Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2007, 18:13   #1
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard Etnisch stemmen en tegenstrijdigheden

Bert,

vooreerst bedankt voor de tijd die je voor ons, het plebs, wil vrijmaken.

Het volgende is me niet duidelijk binnen het VB:

Onlangs opperde u voor een joods gedenkteken voor het jeugcentrum De Kompel in Beringen, omdat 196 Joden vanaf die plaats weggevoerd werden naar Auschwitz.
Uw partijgenoot, Filip de Winter, hemelt in Antwerpen de joodse gemeenschap op als toonbeeld van integratie en tolerantie.

Enerzijds verweet u de beringse Sp.a van etnische stemmenronselarij, maar tegelijkertijd likt uw partij de hielen van de joodse gemeenschap.

Is het ook niet een beetje vreemd, dat een partij zoals de uwe, zich tracht te verbroederen met de joden, terwijl er binnen zich binnen die partij juist feiten voordoen die daar rechtlijnig tegen ingaan?

Geef toe, het is toch wat ongeloofwaardig dat uw partij zoveel goeds te vertellen heeft over de joden, terwijl uw partij contacten heeft met Le Pen, een uitgesproken negationist.
Of dat Bert Eriksson, voormalig vmo-leider die vindt dat Hitler maar 1 fout heeft gemaakt, namelijk de oorlog verliezen (en ex-lid van de hitlerjugend) in het vb-partijblad wordt geprezen?

Of moeten we niet opkijken van een partij, die joodse stemmen wil ronselen aan de ene kant, maar wel "samen in bed kruipt" met LePen, die de gaskamers in WO II slechts een detail vond?

Of moeten we het als "normaal, gezond verstand" aannemen, dat Koen Dillen (VB) op visite gaat naar Leon Degrelle (extreem-rechtse Rex en gewezen SS-Obersturmbannführer bij de Waffen-SS), die de holocaust afdoet als een joods verzinsel?


Dus hoe kan u deze twee tegenstrijdige stromingen binnen het vb verklaren en waarom beschuldigt u andere politici van "etnische stemmen" te ronselen, terwijl uw partij er zich zelf aan schuldig maakt?


groetjes,
Havana
Havana is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:05   #2
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Aanvullig :

En/of hoe valt de flirt met de joodse gemeenschap te rijmen met de toenaderingen met Volev Siderov, leider van de Bulgaarse extreem-rechtse partij Ataka en Holocaustontkenner en sympathisant van het nazisme?
Havana is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:35   #3
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Even naar boven gooien.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:48   #4
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

't Is niet omdat er een of ander partijlid bij de Joden gaat achter stemmen schooien dat dit moet weerspiegeld worden in de houding van de partij. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit iets over de Joden in het programma of de beginselen heeft gestaan.
PAJOT is offline  
Oud 26 februari 2007, 19:49   #5
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Klopt.
Maar dan ook ALLE Vlamingen, dus ook die van zgn. "allochtone" origine.
Linda Osmani in Lanaken en Mina Chtouki in Ham om er maar twee te noemen, beiden mandatarissen van het Vlaams Belang in Limburg, organiseren mee onze Vlaamse samenleving.
Bert Schoofs is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:05   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Klopt.
Maar dan ook ALLE Vlamingen, dus ook die van zgn. "allochtone" origine.
Linda Osmani in Lanaken en Mina Chtouki in Ham om er maar twee te noemen, beiden mandatarissen van het Vlaams Belang in Limburg, organiseren mee onze Vlaamse samenleving.
Ik ben tegen dat allochtonen op lijsten staan van Vlaams Belang.

Ik zeg dat klaar en duidelijk, ik ben tegen de komst van vreemdelingen naar het Vlaams Belang. Beiden hebben geen Vlaams bloed door hun aderen stromen. Zoals Cynicus ook terecht opmerkte, moeten we streven naar een overwegend blank Vlaanderen. Ik wil dus een Vlaanderen waar de mensen zonder complexen nog katholiek, blank en trots kunnen zijn op hun Vlaamse afkomst.

Ik heb totaal niets tegen mensen die tot een ander volk, cultuur of ras behoren, maar ze moeten in hun eigen gebieden blijven.

Nu kun je zeggen, het zijn er maar twee of drie. Maar dit is een fout signaal. Immers de partij geeft aan dat vreemdelingen die zich goed integreren of hier geboren zijn, Vlamingen kunnen worden. Zo krijg je een grote volksverhuizing naar hier uiteraard en vreemde kinderen die in Vlaanderen geboren zijn, die worden toch gewoon als Vlaming beschouwd of wat ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...71&postcount=9
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 februari 2007 om 20:06.
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:09   #7
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Beste chatters,

Wij schooien nergens stemmen en likken niemands hielen. Anders waren we al lang aan de macht omdat we al onze principes overboord gegooid zouden hebben.
Wat Le Pen, Siderov e.d. betreft: lees a.u.b. mijn reactie onder "Vlaaams Belang en de Franse staatsnationalisten". Het is dus niet met volle goesting maar eerder uit noodzaak dat we toetreden tot de ITS-fractie in het EP.

Het etnisch stemmen: wij zetten bijv. geen Turken op de lijst om Turkse kiezers te lokken, geen joden om te hengelen naar joodse stemmen: andere partijen doen dat wel... En er zijn wel Turken en joden die hen daarop precies afrekenen.

