Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 9 april 2007, 23:06   #1
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard Duitse minderheid in oostkantons

Geachte heer d'Haeseleer,

Eerst en vooral mijn respekt voor Uw politiek engagement, in deze tijden van linkse intolerantie en haat kan het niet makkelijk werken zijn in het parlement.

Mijn vraag aan U was de volgende; wat is Uw persoonlijke mening over het lot van de Duitse minderheid in België? Hoe ziet U hun toekomst?

Vriendelijke groeten,
Preusse
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 13 april 2007, 08:39   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard

hallo preusse,

ik vind dit een grappige, doch loze vraag aan onze gast.
Misschien weet u niet dat assimilatie van buitenlanders bijna helemaal afhankelijk is van hun genetische oorsprong. Hier een voorbeeld.

In Virginia (USA) wonen er Afro Amerikanen sedert 1800, dus bijna 7 generaties, maar tot op heden ziet men hen als buitenlanders en allochtonen, hoewel zij praktisch helemaal Amerikaans zijn en helemaal geen band meer voelen met Afrika. Dus genetische afkomst is allesbepalend voor assimilatie, in cultureel en psychologisch opzicht.

Duitsers in Nederland, die ik kende waren honderd procent Hollands en dus binnen een generatie of al gedurende hun leven helemaal geassimileerd in Nederland. Men beschouwde hen niet meer als buitenlanders, juist vanwege hun 'blank' uiterlijk.

Met mij is hetzelfde gebeurd. Ik zie eruit als een bruin gekleurde Indier, en ben geboren uit een mix van moslims, chinezen en Hindostanen in Suriname, maar tot nu toe, na twintig jaar verblijf in Nederland, maak ik mee dat 'blanke' Nederlanders mij vragen of ik Nederlands kan praten en mij keer op keer als een vreemdeling beschouwen. Ja, goed, als onderzoeker heb ik hiervoor nu een theoretische verklaring ontwikkeld en noem mijzelf nu een Hindoelander, juist om de 'blanke' Nederlanders te beschermen tegen mijn agressieve en dominante denk- en geloofswereld. Jij kan met google zoeken naar dit begrip om het beter te begrijpen.

Toch leuke vraag.
Ben benieuwd wat onze VB gast erop zal antwoorden.

Dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 13 april 2007, 20:50   #3
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Een belachelijke reactie vol onlogische argumenten! Misschien denkt men zo in Uw cultuur maar hier hanteren we andere principes. Bijvoorbeeld; U stelt dat zwarten in Amerika geen band meer hebben met Afrika maar U noemt hen Afro-Amerikanen in dezelfde zin! Wat de Duitse minderheid betreft, het gaat hier om mensen die leven in Duits gebied dat door België werd opgeeist als oorlogsbuit! Met migraten heeft dit niets te maken, vermoedelijk weet U niet eens waar het hier over gaat! Google dáár maar eens naar.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 13 april 2007, 21:38   #4
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard

namaskar Preube-ji,

In naam van alle HIndoe goden vraag ik je om begrip.

In principe moeten alle Duitsers op Belgisch grondgebied zich ook gewoon aanpassen (of moeten maar genadeloos remigreren) en hebben hierbij een streepje voor op zwarten en gepigmenteerden of geel gekleurden. Juist omdat assimilatie van blanke volkeren op blank grondgebied stukken simpeler en vlotter verloopt, want het Duits zijn is niets anders dan een loos en leeg etiket, zonder normatieve, culturele of religieuze inhoud. Blanke Duitsers zijn nu totaal seculier en ik merk dat hen assimilatie binnen gekleurde culturen juist hierom vlotter verloopt, omdat het net holle vaten zijn met een witte verpakking en dat kan je heel simpel hervullen.

Hindoelander zijn is nogal complex, en door mij bijna exact gedefinieerd, met een dikke knipoog naar mijn Indiase genetische constitutie, die mij een mentale voorsprong geeft boven elk 'blank' en ongepigmenteerd schepsel.

Laten wij eens exact analyseren wat de psychologische verschillen zijn tussen deze 'blanke' Duitsers op 'blank' Belgisch grondgebied en de gemiddelde 'blanke' Belg. Ik ken hen niet goed, maar jij mag mij dit nu uitleggen.

Andere vraag:
Worden deze 'blanke' Duitsers op Belgisch grondgebied net zo hard gediscrimineerd als de Afro Belgen of de islamitische Belgen (Allahtonen)?

Kom op, kerel Preube, je hebt nu te maken met mij, Hindoe fundamentalist uit Delft kennisstad, dus bewijs je zelf maar eens.

met vriendelijke groet,

namens alle miljoenen Hindoe goden en godinnen,

Dewanand
delft, nederland
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 16 april 2007, 06:34   #5
Guy D'Haeseleer
 
 
Guy D'Haeseleer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 27
Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Allen,

Excuus voor het feit dat jullie blijkbaar een week hebben zitten wachten, mar ik denk dat ik een week te vroeg ben aangekondigd. Ik kreeg immers op maandag 9 april een mail van politics.be dat mijn forumsessie "volgende week" zou beginnen en ze bezorgden me de inlog-gegevens.

