Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2011, 10:47   #21
Pilleke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak Bekijk bericht
O-PEN-BAAR = einde discussie.
Niets meer, niets minder.
Hoog tijd dat de moslims hun sexistische en racistische provocaties stoppen!
Hoe is het toch mogelijk??!??!?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:00   #22
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kijk hé, ik geef training aan 11-12jarigen. Als daar een paar mannen die daar geen familie van is of niet met een geldige reden daar zijn, komen kijken, dan ga ik me ook vragen stellen ja. mag dat? en we spreken hier over een training hé, niet over matchen.

en onze vrouwenploeg zou dat toch ook niet graag hebben hoor en daar zit geen enkele Turkse bij.
Vragen stellen moogt ge altijd, maar ge kunt er niks tegen doen. Openbaar is openbaar, en bovenal: "kijken mag, aankomen niet". Zolang die paar mannen zich daaraan houden is er geen probleem.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:06   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De titel klopt dus alweer niet.

Het gaat niet over Vlaamse vaders die niet naar hun dochters mogen kijken.
Het gaat over vreemde mannen die naar de zwemsters komen kijken.
Met welke bedoeling?
U stelt zichzelf zelfs al niet meer de vraag waarom mannen plots niet meer mogen gaan zwemmen met hun vrouw op die avonden. Mooi zo, u bent geintegreerd in hun cultuur.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:18   #24
Steen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U stelt zichzelf zelfs al niet meer de vraag waarom mannen plots niet meer mogen gaan zwemmen met hun vrouw op die avonden. Mooi zo, u bent geintegreerd in hun cultuur.
Ik vind dat niet zo mooi.

Moeten zwembaden geen afspiegeling zijn van de multiculturele maatschappij? Moeten het zwembad geen afspiegeling zijn van een gezonde mix? Waarom ineens ni meer?

Mogen we de lijn doortrekken?
Als de moslim(a)s geen witte, mannelijke niet-moslims kunnen verdragen in het zwembad als zij er actief zijn, moeten de niet-moslims dan moslim(a)s verdragen in in hun scholen?

T'is t'een of t' ander, maar dat schijnheilig 2 maten/gewichten van sommige moet ophouden.
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:38   #25
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gaat over vreemde mannen die naar de zwemsters komen kijken. Met welke bedoeling?
Vroeger kwamen er ook heel veel vreemde mannen naar 'onze' zwemsters kijken, het kwijl kon je zo opwassen. Ofwel is er geen regel, ofwel geldt de regel aan twee kanten en mogen de vreemde mannen ophoepelen, daar zouden enorm wat vlaamse meisjes tevreden over zijn. Wil je vrouwensport bekijken, ga dan digitale TV halen, wegens de overduidelijke risico's tegenwoordig hoeft er geen vreemd volk in de tribune te zitten.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:46   #26
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U stelt zichzelf zelfs al niet meer de vraag waarom mannen plots niet meer mogen gaan zwemmen met hun vrouw op die avonden. Mooi zo, u bent geintegreerd in hun cultuur.
Wat weet jij of ik me die vraag stel.

In Waregem is er al jaar en dag een zwemuurtje voor vrouwen. Van voor de eerste moslim er ging wonen.
Heb jij je al afgevraagd waarom? Zo ja, vanwaar je onbegrip?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:29   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat weet jij of ik me die vraag stel.

In Waregem is er al jaar en dag een zwemuurtje voor vrouwen. Van voor de eerste moslim er ging wonen.
Heb jij je al afgevraagd waarom? Zo ja, vanwaar je onbegrip?
Vanwaar het onbegrip? Omwille van de inconsequenties tiens. Als de gemeente er niets op tegen heeft dat er gediscrimineerd wordt, dan vraag ik me af of ze er iets op tegen zouden hebben moesten cafés bijvoorbeeld niet-allochtonen uurtjes of zo gaan invoeren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:47   #28
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als de gemeente er niets op tegen heeft dat er gediscrimineerd wordt, dan vraag ik me af of ze er iets op tegen zouden hebben moesten cafés bijvoorbeeld niet-allochtonen uurtjes of zo gaan invoeren.
Dat zou strijdig zijn met de wetgeving, men mag niemand weigeren in een openbare zaak. Zelfs in een privezaak gaat dit niet zonder moeilijkheden. Waarom dat wel dan weer mag in een openbaar zwembad is mij een raadsel.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:49   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De titel klopt dus alweer niet.

