Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2019, 16:47   #321
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je 80 bent is eentje van 60 een jong poepje, of vergis ik me?
Dat schrijf ik dan ook he. Grandmother I'd Like to fuck... GILF.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 17:11   #322
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat schrijf ik dan ook he. Grandmother I'd Like to fuck... GILF.
Daar was ik wel met mee hoor broeder.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 17:22   #323
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat 'paniekvoetbal' over het ozonlaaggat was dan ook ergens terecht....

Maar eigenlijk is het gat in de ozonlaag een goed verhaal om aan te halen: daar was tenminste een consensus (gedragen door wetenschappers, politici en de publieke opinie) dat CFK's ozonafbraak katalyseerden; daar was tenminste de wil van de politiek en de industrie om het gebruik van CFK's volledig te bannen (het Montreal protocol); daar is tenminste na vele jaren later een herstel te zien...

Ziet u hetzelfde gebeuren met antropogeen CO2 ??
Het is inderdaad een heel goed voorbeeld. Het punt was dat de aanpak van het ozongat geen speltheoretische moeilijkheid gaf, omdat een eenvoudige technische oplossing de zaak kon oplossen. De tijdschaal was kort.

Een land ging geen economisch nadeel lijden omdat hij strengere normen uitvaardigde betreffende CFC's. Niemand ging voordelen hebben met een ozon gat.

Dat is helemaal anders bij CO2. Het is economisch afstraffend om uw CO2 uitstoot dwangmatig in te perken. En sommigen gaan er meer voordeel aan hebben dan anderen.

De zure regen was ook zoiets. Bovendien was zure regen regionaal. Ge kreeg het zelf op uw smikkel. Allemaal redenen om het serieus aan te pakken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 januari 2019 om 17:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 18:17   #324
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Arrhennius wist het al eind de 19de eeuw.

Alleen is de wetenschap ook vooruit gegaan he.
Blijkbaar, er is volgens ik gelezen heb ook een maankrater naar hem genoemd.
in ieder geval ik had daar geen weet van, toch niet van die opwarming.

Laatst gewijzigd door alberto : 30 januari 2019 om 18:18.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 21:06   #325
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De zomer van '76....
Dat was een zomer die ik mij nog herinner.
Het was de eerste zomer in mijn leven waarin er een hittegolf was (conform de definitie van een hittegolf).
Ik ben geboren in 1961.

Voor 1961 waren er regelmatig hittegolven, maar 1976 was de eerste sinds 1959. Daarom viel die zomer ook zo op.
De periode tussen 1959 en 1976 werd gekenmerkt door opvallend koele zomers. De periode ervoor, tussen 1930 en 1959 werd dan weer gekenmerkt door warme zomers.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 21:21   #326
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

1976 (zomer en winter) was al een signaal omdat toen andere wetenschappers geciteerd werden... die het al veel beter wisten...

https://www.eoswetenschap.eu/geschie...ste-zomer-ooit

Wat is er aan de hand met het weer? Helemaal niets, vindt de Leuvense klimatoloog Hugo Poppe in juli 1976. ‘Puur klimatologisch is het allemaal niet zo alarmerend. Wetenschappelijk bekeken behoren zo’n seizoenen met extreme weersomstandigheden tot de regels van het spel. Het klimaat is niet aan het veranderen omdat we nu toevallig drie behoorlijke zomers na elkaar hebben gehad, hé. Neem het van mij aan: de invloed van de mens op het klimaat is zeer miniem.’

Andere wetenschappers geven dan toch al andere signalen en waarschuwingen. De Sovjetrussische klimatoloog Michail Boedyko hamert er zelfs al twee jaar op: ‘De aarde is aan het opwarmen, als gevolg van het ongecontroleerd gebruik van fossiele brandstoffen.’ Boedyko predikt echter – zelden of nooit was die metafoor zo op zijn plaats – in de woestijn.

Broeikaseffect, smeltende ijskappen? Voor de meeste mensen is het allemaal nog sciencefiction, net zoals een gat in de ozonlaag. De Nederlandse meteoroloog Paul Crutzen heeft daar nochtans in 1970 al op gewezen, en in 1995 zal hij er samen met Frank Sherwood Rowland en Mario J. Molina de Nobelprijs Scheikunde voor krijgen.


1976 was -gemiddeld wereldglobaal- nog het laatste koude jaar...



1976 was het laatste blauwtje...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 januari 2019 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 06:31   #327
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

@ Micelle

Minieme invloed van de mens ?

Boskap om te (land)bouwen, niet door de mens met redenen gedaan.

Verbrandingsmotor niet door de mens uitgevonden ?

