Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2018, 20:23   #241
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=239

Waarom ligt het Nederlands wagenpark van 2016, met amper 19% dieselwagens, gemiddeld 21 g CO2 lager per wagen dan het Duits wagenpark van 2016, met 46 % dieselwagens?

Zou het Umweltbundesamt liegen?
Citaat:
Nederland laat zien hoe de situatie kan zijn: in 2016 was de gemiddelde CO2-uitstoot van het nieuwe wagenpark meer dan 20 g CO2 / km lager dan in Duitsland (Nederland: 106 g CO2 / km, Duitsland: 127 g CO2 / km).
In 2005 waren de CO2-vlootwaarden van beide landen vrijwel identiek [Nederland 170 g CO2 / km, Duitsland 173 g CO2 / km].

De Nederlanders hebben weinig zin in diesel: slechts iets minder dan 19 procent van nieuw geregistreerde auto's in 2016 was diesel, bij ons was het bijna elke tweede auto (ongeveer 46%).

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2018 om 20:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 20:43   #242
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=239

Waarom ligt het Nederlands wagenpark van 2016, met amper 19% dieselwagens, gemiddeld 21 g CO2 lager per wagen dan het Duits wagenpark van 2016, met 46 % dieselwagens?

Zou het Umweltbundesamt liegen?
Omdat Hollanders door fiscaliteit geduwd worden naar heel zuinig wagenpark, en die fiscaliteit weegt daar echt wel veel meer door dan in Duitsland'
In feite is dzt zot... er is niemand die zegt hoeveel je moet verbruiken of dat mensen zich zuinig moeten gedragen. De emissie van een totale economie hangt dus af van wat de auto, de centrales en de huizen verbruiken
Nederland heeft jaren goedkoop gas gehad. En heeft daarmee haar huizen verwarmd. Dus hun maniakaal reduceren van de uitstoot van autopark,is niet speciaal logisch vind ik

En het simpelste is de brandstof taxeren... maar in feite moet je naar co2 geredeneerd nu momenteel,het dringend de aardgas verwarming duurder maken zodat mensen af gaan van het Russische aardgas. Het tweede dat je miet doen is electriciteit co2 vrij maken zodat wie overschakelt naar electriciteit volledig defosilkiseert

Je was zo verwonderd dzt Noorwegen zal zo ver staan met EV, maar dat is logisch, zij hebben. Gewoon ze nemen de logische stappen in de juiste volgorde en met de juiste mix

Trouwens wie het meest consequent logisch bezig is pet defossiliseren is Noorwegen, een combinatie van schrandere co2 taks 70 euro per ton, en wind hydroenergie en kerncentrales...
Eenmaal je electriciteit co2 vrij maakt stap je over op EV en warmtepompen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 maart 2018 om 20:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 21:12   #243
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Omdat Hollanders door fiscaliteit geduwd worden naar heel zuinig wagenpark, en die fiscaliteit weegt daar echt wel veel meer door dan in Duitsland' [...]
Aha, een bevestiging.

Nederland heeft met maar 19% dieselwagens een duidelijk zuiniger wagenpark dan Duitsland die 46% dieselwagens in hun wagenpark hebben, oude cijfers...

wagenpark Nederland tot 1 januari 2018:
Nederland heeft per 1 jan 2018 zelfs maar 15,6 % dieselwagens in hun personenwagenpark.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...DR=G1,T&STB=G2
Personenauto's; voertuigkenmerken, regio's, 1 januari
20 maart 2018 |



... maar die legden wel 30% van de personenwagenkms af:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...T,G3&STB=G1,G2

(over NOx (topic) zal ik het maar niet meer hebben...)

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2018 om 21:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 06:53   #244
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die mensen op die site zijn toch niet betaald om te liegen ?

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...ml?powerunit=2

Kijk je ziet dat hybrides wel het verbruik van diesels kloppen
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=6&powerunit=2

Maar om uw voorbeeld te geval van golf
Hetzelfde, benzine een literke meer, diesels geklopt door hybrides

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...ml?powerunit=2
Eerst mekkeren dat de "testen" op de testbanken totaal ongeloofwaardig zijn en daarna mekkeren dat de cijfers die de gebruikers leveren in werkelijke rij-omstandigheden ongeloofwaardig zijn, e-freaks blijven gewoon mekkeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 10:13   #245
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja en ik voor de optie die me 1300€ minder aan brandstof kost.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=71


175 gebruikers met Benzine 6,31 8,70 12,38

452 gebruikers met Diesel 4,91 6,83 9,57

Dus tot bijna 2 Liter minder verbruik voor een Diesel.
Het gemiddelde verbruik van een Diesel ligt net iets hoger dan het laagste verbruik bij een Benzine, het hoogste verbruik van een Benzine ligt bijna dubbel zo hoog als het gemiddeld verbruik van de Diesel.

