Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2020, 21:06   #81
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U draait rond de pot. Zegt u me dan maar wat men moet verstaan onder de eindtijd. In ieder geval, de eindtijd is nooit gekomen.
O jawel hoor: het einde ( de eindtijd ) van het Romeinse Rijk. Ze hebben het wel lang vol gehouden, dat valt niet te ontkennen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 21:16   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O jawel hoor: het einde ( de eindtijd ) van het Romeinse Rijk. Ze hebben het wel lang vol gehouden, dat valt niet te ontkennen.
Dat is niet de eindtijd. Immers in de eindtijd zou de joodse Messias verschijnen volgens de Joden. Maar hij verscheen nooit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 22:33   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is niet de eindtijd. Immers in de eindtijd zou de joodse Messias verschijnen volgens de Joden. Maar hij verscheen nooit.
Jezus Christus is de Messias.
Volgens de profetie komt de anti christ na de wederop bouw van de derde tempel. De wederopbouw is begonnen. Vele zullen de anti christ als messias aanzien, maar dat is hij niet.
2 Thessalonicenzen 2.

En dan zal de eindstrijd losbarsten zoals Jezus Christus aan Johannes openbaarde in de Openbaringen. We leven nu allemaal in het laatste hoofdstuk van de Bijbel. It’s the final countdown.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 22:39   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus Christus is de Messias.
Volgens de profetie komt de anti christ na de wederop bouw van de derde tempel. De wederopbouw is begonnen. Vele zullen de anti christ als messias aanzien, maar dat is hij niet.
2 Thessalonicenzen 2.

En dan zal de eindstrijd losbarsten zoals Jezus Christus aan Johannes openbaarde in de Openbaringen. We leven nu allemaal in het laatste hoofdstuk van de Bijbel. It’s the final countdown.
Niet de Joodse messias dan. Want die zou bij zijn komst gaan vechten en strijden tegen de Boze en uiteindelijk overwinnen. Ik zie daar allemaal niets van.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 23:16   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet de Joodse messias dan. Want die zou bij zijn komst gaan vechten en strijden tegen de Boze en uiteindelijk overwinnen. Ik zie daar allemaal niets van.
Las je de Bijbel? Eerst lezen, dan zie je hoe het verliep en hoe het zal verlopen Jezus kwam als Lam maar komt terug als een Leeuw. En dan zal iedere tong hetzelfde belijden.
Pas als de anti christ zich als God op deze aarde verheft zal Jezus Christus hem daar van trappen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 07:29   #86
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus Christus is de Messias.
Volgens de profetie komt de anti christ na de wederop bouw van de derde tempel. De wederopbouw is begonnen. Vele zullen de anti christ als messias aanzien, maar dat is hij niet.
2 Thessalonicenzen 2.

En dan zal de eindstrijd losbarsten zoals Jezus Christus aan Johannes openbaarde in de Openbaringen. We leven nu allemaal in het laatste hoofdstuk van de Bijbel. It’s the final countdown.
Kruip maar gauw in uw kist.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 07:31   #87
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Las je de Bijbel? Eerst lezen, dan zie je hoe het verliep en hoe het zal verlopen Jezus kwam als Lam maar komt terug als een Leeuw. En dan zal iedere tong hetzelfde belijden.
Pas als de anti christ zich als God op deze aarde verheft zal Jezus Christus hem daar van trappen.
Harry Potter al gelezen ? Ook spannend hoor en al even onnozel.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:01   #88
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik stel “maar” de vraag
Die vraag is dan gemakkelijk beantwoordt: het corona-vaccin is geen teken van het beest.
Het is een onverantwoordelijke verdachtmaking, die buiten alle proporties gaat.
Op zijn minst moet je dan met duidelijke bewijzen komen, dat het corona vaccin moedwillig gebruikt wordt om mensen schade toe te brengen, en die ik nog niet van je heb gehoord.
Maar zelfs dan is het geen teken van het beest.
Er zijn daarvoor veel betere tekenen aan te geven, zoals bijvoorbeeld de atoombom of de milieuvervuiling of het kapitalisme, die alle drie apart of gezamenlijk tot de ondergang van de wereld kunnen leiden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:06   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Las je de Bijbel? Eerst lezen, dan zie je hoe het verliep en hoe het zal verlopen Jezus kwam als Lam maar komt terug als een Leeuw. En dan zal iedere tong hetzelfde belijden.
Pas als de anti christ zich als God op deze aarde verheft zal Jezus Christus hem daar van trappen.