Ik zou maar niet te veel te hoog van de toren blazen, er is wel degelijk een aandeel van de mens in de veranderingen, let wel met volgende redenatie;

Meer Bomen = Minder CO2 = Meer zuurstof

Minder Bomen = Meer CO2 = Minder zuurstof


Ik kan dat niet staven noch dat ik wetenschapper ben maar er is wel een verschil in de manier waarop de mensen zichzelf wetenschapper durft te noemen of beweren wetenschapper te zijn terwijl ze er geen verstand van hebben, op basis van welke metingen onderzoek je hoe de impact van de mens op het milieu is...er is wel degelijk aandeel van de mens in termen van toegevoegde stoffen die niet door de natuur kunnen verwerkt worden, zie bovenstaande redenering.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 31 januari 2019 om 06:33.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 07:35   #328
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Moeder Anuna De Wever stapt naar politie na bedreigingen tegen dochters: “Gelukkig heeft een tweeloop twee lopen”

Citaat:
Katrien Van der Heyden, de moeder van klimaatspijbelaarster Anuna De Wever (17), is naar de politie gestapt na bedreigingen aan het adres van haar tweelingdochters. Dat zegt ze op Facebook. Van der Heyden laat zich door de bedreigingen echter niet uit haar lood slaan. “Uiteindelijk wint liefde altijd. Uiteindelijk zullen we moeten samenwerken.”
Wel daar verschiet ik dus echt totaal niet van dat men bedreigingen uit tegen de milieu-activiste Anuna en haar zus.

Het sarcasme is Donald Trump op het lijf gegoten want die vroeg zich af met de extreme koude, 30 graden onder nul en een gevoelstemperatuur tot -50°C op huidig ogenblik in zijn land, wat er aan de hand is met de opwarming van de Aarde?

Of hij zag dat verkeerd of men kon zijn sarcasme niet smaken?



PS

Jouw gids in het klimaatdebat: hoeveel vlees mag je nog eten, hoe schadelijk is vliegen en worden onze kinderen de eerste slachtoffers?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2019 om 07:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 07:50   #329
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

De communicatie experte gaat wel heel ver he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 08:21   #330
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Moeder Anuna De Wever stapt naar politie na bedreigingen tegen dochters: “Gelukkig heeft een tweeloop twee lopen”



Wel daar verschiet ik dus echt totaal niet van dat men bedreigingen uit tegen de milieu-activiste Anuna en haar zus.

Het sarcasme is Donald Trump op het lijf gegoten want die vroeg zich af met de extreme koude, 30 graden onder nul en een gevoelstemperatuur tot -50°C op huidig ogenblik in zijn land, wat er aan de hand is met de opwarming van de Aarde?

Of hij zag dat verkeerd of men kon zijn sarcasme niet smaken?





PS

Jouw gids in het klimaatdebat: hoeveel vlees mag je nog eten, hoe schadelijk is vliegen en worden onze kinderen de eerste slachtoffers?
Je zou u bijna de vraag kunnen stellen of ze zich in een gevaarlijke situatie gewerkt heeft waar ze waarschijnlijk niet bij stilgestaan heeft dat haar dit zou kunnen overkomen daar ze zich inzet voor het 'goede doel'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2019 om 08:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 09:01   #331
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je zou u bijna de vraag kunnen stellen of ze zich in een gevaarlijke situatie gewerkt heeft waar ze waarschijnlijk niet bij stilgestaan heeft dat haar dit zou kunnen overkomen daar ze zich inzet voor het 'goede doel'.
Dat noemen ze 'victim blaming'.
Een vrouw heeft een kort rokske: het is haar eigen schuld dat ze verkracht wordt. Dat is uw zieke perverse logica.

Maar ja, gij vindt dat die bedreiging nog veel te soft is. Gij wilt ze aftoeken en 2 blauw ketten slagen!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 31 januari 2019 om 09:09.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 09:18   #332
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
@ Micelle
Minieme invloed van de mens ?
Neen, vooral door de mens.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 09:29   #333
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je zou u bijna de vraag kunnen stellen of ze zich in een gevaarlijke situatie gewerkt heeft waar ze waarschijnlijk niet bij stilgestaan heeft dat haar dit zou kunnen overkomen daar ze zich inzet voor het 'goede doel'.
Tenzij die bedreigingen natuurlijk ook "georganiseerd" zijn he. Ik weet niet of die account echt daarvoor zou gemaakt zijn, dat is waarschijnlijk niet nodig. In alle zever die je op internet vindt, weet je dat er zoiets zal tussenstaan. Het volstaat van dat uit te vergroten, om via slachtoffertje spelen, uw propaganda nog beter kunnen te verspreiden natuurlijk.

