Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2021, 06:45   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik stel vast dat vooral de laag geschoolden zich weinig van de regels aantrekken of deze niet goed volgen. Dat is enerzijds door gebrek aan verstand en anderzijds door te weinig kennis en volgen van actualiteit.
Ha, daar reken je de eerste minister dan ook onder
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 06:47   #82
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Ik stel vast dat vooral de laag geschoolden zich weinig van de regels aantrekken of deze niet goed volgen. Dat is enerzijds door gebrek aan verstand en anderzijds door te weinig kennis en volgen van actualiteit.

Het niet toepassen van de regels heeft weinig met hypocrisie te maken, wel met gebrek aan verstand.
Tot de regels zeggen dat een bepaalde bevolkingsgroep (laten we fantaseren, die met bruin haar en groene ogen) na 22 uur niet meer op straat mag komen; en indien zo aangegeven dient te worden bij het instituut dat daar op toeziet. Tja, wat doe je dan als hoogopgeleide? Die regels terecht in vraag stellen en u daar tegen verzetten, of domweg de regels volgen?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 21 januari 2021 om 06:49.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 06:54   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Tot de regels zeggen dat een bepaalde bevolkingsgroep (laten we fantaseren, die met bruin haar en groene ogen) na 22 uur niet meer op straat mag komen; en indien zo aangegeven dient te worden bij het instituut dat daar op toeziet. Tja, wat doe je dan als hoogopgeleide? Die regels terecht in vraag stellen en u daar tegen verzetten, of domweg de regels volgen?
Lippendienst aan die regel geven, want anders word je opzij gezet als een idioot, als een samenzweerder, of als een moordenaar. En stiekem natuurlijk beseffen dat het idioot is maar dat vooral voor Uzelf houden. En ja, anderen beschuldigen dat ze dat niet serieus doen, om Uzelf uit de wind te zetten en te tonen dat je een "goeie" bent.

Het is voor een hoog opgeleide veel en veel riskanter om "uit de boot te vallen" dan voor een laag opgeleide, die het "excuus" heeft van mogen "dom" te zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2021 om 06:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 06:56   #84
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard



Thuiswerken! We controleren!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 09:48   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Voetballers en wielrenners zijn het speelgoed van de elite

Veldrijders krijgen uitzondering op de quarantaine:
https://www.hln.be/veldrijden/pas-te...gels~aa86ec04/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 15:35   #86
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

https://www.hln.be/izegem/optreden-m...phef~a369f187/

C4 !!!
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 16:07   #87
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Neenee, straks op de vrt om maatregelen toe te lichten.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 16:44   #88
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Een echte volksmens, die Van Ranst!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 17:25   #89
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een echte volksmens, die Van Ranst!
Als je in Willebroek of daaromtrent woont ga je naar de markt in Izegem in Coronatijden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 06:05   #90
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Wel grappig, mailtje van de GOP:

Joe Biden is a hypocrite.

He recently signed an Executive Action stating that “individuals in Federal buildings and on Federal lands should all wear masks.” Yet, right after, Biden was seen at the Lincoln Memorial, a Federal land, WITHOUT a mask on…

This is just another example of the Liberal Elites imposing rules for everyday Americans, but not for themselves.

The President of the United States needs to be held accountable, but we can’t do it alone. Can we count on YOU to help us?

We need you right now. Don’t let us down.

Please contribute ANY AMOUNT IMMEDIATELY to send a message to the Left that Joe Biden’s actions are unacceptable and that your Party will not stand for it.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 06:08   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
This is just another example of the Liberal Elites imposing rules for everyday Americans, but not for themselves.
Ik begrijp niet dat men daar aanstoot aan neemt. Dat is toch gans de BEDOELING van een staat, een hierarchische organisatie, en een elite ? Anders heeft die geen bestaansreden he. Je bent leider om het beter te hebben dan het volk dat je leidt, natuurlijk. Anders heeft het geen zin om leider te zijn.

Het is alsof men raar opkijkt dat de boer profiteert van zijn vee, en zich niet laat slachten zoals zijn kippen. Raar dat men dat eigenaardig vindt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 06:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 06:15   #92
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat men daar aanstoot aan neemt. Dat is toch gans de BEDOELING van een staat, een hierarchische organisatie, en een elite ? Anders heeft die geen bestaansreden he. Je bent leider om het beter te hebben dan het volk dat je leidt, natuurlijk. Anders heeft het geen zin om leider te zijn.

Het is alsof men raar opkijkt dat de boer profiteert van zijn vee, en zich niet laat slachten zoals zijn kippen. Raar dat men dat eigenaardig vindt.
Ik heb je al uitgelegd wat waarachtige aristocratie inhoudt (en zelfs los daarvan zijn er tegenvoorbeelden, cf. Cincinnatus), nu niet dat de GOP daaraan voldoet.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 06:25   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik heb je al uitgelegd wat waarachtige aristocratie inhoudt
Ja, en die staat bij mij op het schap naast de onzichtbare eenhoorns en de roze olifantjes. Juist onder het schap met Odin, Zeus, Allah en Jaweh.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 06:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 06:34   #94
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, en die staat bij mij op het schap naast de onzichtbare eenhoorns en de roze olifantjes. Juist onder het schap met Odin, Zeus, Allah en Jaweh.
Ik heb ook de dwingende onderbouwing ervan gegeven. Dat je daarmee niet overweg kan, neem ik je niet kwalijk aangezien de enge moderne opvatting van 'rationaliteit' net zoals de religie zelf de werkelijke problemen (en dus ook oplossingen) die met het mens-zijn verband houden verbergt. In dit geval door de oude oplossing samen met het probleem én de juiste oplossing als 'fantasie' af te doen in functie van de overschatting van de eigen veronderstelde redelijkheid (die nog niet zelfkritisch-redelijk en ethisch-redelijk geworden is) en een mythische contract-visie op het samenleven. Jouw 'rede' is anti-religieus in de dubbele zin van het woord: 'anti' betekent niet enkel 'tegen' maar ook 'in de plaats van', dus alternatief-'religieus' in zijn wezenlijke werking. Het werkelijke metaniveau staat boven beide.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 januari 2021 om 06:37.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 07:28   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik heb ook de dwingende onderbouwing ervan gegeven.
We gaan niet herbeginnen. Uw argument is "het moet wel want anders gaan we kapot". Dat is geen bewijs van bestaan. Als ik vraag waar die Super Aristocraten dan overal rondlopen dan blijft het stil. Die moeten immers nog komen.

