Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2018, 10:53   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.801
Standaard

Over Anciaux gaat het niet. Het gaat over de keuze tussen constructief samenwerken aan een akkoord met anderen en elkaar daarin elk wat succes gunnen, of voluit inzetten op profilering van de eigen partij ten koste van anderen, het kunstmatig scheppen van conflicten binnen de meerderheid en communicatie omwille van de communicatie.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 13:18   #22
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar als men iets wil doen aan de ontbossing dan zal men vooral grote aaneengesloten stukken moeten bebossen. Die zijn in handen van Landbouw en Industrie. Dan rijdt men tegen de kar van de Boerenbond en VOKA en dat heeft Bourgeois mogen ondervinden.
Het probleem is niet de Boerenbond: dat de boeren hun grond niet graag opofferen is evident. Er is de voorbije tientallen jaren immers al veel oppervlakte landbouwgrond verloren gegaan.

Het punt is eerst en vooral te voorkomen dat nog meer bestaande bossen verloren gaan. Het probleem is dat veel van die bestaande bossen zijn ingekleurd als bouw- of industriegrond. Als men die bossen wil behouden moet men dus de eigenaars van die bossen compenseren en dat is niet eenvoudig.

Aan VOKA moet men duidelijk maken dat nieuwe industriegrond niet eindeloos beschikbaar en een deel van de oplossing kan daar zijn om de bestaande industriegronden beter te benutten dan u gebeurt zodat minder nieuwe industriegebieden nodig zijn.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 13:24   #23
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Afgaande op het artikel dat je als bron voor de beweringen in je openingspost geeft vind ik de stelling in je openingspost nogal scherp. Zeggen dat de N-VA de Volksunie niet is nog niet hetzelfde als wat jij daar in je openingspost van maakt.

Het kan best zijn dat een deel van de rechtervleugel Bourgeois te soft vindt maar Bourgeois is tegelijk de stichter van de N-VA en maakt dat voor de partij toch een zekere status heeft, die maakt dat zijn mening niet zomaar kan genegeerd worden.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 19:24   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Bedankt voor de verduidelijking.

In de discussie over de ruimtelijke ordening en de zogenaamde bouwstop blijf ik alvast vinden dat mensen als Bourgeois, Demesmaeker, Peumans en Van Daele het gelijk aan hun kant hebben. Door enorme oppervlakten bosgebied in te kleuren als 'bouwgrond' en tientallen jaren lang toe te staan dat deze bossen zo verkaveld werden, zitten we nu op vlak van ruimtelijke ordening met een kluwen.

Zo verder gaan als we de voorbije decennia bezig waren is geen optie want dan blijft er binnenkort geen bos meer over in Vlaanderen, maar alle fouten van tientallen jaren fout beleid kan je niet in één vingerknip uitwissen, en dat kan je Bourgeois en Co niet verwijten...
Al wat slecht is is de fout van onze voorgangers. Al wat goed is is onze verdienste.
Zelfs een Trump herhaalt steeds datzelfde verhaaltje. Populisme van de hoogste plank.
Het Rode ridder gehalte is wel heel sterk geworden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 19:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 19:37   #25
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al wat slecht is is de fout van onze voorgangers. Al wat goed is is onze verdienste.
Zelfs een Trump herhaalt steeds datzelfde verhaaltje. Populisme van de hoogste plank.
Het Rode ridder gehalte is wel heel sterk geworden.
Ik heb nergens beweerd dat alles wat slecht is 'de fout is van de voorgangers en alles wat goed is te danken aan de nieuwe bestuurders ...'. Ook al probeer jij die betekenis in mijn woorden te leggen.

Ik denk niet dat je mij hier op de man of partij zien spelen hebt... Ik weet dat sommigen hier en elders dat wél doen maar als je mijn berichten hier leest zal je zien dat de N-VA hier zeker niet idealiseer. Integendeel, de laatste tijd ben ik eigenlijk méér en meer kritisch voor het beleid van N-VA en Open VLD nog méér trouwens.

Maar als onze slechte ruimtelijke ordening - met alle problemen van dien - een gevolg is van tientallen jaren slecht beleid, dan ga ik de dingen ook niet mooier voorstellen dan ze zijn.

En als het een N-VA-er was, (Wilfried Van Daele), die de moed had om dit delicate probleem aan te kaarten en aan te pakken, dan verdient die wat mij betreft ook respect.

Het is jammer genoeg één van de weinige dossiers waarin ik N-VA tegenwoordig een pluim gun maar in dit dossier is het nu éénmaal zo.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be