Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2009, 17:29   #21
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Idd... ik zeg altijd dat het deuren openzet. En bovendien als je eenmaal psychedelica gebruikt hebt zijn er deuren die nooit meer volledig sluiten.
Maar hoe je er mee omgaat, is volledig van uzelf afhankelijk.
Kan iedereen die deuren openen? Ik ken mensen die na meerdere keren trippen nog steeds denken dat het gaat om recreatieve aspecten, met name het "zot doen".
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 18:21   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De laatste foto is trouwens een Vrijmetselaarsuniform, moest je te onwetend zijn om dat te herkennen.
Ik had dat gelezen voordat ik de foto poste. Je punt is?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 18:25   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja jongen, ik zit 5 keer per dag te bidden naar een fototje van Aleister Crowley dat ik boven mijn bed heb ingekaderd met een zelfgemaakt kader met doodskoppen erop. Voor het bidden kleur ik ritueel mijn teennagels zwart.
Elke maand offer ik ook een kat op het kerkhof. De dierenbescherming had mij al eens bijna betrapt, maar ik had gezegd dat het de anarchisten waren.
Je wil zeggen dat ik onwetend ben en lach met die 'subcultuur', maar dat is niet zo.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2009 om 18:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 18:28   #24
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je wil zeggen dat ik onwetend ben en lach met die 'subcultuur', maar dat is niet zo.

't Heeft weinig met subcultuur te maken. Ja, er -zijn- subculturen in ontstaan, en er zijn ook subculturen door ontstaan.

Maar de elementen vind je terug in elk geloof.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 18:29   #25
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik had dat gelezen voordat ik de foto poste. Je punt is?
Je poogde wellicht aan te tonen dat het gaat om freaks die denken dat ze mysterieus en cool zijn met gewaden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:00   #26
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is goed. De tijd vraagt om het vrouwelijke wanneer het mannelijke toont naar zelfdestructie te leiden.
Raar maar waar! Er is nood aan een nieuwe vrouwelijke goddelijkheid in de maatschappij. Niet alleen de maatschappij, maar ook in religie.
Het heilige vrouwelijke is zo goed als de schandpaal op gehangen en lang vergeten.
Als ik nog maar God als vrouw adresseer stelt men de vraag: Hoe weet U dat God vrouwelijk is?
Dan stel ik de vraag: hoe weet U dat God mannelijk is?

Komt erbij kijken, God is hermafrodiet, zelfbestuivend. Lelijk van me misschien voor sommige om dit te zeggen. Maar als alles van God komt, en alles dat gepaard gaat met "evolutie" een seksuele uiting is... dan kan ik niet anders dan vaststellen dat het opperwezen een hermafrodiet was.
Of ga ik nu te ver in het denken?


Citaat:
Hopelijk liggen die ervaringen niet te dicht bij elkaar in tijd en ruimte.
LOL nee gelukkig niet neen

Citaat:
Dat ken ik. Ik krijg een rilling en tranen als ik eraan terugdenk, me ernaar verplaats.
Het toffe is, ik hoef helemaal niet meer terug te gaan. Het is constant!
Ik ben -zo goed als- in constante harmonie met de natuur.
Toch ben ik nog noodgedwongen aan de huidige realiteit, afgeschermd van de natuur. Ik moet hierin verandering brengen. Elke cel in me roept er om, ruk je los van het huidige.

Citaat:
Dat ook. Maar geldt dat niet voor ons allen? wens ik te geloven.
Dat is zeker zo We zijn allen onderdeel van waar het ooit begon, we zijn allen 1, maar de eenheid wou ook apartheid ervaren.
En dat is zo magisch aan het hele gebeuren, dit gebeuren, alles kan! Alles bestaat. Elke gedachte wordt geuit in een fysieke vorm.
Geprezen zij Hij/Zij die het mogelijk maakte.

Citaat:
Er zijn momenten, misschien maar één in je leven, waarbij je beseft dat elke dag die je daarna beleefd een geschenk is, een moment waarop je je zou kunnen overgeven aan de dood zonder angst, slechts voelend dankbaarheid.
Ik ben niet bang voor de dood, het stopt nooit Wel ben ik bang voor de manier waarop.
Alles wat gebeurt, hoort te gebeuren om te bepalen wie we zijn.

Citaat:
Daarna treed de realiteit in, je vergeet dat moment niet meer. Denk eraan terug als je zwak bent. Maar doe wat je toen dacht dat goed was, waarvoor je 'gebleven bent'.
Wat is de realiteit johan? De huidige realiteit waarin wij leven is alles behalve eentje dat werkt. Ze faalt, crashed langs alle kanten.
Ik zou de psychedelische ervaring meer reëel noemen dan het huidig bestaan. We drukken ons meestal uit vanuit één perspectief, daar de psychedelische ons even toont dat er 10000000 andere perspectieven zijn, nieuwe uitgangshoeken.
De ervaring begint waar de geest ze uiting geeft.

