Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2018, 10:52   #1
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard migratie en de arbeidsmarkt

Op dit moment lees je in de media dat bedrijven de grootste moeite hebben om vacatures ingevuld te krijgen.
Toch zijn er nog werklozen.
Ondertussen lijkt het er op dat migratie nog meer een open grenzen politiek zal worden, waardoor vooral mensen zonder scholing ook dit land binnen komen.
Leidt dit niet vooral tot meer armoede, problemen op de woningmarkt, stijging van aantal mensen die langdurig ziek zijn, gebruik maken van de sociale zekerheid, meer criminaliteit, achteruitgang van het onderwijs, en meer nood aan specifieke zorg?

Want naast die ontwikkeling van instroom migratie, zie je dat langdurig zieken terug aan het werk moeten, er al ellenlange wachtlijsten zijn voor sociale woningen, kinderarmoede en armoede in het algemeen stijgt, werkloosheid al snel een heel beperkt inkomen geeft, huurprijzen op de woningmarkt vooral in steden heel hoog zijn vooral voor bescheiden inkomens, gevangenissen vol zitten met doelgroepen, schooluitval onder migranten tot de derde generatie hoog is en spanningen in " aandachtswijken" toe neemt.


Ik wil een onderscheid maken tussen mensen die terecht het statuut van vluchteling krijgen en de economische migranten, wat de grote meerderheid nu vormt.

Mogen wij een beleid verwachten wat de samenhang tussen algemene afbouw van sociale zekerheid / toename armoede erkent en migratie?
Of zijn we schapen, in de uitverkoop?
Mij lijkt dat de draagkracht van de samenleving beperkt is en nog meer mensen waar vooral investering in nodig is, levenslang omwille van de beperkte bagage die meegebracht wordt uit thuislanden een aandachtspunt waarbij het welzijn van wie hier al is meer en meer in het gedrang komt.

Wat denkt u hier over? Hoe zorgen we voor iedereen wanneer vooral kwetsbare groepen toenemen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 13:30   #2
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leidt dit niet vooral tot meer armoede, problemen op de woningmarkt, stijging van aantal mensen die langdurig ziek zijn, gebruik maken van de sociale zekerheid, meer criminaliteit, achteruitgang van het onderwijs, en meer nood aan specifieke zorg?
Zo negatief zeg. Er gaan meer toffe mensen bijkomen, de saaie blanke witmens gaat stilaan verdwijnen en er gaan meer festivals komen met allemaal plezante gutmenschen onder elkaar.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 november 2018 om 13:31.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 13:58   #3
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Op dit moment lees je in de media dat bedrijven de grootste moeite hebben om vacatures ingevuld te krijgen.
Toch zijn er nog werklozen.
Ondertussen lijkt het er op dat migratie nog meer een open grenzen politiek zal worden, waardoor vooral mensen zonder scholing ook dit land binnen komen.
Leidt dit niet vooral tot meer armoede, problemen op de woningmarkt, stijging van aantal mensen die langdurig ziek zijn, gebruik maken van de sociale zekerheid, meer criminaliteit, achteruitgang van het onderwijs, en meer nood aan specifieke zorg?

Want naast die ontwikkeling van instroom migratie, zie je dat langdurig zieken terug aan het werk moeten, er al ellenlange wachtlijsten zijn voor sociale woningen, kinderarmoede en armoede in het algemeen stijgt, werkloosheid al snel een heel beperkt inkomen geeft, huurprijzen op de woningmarkt vooral in steden heel hoog zijn vooral voor bescheiden inkomens, gevangenissen vol zitten met doelgroepen, schooluitval onder migranten tot de derde generatie hoog is en spanningen in " aandachtswijken" toe neemt.


Ik wil een onderscheid maken tussen mensen die terecht het statuut van vluchteling krijgen en de economische migranten, wat de grote meerderheid nu vormt.

Mogen wij een beleid verwachten wat de samenhang tussen algemene afbouw van sociale zekerheid / toename armoede erkent en migratie?
Of zijn we schapen, in de uitverkoop?
Mij lijkt dat de draagkracht van de samenleving beperkt is en nog meer mensen waar vooral investering in nodig is, levenslang omwille van de beperkte bagage die meegebracht wordt uit thuislanden een aandachtspunt waarbij het welzijn van wie hier al is meer en meer in het gedrang komt.

