Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2021, 14:17   #161
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

In de VS is cannabis legaal in veel staten, idem voor Canada. Hun kwaliteit van wiet is dan ook stukken hoger dan in Nederland met hun gedoogbeleid intussen. Net als een bierbrouwer heb je er kwekers die het op grote schaal kunnen verbouwen zonder al te veel betutteling van de staat, uiterst professioneel en bekwaam. Zo hoort het.

In Nederland wordt de verkoop ervan gedoogd, maar mag een coffeeshop slecht ten allen tijde max. 5 gr in stock hebben die continu aangevuld moet worden (een pestmaatregel), wat de diversiteit van stammen ernstig beperkt. Wel zijn ze aan het evolueren naar een volledige legalisatie, in navolging van hun grote voorbeeld, de VS.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 januari 2021 om 14:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:20   #162
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb allesbehalve de indruk dat de politiek ons hier met rust laat...integendeel ze moeien zich met alles en nog wat. Zelfs met uw duivenkot.
Het wordt pas erg wanneer mensen in koor “the narrative” van die leugenpolitiek na zeggen en na doen. Wat precies gaande is.

Laten we niet wakker liggen van China of Amerika maar hier onze rechten opeisen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:21   #163
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In de VS is cannabis legaal in veel staten, idem voor Canada. Hun kwaliteit van wiet is dan ook veel hoger dan in Nederland met hun gedoogbelied intussen. Net als een bierbrouwer heb je kwekers die het op grote schaal kunnen verbouwen zonder te veel betutteling van de staat. Zo hoort het.

In Nederland wordt de verkoop ervan gedoogd, maar mag een coffeeshop slecht ten allen tijde max. 5 gr in stock hebben, wat de diversiteit van stammen ernstig betuteld. Wel zijn ze aan het evolueren naar een volledige legalisatie, in navolging van hun grote voorbeeld, de VS.
Heel veel landen passen hun cannabisbeleid aan. Mexico Jamaica Argentinië Uruguay Portugal Thailand Spanje en nog zovele anderen.....maar hier hebben we Bart Superman en die heeft van het achter jointjes paffers lopen zijn hoofdbezigheid gemaakt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 januari 2021 om 14:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:21   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In de VS is cannabis legaal in veel staten, idem voor Canada. Hun kwaliteit van wiet is dan ook stukken hoger dan in Nederland met hun gedoogbelied intussen. Net als een bierbrouwer heb je er kwekers die het op grote schaal kunnen verbouwen zonder al te veel betutteling van de staat, uiterst professioneel en bekwaam. Zo hoort het.

In Nederland wordt de verkoop ervan gedoogd, maar mag een coffeeshop slecht ten allen tijde max. 5 gr in stock hebben die continu aangevuld moet worden (een pestmaatregel), wat de diversiteit van stammen ernstig betuteld. Wel zijn ze aan het evolueren naar een volledige legalisatie, in navolging van hun grote voorbeeld, de VS.
In Amerika zijn ze dat legaal beginnen maken door de bevolking die hun rechten opeisten. Nu is het aan ons en hulpbehoevenden te helpen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:25   #165
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heel veel landen passen hun cannabisbeleid aan. Mexico Jamaica Argentinië Uruguay Portugal Thailand Spanje en nog zovele anderen.....maar hier hebben we Bart Superman en die heeft van het achter jointjes paffers lopen zijn hoofdbezigheid gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In Amerika zijn ze dat legaal beginnen maken door de bevolking die hun rechten opeisten. Nu is het aan ons en hulpbehoevenden te helpen.
Inderdaad. Ik snap die Belgische benepenheid niet echt hierin, vooral van BDW. En veel Belgen, Vlaming als Waal zijn pro-legalisatie of hebben tenminste geen probleem met gebruik. In Nederland zie ik toch veel Waalse klanten in coffeeshops en het personeel kan zelfs vaak Frans.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 januari 2021 om 14:27.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:27   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Inderdaad. Ik snap dat Belgische conservatisme niet echt hierin, vooral van BDW. En veel Belgen, Vlaming als Waal zijn pro-legalisatie of hebben tenminste geen probleem met gebruik. In Nederland zie ik toch veel Waalse klanten in coffeeshops en het personeel kan zelfs vaak Frans.
Dus mannen, help mij en ik help u?
Legalize it !!!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:47   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Inderdaad. Ik snap die Belgische benepenheid niet echt hierin, vooral van BDW. En veel Belgen, Vlaming als Waal zijn pro-legalisatie of hebben tenminste geen probleem met gebruik. In Nederland zie ik toch veel Waalse klanten in coffeeshops en het personeel kan zelfs vaak Frans.
België en al zeker Vlaanderen is een Bierland. En ik heb al meerdere malen de indruk gehad dat het vooral zware drinkers zijn die het meest staan brullen hoezeer zij tegen drugs zijn.
Op een familiefeest in Vlaanderen zal een zatte nonkel altijd als een plezante nonkel worden onthaald en zullen zijn zatte fratsen gepaard gaan met de nodige hilariteit.