Het gaat niet over Vlaamse vaders die niet naar hun dochters mogen kijken.
Het gaat over vreemde mannen die naar de zwemsters komen kijken.
Met welke bedoeling?
Waarom zou dat NIET mogen en hoe weet jij dat gene enkele van die mannen iemand in het zwembad kende?
Moet je eerst je BEDOELING toelichten alvorens jezelf in een openbare ruimte te begeven?
Vind u dat je dus NIET mag komen kijken alvorens te melden WAAROM je kijkt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:52   #30
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou dat NIET mogen en hoe weet jij dat gene enkele van die mannen iemand in het zwembad kende?
Moet je eerst je BEDOELING toelichten alvorens jezelf in een openbare ruimte te begeven?
Vind u dat je dus NIET mag komen kijken alvorens te melden WAAROM je kijkt?
Lees het artikel waarvan de topic-starter de link gaf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:58   #31
Steen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak Bekijk bericht
A vindt dat vies , kijkende mannen , bah ...
Kort samengevat : apartheid op basis van huidskleur dat mag nie.
Maar de racisten van links eisen wel respect voor apartheid op basis van geloof.
Goe bezig ....
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:21   #32
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als er mensen zijn die in wat privacy willen zwemmen en ze mogen dat van de gemeente, hebt daar wat respect voor hé zeg. of mag je geen respect hebben voor moslims misschien? want oeioei, dat zijn slechte mensen, duivels, die hebben geen rechten, dat zijn onmensen!
Neen we moeten ook respect hebben voor de moslimgemeenschap maar we moeten niet altijd alles toegeven ook niet. Alles wordt gedraaid richting moslims tegenwoordig en men word dat grondig beu.

Er moeten compromissen gesloten worden maar de gebeurt op dit moment niet.
En toegegeven als men ineens een groep gaat wegjagen die er sinds 2004 actief is zou ik ook kwaad worden. Uit de tekst kan ik concluderen dat dit werd toegepast zonder enige vorm van overleg met de betrokken partijen. Dan maakt men het zelf wel makkelijk voor het VB nietwaar.

Communicatie is het sleutelwoord.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:23   #33
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steen Bekijk bericht
Kort samengevat : apartheid op basis van huidskleur dat mag nie.
Maar de racisten van links eisen wel respect voor apartheid op basis van geloof ...
Het was "tekort" samengevat.
Als het over respect gaat;
Linkse politici eisen ook respect voor apartheid op basis van huidskleur. Precies daarom zijn ze geen racisten.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 februari 2011 om 13:24.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:24   #34
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Ik heb het artikel net gelezen. En natuurlijk is dit een provocatie van die VBers. Maar wel een heel erg terechte!

Dit is niet zomaar gebeurd. Dit is nav dat de mannen van die vrouwen die al sinds 2004 zwemmen opeens niet meer welkom waren. En dat is discriminatie. Zeker als het om een openbare tribune gaat. En dat kan gewoon niet.

Verderop in het artikel staat ook iets interessants:

De twee mannnen kregen het meteen aan de stok met de moslima's en ook open vld-raadslid Sevim Murat mengde zich in de discussie.

"Deze twee mannen hadden geen familieleden in het water. We begrijpen niet wat ze daar kwamen uitrichten. Het is een pure provocatie", reageert hij woedend.


Ik dacht dat de open-VLD een progressief liberale partij was. Maar uit dit standpunt blijkt dat ze regressief zijn. Met een theocratisch bijsmaakje. En als ik de naam van die meneer bekijk, Sevim Murat, dan weet ik dat dit een Turkse naam is. Uit het artikel blijkt dat het om Turkse vrouwen gaat. 1 + 1 = 2.
Meneer Sevim Murat negeert het gedachtegoed van zijn partij en doet gewoon aan eigen volk eerst. Hij vertegenwoordigt niet zijn partij maar zijn etnische achterban.

Andere mensen en partijen die zoiets doen worden verketterd en zelfs buitengesloten. En uitgemaakt voor racisten. Die moeten zich zelfs "integreren" volgens sommige mensen hier.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:30   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Neen we moeten ook respect hebben voor de moslimgemeenschap maar we moeten niet altijd alles toegeven ook niet. Alles wordt gedraaid richting moslims tegenwoordig en men word dat grondig beu.

