Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2021, 15:10   #1
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard Hang Mike Pence

https://www.mercurynews.com/2021/01/...irst-appeared/

Meer en meer sinistere feiten komen naar boven over wat precies gebeurde aan het Kapitool.

Citaat:
“Hang Mike Pence!” the insurrectionists chanted as they pressed inside, beating police with pipes. They demanded House Speaker Nancy Pelosi’s whereabouts, too. They hunted any and all lawmakers: “Where are they?” Outside, makeshift gallows stood, complete with sturdy wooden steps and the noose. Guns and pipe bombs had been stashed in the vicinity.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 januari 2021 om 15:11.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:45   #2
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Zoveel social media beelden, en nergens een batterij galgen zoals hier beschreven gezien.

Beetje dramatisch artikel. Niet eens erg correct. Babbit overleed later in het ziekenhuis.
Citaat:
Ashli Babbit, wearing a Trump flag like a cape, was shot to death on camera as insurrectionists railed, her blood pooling on the white marble floor.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:48   #3
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Het zou me niks verbazen als gefrustreerde Trumpers de komende jaren aanslagen gaan beginnen plegen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:51   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het zou me niks verbazen als gefrustreerde Trumpers de komende jaren aanslagen gaan beginnen plegen.
't is niet dat ze geen wapens hebben...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:58   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Zoveel social media beelden, en nergens een batterij galgen zoals hier beschreven gezien.
Beetje dramatisch artikel. Niet eens erg correct. Babbit overleed later in het ziekenhuis.
And Pol.be Has a Winner!

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:03   #6
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Zoveel social media beelden, en nergens een batterij galgen zoals hier beschreven gezien.
Waar in het artikel wordt er over een batterij gesproken?
Gallows = galg. Dat is er 1.

Citaat:
Beetje dramatisch artikel. Niet eens erg correct. Babbit overleed later in het ziekenhuis.
Artikel lijkt me correct. "shot to death" ... geschoten met dood als gevolg. Dat ze niet dood verklaard is ter plaatse maar in het ziekenhuis en mogelijks nog geleefd heeft in het ziekenhuis, ontbreekt in het artikel maar is in het hele verhaal bijkomstig.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:05   #7
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Zoveel social media beelden, en nergens een batterij galgen zoals hier beschreven gezien.

Beetje dramatisch artikel. Niet eens erg correct. Babbit overleed later in het ziekenhuis.
Geen batterij, 1 is genoeg.




Laatst gewijzigd door parcifal : 13 januari 2021 om 16:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:06   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het huis gaat de articles of impeachment METEEN naar de senaat sturen.

Biden heeft gebeld met McConnell.

Ik vermoed dat ze gaan afrekenen met Trump. Pence wordt even president.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:19   #9
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Waar in het artikel wordt er over een batterij gesproken?
Gallows = galg. Dat is er 1.
Dank voor die verduidelijking; mijn fout.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:53   #10
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geen batterij, 1 is genoeg.



Zonder valdeur gaat die toch niet goed werken, hoor.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 17:04   #11
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.mercurynews.com/2021/01/...irst-appeared/

Meer en meer sinistere feiten komen naar boven over wat precies gebeurde aan het Kapitool.
Waarom zou je met een buis op de politie kloppen als je wapens en bommen in de buurt hebt liggen.
Of met honderden vriendelijk langs een politieman lopen zonder hun wapens af te nemen en ze vast te binden.
Waarom geen barricades opwerpen in het gebouw om de politie tegen te houden eens ze binnen waren?
Dit moet toch wel de slechtst georganiseerde staatsgreep of poging om het op een staatsgreep te laten lijken zijn van zowat de laatste duizend jaar.
Er zijn pamfletten of speechs gegeven.
Wel effen op een belangrijke stoel gaan zitten maar geen uitzending met verklaring vanop die stoel of het uitroepen van een nieuwe republiek.
En dit in de tijd dat iedereen over gans de wereld met zijn gsm filmpjes maakt en online zet over de onnozelste gebeurtenis die er gebeuren.

