Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2019, 10:02   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat dit nu groot in de kranten verschijnt, bewijst net dat het een uitzondering aan het worden is.

sommigen blijven steken in hun conservatief gedachtegoed, dat is blijkbaar niet alleen bij de VB'ers van deze wereld blijkbaar maar ook bij sommige moslims.
moeten we nu al een gat in de lucht springen omdat na meer dan vijftig jaar islamitische migratie, er iet of wat begint te veranderen ????
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:02   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Mag niet van Europa, achterlijke culturen met gebruiken die hier tegen de wet zijn moeten aanvaard worden. Dus kindhuwelijken, uithuwelijken en clitorissen snijden mogen niet bestraft worden als het gebeurd is buiten de EU. Importees mogen dat dus allemaal doen, getuige dit voorbeeld van een kindhuwelijk.

https://www.vluchtelingenwerk.be/ver...en-mama-habiba

In Nederland hebben ze geprobeerd inteelt huwelijken te verbieden maar zelfs dat is niet gelukt, de EU liet het niet toe. Het beste wat ze er konden uithalen was een wet tegen huwelijksdwang als het huwelijk hier uitgevoerd wordt.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Neef-nichthuwelijk
voor mij voldoende argument tegen lidmaatschap van de EU.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:04   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor mij voldoende argument tegen lidmaatschap van de EU.
dikke vette twee !!!
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:04   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat dit nu groot in de kranten verschijnt, bewijst net dat het een uitzondering aan het worden is.

sommigen blijven steken in hun conservatief gedachtegoed, dat is blijkbaar niet alleen bij de VB'ers van deze wereld blijkbaar maar ook bij sommige moslims.
uw conclusie slaat nergens op.

feit dat het nu in de krant komt en u opvalt, bewijst alleen dat t er vroeger niet in kwam of u niet opviel, het zegt niks over de realiteit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:08   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw conclusie slaat nergens op.

feit dat het nu in de krant komt en u opvalt, bewijst alleen dat t er vroeger niet in kwam of u niet opviel, het zegt niks over de realiteit.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:50   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat dit nu groot in de kranten verschijnt, bewijst net dat het een uitzondering aan het worden is.

sommigen blijven steken in hun conservatief gedachtegoed, dat is blijkbaar niet alleen bij de VB'ers van deze wereld blijkbaar maar ook bij sommige moslims.
Ge bedoelt dat het een uitzondering is dat een moslima de moed heeft zich daar tegen te verzetten?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 10:52   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge bedoelt dat het een uitzondering is dat een moslima de moed heeft zich daar tegen te verzetten?
Idem voor iemand die uit een secte wil stappen... en dat is geweten... maar men doet veel liever alsof de neus bloedt
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:14   #28
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat dit nu groot in de kranten verschijnt, bewijst net dat het een uitzondering aan het worden is.

sommigen blijven steken in hun conservatief gedachtegoed, dat is blijkbaar niet alleen bij de VB'ers van deze wereld blijkbaar maar ook bij sommige moslims.
Je mag je wensen niet voor waarheid nemen, zoals steeds ga je uit van wat je zou willen dat het was, helaas de grote hoop in die huwelijken zijn nog steeds nicht en kozijn. Wist je dat in de jaren zeventig vorige eeuw de wet die verbood te huwen met uw nicht of kozijn afgeschaft werd daar er anders geen gezinshereniging kon plaats vinden, wist u dat de dienstplicht werd afgeschaft toen de dubbelpaspoortigen oud genoeg werden om te moeten dienst nemen in het Belgisch leger maar dit niet kon omdat ze ook de Marokkaanse/Turkse nationaliteit hadden en deze landen niet toelieten dat hun onderdanen dienden in een vreemd leger. wij kozen dan maar voor de lafste maar makkelijkste weg nml. afschaffen die boel
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:17   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Je mag je wensen niet voor waarheid nemen, zoals steeds ga je uit van wat je zou willen dat het was, helaas de grote hoop in die huwelijken zijn nog steeds nicht en kozijn. Wist je dat in de jaren zeventig vorige eeuw de wet die verbood te huwen met uw nicht of kozijn afgeschaft werd daar er anders geen gezinshereniging kon plaats vinden, wist u dat de dienstplicht werd afgeschaft toen de dubbelpaspoortigen oud genoeg werden om te moeten dienst nemen in het Belgisch leger maar dit niet kon omdat ze ook de Marokkaanse/Turkse nationaliteit hadden en deze landen niet toelieten dat hun onderdanen dienden in een vreemd leger. wij kozen dan maar voor de lafste maar makkelijkste weg nml. afschaffen die boel
Neen, dat wist ik niet... met dank aan onze laffe media die er enkel is om de mensen die blaajses wijs te maken die passen in het kraam van de machthebbers van dit zogezegde democratische land...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:20   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Minimum twee per maand zonder datgene dat men weet...
En waarom dan zovele nieuwe moslimbruiden die via gezinsvereniging het land binnenkomen om de bestaande kultuur hier verder te zetten???
En wat vindt u van de gedwongen besnijdenissen???
Bron voor dat cijfer?