Er moeten compromissen gesloten worden maar de gebeurt op dit moment niet.
En toegegeven als men ineens een groep gaat wegjagen die er sinds 2004 actief is zou ik ook kwaad worden. Uit de tekst kan ik concluderen dat dit werd toegepast zonder enige vorm van overleg met de betrokken partijen. Dan maakt men het zelf wel makkelijk voor het VB nietwaar.

Communicatie is het sleutelwoord.

Er moeten helemaal geen compromissen gesloten worden. Integreren moeten ze, zo simpel is het. Multiculturaliteit WERKT NIET, zo simpel is het. Dus ofwel passen wij ons aan aan hen ofwel passen de immigranten zich aan aan ons. We moeten nu gewoon beslissen welke kant we op willen en de meningen daaromtrent zijn op dit forum blijkbaar nogal verdeeld.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:42   #36
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er moeten helemaal geen compromissen gesloten worden. Integreren moeten ze, zo simpel is het. Multiculturaliteit WERKT NIET, zo simpel is het. Dus ofwel passen wij ons aan aan hen ofwel passen de immigranten zich aan aan ons. We moeten nu gewoon beslissen welke kant we op willen en de meningen daaromtrent zijn op dit forum blijkbaar nogal verdeeld.
Akkoord multicultuur werkt niet maar we zullen toch sowieso moeten samenleven.
Aanpassen wil geen van beiden doen dat is toch al duidelijk dacht ik.
De enige manier waarop samenleven dan kan is als men tot dialoog komt en die is er niet. Hieraan zijn beide kanten schuldig met daarbovenop positieve discriminatie van de overheid.

Beter naast elkaar wonen dan elkaars hoofd inkloppen.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:58   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Akkoord multicultuur werkt niet maar we zullen toch sowieso moeten samenleven.
Aanpassen wil geen van beiden doen dat is toch al duidelijk dacht ik.
De enige manier waarop samenleven dan kan is als men tot dialoog komt en die is er niet. Hieraan zijn beide kanten schuldig met daarbovenop positieve discriminatie van de overheid.

Beter naast elkaar wonen dan elkaars hoofd inkloppen.
Als je zegt dat multicul niet werk dan moet 1 groep zich aanpassen aan de andere, zo simpel is dat. Anders valt er niet samen te leven en daar zijn we nu getuige van. De vraag is alleen of het even lang gaat duren als in GB of Duitsland tegen dat ze dat hier gaan inzien. Dialoog moet er al helemaal niet zijn. Ofwel pas je je aan aan de wetten, gewoontes en gebruiken van dit land ofwel rot je op. Zo simpel is het, pampergedrag leidt tot chaos en dan moet je van die nutteloze maatregelen gaan invoeren zoals nultolerantie. Dat is allemaal wel mooi maar zodra de nultolerantie opgegeven wordt zal het even erg zijn (zoniet erger) als tevoren. Men moet de kern van het probleem aanpakken en dat is de manifeste onwil tot integratie omwille van het lachwekkende multiculproject van onze federale overheid.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 14:25   #38
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
ook open vld-raadslid Sevim Murat mengde zich in de discussie.
Ik snap hier even iets niet, er waren geen mannen toegelaten ... hoe kon dat raadslid zich dan komen mengen? Zat die onder de tribune misschien? Of in de kleedkamers?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 14:31   #39
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Ben ik nu echt de enige die vind dat de kaffers buiten moeten blijven? Hehe.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:11   #40
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je zegt dat multicul niet werk dan moet 1 groep zich aanpassen aan de andere, zo simpel is dat. Anders valt er niet samen te leven en daar zijn we nu getuige van. De vraag is alleen of het even lang gaat duren als in GB of Duitsland tegen dat ze dat hier gaan inzien. Dialoog moet er al helemaal niet zijn. Ofwel pas je je aan aan de wetten, gewoontes en gebruiken van dit land ofwel rot je op. Zo simpel is het, pampergedrag leidt tot chaos en dan moet je van die nutteloze maatregelen gaan invoeren zoals nultolerantie. Dat is allemaal wel mooi maar zodra de nultolerantie opgegeven wordt zal het even erg zijn (zoniet erger) als tevoren. Men moet de kern van het probleem aanpakken en dat is de manifeste onwil tot integratie omwille van het lachwekkende multiculproject van onze federale overheid.
Point taken and noted.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be