Ik denk dat we hier op het forum gemakkelijk op een week tijd iets kunnen organiseren dat veel indrukwekkender zou zijn dat dit gepruts.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 17:07   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Dit moet toch wel de slechtst georganiseerde staatsgreep of poging om het op een staatsgreep te laten lijken zijn van zowat de laatste duizend jaar.
Ik vond die staasgreep tegen Erdogan slechter georganiseerd. Ik denk ook niet dat het een staatsgreep was. Wel een terreurdaad en massale poging tot intimidatie. He was geen gewoon protest he. Men wilde wel degelijk die stemmen bemachtigen die het electoral college leverde. Sabotage vh democratisch besluitvormingsproces dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 18:20   #13
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Waarom zou je met een buis op de politie kloppen als je wapens en bommen in de buurt hebt liggen.
Of met honderden vriendelijk langs een politieman lopen zonder hun wapens af te nemen en ze vast te binden.
Waarom geen barricades opwerpen in het gebouw om de politie tegen te houden eens ze binnen waren?
Dit moet toch wel de slechtst georganiseerde staatsgreep of poging om het op een staatsgreep te laten lijken zijn van zowat de laatste duizend jaar.
Er zijn pamfletten of speechs gegeven.
Wel effen op een belangrijke stoel gaan zitten maar geen uitzending met verklaring vanop die stoel of het uitroepen van een nieuwe republiek.
En dit in de tijd dat iedereen over gans de wereld met zijn gsm filmpjes maakt en online zet over de onnozelste gebeurtenis die er gebeuren.

Ik denk dat we hier op het forum gemakkelijk op een week tijd iets kunnen organiseren dat veel indrukwekkender zou zijn dat dit gepruts.
Wie de geschiedenis van verschillende revoluties leest (ik heb de Franse Revolutie van 1789 en de Russische revolutie van 1917 in gedachte) weet dat revoluties voorbereid zijn. Geslaagde revoluties sluimeren zeer lang en er vormt zich een revolutionaire groep (in Frankrijk was dat de Verlichte Filosofen, in rusland de Bolsjevieken), die wanneer de tijd rijp is een plan hebben, een doel. Die de massa kan leiden. Hier was dat er niet. Als je de beelden ziet dan doen die "revolutionairen" denken aan een stel kleuters waarvan de juf even de klas heeft verlaten. Ze staan wat op de tafels te dansen, maar bereiken niets. Hadden daar leiders geweest van het kaliber van een Danton of Jean-Paul Marat, Lenin, Trotski of Bukharin, Castro of Cohn-Bendit, dan hadden de gevolgen veel groter geweest. Nu is er wat schade aangericht, maar fundamenteel weinig bereikt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 21:36   #14
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vond die staasgreep tegen Erdogan slechter georganiseerd. Ik denk ook niet dat het een staatsgreep was. Wel een terreurdaad en massale poging tot intimidatie. He was geen gewoon protest he. Men wilde wel degelijk die stemmen bemachtigen die het electoral college leverde. Sabotage vh democratisch besluitvormingsproces dus.
Nou, daar waren toch een hoop militaire die meededen. En er werden geschoten en gebombardeerd met vliegtuigen.
De TRT werd bezet en er werd een verklaring uitgezonden.
Naderhand werden er 100.000 ambtenaren ontslagen.
Een paar honderd doden en duizenden gewonden.