Citaat:
Konijnenhollen zijn slechts een klein deel van het leven. Je vergelijking is gepast. In zo'n hol kan je niet veel kanten op.
En dat is net waarom ik ze achter me laat... maar de zoektocht gaat verder.
Het leven gaat verder, alleen in een nieuw perspectief
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:19   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je poogde wellicht aan te tonen dat het gaat om freaks die denken dat ze mysterieus en cool zijn met gewaden.
autoriteitssymbolen ja. Het woord freak wil ik niet gebruiken. Ik stel vast hoeveel mensen op dit forum uiteindelijk een houvast nodig hebben. Allemaal staan ze wel voor een of andere ideologie.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:26   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Komt erbij kijken, God is hermafrodiet, zelfbestuivend. Lelijk van me misschien voor sommige om dit te zeggen. Maar als alles van God komt, en alles dat gepaard gaat met "evolutie" een seksuele uiting is... dan kan ik niet anders dan vaststellen dat het opperwezen een hermafrodiet was.
Of ga ik nu te ver in het denken?
Te ver? Nee. Voor mij is god weten en vragen tegelijk. Ik geloof in alle Goden. Ook in die van de atheisten. Allen pogen we datzelfde gevoel te materializeren. De antwoorden lijken meer op elkaar dan de uiterlijkheden doen uitschijnen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:32   #29
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Opmerkelijk dat je dat zegt!

Het is me opgevallen dat wanneer ik vraag aan mensen of zij geloven in God, daar direct een religie bij voor de ogen nemen.
Ze geloven niet in God, maar als ik dan dieper graaf met mijn vragen merk ik wel op dat zij in iets goddelijk geloven.
Dan herinner ik hen er steeds aan, dat is voor sommige God hoor
Je ziet hen dan glunderen omdat ze een nieuw perspectief aangereikt kregen.

Ik heb al dikwijls mensen eraan moeten herinneren dat God niet centraal hoeft te staan met een religie, of geloofbelevenis.

Toch vind ik het opmerkelijk dat psychonauten ondereen zeer ruimdenkende mensen zijn en zelden iets uitsluiten, enkel het absurde.

De psychonaut gaat daar waar sommige religie de mens beperken.
Het blijft me verbazen dat ik zoveel gelijkenis terugvind in de levensstijl van psychonauten.
Als je met een psychonaut in gesprek geraakt, is het steeds die klik "aahh gij weet er ook al van?" Waarop gauw gesprekken volgen die een nacht tot in de vroege ochtenduurtjes kan duren.
Hoe mensen met tranen in de ogen van geluk kunnen terugkeren uit zoiets, te weten dat zij mede onderdeel zijn van het kosmische doel.

De vraag blijft in mij reizen: waren de profeten, wat we vandaag noemen, sjamanen?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 9 juni 2009 om 19:33.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:54   #30
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
autoriteitssymbolen ja. Het woord freak wil ik niet gebruiken. Ik stel vast hoeveel mensen op dit forum uiteindelijk een houvast nodig hebben. Allemaal staan ze wel voor een of andere ideologie.
Als ik een handboek algebra gebruik, geformuleerd door Grassmann, is de man dan voor mij een autoriteitssymbool?

Is het omdat ik de Newtoniaanse mechanica gebruik dat ik een Newtonadept ben?

Vandaag minstens 10 keer de notatie van Leibniz gebruikt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:27   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Als ik een handboek algebra gebruik, geformuleerd door Grassmann, is de man dan voor mij een autoriteitssymbool?

Is het omdat ik de Newtoniaanse mechanica gebruik dat ik een Newtonadept ben?

Vandaag minstens 10 keer de notatie van Leibniz gebruikt.
Lagriangian and Hamiltionian Mechanics ftw !

Prutsen met newton is niet tof
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:36   #32
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lagriangian and Hamiltionian Mechanics ftw !

Prutsen met newton is niet tof
Newton vind ik op zich al niet tof. De berekeningen zien er maar lelijk uit voor ingewikkelde systemen. Handig voor als je projectielen gaat gooien, maar verder geraakt het niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:38   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Newton vind ik op zich al niet tof. De berekeningen zien er maar lelijk uit voor ingewikkelde systemen. Handig voor als je projectielen gaat gooien, maar verder geraakt het niet.
Daarom energiemethoden ! Muchos simpler
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 01:59   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Als ik een handboek algebra gebruik, geformuleerd door Grassmann, is de man dan voor mij een autoriteitssymbool?

Is het omdat ik de Newtoniaanse mechanica gebruik dat ik een Newtonadept ben?