Mijn wagen:


102 Benzine 7,19 8,63 11,92

97 Diesel 4,98 6,78 8,32

Dus ook bijna 2 Liter minder verbruik met een Diesel
De fiscaliteit zal er voor zorgen dat dat een dure keuze wordt. En neen, uw duitse fratsen interesseren 99,99 % van de Belgen niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 10:30   #246
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fiscaliteit zal er voor zorgen dat dat een dure keuze wordt. En neen, uw duitse fratsen interesseren 99,99 % van de Belgen niet.
Tot nu toe niet veel van gemerkt, in tegendeel zelfs.
Door mijn Duitse fratsen rijd ik stukken goedkoper voor een prijs de kilometer waar gij u alleen maar aan kunt ergeren.
En met het uitgespaarde bedrag aan brandstof verwarm ik mijn huis 2 jaar lang.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 10:33   #247
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tot nu toe niet veel van gemerkt, in tegendeel zelfs.
Door mijn Duitse fratsen rijd ik stukken goedkoper voor een prijs de kilometer waar gij u alleen maar aan kunt ergeren.
En met het uitgespaarde bedrag aan brandstof verwarm ik mijn huis 2 jaar lang.
De km vergoeding die ik krijg voor die (sporadische) verplaatsing die ik maak is voldoende hoog dat ik me niet veel zorgen maak over de benzineprijs. En het zijn uiteraard allemaal werkuren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 10:38   #248
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ik krijg een superhoog loon om kilometers te maken ook als ik geen kilometers maak.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 10:45   #249
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tot nu toe niet veel van gemerkt, in tegendeel zelfs.
Door mijn Duitse fratsen rijd ik stukken goedkoper voor een prijs de kilometer waar gij u alleen maar aan kunt ergeren.
En met het uitgespaarde bedrag aan brandstof verwarm ik mijn huis 2 jaar lang.
Ik neem aan dat je met een sjoemeldiesel rijdt, ik lees nergens uw adblue-verbruik, en in feite moet je het olieverbruik ook nog aangeven, namelijk de oliewissels.

Nederlands wagenpark heeft wslk nu 25 g CO2 minder per wagen dan het Duits wagenpark, die 33% Duitse (sjoemel)diesels moeten echt badkuipen diesel verspillen, gepaard met tonnen NOx.

Volgens het Umweltbundesamt stoten de Duitse dieselpersonewagens ca. 300.000 ton NOx uit per jaar, en het ganse wegverkeer van brommertje tot bus 500.000 ton per jaar.

Moesten de dieselpersonenwagens hun emissienormen ongeveer halen was dat getal meer dan gehalveerd...

Laatst gewijzigd door Micele : 21 maart 2018 om 11:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 11:31   #250
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Vandaag is de officiele brandstofprijs in België van diesel en benzine euro95 quasi gelijk:
Citaat:
België
Euro 95 € 1,393
Diesel € 1,391
http://www.brandstofprijzen.info/bra...opa.php?sort=4
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 13:33   #251
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

België loves it's fossil fuel baby's

Air pollution almost as bad for babies as smoking during pregnancy
https://www.euractiv.com/section/air...ing-pregnancy/



Fossil fuel subsidies racking up trillions in health costs

Health costs related to fossil fuel use outweigh taxpayer-funded subsidies by 600%, according to a new study that insists governments should stop pumping money into dirty energy sources.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2018 om 13:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 21:09   #252
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik krijg een superhoog loon om kilometers te maken ook als ik geen kilometers maak.
Dat is cool, alleen wordt dat superhoog loon tegen 13 % RSZ en dan 50 % personenbelasting belast.

Ge kunt beter tegen uw baas zeggen: pakt er 700 bruto vanaf en geef me een firmawagen en tankkaart.

Ik kan me niet inbeelden dat je met 50k km per jaar minder als 300 euro netto autokosten hebt....

Ik veronderstel dat dat superhoog loon ver boven het plafond voor pensioen ligt dus daar hebt ge dan ook geen schade.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 21:10   #253
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vandaag heen en terug W-Vlaanderen. Benzine, 1.2l 130 pk.

5.4 l/100 km op de gehele trip. 120-130 km/h. Wel geen file.

Spritmonitor my ass, mijn boordcomputer geeft me andere getallen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 01:10   #254
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

sprits zegt toch hetzelfde ?

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...00&powerunit=2
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 07:36   #255
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is cool, alleen wordt dat superhoog loon tegen 13 % RSZ en dan 50 % personenbelasting belast.

Ge kunt beter tegen uw baas zeggen: pakt er 700 bruto vanaf en geef me een firmawagen en tankkaart.

Ik kan me niet inbeelden dat je met 50k km per jaar minder als 300 euro netto autokosten hebt....

Ik veronderstel dat dat superhoog loon ver boven het plafond voor pensioen ligt dus daar hebt ge dan ook geen schade.
Fout , als ge meer dan 183 dagen per jaar in Duitsland in loondienst werkzaamheden verricht, dan ben je daar ook belastingplichtig.

Een auto met tankkaart is in Duitsland veel zwaarder belast als in Belgie gezien het in Belgie als een vervangloon gezien word en in Duitsland niet.