Omdat we vriendelijk zijn over en tegen de joodse gemeenschap die al eeuwenlang Antwerpen mee helpt verrijken zouden we daar zogezegd zieltjes willen winnen. Eerst waren we negationisten in de ogen van onze tegenstanders, nu zouden we bijna zionisten zijn. Niets van dat alles: wij zijn nationalisten, en iedereen die onze Vlaamse natie verrijkt en onze gastvrijheid waardeert, kan rekenen op onze steun. Zo ook de joodse gemeenschap in Antwerpen.
Bert Schoofs is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:17   #8
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Max4Westland,

Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
Bert Schoofs is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:20   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Max4Westland,

Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
Bert, gij zijt ne man naar mijn vlaams nationalistisch hart...proficiat...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:22   #10
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Max4Westland,

Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:24   #11
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Max4Westland,

Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
Dus zelfs een moslim kan dat zijn?
En liefst niet aankomen met dat de islam niet Vlaams is. Want atheïsme of boeddhisme is per definitie ook niet 'Vlaams'.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 februari 2007 om 20:25.
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:25   #12
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus zelfs een moslim kan dat zijn?
Ja, uiteraard. Filip Dewinter heeft dit overigens ook meermaals gezegd.
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:29   #13
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Max4Westland,

Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
Let op ik heb persoonlijk niets tegen die mensen zelf. Mensen die zich goed aanpassen kunnen perfect in Vlaanderen functioneren als gast. Probleem is als wij te open omspringen naar mensen met een andere etnische achtergrond, dat dit als voorbeeld zal dienen voor vele andere gelukszoekers die ook hier willen een goed leven leiden. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt en zolang er geen migratiestop is, is het beschouwen van allochtonen als echte Vlamingen zeer gevaarlijk. Vlaanderen kan geen toevluchtoord zijn voor alle sukkelaars in de Derde Wereld, in plaats zouden we beter ginds projecten gaan steunen om die mensen daar te helpen. Echter als nationaal solidarist vind ik ook dat we een verantwoordelijkheid hebben naar onze kinderen en kleinkinderen opdat zij ook in een Vlaams en leefbaar Vlaanderen zouden kunnen leven.

Max
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 februari 2007 om 20:33.
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:33   #14
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Ja, uiteraard. Filip Dewinter heeft dit overigens ook meermaals gezegd.

De Man daarentegen vond dat een moslim dan weer niet eens op de lijsten kon staan, want dat zijn 'geen democraten'.
Weeral die dubbele boodschap.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:34   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus zelfs een moslim kan dat zijn?
En liefst niet aankomen met dat de islam niet Vlaams is. Want atheïsme of boeddhisme is per definitie ook niet 'Vlaams'.
Ze moeten het in de eerste plaats zelf WILLEN. Met mensen die zich in de eerste plaats gebonden achten door de wetten en voorschriften die hun godsdienst bepaalt en pas daarna door die van de gemeenschap waar ze deel van uitmaken, is dat echter niet mogelijk.
Zwartengeel is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:35   #16
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De Man daarentegen vond dat een moslim dan weer niet eens op de lijsten kon staan, want dat zijn 'geen democraten'.
Weeral die dubbele boodschap.
De Man zal zich waarschijnlijk moeten schikken naar de partijleiding dan, ik ben ook geen voorstander van hem.
Het is onmogelijk dat iedereen van een partij net hetzelfde denkt.
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:36   #17
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ze moeten het in de eerste plaats zelf WILLEN. Met mensen die zich in de eerste plaats gebonden achten door de wetten en voorschriften die hun godsdienst bepaalt en pas daarna door die van de gemeenschap waar ze deel van uitmaken, is dat echter niet mogelijk.
Willen of niet, voor De Man kan het niet.
D�*t is het punt en ook hier weer is een dubbele boodschap.
Toch wel een belangrijk punt: Schoofs en Dewinter vinden van wel en De Man niet.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:37   #18
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Let op ik heb persoonlijk niets tegen die mensen zelf. Mensen die zich goed aanpassen kunnen perfect in Vlaanderen functioneren als gast. Probleem is als wij te open omspringen naar mensen met een andere etnische achtergrond, dat dit als voorbeeld zal dienen voor vele andere gelukszoekers die ook hier willen een goed leven leiden. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt en zolang er geen migratiestop is, is het beschouwen van allochtonen als echte Vlamingen zeer gevaarlijk. Vlaanderen kan geen toevluchtoord zijn voor alle sukkelaars in de Derde Wereld, in plaats zouden we beter ginds projecten gaan steunen om die mensen daar te helpen. Echter als nationaal solidarist vind ik ook dat we een verantwoordelijkheid hebben naar onze kinderen en kleinkinderen opdat zij ook in een Vlaams en leefbaar Vlaanderen zouden kunnen leven.

Max
als allochtonen zich aanpassen aan onze normen en waarden en zich keurig houden dan mogen zij hier blijven, dan kunnen we ze niet terugsturen

er moet inderdaad wel een onmiddellijke immigratiestop komen en ook de snel belg wet moet afgeschafd worden
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:37   #19
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De Man daarentegen vond dat een moslim dan weer niet eens op de lijsten kon staan, want dat zijn 'geen democraten'.
Weeral die dubbele boodschap.
Juist, Filip De Man kan inhoudelijk op veel vlakken op mijn steun rekenen. Indien hij op de senaatslijst staat, krijgt hij een voorkeursstem.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:38   #20
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Willen of niet, voor De Man kan het niet.
D�*t is het punt en ook hier weer is een dubbele boodschap.
Toch wel een belangrijk punt: Schoofs en Dewinter vinden van wel en De Man niet.
als De Man zo verder blijft doen zal hij wel een tik op zijn schouders krijgen van de partijleiding
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be