Wat denkt u hier over? Hoe zorgen we voor iedereen wanneer vooral kwetsbare groepen toenemen?
Het is geen antwoord op je laatste vraag, maar als ik het migratiepact van Marrakesh bekijk, dan denk ik dat de schapensolden eraan zitten te komen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 15:22   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zo negatief zeg. Er gaan meer toffe mensen bijkomen, de saaie blanke witmens gaat stilaan verdwijnen en er gaan meer festivals komen met allemaal plezante gutmenschen onder elkaar.
vast!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 15:23   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is geen antwoord op je laatste vraag, maar als ik het migratiepact van Marrakesh bekijk, dan denk ik dat de schapensolden eraan zitten te komen.
Ja dat is ook mijn indruk , maar dit kan toch wanneer je logisch denkt onmogelijk goed komen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 20:03   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja dat is ook mijn indruk , maar dit kan toch wanneer je logisch denkt onmogelijk goed komen?
Dat klopt (tekst opening post) maar u dient er ook rekening met te houden dat het logisch denken niet iedereen gegeven is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 november 2018 om 20:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 21:13   #7
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Twee zaken: de sociale zekerheid wordt afgebouwd en/of we gaan armer worden.

Ik zie het totaalbeeld niet erg rooskleurig in wat betreft welvaart. Er is geen effectief draagvlak voor multicultuur, wel meer voor apartheid.
Ik ben hier geboren en opgegroeid, spreek vloeiend Nederlands, heb een bachelor diploma, enz. maar op m'n vorig werk moest ik haast de 'enorm dankbare gekleurde slaaf' uithangen, men had ook 'trust issues' (op een boekhouding kan dat natuurlijk niet), racistische mopjes over buitenlandse klanten verduren,... en waarom? Ik ben geen autochtoon, bierdrinker, festivalganger, enz. Het helpt ook niet dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd.
Tja, mijn afkomst is een reële drempel op de arbeidsmarkt. No way dat je gelijkwaardig bent aan je autochtone collega's. Over nieuwkomers zal ik maar zwijgen. Ik ga wel altijd het voordeel van m'n opleiding en werkervaring hebben natuurlijk voor een job op niveau maar het zal zeker niet makkelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2018 om 21:17.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 22:26   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Op dit moment lees je in de media dat bedrijven de grootste moeite hebben om vacatures ingevuld te krijgen.
Toch zijn er nog werklozen.
Ondertussen lijkt het er op dat migratie nog meer een open grenzen politiek zal worden, waardoor vooral mensen zonder scholing ook dit land binnen komen.
Leidt dit niet vooral tot meer armoede, problemen op de woningmarkt, stijging van aantal mensen die langdurig ziek zijn, gebruik maken van de sociale zekerheid, meer criminaliteit, achteruitgang van het onderwijs, en meer nood aan specifieke zorg?
In mijn ogen niet, hun kinderen krijgen hier goeie scholing en opleiding waardoor ze na amper 1 generatie volop meedoen met de economie en samenleving.

Probleem zijn die inteelters die opzettelijk dommekloten kweken waar generatie na generatie niets mee te doen valt. Culturen die niet willen mixen kunnen we missen als de pest, de andere zijn een aanwinst mits het er niet teveel tegelijk zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 22:45   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

En de oplossing is ? We laten de lijnbussen er niet meer stoppen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:16   #10
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Twee zaken: de sociale zekerheid wordt afgebouwd en/of we gaan armer worden.