Vandaag minstens 10 keer de notatie van Leibniz gebruikt.
Je kan gelijk hebben. Jij weet beter dan ik wat Crowley voor je betekent. Ik zou mezelf een liefhebber van breughel noemen. In hoeverre maakt hem dat een kleine 'God' voor mij?

Je voelde je wel aangevallen heb ik de indruk...aha
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 07:18   #35
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Psychedelische middelen kunnen inderdaad de deuren openen en mensen op het rechte pad zetten.

Onze westerse cultuur bant het gebruik van deze middelen maar ik denk dat het cultureel, ritueel gebruik van deze middelen de samenleving enkel maar te goed kan doen. Mensen zouden veel minder gefocused worden op het materialistische leven.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 10 juni 2009 om 07:20.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 10:37   #36
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kan iedereen die deuren openen? Ik ken mensen die na meerdere keren trippen nog steeds denken dat het gaat om recreatieve aspecten, met name het "zot doen".
Dat zal vermoedelijk ook te maken hebben met het intellect van de persoon in kwestie, en daarmee bedoel ik zeker niet enkel het IQ. Degenen die na enkele trips nog altijd niet doorhebben dat het wel eens om iets meer zou kunnen gaan, lopen ook het meest risico op een zogenaamde 'bad trip' (natuurlijk ook individuen met een natuurlijke aanleg voor psychosen, maar dit is nu niet aan de orde), aangezien ze een verminderd besef hebben van de zelfconfrontatie die dergelijke middelen met zich meebrengen. Het effect hiervan op de psyche wordt door velen zwaar onderschat.

Ikzelf zou een psychedelische ervaring zeker niet omschrijven als een goddelijk iets (te wijten aan de negatieve connotatie van 'god'), eerder een verhoogde staat van bewustzijn die je inzicht geeft in zowel je eigen daden als die van anderen. Ik kan mij echter wel vinden in de interpretaties van zowel 420yeahbaby als die van Johan Bollen (beiden dragen vele aspecten voor die de indrukken die ik heb opgedaan met zich mee, maar de interpretatie van die indrukken is hoe dan ook afhankelijk van en uniek voor elk individu).

Het is stilstaan bij dingen waarvan je vroeger nooit dacht dat ze belangrijk waren. Het leert redelijkheid en relativering aan. De materialistische illusie is plots evident, alsof het nooit anders geweest is. De meeste mensen (en ik heb het in die zin over mensen die genoeg weten over 'drugs' om er een onbevooroordeelde mening over te hebben) keren zich volgens mij tegen deze middelen omdat ze net bang zijn dat hun hele wereld zal instorten. Sommige mensen leggen zichzelf nu eenmaal graag illusies op (cfr godsdienst, het waanbeeld van het huisje met het tuintje en het gelukkig gezinnetje,de mooie kleren, de dure wagens,...), en een staat van totale ontereddering is mogelijk bij het verliezen van die illusies (jaja, de 'bad trip'). Er is geen ontkomen aan, hoe sterk je je ertegen verzet. Een worsteling met het eigen onderbewustzijn, een verandering van prioriteiten.

Mijn ervaringen waren niet altijd de leukste of de zotste, maar wel de de meest waardevolle en confronterende gebeurtenissen uit mijn leven. Wie zei er daar ook weer dat confronteren opluchtend kan zijn?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 juni 2009 om 10:39.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 16:46   #37
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Toch blijft de psychedelische ervaring in mijn setting een goddelijke.
Een contact met het Hogere. Het Hogere is voor mij goddelijk.

Kijk ik ben hier helemaal niet om iets te promoten. Want ik blijf onveranderd van mening dat psychedelica niet voor de dagdagelijkse westerse setting is.
Toch... zoals je aanhaalt, "als je het na een paar keer trippen nog niet doorhebt..."

Er zijn baanbrekende resultaten gehaald met psychedelica en iedere psycholoog in de jaren 60 vond het een schande dat deze uit hun therapie verwijderd werden. Men schrijft ons nu snel anti depresiva's voor, maar wat tonen deze?
Wat doet een anti depresiva bij een mens? Ik weet het niet, ik heb ze nooit genomen. En maar goed ook, waar had ik dan misschien uitgekomen?

Het is pas nadat ik psychedelica tot mij nam ik (het) God(delijke) begreep.
Hoe "Zijn" op zich al heel wat is. Het bewust zijn van je leven, je omgeving en gevoelens.
Ik kon me beter inleven in anderman situatie en begreep hun kant van het verhaal en zag hoe dualiteit gepaard kan gaan met eenheid.
Is dat niet Goddelijk?

Zoals je zegt, het draagt bij bij jezelf, je verruimt het bewustzijn... maar door het verruimde bewustzijn het Hogere en Grotere begrijpen, zien en erkennen... is dat werkelijk niet Goddelijk?

