Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2019, 20:35   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Als blijkt dat onze hogere politiekers in andere zaken ongestraft hun goesting mogen doen dan mogen ze ook beslissen dat buitenlandse vrienden hier hun goesting mogen doen. Dus als ze er hier een stort van maken dan is dat mijn zaak ook niet meer. Mensen die democratie met de voeten treden verdienen niet beter. Dus balk maar verder. En wat mij vooral verblijdt is dat het ditmaal voor allen of volgende generatie zal zijn die mogen betalen.
Wij zijn de generatie die gedogen dat anderen met de problemen af te rekenen krijgen. Empathie hebben we zelfs niet, voor niemand.
Zolang ze anderen bestelen hebben we het zelfs graag.
Maar lafaards zullen hopelijk vroeg of laat krijgen waar ze zelf om vragen.
Enfin, ik hoop het zelfs. Ieder om beurt is rechtvaardig.
Dus dat gejammer op dit forum is mijn zaak niet meer.
En mogelijk ben ik er niet meer als er moet betaald worden.
Dus los het ditmaal zelf maar op.
Je hebt toch gestemd voor mensen die de boel hier verkochten.
Mea culpa zeggen is beneden jullie stand. Wat je vandaag niet vraagt zal je morgen zeker niet krijgen.
Werkman, heel dit gegeven is ingebouwd in la Belgique... Vanaf het begin was la Belgique enkel een protectoraat van Frankrijk...
En dan maar afgeven op de Vlaming die tijdens de oorlog collaboreerde met de Duitsers; terwijl de francofonie vanaf het begin niets anders gedaan heeft dan te collaboreren met Frankrijk...

Oei, maar dan noemen ze dat samenwerken... Maar als blijkt dat keer op keer het la Belgique is dat er zijn broek aan scheurt dan is dat niet samenwerken maar regelrecht hoogverraad...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 november 2019 om 20:37.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 20:44   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ten minste als de beslissende Belgische excellenties al niet de Franse kaart speelden; want dan is het in feite hoogverraad...
Het gros van die excellenties kent niet de eerste letter van kernenergie...
Het is NODIG dat er in de volgende regering een kerningenieur is.

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 november 2019 om 20:45.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 20:53   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gros van die excellenties kent niet de eerste letter van kernenergie...
Het is NODIG dat er in de volgende regering een kerningenieur is.
Juist, PatrickVe dient onmiddellijk van Grenoble naar België te verkassen om er minister van kernenergie te worden. Hij spreekt zowel Nederlands als Frans en weet bovendien ook veel af van kernenergie. Het geschikte profiel!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:05   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist, PatrickVe dient onmiddellijk van Grenoble naar België te verkassen om er minister van kernenergie te worden. Hij spreekt zowel Nederlands als Frans en weet bovendien ook veel af van kernenergie. Het geschikte profiel!
OK dat is juist maar in z'n profiel zie je ook z'n oplossing voor de klimaatproblemen: miljarden mensen uitroeien, zodat alleen zijn kliek overblijft
Nogal bedenkelijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:11   #25
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ten minste als de beslissende Belgische excellenties al niet de Franse kaart speelden; want dan is het in feite hoogverraad...
Zo kan je het noemen maar tot nu toe bleef zo iets ongestraft en nadien kregen ze zelfs een hoge functie ergens bij de EU als Franse vasal.
Verleidelijk voor mensen zonder moraal en vooral dat zal "onze" zorg zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:15   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik neem aan dat ook jij niet voorstelt om de gebruikte brandstofelementen daar te laten liggen? Volgens recente schattingen van het Niras is alleen voor de ondergrondse opslag daarvan al zo'n 10 miljard nodig, dus vergeet het maar dat dat 100 keer goedkoper zou zijn.
Gebruikte brandstofstaven worden gerecycleerd in Europa. De Belgische gebruikte brandstofstaven gaan naar Frankrijk. daar haalt men het overgebleven U 238, Plutonium en belangrijke actiniden eruit voor andere doeleinden, zoals nieuwe kernbrandstof, medische of wetenschappelijke toepassingen. De rest is een kleine container met echt gevaarlijk afval.