Er is een onderscheid tussen gedwongen en vrijwillige huwelijken met iemand van bv. Marokko. Ik zou hier nu ook over mezelf kunnen beginnen, met Pakistaanse afkomst, wat ik ook even ga doen : nee, ik wou niet met m'n neef uit Pakistan trouwen die ondertussen naar Engeland was verhuisd. Nee, ik wou met veel mannen uit Pakistan niet trouwen. Ik wou na (verloop van tijd) met een Marokkaanse mede-student trouwen. Mijn ouders, vooral vader, was er tegen dat ik met een Marokkaan zou trouwen (hoewel hij moslim was maar dus vanwege onze verschillende afkomst). Ondertussen in de loop van twee jaar dispuut is bijna mijn hele dichte familie met iemand vanuit Pakistan getrouwd. Ik begon stilaan te beseffen dat ik geen outsider wou zijn, mijn familie niet kon opgeven voor 'een man', iemand die trouwens zelf niet de moeite heeft genomen om met een imam mijn ouders te overtuigen of ooit zelfs maar eens komen aanvragen. Ik kwam tot het besluit dat een huwelijk tussen hem en mij niet voorbestemd was en ik verder met m'n leven moest.
Uiteindelijk ging ik opnieuw met mijn ouders naar Pakistan met de hoop om me alvast te kunnen verloven, en zo verspreidde de roddel zich in de kenniskringen, wat er toe leidde dat o.a. mijn huidige man toen is komen aanvragen. Ik kid you not, toen ik hem op dat moment ontmoette wist ik gewoon dat hij 'the one' is en ik 'ja' moet zeggen. En zo geschiedde het dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd en er nog geen moment spijt van heb gehad. Hoewel ironisch genoeg ik door hem en omstandigheden mijn familie toch heel wat heb moeten opgeven but this time: not sorry.
Wat het Vlaams nationalisme daarvan vindt kan me eigenlijk weinig schelen... we moeten ons leven naar de islam leiden.

En wat betreft de besnijdenis: het is toegestaan en zelfs aanbevolen voor moslim jongens. Een gedwongen besnijdenis voor meisjes wordt niet in de Koran vermeld, is helemaal geen soenna en kan niet.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:35   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bron voor dat cijfer?