Ik zal u zeggen hoe het -meer dan waarschijnlijk- verliep.

Jezus werd geboren uit een menselijke moeder en menselijke vader in een tijd waar de Joden dachten dat de Eindtijd nabij was. Jezus was een eschatoloog zoals vele van zijn tijdgenoten en verkondigde de naderende ondergang. Hij liep wat rond in een heel klein gebied (hoofdzakelijk Palestina), verkondigde het een en het ander, en mispeuterde wellicht ook het een en het ander. Hij werd opgepakt en stierf de kruisdood. Hij verrees nooit maar zijn volgelingen en/of wellicht de Joodse overheid verdonkermaanden zijn lijk. Door zijn volgelingen werden zijn gezegden al snel uitgedragen, eerst in de buurt van Jeruzalem, en daarna door Joden in de diaspora vrij vlug erbuiten (bvb. Antiochië) en op termijn over heel de toen bekende hoofdzakelijk Griekse wereld. Dit ging relatief snel door een toeval van omstandigheden. De Griekse interpretaties (lees verbastering) van de leringen van Jezus kregen de overhand en werden bestendigd door een later verbond van de ‘Grote Kerk’ met de Romeinse macht (lees: kerk en keizer op één buik). En door het permanent machtsverbond van de kerk met opeenvolgende heersers kon de ‘leer’ (?) en de kerk 2000 jaar overleven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 09:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:12   #90
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zal u zeggen hoe het -meer dan waarschijnlijk- verliep.

Jezus werd geboren uit een menselijke moeder en menselijke vader in een tijd waar de Joden dachten dat de Eindtijd nabij was. Jezus was een eschatoloog zoals vele van zijn tijdgenoten en verkondigde de naderende ondergang. Hij liep wat rond in een heel klein gebied (hoofdzakelijk Palestina), verkondigde het een en het ander, en mispeuterde wellicht ook het een en het ander. Hij werd opgepakt en stierf de kruisdood. Hij verrees nooit maar zijn volgelingen en/of wellicht de Joodse overheid verdonkermaanden zijn lijk. Door zijn volgelingen in de diaspora werden zijn gezegden al snel uitgedragen, eerst in de buurt van Jeruzalem, en daarna vrij vlug erbuiten (bvb. Antiochië) en op termijn over heel de toen bekende hoofdzakelijk Griekse wereld. Dit ging relatief snel door een toeval van omstandigheden. De Griekse interpretaties (lees verbastering) van de leringen van Jezus kregen de overhand en werden bestendigd door een later verbond van de ‘Grote Kerk’ met de Romeinse macht: (lees: kerk en keizer op één buik). En door het permanent machtsverbond van de kerk met de opeenvolgende heersers kon de ‘leer’ (?) en de kerk 2000 jaar overleven.
Nu weet ik ten minste hoé ver je er naast zit. Als je dit zelf niet inziet, zelfs in deze tekst vol tegenspraken ben je al ver weg. Nog een prettig leven verder.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:20   #91
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nu weet ik ten minste hoé ver je er naast zit. Als je dit zelf niet inziet, zelfs in deze tekst vol tegenspraken ben je al ver weg. Nog een prettig leven verder.
U zit steeds met een figuur van Jezus als gewapende opstandeling en zelf geproclameerde messias in uw hoofd. We hebben hier te weinig aanwijzingen voor. Alhoewel het zeker niet uitgesloten is. Ik volg de tendens van de evangelies en Handelingen en dit om de eenvoudige reden dat het de enige geschriften zijn die ons wat informatie over de persoon Jezus en de allereerste verspreiding van het latere christelijk geloof (zouden kunnen) verschaffen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 09:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:20   #92
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nu weet ik ten minste hoé ver je er naast zit. Als je dit zelf niet inziet, zelfs in deze tekst vol tegenspraken ben je al ver weg. Nog een prettig leven verder.
Leg ons dat nu eens allemaal haarfijn uit als je wil.
Ik zie immers geen enkele onderbouwing in je posting.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:22   #93
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Sommige mensen zijn heel slim in administraties omzeilen en zelfs te hacken.
De administratie moet niet omzeilt worden, maar juist gedaan worden zonder je te laten vaccineren.
Dat zou dan met hacken kunnen (wel erg ver gezocht).
En dan zijn die mensen dus de boosdoener en niet de overheid.
Deze zou dan gedwongen zijn de mensen met "lucifer" te controleren.
Hoewel de overheid dan ook de keuze zou kunnen maken dat voor de mensen hun eigen risico te laten.
Wie niet wil die hoeft niet.
Ook de griepprik is niet gedwongen, je kunt gewoon weigeren.
Geen probleem dus.
Citaat:
Daarom een verzekering door ons te “stempelen” als het vee dat we zijn.
We leven nog niet in een dictatuur.
Citaat:
Geen omzeiling mogelijk in dit systeem.
Onzin, want de mensen kunnen vaccinatie weigeren en zijn zelf schuldig als ze per se de administratie willen hacken.
Wat dus helemaal niet nodig is.