Citaat:
Bovendien lijk je een belangrijk detail te vergeten: wij (of preciezer, Verhofstadt) hebben onze nucleaire installaties aan een buitenlands overheidsbedrijf verkocht. Een bedrijf dat ondertussen al een tijdje bezig is om de kassa van Synatom naar Frankrijk te verhuizen, en de Belgische rest-structuur insolvabel te maken.
Verafstoot en zijn paarsgroene regering. Niks VB of NVA in zicht.
Citaat:
Gegeven de capaciteiten van onze ministers schat ik de kans dat we Engie kunnen laten betalen voor de afbraak nu al vrij laag in.
Klopt, maar waarom afbreken? Het is al bijna de ideale opslagbunker.
Citaat:
Maar één ding is absoluut zeker.
Als we nu alleen de brandstofstaven laten verwijderen, en pakweg over 30 jaar willen we die ruimte toch gebruiken (nieuwe kerncentrale, nieuw havendok, woonwijk, asielcentrum of weet ik veel wat) - dan is Engie 100% zeker niet thuis.
Dat Engie een achterpoortje gaat vinden is al jaren zeker.
Maar er een nieuwe kerncentrale van maken, twijfelachtig. Alhoewel, nieuwe reactoren en gebouwen ernaast, en de bestaande elektrische infrastructuur gebruiken, zoals de turbinehallen en koeltorens, waarom niet?
De "oude reactorkoepels" hergebruiken als opslagplaats, dat blijft het meest logische en economische idee. Desnoods begraaf je die gebouwen onder het afval van de Indaver verbrandingsinstallaties , laagje grond erover, plantjes en beestjes, en om af te werken een bord :"Gedenkpark Kerncentrale Doel, niet graven".

Maar ik zie wel een punt in het niet opruimen binnen en het volproppen met ongewenste figuren, waarom maken we er geen nieuwe Wetstraat van?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:18   #27
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Er is van alles wat te zeggen maar mogelijk stralingsgevaar zal zeker moeten ontmanteld worden.
Men kan er daarna veel mee doen maar als men alles laat staan en elders maar een ander stuk grond gaat volbouwen zal het hier rap vol staan.
Ik heb er totaal geen idee van of het zou kunnen….

Maar met het geld dat het zou kosten om af te breken

>>> waarom de infrastructuur niet totaal renoveren, optimaliseren en beveiligen naar nieuwste generatie kerncentrale! De nieuwe generatie kerncentrales geven meer energie en kan zelfs dan de opgeslagen oude kernafval verwerken!

Feit is dat de minste luchtvervuiling bereikt word met kernenergie en als men daarmee een tot nu toe eeuwige kost >> opslag kernafval << zou kunnen vernietigen zal dat het totale kosten plaatje op termijn veel doen zaken.

Maar zoals is begon weet ik niet of het bouwkundig mogelijk is de nu radioactieve omgeving te renoveren naar het nieuwe systeem…..Moeilijk gaat ook ????
>>>Indien wij hier daar wel zou inslagen zou dat een export product zijn om U tegen te zeggen. Overal verbouwd Belgske onze oude kerncentrales om de wereld leefbaarder te maken…. Dromen is toch schoon hé, haha.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:19   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gebruikte brandstofstaven worden gerecycleerd in Europa. De Belgische gebruikte brandstofstaven gaan naar Frankrijk. daar haalt men het overgebleven U 238, Plutonium en belangrijke actiniden eruit voor andere doeleinden, zoals nieuwe kernbrandstof, medische of wetenschappelijke toepassingen. De rest is een kleine container met echt gevaarlijk afval.


Verafstoot en zijn paarsgroene regering. Niks VB of NVA in zicht.

Klopt, maar waarom afbreken? Het is al bijna de ideale opslagbunker.

Dat Engie een achterpoortje gaat vinden is al jaren zeker.
Maar er een nieuwe kerncentrale van maken, twijfelachtig. Alhoewel, nieuwe reactoren en gebouwen ernaast, en de bestaande elektrische infrastructuur gebruiken, zoals de turbinehallen en koeltorens, waarom niet?
De "oude reactorkoepels" hergebruiken als opslagplaats, dat blijft het meest logische en economische idee. Desnoods begraaf je die gebouwen onder het afval van de Indaver verbrandingsinstallaties , laagje grond erover, plantjes en beestjes, en om af te werken een bord :"Gedenkpark Kerncentrale Doel, niet graven".

