die spijzen uiteindelijk de lege staatskas een beetje mee.
Hoe kan dat nu, rokers zijn om te beginnen al veel meer ziek dan niet rokers.

Mijn huisarts vertelde, iemand was net zijn tweede been afgezet, als gevolg van het roken, en nog niet stoppen.
Wat kosten die operaties ons?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 15:27   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kan dat nu, rokers zijn om te beginnen al veel meer ziek dan niet rokers.

Mijn huisarts vertelde, iemand was net zijn tweede been afgezet, als gevolg van het roken, en nog niet stoppen.
Wat kosten die operaties ons?
En ik die dacht dat gerookt vlees langer bewaarde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 16:24   #12
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Door waterdamp te blazen...
ik denk dat glycerine en propyleenglycol de dragers zijn, niet water
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 19 augustus 2019 om 16:28.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 20:06   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kan dat nu, rokers zijn om te beginnen al veel meer ziek dan niet rokers.

Mijn huisarts vertelde, iemand was net zijn tweede been afgezet, als gevolg van het roken, en nog niet stoppen.
Wat kosten die operaties ons?
Medische transfers tussen niet rokers en rokers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:00   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kan dat nu, rokers zijn om te beginnen al veel meer ziek dan niet rokers.

Mijn huisarts vertelde, iemand was net zijn tweede been afgezet, als gevolg van het roken, en nog niet stoppen.
Wat kosten die operaties ons?
Vééééééééél geld.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:01   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kan dat nu, rokers zijn om te beginnen al veel meer ziek dan niet rokers.

Mijn huisarts vertelde, iemand was net zijn tweede been afgezet, als gevolg van het roken, en nog niet stoppen.
Wat kosten die operaties ons?
5 tot 10 jaar minder lang pensioen betalen en 5 tot 10 jaar minder lang mankementen repareren is goedkoper dan die miserie die rokers op jonge leeftijd hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 06:34   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Hoe harder de overheid zijn best doet om roken af te raden, hoe meer gepolariseerd de wereld wordt.

Je merkt het al snel aan de steeds meer aggressieve houding van niet-rokers tov rokers.

Ik heb de indruk dat mensen er steeds meer plezier in vinden als ze zich verongelijkt kunnen voelen en hun ongenoegen kunnen uiten tegen anderen.

Momenteel zijn die anderen de rokers. Makkelijke slachtoffers. Ideaal om wat tegen te liggen zagen.

Heel de oceanen zitten vol plastic maar heb je ooit iemand lelijk horen doen tegen iemand die met een plastic zak over straat wandelt?
De lucht in de steden is nog amper in te ademen maar heb je ooit al iemand tegen automobilisten zien staan roepen?
Ooit al iemand naast een voetbalplein zien staan roepen dat het ons nogal een hoop geld gaat kosten als één van die potstampers zijn been breekt?

Nee hoor, al rijden er tientallen smog-spuwende auto's lang het terras; de enige die boze blikken krijgt is de roker omdat de rest bang is dat ze een vleugje sigarettenrook gaan binnenkrijgen. Want langs alle kanten krijgen we te horen dat roken slecht is (alsof we dat al niet jarenlang weten) en daarom gaan we ons er maar eens lekker druk in maken. Tien jaar geleden stond de helft van't café te paffen maar ik heb toen nooit iemand zo van zijn oren horen maken tegen een roker als tegenwoordig (nu ze buiten roken).

Soit; ik rook als ik wil. En als er iemand in de buurt zit te eten of er zitten kleine kinderen naast me doe ik dat niet. Maar als er weer zo'n stuk onbenul naast me op't terras luidruchtig begint te kuchen verwijs ik hem fijntjes naar de niet-rokers-ruimte nl. binnen. Rokers moesten buiten en hahaha hoeveel lol hadden de niet rokers toen ze in de winter de rokers buiten aan het café zagen staan! Lachen!! Zie ze daar staan!

Awel; ik zal wel buiten gaan staan of zitten. Geen probleem. Dat is precies wat niet rokers wilden. Rokers moesten buiten.

Dat ze er niet aan gedacht hadden dat ze in de zomer zelf ook buiten willen gaan zitten kan aan mijn reet roesten. Ze kunnen altijd lekker binnen gaan zitten. Geen rokers daar.

Bij heel dat rokers gezeik moet ik altijd aan Bill Hicks denken:

Citaat:
How many non-smokers do we have here tonight? [loud applause] Bunch of whinin' maggots. [lights cigarette] Bunch of obnoxious, self-righteous slugs. Don't take that wrong. I'd quit smoking if I didn't think I'd become one of you.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 08:03   #17
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar als er weer zo'n stuk onbenul naast me op't terras luidruchtig begint te kuchen verwijs ik hem fijntjes naar de niet-rokers-ruimte nl. binnen.
Geniet er nog effe van dan:

Barcelona bant vanaf 2020 sigaret op terrassen, in België is 61% voorstander
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:29   #18
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar wie had dat nu verwacht dat je daar ziek van kan worden
Alle serieuze hypochonders
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:27   #19
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.954
Standaard

Ik rook zelf maar nooit in het openbaar (terras, op straat, in een bos of park).
Ook op mijn werk heb ik nooit gerookt tijdens mijn pauze.
Veel mensen weten zelfs niet dat ik rook!
Ik rook alleen buiten op mijn terras en bij echt slecht weer in mijn garage, vlak naast het vensterke dat 24/24 open staat.
Naast mijnen Albeir, mijn moeder en mijn kinderen weet zelfs niemand dat ik rook
Zelfs de kleinkinderen niet; als ze hier echt een hele dag blijven dan zeg ik: "oma gaat efkes de was ophangen in de garage"
Nadien in de badkamer mijn handen wassen en tanden poetsen en hopla; die klein mannen hebben nog nooit doorgehad dat ik een sigaretje gaan roken ben
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 14:02   #20
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik rook zelf maar nooit in het openbaar (terras, op straat, in een bos of park).
Ook op mijn werk heb ik nooit gerookt tijdens mijn pauze.
Veel mensen weten zelfs niet dat ik rook!
Ik rook alleen buiten op mijn terras en bij echt slecht weer in mijn garage, vlak naast het vensterke dat 24/24 open staat.
Naast mijnen Albeir, mijn moeder en mijn kinderen weet zelfs niemand dat ik rook
Zelfs de kleinkinderen niet; als ze hier echt een hele dag blijven dan zeg ik: "oma gaat efkes de was ophangen in de garage"
Nadien in de badkamer mijn handen wassen en tanden poetsen en hopla; die klein mannen hebben nog nooit doorgehad dat ik een sigaretje gaan roken ben
Je mag doen wat je wil, een niet roker ruikt altijd wanneer iemand gerookt heeft, als een roker binnen komt na zijn sigaretje ruik je dat heel goed tanden poetsen of handen wassen helpt daar geen bal tegen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be