Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 28 februari 2007, 14:13   #41
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Autochtonen die met 10 keer meer zijn dan Turken en toch evenveel misdaden plegen zijn veel beter bezig dan de Turken, begrijp je?
antwoord Kay-gell:
En nu?
Moet ik daarom op extreem-rechts stemmen ofzo?

... niet meteen een antwoord op de vraag, is het niet?
andev is offline  
Oud 28 februari 2007, 14:17   #42
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, maar hij geeft wel een verkeerd beeld door enkel allochtone misdaden aan te halen.
Dat is selectiviteit om een veralgemende conclusie te trekken.
Dat is een "standaard-antwoord" van jullie niet?
Spijtig dat de gevangenissen voor 80-90% vol zitten ivm die allochtone misdaadjes... Waar wij toch durven opmerkingen over maken!
En daarbij nog toevoegen dat er inderdaad 10x meer autochtonen zijn, zoals hierboven reeds vermeld...
andev is offline  
Oud 28 februari 2007, 14:21   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nu ik er aan terug denk moet ik echt gieren.
Tijdens een debat avond in Hasselt georganiseerd door Turkse jongeren kon u enkel zeggen dat de Turken zich oh zo veel beter geïntegreerd hadden dan de Marokkanen. En nu dan zulke uitspraken doen.
Gieren van het lachen? Dit blijkt inderdaad zo te zijn, en niet enkel in ons landje. Heeft wellicht iets te maken met minder geïntegreerd zijn van de Marokkanen? Of dat zo grappig is...
andev is offline  
Oud 28 februari 2007, 14:34   #44
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neem er meteen al de armoede uit de wereld bij...nutteloze opmerking.
Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen voor de hulp die ze jaarlijks krijgen/nemen! Doet altijd plezier!
Ah, je bent er zo eentje. Iemand die puur uit egoïstische motieven geeft. Iemand die wil dat degene aan wie hij iets "geeft" hem oneindig dankbaar zal zijn, en hem erkenning zal geven tot in het einde der tijden.
Ozymandias is offline  
Oud 28 februari 2007, 14:36   #45
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Beste,
Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we ... een valse bommelding ...
Tja, als een "niet-incident" al moet doorgaan voor criminaliteit,
dan is over de objectiviteit/goede intenties van het Vlaams Belang en aanhangsels - inzake het correct weergeven van feiten - ook alles gezegd.

Wie wil er nu wie voor het lapje houden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...
En het belooft in ieder geval niets beters, moest het VB aan de macht komen....
Zo'n hoog percentage immigranten! Kwestie om nog wat olie op t vuur te gieten.
Ciccio is offline  
Oud 28 februari 2007, 17:27   #46
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

In Beringen is het veilig.
Havana is offline  
Oud 28 februari 2007, 20:42   #47
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

... niet meteen een antwoord op de vraag, is het niet?
Een antwoord op de vraag of het ene ras beter is dan het andere, dat geef ik niet.


Citaat:
Dat is een "standaard-antwoord" van jullie niet?
Spijtig dat de gevangenissen voor 80-90% vol zitten ivm die allochtone misdaadjes... Waar wij toch durven opmerkingen over maken!
En daarbij nog toevoegen dat er inderdaad 10x meer autochtonen zijn, zoals hierboven reeds vermeld...

Jullie? Alles wat niet VB is blijkbaar ineens jullie? Straks kom je nog met wat poco-gedoe af enzo

Dat de allochtonen een meerderheid vormen in de gevangenis moet je mij niet komen vertellen,dat weten we ondertussen al.
Gelukkig zit meer dan 90% niet in de gevangenis, maar die moeten we maar vergeten.

En wat dat 'standaarantwoord' betreft, ik mag nog niet reageren als de heer Schoofs enkel één groep viseert?
Het feit dat hij een prank call van een Turk belanrijk vindt om te vermelden dan drie gewapende overvallen van ene Rudi L. is alvast veelzeggend.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 28 februari 2007, 20:43   #48
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gieren van het lachen? Dit blijkt inderdaad zo te zijn, en niet enkel in ons landje. Heeft wellicht iets te maken met minder geïntegreerd zijn van de Marokkanen? Of dat zo grappig is...
U moet leren lezen, mijn opmerking ging over zijn houding tov de Turken.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 2 maart 2007, 17:49   #49
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Al de door mij vermelde feiten hebben serieuze gevolgen gehad. De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf. En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.
Tenslotte leeft een groot deel van deze inwoners daadwerkelijk en zelfs letterlijk gericht naar Mekka (via de moskee, destijds tegen alle bouwvoorschriften in zo haaks gebouwd en nadien geregulariseerd - niet dat ik daar zo zwaar aan til), in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?
Bert Schoofs is offline  
Oud 2 maart 2007, 18:04   #50
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Al de door mij vermelde feiten hebben serieuze gevolgen gehad. De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf. En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.
Dat heb ik ook nooit gezegd maar ik wees erop dat u enkel misdaden van Turken aanhaalde en die van het eigen volk (al waren die soms erger) niet vermeldde.