Maar ik zie wel een punt in het niet opruimen binnen en het volproppen met ongewenste figuren, waarom maken we er geen nieuwe Wetstraat van?
Ocharme...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:20   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK dat is juist maar in z'n profiel zie je ook z'n oplossing voor de klimaatproblemen: miljarden mensen uitroeien, zodat alleen zijn kliek overblijft. Nogal bedenkelijk.
PatrickVe is kernfysicus en de enige op dit forum met een duidelijk plan op korte en lange termijn. Ik meen te mogen opmaken uit zijn bijdragen dat de uitroeiing in eerste instantie de te talrijke niet-Europeanen betreft, die Europa wensen in te nemen en ook hen, die Greta Tuindwerg als een idool vereren.

Men dient dit te vergelijken met de ambities van Panda, die Breendonk een nieuw leven wil inblazen en er iedereen met VB- of zelfs N-VA-gedachten wenst te verassen tot meststof voor de agro-kapitalisten.

Beide werkwijzen hebben zo hun voordelen op agrarisch gebied, een democratische beslissing dringt zich op.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 13 november 2019 om 21:26.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:22   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Lijkt me ook raar maar daar ken ik te weinig van om daar over te oordelen of een menig erover te hebben.
Ik zie enkel het kostenplaatje en wie dat gaat betalen?
Electrabel heeft er hopen geld aan verdiend maar ze zijn sluw genoeg om onze "Belgische exellenties?" voor dee zoveelste keer te slim af te zijn en dat zonder scrupules.
Het persartikel lijkt nogal sterk op een politiek pamflet. Bij mijn weten zijn er provisies aangelegd, om de ontmanteling, en de berging, van hoog en laag radioaktief afval te bekostigen.
Wel zijn/waren er discussies over het beheer van deze provisies, maar dat doet niets af van het bestaan hiervan.
En als ge het mij vraagt is er inderdaad een gevecht gaande omtrent het beheer van deze provisies.
Maar nogmaals. Technisch kan het bergen van laagradioaktief afval veel goedkoper, en op het eerste zicht niet onveiliger, dan het kruimel per kruimel afbreken van de bestaande installatie, en deze kruimels ergens anders bergen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:27   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik neem aan dat ook jij niet voorstelt om de gebruikte brandstofelementen daar te laten liggen? Volgens recente schattingen van het Niras is alleen voor de ondergrondse opslag daarvan al zo'n 10 miljard nodig, dus vergeet het maar dat dat 100 keer goedkoper zou zijn.

Bovendien lijk je een belangrijk detail te vergeten: wij (of preciezer, Verhofstadt) hebben onze nucleaire installaties aan een buitenlands overheidsbedrijf verkocht. Een bedrijf dat ondertussen al een tijdje bezig is om de kassa van Synatom naar Frankrijk te verhuizen, en de Belgische rest-structuur insolvabel te maken.

Gegeven de capaciteiten van onze ministers schat ik de kans dat we Engie kunnen laten betalen voor de afbraak nu al vrij laag in. Maar één ding is absoluut zeker. Als we nu alleen de brandstofstaven laten verwijderen, en pakweg over 30 jaar willen we die ruimte toch gebruiken (nieuwe kerncentrale, nieuw havendok, woonwijk, asielcentrum of weet ik veel wat) - dan is Engie 100% zeker niet thuis.
In Kalkar / Duitsland aan de Rijn net voor de Nederlanse grens staat een atoom centrale die nooit opgestart werd.
Na lang onderzoek en vele mogelijke oplossingen voor het gebouw te hebben bekeken werd het een pretpark ....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:29   #32
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Men gaat de ganse kapotte Chernobyl centrale inkapselen…. Waarom zou het dan onmogelijk zijn en nog steeds veilige centrale te ontdoen van het radioactieve gedeelte. Dit gedeelte of vol storten …of nog beter recycleren en verbouwen tot moderne centrale die toch ook een radioactief gedeelte heeft daar in verwerken….vernieuwen…. beveiligen
Feit kosten voor afbraak is verloren geld, kosten voor renovatie ( indien mogelijk wellicht duur) zal toekomst gericht zich zelf terug betalen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:31   #33
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het persartikel lijkt nogal sterk op een politiek pamflet. Bij mijn weten zijn er provisies aangelegd, om de ontmanteling, en de berging, van hoog en laag radioaktief afval te bekostigen.
Wel zijn/waren er discussies over het beheer van deze provisies, maar dat doet niets af van het bestaan hiervan.
En als ge het mij vraagt is er inderdaad een gevecht gaande omtrent het beheer van deze provisies.
Maar nogmaals. Technisch kan het bergen van laagradioaktief afval veel goedkoper, en op het eerste zicht niet onveiliger, dan het kruimel per kruimel afbreken van de bestaande installatie, en deze kruimels ergens anders bergen.
Hopelijk zijn de beheerders van dat fonds andere dan die van het ziverfonds ....
Meestal blijkt er van dergelijke fondsen niet veel over tegen dat er uitgekeerd moet worden, dat kennen we ook al ondertussen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:37   #34
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
In Kalkar / Duitsland aan de Rijn net voor de Nederlanse grens staat een atoom centrale die nooit opgestart werd.
Na lang onderzoek en vele mogelijke oplossingen voor het gebouw te hebben bekeken werd het een pretpark ....
Ja met gebouwen kan men alle kanten uit… probleem is hier de radioactiviteit.