Dat is toch nog totaal iets anders.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 21:49   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Waarom zou je met een buis op de politie kloppen als je wapens en bommen in de buurt hebt liggen.
Of met honderden vriendelijk langs een politieman lopen zonder hun wapens af te nemen en ze vast te binden.
Waarom geen barricades opwerpen in het gebouw om de politie tegen te houden eens ze binnen waren?
Dit moet toch wel de slechtst georganiseerde staatsgreep of poging om het op een staatsgreep te laten lijken zijn van zowat de laatste duizend jaar.
Er zijn pamfletten of speechs gegeven.
Wel effen op een belangrijke stoel gaan zitten maar geen uitzending met verklaring vanop die stoel of het uitroepen van een nieuwe republiek.
En dit in de tijd dat iedereen over gans de wereld met zijn gsm filmpjes maakt en online zet over de onnozelste gebeurtenis die er gebeuren.

Ik denk dat we hier op het forum gemakkelijk op een week tijd iets kunnen organiseren dat veel indrukwekkender zou zijn dat dit gepruts.
Jawadde...
Ik kan alleen maar hopen voor u dat de staatsveiligheid hier niet meeleest...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 22:10   #16
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vond die staasgreep tegen Erdogan slechter georganiseerd. Ik denk ook niet dat het een staatsgreep was. Wel een terreurdaad en massale poging tot intimidatie. He was geen gewoon protest he. Men wilde wel degelijk die stemmen bemachtigen die het electoral college leverde. Sabotage vh democratisch besluitvormingsproces dus.
Zulke dingen gebeuren inderdaad. De CIA-invasie in de Varkensbaai (Cuba, 1961) was ook zo amateuristisch als maar kan. Maar ze moeten daar in Langley écht gedacht hebben dat ze Castro op die manier ten val konden brengen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 22:26   #17
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
't is niet dat ze geen wapens hebben...
Ik heb er in ieder geval geen grammetje medelijden mee, dat land verdient dringend een collectieve straf die hun tot een beetje nederigheid dwingt! I know, grof, veralgemenend, bla bla bla, maar het klopt wel. Het Imperium Americana wankelt op zijn laatste benen, het is gewoon nog een kwestie van tijd.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 22:35   #18
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik heb er in ieder geval geen grammetje medelijden mee, dat land verdient dringend een collectieve straf die hun tot een beetje nederigheid dwingt! I know, grof, veralgemenend, bla bla bla, maar het klopt wel. Het Imperium Americana wankelt op zijn laatste benen, het is gewoon nog een kwestie van tijd.
Het probleem is wel dat ook wij in de klappen zullen delen dan.
Ik kan allen maar hopen dat de rust terugkeert en de kloof tss de extremen wat kleiner wordt.
Stabiliteit is wat we nodig hebben.
Gewoon in het belang van iedereen. Economie, de beurs, etc...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 22:41   #19
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik heb er in ieder geval geen grammetje medelijden mee, dat land verdient dringend een collectieve straf die hun tot een beetje nederigheid dwingt! I know, grof, veralgemenend, bla bla bla, maar het klopt wel. Het Imperium Americana wankelt op zijn laatste benen, het is gewoon nog een kwestie van tijd.
Of er een totale instorting zal komen weet ik niet, maar ik geloof zeker de voorspelling die prof. Rik Coolsaet ons in 2002 maakte, dat Amerika er zeker relatief op achteruit gaat. Lange tijd was Amerika de ENIGE supermacht, maar die unieke positie verliezen ze: ze worden op z'n minst ingehaald door onder andere China en de EU.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 januari 2021 om 22:41.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 22:44   #20
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Of er een totale instorting zal komen weet ik niet, maar ik geloof zeker de voorspelling die prof. Rik Coolsaet ons in 2002 maakte, dat Amerika er zeker relatief op achteruit gaat. Lange tijd was Amerika de ENIGE supermacht, maar die unieke positie verliezen ze: ze worden op z'n minst ingehaald door onder andere China en de EU.
Door de EU (je weet wel, die instelling die maar niet kan kiezen tussen zomer- of winteruur) weet ik nog niet, maar China al heel zeker. Niet dat ze daar veel beter zijn, maar toch een beetje gedisciplineerder en minder batshit crazy!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be