Citaat:
Tenslotte leeft een groot deel van deze inwoners daadwerkelijk en zelfs letterlijk gericht naar Mekka (via de moskee, destijds tegen alle bouwvoorschriften in zo haaks gebouwd en nadien geregulariseerd - niet dat ik daar zo zwaar aan til), in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?
Zoals ik al zei is het in de buurt achter de terril vrij goedkoop om huizen te kopen, de huizen zien er niet uit, logisch dat allochtonen naar daar trekken als je weet dat meer dan de helft onder de armoedegrens leeft.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 maart 2007 om 18:04.
Kay_ is offline  
Oud 2 maart 2007, 18:18   #51
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf.
En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.
Niet alleen de probleemwijken ...
Beringen, tout court, kent een grote aanwezigheid inwoners van Turkse komaf.

En dit zeg ik ook zonder iedereen over dezelfde kam te scheren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
niet dat ik daar zo zwaar aan til ...
Blijkbaar toch zwaar genoeg, om het hier even te vermelden.

Laatst gewijzigd door Ciccio : 2 maart 2007 om 18:20.
Ciccio is offline  
Oud 2 maart 2007, 19:36   #52
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?

De Joodse wijk in Antwerpen is voor het VB dan weer het TOONBEELD van integratie.

Laatst gewijzigd door Havana : 2 maart 2007 om 19:37.
Havana is offline  
Oud 2 maart 2007, 22:07   #53
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik voel me er wel veilig...
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2007, 22:13   #54
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik voel me er wel veilig...
Ja,en ik voel me veilig in Beringen.
Overigens ging zijn opmerking over integratie en niet over veiligheid.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 maart 2007 om 22:14.
Kay_ is offline  
Oud 3 maart 2007, 12:12   #55
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.
Bert Schoofs is offline  
Oud 3 maart 2007, 12:38   #56
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Indien de overgrote meerderheid ... blablabla ...

Indien men zou ophouden met ... blablabla ...

Indien men zou ophouden met zich naar ... blablabla ...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn.
Als je iemand niet graag hebt, zul je wel altijd een reden vinden om dat te verantwoorden ...
Wie een hond wil slaan, vindt altijd een stok.

Maar bon, goed dat u er tenminste zelf u geweten mee sust!
Ciccio is offline  
Oud 6 maart 2007, 18:45   #57
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ah, je bent er zo eentje. Iemand die puur uit egoïstische motieven geeft. Iemand die wil dat degene aan wie hij iets "geeft" hem oneindig dankbaar zal zijn, en hem erkenning zal geven tot in het einde der tijden.
En uit wat kan meneer dit afleiden??? Waar ik het over heb is niet de "dankbaarheid" maar het arrogante eisen blijven stellen en zelf weinig of niets doen om hun eigen situatie te verbeteren - en ik heb het hier over bepaalde Waalse politici, de bevolking neemt wat er te rapen valt, en zij bestendigen hun macht door de bevolking in die positie te houden!
Wanneer je het hebt over de "wereldbevolking" waarvan zoveel mensen nog in de miserie leven, dit proberen op te lossen door iedereen die tot hier geraakt aan het nodige te helpen tot onze maatschappij en onze sociale zekerheid geplunderd zijn, daar moet je een onverantwoordelijke idioot voor zijn die de linkse ideologie wil doorvoeren tot ze een zelfmoordpoging is geworden...
De armen in de wereld moeten geholpen worden, maar niet op die manier.
andev is offline  
Oud 7 maart 2007, 00:29   #58
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.
En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 10:27   #59
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
De Joodse wijk in Antwerpen is voor het VB dan weer het TOONBEELD van integratie.
En wie heeft er al zoveel last gehad van die Joodse wijk in Antwerpen? Hebben de oudjes daar ook schrik om 's avonds nog buiten te komen?
Indien we zoveel commentaar hebben over bepaalde bevolkingsgroepen, dan is dat niet omdat ze een "bepaalde bevolkingsgroep" zijn maar vanwege de last die ze in onze maatschappij berokkenen!
Wat voor last berokkenen de Joden ons? Criminaliteit? Overdadig gebruik van de sociale zekerheid? enz
Met "doen alsof we het niet begrijpen" kan men lang doorgaan, natuurlijk.
En vergeet nu vooral de volgende repliek niet:... en dus beweer jij dat die ganse bevolkingsgroep misdadigers zijn enz... want dat kennen we al.

Laatst gewijzigd door andev : 7 maart 2007 om 10:35.
andev is offline  
Oud 7 maart 2007, 10:33   #60
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

Kay-gell:
En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?


En telkens je onder je neus krijgt dat 1+1= 2 dan is dat het enige soort antwoord dat je kan geven? En dan weer verder doen alsof je van niets weet? Niet bepaald ernstig en overtuigend...
andev is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be