Elke bekende persoon op internet krijgt ooit een bericht dat, indien juist geïnterpreteerd, zou kunnen wijzen op een bedreiging. Dus voila, gewoon wachten dat het komt, zoeken, en gebruiken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2019 om 09:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 11:20   #334
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

tijd voor een genocide'ke blijkbaar:

Earth system impacts of the European arrival and Great Dying in the Americas after 1492

Citaat:
Estimates European arrival in 1492 lead to 56 million deaths by 1600.
Large population reduction led to reforestation of 55.8 Mha and 7.4 Pg C uptake.
1610 atmospheric CO2 drop partly caused by indigenous depopulation of the Americas.
Humans contributed to Earth System changes before the Industrial Revolution.
De massale reductie van de inheemse bevolking in de Amerikas leidde tot een herbebossing van landbouwgrond, die circulerende CO² capteerde en zorgde voor een temperatuurdaling. En bijdroeg tot de Kleine Ijstijd.

https://www.sciencedirect.com/scienc...77379118307261
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 13:21   #335
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De communicatie experte gaat wel heel ver he
Hmja, trop c'est trop zeker?

Gaan we een nieuwe ijstijd tegemoet?

Er zijn dan weer mensen/geleerden die het anders zien en van mening zijn dat na het broeikasteffect er terug ijstijden zitten aan te komen.

Ook las ik ergens ten Internetvelde al wel eens dat mocht er een atoomontploffing in leven geroepen zijn, door wie of wat ook op de Aarde, dat die ijstijden zelfs sneller zouden kunnen aantreden dan de meeste mensen wel gedacht hadden.

Zou een nieuwe ijstijd goed zijn voor de Aarde?

Ik veranderde in bovenstaande regel het woord 'aarde' naar 'Aarde' om reden van dat zoals u met zen allen wel weet dat het een vorm van respect van mijnentwege uit naar onze Aarde toe is dat ik met een hoofdletter schrijf.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2019 om 13:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 14:56   #336
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat noemen ze 'victim blaming'.
Een vrouw heeft een kort rokske: het is haar eigen schuld dat ze verkracht wordt. Dat is uw zieke perverse logica.

Maar ja, gij vindt dat die bedreiging nog veel te soft is. Gij wilt ze aftoeken en 2 blauw ketten slagen!
Je bent zo nijdig Geert de laatste dagen. Scheelt er iets dat je je zo komt afreageren ? Toch geen problemen thuis ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 14:57   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
tijd voor een genocide'ke blijkbaar:

Earth system impacts of the European arrival and Great Dying in the Americas after 1492



De massale reductie van de inheemse bevolking in de Amerikas leidde tot een herbebossing van landbouwgrond, die circulerende CO² capteerde en zorgde voor een temperatuurdaling. En bijdroeg tot de Kleine Ijstijd.

https://www.sciencedirect.com/scienc...77379118307261
Ziedetwel ! En dan maken ze mij uit als een fascist of een psychopaat of zo

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2019 om 14:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 15:01   #338
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kunnen de jongeren Michelleken eens niet terechtwijzen?
Hij gaat zijn derde jong al laten werpen, zijn we nog niet met genoeg het milieu aan 't belasten?

Klopt. Deze jongeren kunnen nu plechtig beloven het beste te doen wat een mens kan doen voor deze planeet. Ze kunnen nu verklaren geen kinderen te zullen maken.
Maar t'ja ze willen allemaal een gezinnetje met 3 of 4 kindjes die elk hun eigen kamer hebben met bijhorend comfort en daar moeten dan pampers voor worden gekocht en heen en weer naar zee en naar de schoonouders mee worden gereden. Daar moet dan later taxi voor worden gespeeld want ja ze willen allemaal afgelegen in het groen wonen met een mooie tuin.
Want ja iemand die geen kindjes wil of geen groot huis op den buiten noch een auto of twee of een houtkachel dat is toch geen normale ??

Ik wacht wat ze zelf voor dat klimaat zullen overhebben. Maar ja wie zei ook weer ...we willen allemaal wel iets doen voor milieu en klimaat maar het mag ons niks kosten. Noch aan moeite noch aan geld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2019 om 15:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 15:17   #339
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Deze jongeren kunnen nu plechtig beloven het beste te doen wat een mens kan doen voor deze planeet. Ze kunnen nu verklaren geen kinderen te zullen maken.
Voila. 100% akkoord.

Aan de andere kant, als je dan toch geen kinderen hebt, wat kan het U dan schelen dat "de planeet" omzeep zou zijn, he...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 15:29   #340
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. 100% akkoord.

Aan de andere kant, als je dan toch geen kinderen hebt, wat kan het U dan schelen dat "de planeet" omzeep zou zijn, he...
Ja maar diegenen met kinderen kan het precies nog een pak minder schelen. Gezien 98 % van de mensen kinderen heeft is de toestand van onze planeet het gevolg van de manier van leven van al die milieubewuste ouders en niet van die 2 % kinderlozen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2019 om 15:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be