Er is een onderscheid tussen gedwongen en vrijwillige huwelijken met iemand van bv. Marokko. Ik zou hier nu ook over mezelf kunnen beginnen, met Pakistaanse afkomst, wat ik ook even ga doen : nee, ik wou niet met m'n neef uit Pakistan trouwen die ondertussen naar Engeland was verhuisd. Nee, ik wou met veel mannen uit Pakistan niet trouwen. Ik wou na (verloop van tijd) met een Marokkaanse mede-student trouwen. Mijn ouders, vooral vader, was er tegen dat ik met een Marokkaan zou trouwen (hoewel hij moslim was maar dus vanwege onze verschillende afkomst). Ondertussen in de loop van twee jaar dispuut is bijna mijn hele dichte familie met iemand vanuit Pakistan getrouwd. Ik begon stilaan te beseffen dat ik geen outsider wou zijn, mijn familie niet kon opgeven voor 'een man', iemand die trouwens zelf niet de moeite heeft genomen om met een imam mijn ouders te overtuigen of ooit zelfs maar eens komen aanvragen. Ik kwam tot het besluit dat een huwelijk tussen hem en mij niet voorbestemd was en ik verder met m'n leven moest.
Uiteindelijk ging ik opnieuw met mijn ouders naar Pakistan met de hoop om me alvast te kunnen verloven, en zo verspreidde de roddel zich in de kenniskringen, wat er toe leidde dat o.a. mijn huidige man toen is komen aanvragen. Ik kid you not, toen ik hem op dat moment ontmoette wist ik gewoon dat hij 'the one' is en ik 'ja' moet zeggen. En zo geschiedde het dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd en er nog geen moment spijt van heb gehad. Hoewel ironisch genoeg ik door hem en omstandigheden mijn familie toch heel wat heb moeten opgeven but this time: not sorry.
Wat het Vlaams nationalisme daarvan vindt kan me eigenlijk weinig schelen... we moeten ons leven naar de islam leiden.

En wat betreft de besnijdenis: het is toegestaan en zelfs aanbevolen voor moslim jongens. Een gedwongen besnijdenis voor meisjes wordt niet in de Koran vermeld, is helemaal geen soenna en kan niet.
Oké, het ga je goed en ik gun je het ook...
Maar wat jij hier aanhaalt is wat wij zeggen, nl. de enorme druk van de familie en de achtergrond...

Ik heb ook gelezen dat een moslimvrouw gewoon neen mag zeggen opdat een huwelijk niet zou doorgaan en jouw ouders blijken jouw 'neens' wel gerespecteerd te hebben... Maar hoeveel zijn er die dat doen en hoeveel zijn er die dat niet doen en wie of wat beschermt je dan???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:37   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge bedoelt dat het een uitzondering is dat een moslima de moed heeft zich daar tegen te verzetten?
Ik heb Marokkaanse vrienden en de meesten leren hun man/vrouw toch gewoon in België kennen, enz.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:44   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik heb Marokkaanse vrienden en de meesten leren hun man/vrouw toch gewoon in België kennen, enz.
dan maken die deel uit van de 10 of 12% die goed geïntegreerd zijn. Na meer dan 50jaar (of vier generaties) islamitische migratie nog altijd een heel "mager beestje". Zelfs de "hyper-politiek-correcte" Merkel heeft toegegeven dat de islamitische migratie één grote mislukking is.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 oktober 2019 om 11:48.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:44   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik heb Marokkaanse vrienden en de meesten leren hun man/vrouw toch gewoon in België kennen, enz.
Dat is evolutie en dat is goed... en dat zou je ook multikul kunnen noemen...
Wetten zijn niet nodig daar waar alles goed draait... wetten zijn er om uitbuiting, verkeerde ingesteldheid tegen te gaan om zo de hele gemeenschap te vrijwaren van verloedering...
Maar als men nu begint met die wetten terug te draaien omdat in vele gevallen het toch goed gaat??? Dat is geen excuus voor de gevallen dat ze wel nodig zijn en uitgevoerd moeten worden...

En het feit is ook dat één vluchteling komt in la Belgique binnen en wordt aanvaard en twee, drie jaar later is zijn half dorp in la Belgique gehuisvestigd... Zogezegd wegens gezinshereniging...
Dus het is een vermomde immigratie van honderden en honderden mensen...

Zoals die zwarte die erkende de vader te zijn van 8 kinderen en zo 8 moeders het land binnensmokkelde... terwijl hij de vader van geen enkel van die kinderen was...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 oktober 2019 om 11:45.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:45   #35
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, het ga je goed en ik gun je het ook...
Maar wat jij hier aanhaalt is wat wij zeggen, nl. de enorme druk van de familie en de achtergrond...