Ik ben dus deze week ter beschikking.
Guy D'Haeseleer is offline  
Oud 16 april 2007, 19:08   #6
Flame
Burger
 
Flame's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 152
Standaard

Beste dewanand,

Ik denk dat Preuße hier bedoelt wat er gebeurt na de afsplitsing van Vlaanderen. Grondgebied Vlaanderen zal een staat op zichzelf worden, het grondgebied van Wallonië zal, of onafhankelijk worden, of zich bij Frankrijk aansluiten. Maar er is een stukje grondgebied van Duitstaligen. Ze wonen daar niet uit een vorm van discriminatie, integendeel: ze mogen hun eigen taal behouden. Maar wanneer België splitst in 3 delen, wat gebeurt er dan met dat klein stukje (zelfs tegenover België)?

(Als ik me vergis, mag je dat altijd zeggen. Ben zelf ook zeer benieuwd naar het antwoord... )
__________________

Laatst gewijzigd door Flame : 16 april 2007 om 19:09.
Flame is offline  
Oud 16 april 2007, 19:40   #7
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
hallo preusse,

ik vind dit een grappige, doch loze vraag aan onze gast.
Misschien weet u niet dat assimilatie van buitenlanders bijna helemaal afhankelijk is van hun genetische oorsprong. Hier een voorbeeld.

In Virginia (USA) wonen er Afro Amerikanen sedert 1800, dus bijna 7 generaties, maar tot op heden ziet men hen als buitenlanders en allochtonen, hoewel zij praktisch helemaal Amerikaans zijn en helemaal geen band meer voelen met Afrika. Dus genetische afkomst is allesbepalend voor assimilatie, in cultureel en psychologisch opzicht.

Duitsers in Nederland, die ik kende waren honderd procent Hollands en dus binnen een generatie of al gedurende hun leven helemaal geassimileerd in Nederland. Men beschouwde hen niet meer als buitenlanders, juist vanwege hun 'blank' uiterlijk.

Met mij is hetzelfde gebeurd. Ik zie eruit als een bruin gekleurde Indier, en ben geboren uit een mix van moslims, chinezen en Hindostanen in Suriname, maar tot nu toe, na twintig jaar verblijf in Nederland, maak ik mee dat 'blanke' Nederlanders mij vragen of ik Nederlands kan praten en mij keer op keer als een vreemdeling beschouwen. Ja, goed, als onderzoeker heb ik hiervoor nu een theoretische verklaring ontwikkeld en noem mijzelf nu een Hindoelander, juist om de 'blanke' Nederlanders te beschermen tegen mijn agressieve en dominante denk- en geloofswereld. Jij kan met google zoeken naar dit begrip om het beter te begrijpen.

Toch leuke vraag.
Ben benieuwd wat onze VB gast erop zal antwoorden.

Dewanand
Aangezien ze geen band meer voelen met afrika, waarom dan de sinds een tijd de benaming 'afro-amerikanen'? Heb jaren met amerikanen gewerkt (militaire) de onverdraagzaamheid van blanke tegenover kleurlingen en kleurlingen tegenover blanke is bij beide kanten aanwezig. Dus de fabel dat 'racisme' een blanke uitvinding zou zijn is wat men noemt 'bullshit'. Er lopen daar evenveel 'zwarte' rond die zich superieur voelen aan de blanke als blanke die zich superieur voelen aan de zwarte. Dus huidskleur of vroegere afstamming gebruiken om het slachtoffer te spelen is daar zeker een belachelijk rolleke juist zoals die fabel hier voet aan de grond begint te krijgen aangewakkerd door (s)linkse onruststokers.
ERLICH is offline  
Oud 16 april 2007, 19:45   #8
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaskar Preube-ji,

In naam van alle HIndoe goden vraag ik je om begrip.

In principe moeten alle Duitsers op Belgisch grondgebied zich ook gewoon aanpassen (of moeten maar genadeloos remigreren) en hebben hierbij een streepje voor op zwarten en gepigmenteerden of geel gekleurden. Juist omdat assimilatie van blanke volkeren op blank grondgebied stukken simpeler en vlotter verloopt, want het Duits zijn is niets anders dan een loos en leeg etiket, zonder normatieve, culturele of religieuze inhoud. Blanke Duitsers zijn nu totaal seculier en ik merk dat hen assimilatie binnen gekleurde culturen juist hierom vlotter verloopt, omdat het net holle vaten zijn met een witte verpakking en dat kan je heel simpel hervullen.

Hindoelander zijn is nogal complex, en door mij bijna exact gedefinieerd, met een dikke knipoog naar mijn Indiase genetische constitutie, die mij een mentale voorsprong geeft boven elk 'blank' en ongepigmenteerd schepsel.

Laten wij eens exact analyseren wat de psychologische verschillen zijn tussen deze 'blanke' Duitsers op 'blank' Belgisch grondgebied en de gemiddelde 'blanke' Belg. Ik ken hen niet goed, maar jij mag mij dit nu uitleggen.

Andere vraag:
Worden deze 'blanke' Duitsers op Belgisch grondgebied net zo hard gediscrimineerd als de Afro Belgen of de islamitische Belgen (Allahtonen)?

Kom op, kerel Preube, je hebt nu te maken met mij, Hindoe fundamentalist uit Delft kennisstad, dus bewijs je zelf maar eens.

met vriendelijke groet,

namens alle miljoenen Hindoe goden en godinnen,

Dewanand
delft, nederland
Hetgeen u noemt belgische Duitsers, die zitten niet op belgisch grondgebied die zitten nog altijd op hun eigen grondgebied waar den belziek vindt aanspraak op te hebben. Dus remigreren zou den belziek daar moeten doen.
ERLICH is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be