En wat als de profeten sjamanen waren? Er zijn aanwijzingen genoeg om aan te tonen dat Mozes' manna (manna betekent trouwens paddenstoel) een psychedelica was.

Wat als ik mijn geloof vond in psychedelica, is het misschien daarom verboden? Is men bang dat mensen voor zichzelf gaan denken en zich losrukken van het huidig systeem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Terence Mckenna
By reestablishing channels of direct communication with the Other, the mind behind nature, through the use of hallucinogenic plants, we will obtain a new set of lenses to see our way in the world.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 17:04   #38
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Ik heb daar helemaal geen probleem mee dat jij dergelijke ervaring ziet als het ware goddelijk, maar ik heb dan ook de neiging om iets dat beschreven wordt als goddelijk te associëren met bovennatuurlijke fenomenen.

Ervaar jij dat als bovennatuurlijk, mij goed natuurlijk, maar die mening deel ik niet.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:48   #39
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kan iedereen die deuren openen? Ik ken mensen die na meerdere keren trippen nog steeds denken dat het gaat om recreatieve aspecten, met name het "zot doen".
Ik zou zeggen ja. Welke deuren opengaan en in welke mate is weliswaar afhankelijk van setting, mentale toestand, dosis, aard van het middel, ...
Ik ken ook mensen die LSD zien als partydrug, maar dan denk ik toch bij mezelf: "jong, vroeg of laat loopt dat fout".
En verder heb ik de indruk, als ik zo reports lees, dat het bij de ene vlugger komt dan bij de andere. ("het" = transendente/spirituele ervaring, verwerven van nieuwe inzichten, ...).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:03   #40
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Dat zal vermoedelijk ook te maken hebben met het intellect van de persoon in kwestie, en daarmee bedoel ik zeker niet enkel het IQ. Degenen die na enkele trips nog altijd niet doorhebben dat het wel eens om iets meer zou kunnen gaan, lopen ook het meest risico op een zogenaamde 'bad trip' (natuurlijk ook individuen met een natuurlijke aanleg voor psychosen, maar dit is nu niet aan de orde), aangezien ze een verminderd besef hebben van de zelfconfrontatie die dergelijke middelen met zich meebrengen. Het effect hiervan op de psyche wordt door velen zwaar onderschat.

Ikzelf zou een psychedelische ervaring zeker niet omschrijven als een goddelijk iets (te wijten aan de negatieve connotatie van 'god'), eerder een verhoogde staat van bewustzijn die je inzicht geeft in zowel je eigen daden als die van anderen. Ik kan mij echter wel vinden in de interpretaties van zowel 420yeahbaby als die van Johan Bollen (beiden dragen vele aspecten voor die de indrukken die ik heb opgedaan met zich mee, maar de interpretatie van die indrukken is hoe dan ook afhankelijk van en uniek voor elk individu).

Het is stilstaan bij dingen waarvan je vroeger nooit dacht dat ze belangrijk waren. Het leert redelijkheid en relativering aan. De materialistische illusie is plots evident, alsof het nooit anders geweest is. De meeste mensen (en ik heb het in die zin over mensen die genoeg weten over 'drugs' om er een onbevooroordeelde mening over te hebben) keren zich volgens mij tegen deze middelen omdat ze net bang zijn dat hun hele wereld zal instorten. Sommige mensen leggen zichzelf nu eenmaal graag illusies op (cfr godsdienst, het waanbeeld van het huisje met het tuintje en het gelukkig gezinnetje,de mooie kleren, de dure wagens,...), en een staat van totale ontereddering is mogelijk bij het verliezen van die illusies (jaja, de 'bad trip'). Er is geen ontkomen aan, hoe sterk je je ertegen verzet. Een worsteling met het eigen onderbewustzijn, een verandering van prioriteiten.

Mijn ervaringen waren niet altijd de leukste of de zotste, maar wel de de meest waardevolle en confronterende gebeurtenissen uit mijn leven. Wie zei er daar ook weer dat confronteren opluchtend kan zijn?
Er is inderdaad een bepaalde vorm van gevoeligheid die enkel aanwezig is bij een select groepje mensen. Ik herken die mensen direct, zelfs hun woorden hebben een bepaalde codering die ervoor zorgt dat ik ze direct onderscheid.

Dat heeft inderdaad weinig te maken met IQ, daar ik zeer intelligente mensen ken die nog steeds slapend door het leven gaan.

Ik weet het niet, misschien is dit wel het Priesterdom waarover de primordiale volkeren het hadden in hun kasteverdelingen. Misschien is dat het kenmerk van een bepaalde groep mensen die een bepaalde taak heeft, een soort van vergelijkbare verdeling als die dat mieren of bijen onderling hebben.

Wat dat goddelijke betreft: in sommige gevallen kan het ZEER ver gaan. Men wordt van je benen geblazen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be