Ik zie het totaalbeeld niet erg rooskleurig in wat betreft welvaart. Er is geen effectief draagvlak voor multicultuur, wel meer voor apartheid.
Ik ben hier geboren en opgegroeid, spreek vloeiend Nederlands, heb een bachelor diploma, enz. maar op m'n vorig werk moest ik haast de 'enorm dankbare gekleurde slaaf' uithangen, men had ook 'trust issues' (op een boekhouding kan dat natuurlijk niet), racistische mopjes over buitenlandse klanten verduren,... en waarom? Ik ben geen autochtoon, bierdrinker, festivalganger, enz. Het helpt ook niet dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd.
Tja, mijn afkomst is een reële drempel op de arbeidsmarkt. No way dat je gelijkwaardig bent aan je autochtone collega's. Over nieuwkomers zal ik maar zwijgen. Ik ga wel altijd het voordeel van m'n opleiding en werkervaring hebben natuurlijk voor een job op niveau maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
Mag ik vragen op welke manier " trust issues" vanuit dat bedrijf werden gecommuniceerd naar u?
kun je een voorbeeld geven van racistisch mopje?

Jammer dat u zich zo heeft gevoeld, maar het omgekeerde bestaat evengoed, uitsluiting omdat je niet tot een bepaalde doelgroep behoort.
Voorbeeld?
Stel een Westerse vrouw werkt aan een project samen met allochtone externe partners. Op een dag komt bij de vergadering met het beleid, een nieuwe medewerker van een externe organisatie er bij zitten.

Onmiddellijk wordt er het volgende gecommuniceerd" vrouwen worden niet als aanvaard zoals mannen, dus een vrouw dit project laten leiden is geen goed idee, beter iemand van eigen doelgroep, dus ben ik in het vervolg de nieuwe gesprekspartner voor allochtone verenigingen die partner zijn, maar uiteraard kan mevrouw ( die dus het project leidt) wel de administratie opnemen".

Dit is echt zo gebeurd. En dit gaat niet over " aanvoelen" maar directe discriminatie, omdat je een vrouw bent en niet tot de doelgroep behoort.

Kunt u even concreet maken wat u dan precies overkomen is? Want uw ervaring wil ik zeker niet minimaliseren, zodra u ze concreet maakt natuurlijk.

Nu, u zult altijd werk vinden, want voor sommige jobs wordt uitdrukkelijk naar allochtonen gevraagd. Dan staat er" mensen van andere origine worden uitdrukkelijk aangemoedigd te solliciteren." Of er wordt gevraagd of je Berbers of Arabisch spreekt. Ligt maar aan uw opleiding of die markt iets voor u is.

Maar daar gaat de discussie dus niet over, wel opmerkelijk dat uw enige bijdrage dan al of niet vermeend racisme is als verklaring voor problemen op de arbeidsmarkt.
De discussie is wat veel migranten, omwille van achterstand op veel vlakken nodig heeft en blijft hebben om mee te kunnen in de samenleving.

Kunnen we dit blijven bieden wanneer die groepen vooral aangroeien, sneller dan andere groepen. Ik kan me vergissen, maar dan komt er toch een dag dat de middelen er gewoon niet meer zijn?

Dat proces is al bezig, en zorgt voor steeds grotere spanningen, kan een te open migratie politiek dus wel, in algemeen belang? Van iedereen die hier al legaal verblijft? Wie asiel krijgt laat ik buiten de discussie, vooral de illegale en economische migratie heeft de aandacht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:40   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In mijn ogen niet, hun kinderen krijgen hier goeie scholing en opleiding waardoor ze na amper 1 generatie volop meedoen met de economie en samenleving.

Probleem zijn die inteelters die opzettelijk dommekloten kweken waar generatie na generatie niets mee te doen valt. Culturen die niet willen mixen kunnen we missen als de pest, de andere zijn een aanwinst mits het er niet teveel tegelijk zijn.
Er is zeker verschil tussen verwachtingspatronen vanuit migranten naar hun kinderen. Maar helaas zijn er veel , afhankelijk van de leeftijd waarop ze hier aankwamen, die geen solide positie op de arbeidsmarkt veroveren.

Natuurlijk geldt dit evengoed voor een aantal Vlaamse jongeren, hier geboren.
Want nu gaat het wel over teveel en tegelijk, en meestal zijn dit adolescenten of volwassenen.

Wat we nu zien als instroom, heeft gewoon ene te grote afstand tot deze samenleving en kan dit enkel dichten met veel ondersteuning vanuit die samenleving, op allerlei vlak.