Al zijn de waarden miniem, maar in veel zaken zit radio activiteit alleen moet het veilig beheerst blijven.

Dus bij renovatie is er nadien bij gebruik ook constante controle over dat “vernieuwd” verouderd gedrocht. Terwijl bij afbraak het ergens opgeslagen word…. En in hoever controleert men het dan…. Constant, of even sporadisch volgens een vermoedelijk gevaren scenario?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 november 2019 om 21:37.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 21:41   #35
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hopelijk zijn de beheerders van dat fonds andere dan die van het ziverfonds ....
Meestal blijkt er van dergelijke fondsen niet veel over tegen dat er uitgekeerd moet worden, dat kennen we ook al ondertussen.
Inderdaad, daarom denk ik dat ze de uitweg om niet te moeten bekennen dat er geen geld meer is, het op gesoupeerd werd ... ze nu met molens en zonnepanelen komen aandraven om hun bedrog weg te moffelen.
Molens en zonepanelen >>> nieuw geld, nieuwe regeling waar geen beloftes voor waren!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 november 2019 om 21:42.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 23:48   #36
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Inderdaad, daarom denk ik dat ze de uitweg om niet te moeten bekennen dat er geen geld meer is, het op gesoupeerd werd ... ze nu met molens en zonnepanelen komen aandraven om hun bedrog weg te moffelen.
Molens en zonepanelen >>> nieuw geld, nieuwe regeling waar geen beloftes voor waren!

Of er hier één goed voorstel verschijnt op dit forum of niet heeft geen enkel belang. Jullie doen hetzelfde als een bende bavianen. Krijsen en lawaai maken.
Heel de wereld doet hetzelfde. Zuid-Amerika staat op de rand van de afgrond, de grote zandbak van hetzelfde en China timmert al wat de kop opsteekt in Hongkong de grond in.
En pas dan..... als er één cent afgepakt wordt en de wolven over de afsluiting van de weiden klauteren en één voor één hun schapen doden dan beginnen jullie te blaten en prijzen jullie zichzelf gelukkig dat het ditmaal uw beurt niet is. Ik doe naar niet meer aan mee.
De juiste partij noch bescherming heb ik ooit genoten. Kan geen van jullie in feite schelen. Maar hier godganse dagen zeuren over mistoestanden die andere partijen zouden veroorzaken doen jullie wel. Natuurlijk uw partij niet.
Dat zijn engelen.
Vreten jullie soms alle dagen drugs?
Als het hier mis loopt is dat niet de schuld van één partij hoor.
Het loopt hier al eeuwen mis. En het verergert.
En zelfs als een of andere nero de duim naar beneden houdt dan zijn jullie zelfs blij. Totdat je zelf ooit in de arena zult terecht komen.
Het gehuil wil ik dan niet horen. Mijn zaak niet meer.
Goed. Ik hoop dat er hier nog veel zijn de denken dat ze dit land nog kunnen redden op de manier zoals ze bezig zijn.
Belachelijk! Zelfs Europa gaat den dieperik in aan mensenhandel.
Hoe zou dat nu komen? Te moeilijke vraag waarschijnlijk. Dus ik zal ze niet stellen. Verloren zaak bij voorbaat!
En morgen staan jullie in de weide weer te blaten en laten de wolven vreten.
Schitterend. Kan niet beter zelfs. Ik heb er zelfs plezier aan.
Ik doe mijn klak af voor jullie IQ.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 november 2019 om 23:57.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 00:17   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Men gaat de ganse kapotte Chernobyl centrale inkapselen…. Waarom zou het dan onmogelijk zijn en nog steeds veilige centrale te ontdoen van het radioactieve gedeelte. Dit gedeelte of vol storten …of nog beter recycleren en verbouwen tot moderne centrale die toch ook een radioactief gedeelte heeft daar in verwerken….vernieuwen…. beveiligen
Feit kosten voor afbraak is verloren geld, kosten voor renovatie ( indien mogelijk wellicht duur) zal toekomst gericht zich zelf terug betalen.
Tsjernobyl heeft nog jaren gedraaid na de ramp.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 10:36   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hopelijk zijn de beheerders van dat fonds andere dan die van het ziverfonds ....
Meestal blijkt er van dergelijke fondsen niet veel over tegen dat er uitgekeerd moet worden, dat kennen we ook al ondertussen.
De situatie is als volgt: er is inderdaad ongeveer 10 miljard ‘gestort’ in dat fonds. Engie/Electrabel heeft echter de toestemming gekregen om dat geld voor investeringen te gebruiken.