Zeg op dat feest dat jij af en toe wel is aan een jointje lurkt en je wordt direct aanzien als de schande in de familie...Stel je voor een druggebruiker in onze Vlaamse familie

Nederland is op wandelafstand van hier maar op dat vlak ( en ook andere) een pak minder hypocriet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 januari 2021 om 14:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:05   #168
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
België en al zeker Vlaanderen is een Bierland. En ik heb al meerdere malen de indruk gehad dat het vooral zware drinkers zijn die het meest staan brullen hoezeer zij tegen drugs zijn.
Op een familiefeest in Vlaanderen zal een zatte nonkel altijd als een plezante nonkel worden onthaald en zullen zijn zatte fratsen gepaard gaan met de nodige hilariteit.

Zeg op dat feest dat jij af en toe wel is aan een jointje lurkt en je wordt direct aanzien als de schande in de familie...Stel je voor een druggebruiker in onze Vlaamse familie

Nederland is op wandelafstand van hier maar op dat vlak ( en ook andere) een pak minder hypocriet.
Nooit luisteren naar anderen tenzij ze het oprecht goed bedoelen met je. Degene die maar een “narrative” napraten hebben geen kennis van zaken en blaten informatie na. Luister naar je lichaam en oordeel de boom naar diens vruchten.

Na deze zomer ga ik een tinctuur maken en dagelijks nemen om mijn weerstand te verhogen. Volgens mij is er een strijd tegen omdat onderdrukkers er niet bij gebaat zijn als we zonder hun brol kunnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:17   #169
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
als je daar de overheid met rust laat dan laten ook zij U met rust. Geloof me vrij....in het dagelijkse leven kan er veel meer als hier....zelfs in de landen met een militaire Junta aan de macht.
In de aanpak van Corona (wat helemaal geen aanpak hoeft te zijn) komen we niet overeen maar in bovenstaande stelling zeer zeker.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 23 januari 2021 om 15:19.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:29   #170
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
In de aanpak van Corona (wat helemaal geen aanpak hoeft te zijn) komen we niet overeen maar in bovenstaande stelling zeer zeker.
Jij weet waarover ik spreek.

Nu omtrent corona is mijn mening dat ik graag zou willen dat dat virus onder controle is. Met maatregelen als het moet zonder maatregelen als het kan.

Ik ben het echt zat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 14:48   #171
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij weet waarover ik spreek.

Nu omtrent corona is mijn mening dat ik graag zou willen dat dat virus onder controle is. Met maatregelen als het moet zonder maatregelen als het kan.

Ik ben het echt zat.
En wie beweert dan nog altijd dat dat virus nog niet onder controle is?
Vraag eens aan gelijk welke arts wat de cyclus van een griepvirus is en na maximum hoeveel weken een griepvirus uitdooft of verzwakt tot een mutatie?

Mensen: 10 weken en hier willen ze ons 10 jaar wijsmaken..
Wie beweert dat deze 'britse mutatie' dit eerdere coronavirus is?
Kan het niet even goed influenza zijn? In het normale 'griepseizoen' zoals elk jaar?
Och ja, we noemen álles tegenwoordig corona om deze crisis en vooral de maatregelen maar te kunnen rekken?

Je bent het zat?
Dan kun je misschien eens met het begin beginnen: eisen dat de regering de medische noodzaak bewijst voor deze onwettige maatregelen?