Ik heb ook gelezen dat een moslimvrouw gewoon neen mag zeggen opdat een huwelijk niet zou doorgaan en jouw ouders blijken jouw 'neens' wel gerespecteerd te hebben... Maar hoeveel zijn er die dat doen en hoeveel zijn er die dat niet doen en wie of wat beschermt je dan???
Iedereen heeft een familie en achtergrond. Dat ontkennen zou pas dwaas zijn, zeker voor moslims.

Ik ken ook mensen die de uitdrukkelijke 'nee' van hun dochter niet respecteerden maar die hebben later afgezien met een dochter die scheidde, of in 't geheim trouwt, enz. En nogmaals, in Belgie is men als burger tamelijk vrij. Wie beschermt uiteindelijk iedereen : God.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:49   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Iedereen heeft een familie en achtergrond. Dat ontkennen zou pas dwaas zijn, zeker voor moslims.

Ik ken ook mensen die de uitdrukkelijke 'nee' van hun dochter niet respecteerden maar die hebben later afgezien met een dochter die scheidde, of in 't geheim trouwt, enz. En nogmaals, in Belgie is men als burger tamelijk vrij. Wie beschermt uiteindelijk iedereen : God.
Wie is God??? En laat AUB de koran en alle andere wijze boeken vallen... en probeer voor één keer zelf na te denken...

En zoals u zegt is men in België als burger tamelijk vrij ... is het dan ook niet in het voordeel van de moslima's dat dat zo zou blijven ipv steeds maar weer en opnieuw eisen te stellen die die vrijheid wel eens drastig zouden kunnen beknoppen???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 oktober 2019 om 11:49.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:52   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan maken die deel uit van de 10 of 12% die goed geïntegreerd zijn. Na meer dan 50jaar (of vier generaties) islamitische migratie nog altijd een heel "mager beestje".
Ik zou er ook weinig op tegen hebben dat ze in Marokko trouwen maar dat is niet gemakkelijk. Dat hoeft niet altijd goed te eindigen, zoals ook de praktijk bewijst. Het beste trouw je met iemand uit je eigen land, waarmee je samen bent opgegroeid enz.

Ik ben wel blij met m'n huwelijk maar mijn man moest zich ook aanpassen en integreren en daarmee heb ik ook wat afgezien.

Moslims zijn niet helemaal op hun kop gevallen , zoals jij denkt. En als ze met iemand uit een ander land trouwen liggen er daarvoor goede redenen aan de basis.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:53   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Iedereen heeft een familie en achtergrond. Dat ontkennen zou pas dwaas zijn, zeker voor moslims.

Ik ken ook mensen die de uitdrukkelijke 'nee' van hun dochter niet respecteerden maar die hebben later afgezien met een dochter die scheidde, of in 't geheim trouwt, enz. En nogmaals, in Belgie is men als burger tamelijk vrij. Wie beschermt uiteindelijk iedereen : God.
god bestaat niet :
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 11:55   #39
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie is God??? En laat AUB de koran en alle andere wijze boeken vallen... en probeer voor één keer zelf na te denken...

En zoals u zegt is men in België als burger tamelijk vrij ... is het dan ook niet in het voordeel van de moslima's dat dat zo zou blijven ipv steeds maar weer en opnieuw eisen te stellen die die vrijheid wel eens drastig zouden kunnen beknoppen???
Welke eisen?

Moslima's dienen ook goed te beseffen dat ze geen los gegeven zijn maar een familie en achtergrond hebben. Dat hun daden impact hebben op hunzelf en hun omgeving. Vrijheid zonder verantwoordelijkheid, rechten zonder plichten, bestaat niet.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 oktober 2019 om 11:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 12:06   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Welke eisen?

Moslima's dienen ook goed te beseffen dat ze geen los gegeven zijn maar een familie en achtergrond hebben. Dat hun daden impact hebben op hunzelf en hun omgeving. Vrijheid zonder verantwoordelijkheid, rechten zonder plichten, bestaat niet.
Maar hun achtergrond mag niet primeren op de achtergrond van het land waar ze vrijwillig naar uitgeweken zijn... en dat is nogthans het doel van de meeste moslims...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be