Hoeveel er dus echt nog beschikbaar is, is een raadsel. De regering weigert dat te zeggen.

Maar het spreekt vanzelf dat als Engie België failliet gaat we naar dat ‘geïnvesteerde’ geld mogen fluiten. En vermits Frankrijk zich loskoppelt van Engie België moeten we daar ook niks veranderen.

Het wordt tijd dat daar eens volledige klaarheid in komt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 10:41   #39
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Of er hier één goed voorstel verschijnt op dit forum of niet heeft geen enkel belang. Jullie doen hetzelfde als een bende bavianen. Krijsen en lawaai maken.
Heel de wereld doet hetzelfde. Zuid-Amerika staat op de rand van de afgrond, de grote zandbak van hetzelfde en China timmert al wat de kop opsteekt in Hongkong de grond in.
En pas dan..... als er één cent afgepakt wordt en de wolven over de afsluiting van de weiden klauteren en één voor één hun schapen doden dan beginnen jullie te blaten en prijzen jullie zichzelf gelukkig dat het ditmaal uw beurt niet is. Ik doe naar niet meer aan mee.
De juiste partij noch bescherming heb ik ooit genoten. Kan geen van jullie in feite schelen. Maar hier godganse dagen zeuren over mistoestanden die andere partijen zouden veroorzaken doen jullie wel. Natuurlijk uw partij niet.
Dat zijn engelen.
Vreten jullie soms alle dagen drugs?
Als het hier mis loopt is dat niet de schuld van één partij hoor.
Het loopt hier al eeuwen mis. En het verergert.
En zelfs als een of andere nero de duim naar beneden houdt dan zijn jullie zelfs blij. Totdat je zelf ooit in de arena zult terecht komen.
Het gehuil wil ik dan niet horen. Mijn zaak niet meer.
Goed. Ik hoop dat er hier nog veel zijn de denken dat ze dit land nog kunnen redden op de manier zoals ze bezig zijn.
Belachelijk! Zelfs Europa gaat den dieperik in aan mensenhandel.
Hoe zou dat nu komen? Te moeilijke vraag waarschijnlijk. Dus ik zal ze niet stellen. Verloren zaak bij voorbaat!
En morgen staan jullie in de weide weer te blaten en laten de wolven vreten.
Schitterend. Kan niet beter zelfs. Ik heb er zelfs plezier aan.
Ik doe mijn klak af voor jullie IQ.
Had jij een paar jaar terug al niet verkondigd u niet meer bezig te houden met het schoremorum op deze site ......???
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 10:43   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Allez dan we beschouwen het als een cadeau voor onze nakomelingen. Dan hebben ze toch iets.
Het zal niet het eerste gebouw zijn dat "aan de nakomelingen" gelaten wordt he.

Het punt is gewoon dat de afweging: "een paar vierkante meters weide terugwinnen" versus de kost, en het gegeven dat je TOCH ergens elders dat materiaal zal opslagen, geen miljarden waard is. Dat zou de duurste weide van Belgie zijn, en bovendien zou men waarschijnlijk niet eens willen dat daar mensen gaan wonen of koeien gaan grazen "want er heeft een kerncentrale gestaan".

Ja, die kerncentrale kan een historisch gebouw worden. Die kan zelfs vanaf dag 1 bezocht worden, en hoe langer ge wacht, hoe minder actief het is. Die bezoeken door toeristen kunnen zelfs het beetje bewaking en onderhoud financieren.

Ze hebben de Eiffeltoren ook niet afgebroken he, om een stukske weide te herwinnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be