Dat ZIJ maar eens bewijzen dat het virus er nog is?
En niet met vermeende besmettingen maar waar zijn de zieken en de dodelijke slachtoffers? Waar zijn ze?
Och, ze staan enkel op papier want met cijfertjes lul je alles wat krom is recht, dat doen ze al van bij het begin van deze plandemie...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 15:33   #172
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En wie beweert dan nog altijd dat dat virus nog niet onder controle is?
Vraag eens aan gelijk welke arts wat de cyclus van een griepvirus is en na maximum hoeveel weken een griepvirus uitdooft of verzwakt tot een mutatie?

Mensen: 10 weken en hier willen ze ons 10 jaar wijsmaken..
Wie beweert dat deze 'britse mutatie' dit eerdere coronavirus is?
Kan het niet even goed influenza zijn? In het normale 'griepseizoen' zoals elk jaar?
Och ja, we noemen álles tegenwoordig corona om deze crisis en vooral de maatregelen maar te kunnen rekken?

Je bent het zat?
Dan kun je misschien eens met het begin beginnen: eisen dat de regering de medische noodzaak bewijst voor deze onwettige maatregelen?

Dat ZIJ maar eens bewijzen dat het virus er nog is?
En niet met vermeende besmettingen maar waar zijn de zieken en de dodelijke slachtoffers? Waar zijn ze?

Och, ze staan enkel op papier want met cijfertjes lul je alles wat krom is recht, dat doen ze al van bij het begin van deze plandemie...
onafhankelijke onderzoekers genoeg, wil je de doden zien ? loop dan effe mee op intensieve of in een wzc met een uitbraak..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 15:46   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vorige week de laatste telg uit een familie gestorven aan COPD net als alle andere broers, zussen, vader.
Alleen is het bij haar nu plots corona als oorzaak geworden.
Nochtans was het al altijd COPD inclusief de moonface van de cortisone.

Maar ja.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 16:59   #174
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
onafhankelijke onderzoekers genoeg, wil je de doden zien ? loop dan effe mee op intensieve of in een wzc met een uitbraak..
1. Onafhankelijke onderzoekers worden geweerd en gecensureerd, die mogen hun feiten niet presenteren, enkel staatspropaganda mag verspreid worden.
2. Er is al máánden geen sprake meer van doden of zieken, énkel van besmettingen en dan nog zonder symptomen ==>gezonde mensen of wie reeds immuun is.
3. de ziekenhuizen mogen niet betreden worden want ze zijn léég en in de nepmedia worden al maandenlang telkens dezelfde beelden voorgeschoteld, alsof zieken met dezelfde pyjama en dezelfde beelden na maanden niet herkenbaar zouden zijn

Laat je toch zo geen blaaskes wijsmaken, goedgelovigheid van naïevelingen die beweringen blijven geloven en feiten negeren houden deze coronacarrousel in stand, die ook notabene nog eens schadelijk is voor hun eigen welzijn.
Onbegrijpelijk dat mensen kunnen overtuigd worden om zichzelf vrijwillig schade toe te brengen door misleiding en beweringen van betrapte leugenaars te blijven geloven.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 17:03   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
1. Onafhankelijke onderzoekers worden geweerd en gecensureerd, die mogen hun feiten niet presenteren, enkel staatspropaganda mag verspreid worden.
2. Er is al máánden geen sprake meer van doden of zieken, énkel van besmettingen en dan nog zonder symptomen ==>gezonde mensen of wie reeds immuun is.
3. de ziekenhuizen mogen niet betreden worden want ze zijn léég en in de nepmedia worden al maandenlang telkens dezelfde beelden voorgeschoteld, alsof zieken met dezelfde pyjama en dezelfde beelden na maanden niet herkenbaar zouden zijn

Laat je toch zo geen blaaskes wijsmaken, goedgelovigheid van naïevelingen die beweringen blijven geloven en feiten negeren houden deze coronacarrousel in stand, die ook notabene nog eens schadelijk is voor hun eigen welzijn.
Onbegrijpelijk dat mensen kunnen overtuigd worden om zichzelf vrijwillig schade toe te brengen door misleiding en beweringen van betrapte leugenaars te blijven geloven.
En dat is zo over gans de wereld ? Dus alle mensen in alle landen worden voor de gek gehouden ? Overal alleen maar nepmedia ? Nergens een verpleegster of een poetsvrouw die haar mond voorbijpraat ? Gans de wereld verwikkeld in een geheim complot.

Al die zieken bestaan alleen in onze fantasie . Niemand sterft nog aan corona ....al die doden in de VS zijn fake doden ?

Straf...heel straf.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 januari 2021 om 17:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be