Hier wat ik gelezen heb over de eventuele verplichting je te laten vaccineren:

De bereidheid om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus is laag in IJsselland, zodra er een vaccin komt. Ruim twee derde wil zich laten vaccineren, 20 procent weet het nog niet en 12 procent weigert. Dat bleek uit een peiling van GGD IJsselland, in samenwerking met het RIVM. Maar mag je een vaccinatie weigeren? Woordvoerder Coen Berends van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is duidelijk: ,,Ja, dat mag in Nederland. We hebben in ons land geen traditie van verplicht vaccineren. Maar het Ministerie van Volksgezondheid kan wel besluiten tot een vaccinatieplicht.’’

Maar dat ze dan daarvoor "lucifer" zullen gebruiken ter controle, dat heb ik nog niet vernomen en lijkt mij wel heel erg ver gezocht.

https://www.destentor.nl/zwolle/coro...w.google.nl%2F
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:28   #94
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jezus leefde in een tijd van de joodse verwachting van de zogenaamde Eindtijd. Ook Jezus was een eschatoloog. Alleen wist hij niet wanneer de zogenaamde Eindtijd zou komen. “Dat weet God alleen.” , zo oreert hij in het evangelie. Hetgeen impliceert natuurlijk dat hij niet God was . Anders had hij het ook geweten.
Nu, ik weet het dus wel, te bewijzen met mijn atoomtheorie als het einde van de voorlopige ontwikkeling op aarde tot een nieuwe begin in het heelal.
En tevens met nieuwe goden, de microwezentjes, die de ware goden zijn en die oude God en Jezus waren slechts fantasie of ook: mythologie.
Citaat:
Bovendien dacht hij dat de Eindtijd zeer snel zou komen. Sommige van zijn toehoorders , zo beweerde hij stellig, zouden de Eindtijd nog meemaken. Niets van dit alles. We zijn nu 2000 jaar verder en de fameuze Eindtijd is er nog steeds niet. Dus Jezus vertelde op dit punt zo maar wat. Hij geloofde in fabeltjes.
Jezus heeft een hoop onzin beweerd.
Maar van die eindtijd, dat is wel degelijk waar.
Alleen niet zo spoedig als Jezus dacht, maar nu na 2000 jaar.
Gods molens malen langzaam.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:35   #95
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U zit steeds met een figuur van Jezus als gewapende opstandeling en zelf geproclameerde messias in uw hoofd. We hebben hier te weinig aanwijzingen voor. Alhoewel het zeker niet uitgesloten is. Ik volg de tendens van de evangelies en Handelingen en dit om de eenvoudige reden dat het de enige geschriften zijn die ons wat informatie over de persoon Jezus en de allereerste verspreiding van het latere christelijk geloof (zouden kunnen) verschaffen.
En zelfs dié volg je niet of snapt er de ballen van wat er staat, of wil je het niet verstaan. Al eens de politieke kaarten bekeken van toen ? Al eens de recente voorgeschiedenis van het Judaïsme al eens bekeken ? Daar moet je wel het nodige doorzicht voor hebben en dat betwijfel ik ten zeerste dat je daar over beschikt.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:38   #96