Dat is ook consequent en logisch, wanneer je mensen toe laat, moet je inspanningen leveren om hen actief te laten meedraaien in de samenleving en hebben zij evengoed recht op een betaalbare en goede woning, onderwijs en gezondheidszorg.
Maar zijn vormen wel een groep met groter risico met nood aan langdurige of permanente ondersteuning, waaronder invaliditeit, verhoogde kinderbijslag, omniostatuut, ziekte en werkloosheidsuitkeringen, leeflonen, studiebeurzen, sociale woning, huursubsidie, of inkomensgarantie ouderen.

Terwijl we al grote groepen hebben die extra ondersteuning nodig hebben, de tweede, eerste en derde generaties van eerdere gastarbeiders, de bilaterale verdragen met landen waardoor familieleden die komen inwonen recht krijgen om medische zorg, de EU migratie omdat je zo lokale regelgeving over gezinsvorming en hereniging om zeilt, generatie armoede, via laagopgeleide ouders , met bescheiden inkomens of uitkeringsafhankelijkheid, de vele alleenstaande gezinnen, gepensioneerden met te laag pensioen.


Nu vergroten die groepen die op een of andere manier afhankelijk zijn op langdurige termijn, terwijl de groep die bij draagt, blijkbaar erg klein is, anders zouden die vacatures toch opgevuld geraken.

Dat kan niet anders dan imploderen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:41   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En de oplossing is ? We laten de lijnbussen er niet meer stoppen.
Gaat vast helpen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:51   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Twee zaken: de sociale zekerheid wordt afgebouwd en/of we gaan armer worden.

Ik zie het totaalbeeld niet erg rooskleurig in wat betreft welvaart. Er is geen effectief draagvlak voor multicultuur, wel meer voor apartheid.
Ik ben hier geboren en opgegroeid, spreek vloeiend Nederlands, heb een bachelor diploma, enz. maar op m'n vorig werk moest ik haast de 'enorm dankbare gekleurde slaaf' uithangen, men had ook 'trust issues' (op een boekhouding kan dat natuurlijk niet), racistische mopjes over buitenlandse klanten verduren,... en waarom? Ik ben geen autochtoon, bierdrinker, festivalganger, enz. Het helpt ook niet dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd.
Tja, mijn afkomst is een reële drempel op de arbeidsmarkt. No way dat je gelijkwaardig bent aan je autochtone collega's. Over nieuwkomers zal ik maar zwijgen. Ik ga wel altijd het voordeel van m'n opleiding en werkervaring hebben natuurlijk voor een job op niveau maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
Ik vermoed dat jou werkervaring voortkomt uit de multicultuur die opgedrongen wordt, men is zo hard op zoek naar extra kleurtjes op de werkvloer dat ze iemand met lager diploma en werkervaring moeten kiezen over een blanke met betere papieren.

Tegen die perceptie moet je dan opboksen als je wel de ervaring en diploma's hebt, vrouwen hebben ditzelfde probleem ook gehad in den tijd en nog steeds voor een deel. Daarenboven hebben ze ook nog liever iemand met een kleurtje dan een blanke moslim, als moslim moet je dus nog meer opboksen.

Een man uit Pakistan en zijn familie is inderdaad wel een probleem bij elk vertrouwensonderzoek waarbij gekeken wordt naar je familie, dan gaan er al direct alarmbelletjes rinkelen en is een familieonderzoek direct ook al een stuk lastiger of zelfs onmogelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:54   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu vergroten die groepen die op een of andere manier afhankelijk zijn op langdurige termijn, terwijl de groep die bij draagt, blijkbaar erg klein is, anders zouden die vacatures toch opgevuld geraken.

Dat kan niet anders dan imploderen?
Ja, vanaf dat het geld op is. Tegen dan heb je een situatie zoals in Brussel, iedereen met verstand vertrekt en de bevolking verandert van demografie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:51   #15
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Twee zaken: de sociale zekerheid wordt afgebouwd en/of we gaan armer worden.