"er moet wel een valscherm op mijn rug groeien, want anders plof ik neer en ben ik dood".

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 07:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 07:55   #96
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We gaan niet herbeginnen. Uw argument is "het moet wel want anders gaan we kapot". Dat is geen bewijs van bestaan. Als ik vraag waar die Super Aristocraten dan overal rondlopen dan blijft het stil. Die moeten immers nog komen.

"er moet wel een valscherm op mijn rug groeien, want anders plof ik neer en ben ik dood".
Als je er niet over wil beginnen, moet je ook niet met karikaturen komen, want anders begin ik er WEL over en dan blijkt nogmaals het verschil tussen een daadwerkelijk panoramische theorie (met ethische implicaties) die maximaal overkoepelend en verfijnd verklaart en van DAARUIT verder denkt versus ahistorische, vage, deductieve, axiomatische projecties met excuses om een grondige studie van de 'objecten' te schuwen.

Ik heb overigens nergens beweerd dat die superaristocraten in grote aantallen vandaag rondlopen, die moeten net tot stand komen door een combinatie van correct overkoepelend inzicht - dat vandaag ontbreekt - en 'goede wil' (want als je door je verleden te veel vastzit in het mimetische conflict, raak je daar moeilijk nog uit). Jouw machines zijn er ook niet, je leidt ze af uit je theorie, alleen zijn ze te vermijden als de mens de geweldlogica achter zich laat waarna de verbeterde mens zichzelf kan opvolgen. Ik heb ook al gezegd dat dat niet van boven af per decreet kan: eerst zullen aristocraten in het verborgene werkzaam zijn, en hun omgeving met hun excellentie 'aansteken' tot het excelleren een mode wordt waarna aristocraten ook als leiders kunnen emergeren als de besten onder de beteren.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 januari 2021 om 07:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 08:01   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik heb overigens nergens beweerd dat die superaristocraten in grote aantallen vandaag rondlopen, die moeten net tot stand komen door een combinatie van correct overkoepelend inzicht - dat vandaag ontbreekt - en 'goede wil'
Voila. Ze zijn er niet vandaag, dus moeten we ook niet verwonderd zijn dat huidige staten niet werken zoals ze zouden onder "super Aristocraten". Meer is er niet aan. Het is dus NORMAAL dat staten (vandaag) vijanden van het volk zijn, meer zeg ik niet.

Dat ze zouden kunnen bestaan in de toekomst is een projectie, jij denkt van wel, ik denk van niet. Maar dat verandert niks vandaag.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 08:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 08:09   #98
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Ze zijn er niet vandaag,
Of ze bestaan als nobele 'onbekenden'.

Citaat:

dus moeten we ook niet verwonderd zijn dat huidige staten niet werken zoals ze zouden onder "super Aristocraten". Meer is er niet aan. Het is dus NORMAAL dat staten (vandaag) vijanden van het volk zijn, meer zeg ik niet.
Twee opmerkingen daarbij:
- Niet volledig de vijand van het volk want de staat heeft ook een bemiddelende taak. We beleven echter de overgang naar een tijd waarin er nog weinig ruimte is voor de heersende klasse om toegevingen te doen zonder zichzelf te bedreigen, maar het is ook gevaarlijk voor hen om géén toegevingen te doen. Vandaar de overgang naar een politiek van de angst, aanvankelijk als 'strijd tegen terreur' (terwijl men tegelijk zelf de voorwaarden voor terreur schept) etc.
- Het is natuurlijk wel mogelijk dat individuele politici zonder daarom 'superaristocraten' te zijn (om jouw woord te gebruiken), ethische bedoelingen hebben en er binnen wat zij begrijpen 'het beste van willen maken'.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 17:01   #99
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Wij moeten telewerken als dat enigzins mogelijk is.
Maar voor echt serieus werk is fysiek samenkomen toch wel noodzakelijk:

Citaat:
Terwijl premier Alexander De Croo (Open Vld) telewerk verplicht, vergadert zijn eigen gemeenteraad in Brakel ook vanavond nog fysiek: “Coronaveilig en veel kwalitatiever dan babbelen tegen schermpjes”
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 19:24   #100
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wij moeten telewerken als dat enigzins mogelijk is.
Maar voor echt serieus werk is fysiek samenkomen toch wel noodzakelijk:
Inderdaad, ook al hebben wij op het bedrijf ieder zijn eigen kantoor, dan moeten wij nu volgens de regels kunnen bewijzen, dat die persoon effectief aanwezig op bedrijf moet zijn. Ze voeren daar controles op uit en je kan daar serieuze boetes op krijgen.

En dan zie je zo iets omdat het toch wat plezanter is zo.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be