Het is zelfs zo dat ik voor bepaalde dienstreizen waarvoor ik een poolwagen ter beschikking heb ik eerst op de werkdag van deze verplaatsing naar mijn werkplaats moet rijden en van daaruit mijn trip moet beginnen om te vermijden dat ik de avond ervoor de poolwagen al afhaal naar huis rijd en dus privé kilometers maak en volgens de Duitse fiskus is dat dan een voordeel die men aangeven moet. Waarschijnlijk omdat men in het verleden teveel gesjoemeld heeft met het uitlenen van dienstwagens.

Ik krijg jaarlijks ongeveer twee netto maandlonen terug van de Duitse fiskus en dat is ruim voldoende om te kosten te dekken.

De Duitse fiskus houd ook geen rekening met het feit of je electrisch of met benzine , diesel rijd. Hoe minder ik dus uitgeef aan brandstof hoe beter voor mijn rekening.

En je mag dan de mond vol hebben over uitstoot hier en uitstoot daar, moest ge in mijn geval zijn ge deed het ook want ik zie niet in waarom ik jaarlijks 30% meer aan brandstof zou moeten uitgeven zolang ik een diesel als alternatief heb.

Als ze de benzineprijs op max 1€ zetten dan zal ik een overstap overwegen omdat dan het meerverbruik gecompenseerd kan worden.
Maar meer betalen voor benzine terwijl men ook een meerverbuik heeft, neen ik ben niet gek.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:17   #256
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Fout , als ge meer dan 183 dagen per jaar in Duitsland in loondienst werkzaamheden verricht, dan ben je daar ook belastingplichtig.

Een auto met tankkaart is in Duitsland veel zwaarder belast als in Belgie gezien het in Belgie als een vervangloon gezien word en in Duitsland niet.

Het is zelfs zo dat ik voor bepaalde dienstreizen waarvoor ik een poolwagen ter beschikking heb ik eerst op de werkdag van deze verplaatsing naar mijn werkplaats moet rijden en van daaruit mijn trip moet beginnen om te vermijden dat ik de avond ervoor de poolwagen al afhaal naar huis rijd en dus privé kilometers maak en volgens de Duitse fiskus is dat dan een voordeel die men aangeven moet. Waarschijnlijk omdat men in het verleden teveel gesjoemeld heeft met het uitlenen van dienstwagens.

Ik krijg jaarlijks ongeveer twee netto maandlonen terug van de Duitse fiskus en dat is ruim voldoende om te kosten te dekken.

De Duitse fiskus houd ook geen rekening met het feit of je electrisch of met benzine , diesel rijd. Hoe minder ik dus uitgeef aan brandstof hoe beter voor mijn rekening.

En je mag dan de mond vol hebben over uitstoot hier en uitstoot daar, moest ge in mijn geval zijn ge deed het ook want ik zie niet in waarom ik jaarlijks 30% meer aan brandstof zou moeten uitgeven zolang ik een diesel als alternatief heb.

Als ze de benzineprijs op max 1€ zetten dan zal ik een overstap overwegen omdat dan het meerverbruik gecompenseerd kan worden.
Maar meer betalen voor benzine terwijl men ook een meerverbuik heeft, neen ik ben niet gek.
TEN EERSTE

het maximum belastingstarief in Duitsland is 45% en dat betaal je vanaf een inkomen van 500.000 euro. Dus vooraleer je begint te vergelijken met Duitsland misschien eens eerlijkheidshalve uitleggen dat ze daar op een inkomen 2?*% minder lasten dragen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:19   #257
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

TEN TWEEDE

in duitsland is Diesel al jaren eerder ongeveer dezelfde prijs van benzine
mensen kiezen daar diesel omwille van zijn specifieke eigenschappen waaronder koppel en waaronder verbruik

nu moet ik toegeven een electrische wagen heeft ook veel koppel en ook heel weinig verbruik dus lijkt mij een 'tantalizing alternatief
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:39   #258
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
TEN TWEEDE

in duitsland is Diesel al jaren eerder ongeveer dezelfde prijs van benzine
mensen kiezen daar diesel omwille van zijn specifieke eigenschappen waaronder koppel en waaronder verbruik

nu moet ik toegeven een electrische wagen heeft ook veel koppel en ook heel weinig verbruik dus lijkt mij een 'tantalizing alternatief
Klopt niet, Diesel is overal goedkoper dan Benzine.
Prijzen varieren wel afhankelijk van het tijdstip.


http://www.clever-tanken.de/spritpre...l-preise/koeln
http://www.clever-tanken.de/spritpre...se/duesseldorf
http://www.clever-tanken.de/spritpre...-preise/aachen
http://www.clever-tanken.de/spritpre...eise/flensburg
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:44   #259
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
TEN EERSTE

het maximum belastingstarief in Duitsland is 45% en dat betaal je vanaf een inkomen van 500.000 euro. Dus vooraleer je begint te vergelijken met Duitsland misschien eens eerlijkheidshalve uitleggen dat ze daar op een inkomen 2?*% minder lasten dragen...

Omdat men in Belgie ook nog gemeentebelastingen heeft geeft de Duitse fiskus ook nog een korting om dit te compenseren, het is veel ingewikkelder dan dat hierboven beschreven, daarom krijgen we ook de hulp van de belastingsexperts van Deloitte.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:53   #260
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
http://www.clever-tanken.de/statistik/staedte
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be