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Leg ons dat nu eens allemaal haarfijn uit als je wil.
Ik zie immers geen enkele onderbouwing in je posting.
Wel, op het ogenblik heb ik daar geen zin in en onderbouw heb ik hier al genoeg gedaan om een heel torengebouw te kunnen dragen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:50   #97
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En zelfs dié volg je niet of snapt er de ballen van wat er staat, of wil je het niet verstaan. Al eens de politieke kaarten bekeken van toen ? Al eens de recente voorgeschiedenis van het Judaïsme al eens bekeken ? Daar moet je wel het nodige doorzicht voor hebben en dat betwijfel ik ten zeerste dat je daar over beschikt.

Natuurlijk heb ik dit gedaan. Vanzelfsprekend. Iedereen die zich wat interesseert in de geschiedenis van het ‘oerchristendom’ doet dit so wie so.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 09:55   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Wel, op het ogenblik heb ik daar geen zin in en onderbouw heb ik hier al genoeg gedaan om een heel torengebouw te kunnen dragen.
Theorieën over de persoon van Jezus en zijn familie hebt u inderdaad gepostuleerd. Maar niet al te veel onderbouwing, helaas. In ieder geval te weinig om van Jezus de opstandige (gewapende) messias te maken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 10:05   #99
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U zit steeds met een figuur van Jezus als gewapende opstandeling en zelf geproclameerde messias in uw hoofd. We hebben hier te weinig aanwijzingen voor. Alhoewel het zeker niet uitgesloten is. Ik volg de tendens van de evangelies en Handelingen en dit om de eenvoudige reden dat het de enige geschriften zijn die ons wat informatie over de persoon Jezus en de allereerste verspreiding van het latere christelijk geloof (zouden kunnen) verschaffen.
Nog zopas gelezen dat het Thomas evangelie met losse uitspraken van Jezus eerder was en wel van 50 nc (oudste laag) tot 70 nc (de jongste laag).

En Jezus was ook zeker een opstandeling door tegen alles in te gaan (mijn rijk is niet van deze aarde).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 10:47   #100
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nog zopas gelezen dat het Thomas evangelie met losse uitspraken van Jezus eerder was en wel van 50 nc (oudste laag) tot 70 nc (de jongste laag).

En Jezus was ook zeker een opstandeling door tegen alles in te gaan (mijn rijk is niet van deze aarde).

(Prof.) Gilles Quispel bestudeerde dit evangelie zeer grondig. Hij was het ook die dit evangelie uiteindelijk kon naar Europa brengen (Quispel smokkelde in de jaren ‘50 een fotocopie van de tekst van dit evangelie uit Egypte) . Hij komt tot het besluit dat het evangelie (of delen ervan) zeer oud is en mogelijk teruggaat tot de eerste Joodse volgelingen van Jezus, een Aramees bron uit de jaren 40.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 december 2020 om 10:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be