Ik zie het totaalbeeld niet erg rooskleurig in wat betreft welvaart. Er is geen effectief draagvlak voor multicultuur, wel meer voor apartheid.
Ik ben hier geboren en opgegroeid, spreek vloeiend Nederlands, heb een bachelor diploma, enz. maar op m'n vorig werk moest ik haast de 'enorm dankbare gekleurde slaaf' uithangen, men had ook 'trust issues' (op een boekhouding kan dat natuurlijk niet), racistische mopjes over buitenlandse klanten verduren,... en waarom? Ik ben geen autochtoon, bierdrinker, festivalganger, enz. Het helpt ook niet dat ik met een man uit Pakistan ben getrouwd.
Tja, mijn afkomst is een reële drempel op de arbeidsmarkt. No way dat je gelijkwaardig bent aan je autochtone collega's. Over nieuwkomers zal ik maar zwijgen. Ik ga wel altijd het voordeel van m'n opleiding en werkervaring hebben natuurlijk voor een job op niveau maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
Het is niet omdat men tegen ongecontroleerde migratie is dat men automatisch sympathie heeft voor apartheid.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 15:01   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Opgeleide mensen stelen van (ontwikkelings- of opkomende) landen die er in geïnvesteerd hebben en ze nodig hebben, omdat wij hier te lui of te slecht georganiseerd zijn om het zelf te doen ? Neen bedankt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 17:53   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Opgeleide mensen stelen van (ontwikkelings- of opkomende) landen die er in geïnvesteerd hebben en ze nodig hebben, omdat wij hier te lui of te slecht georganiseerd zijn om het zelf te doen ? Neen bedankt.
De meeste hebben wel hier hun opleiding afgewerkt, dan is het toch geen echte brain drain, een deel gebruikt die kennis ook in het thuisland.

We zouden nog meer moeten inzetten op onderwijs in de ontwikkelingshulp, de rest komt dan vanzelf.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:12   #18
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Op dit moment lees je in de media dat bedrijven de grootste moeite hebben om vacatures ingevuld te krijgen.
Toch zijn er nog werklozen.
Ondertussen lijkt het er op dat migratie nog meer een open grenzen politiek zal worden, waardoor vooral mensen zonder scholing ook dit land binnen komen.
Leidt dit niet vooral tot meer armoede, problemen op de woningmarkt, stijging van aantal mensen die langdurig ziek zijn, gebruik maken van de sociale zekerheid, meer criminaliteit, achteruitgang van het onderwijs, en meer nood aan specifieke zorg?

Want naast die ontwikkeling van instroom migratie, zie je dat langdurig zieken terug aan het werk moeten, er al ellenlange wachtlijsten zijn voor sociale woningen, kinderarmoede en armoede in het algemeen stijgt, werkloosheid al snel een heel beperkt inkomen geeft, huurprijzen op de woningmarkt vooral in steden heel hoog zijn vooral voor bescheiden inkomens, gevangenissen vol zitten met doelgroepen, schooluitval onder migranten tot de derde generatie hoog is en spanningen in " aandachtswijken" toe neemt.


Ik wil een onderscheid maken tussen mensen die terecht het statuut van vluchteling krijgen en de economische migranten, wat de grote meerderheid nu vormt.

Mogen wij een beleid verwachten wat de samenhang tussen algemene afbouw van sociale zekerheid / toename armoede erkent en migratie?
Of zijn we schapen, in de uitverkoop?
Mij lijkt dat de draagkracht van de samenleving beperkt is en nog meer mensen waar vooral investering in nodig is, levenslang omwille van de beperkte bagage die meegebracht wordt uit thuislanden een aandachtspunt waarbij het welzijn van wie hier al is meer en meer in het gedrang komt.

Wat denkt u hier over? Hoe zorgen we voor iedereen wanneer vooral kwetsbare groepen toenemen?
De vraag stellen is het antwoord geven...
Het kan enkel maar slechter worden en mettertijd een nieuw "derde-wereld-land" produceren.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:16   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De vraag stellen is het antwoord geven...
Het kan enkel maar slechter worden en mettertijd een nieuw "derde-wereld-land" produceren.
De 'derde-wereld-landen' rijzen als warme broodjes uit de grond de laatste tijden dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 november 2018 om 18:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:31   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De sossen en de groene drek zijn constant aan het mekkeren over kinderarmoede en dergelijke meer. Ze vergeten wel dat zij die armoede geïmporteerd hebben.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be