Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2021, 17:04   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zou te mooi geweest zijn. Moslims in de moskee, de rest op terras.
Moskee dan dichtmetselen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 18:12   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Je zou kunnen denken: vragen staat vrij, het refuseren hoort erbij.

Maar toch vind ik: je moet maar lef hebben om die vraag te durven stellen. Zo heel niet-moslim-Vlaanderen gewoonweg in het gezicht swaffelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 23:23   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je zou kunnen denken: vragen staat vrij, het refuseren hoort erbij.

Maar toch vind ik: je moet maar lef hebben om die vraag te durven stellen. Zo heel niet-moslim-Vlaanderen gewoonweg in het gezicht swaffelen.
Inderdaad !
Bij mijn weten vroegen de katholieken geen uitzondering om de kerken te openen op dé twee belangrijkste kerkelijke feestdagen, Kerstmis en Pasen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 april 2021 om 23:24.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 04:51   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Bij mijn weten vroegen de katholieken geen uitzondering om de kerken te openen op dé twee belangrijkste kerkelijke feestdagen, Kerstmis en Pasen.
Wie niet vraagt, niet krijgt he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 08:13   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Bij mijn weten vroegen de katholieken geen uitzondering om de kerken te openen op dé twee belangrijkste kerkelijke feestdagen, Kerstmis en Pasen.
Dat ging door hoor. Maar er mocht maar 15 man per gemeenschap opdagen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 11:17   #46
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat ging door hoor. Maar er mocht maar 15 man per gemeenschap opdagen.
Ik vermoed dat er doorgaans niet veel meer volk nog naar de kerk gaat. Dus dat veranderd niet veel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 12:24   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie niet vraagt, niet krijgt he
Het is momenteel niet het moment om uitzonderingen te vragen, en zeker niet krijgen. Dit wekt enkel wrevel en de zenuwen staan al gespannen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 13:06   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed dat er doorgaans niet veel meer volk nog naar de kerk gaat. Dus dat veranderd niet veel.
Toch wel. Hagee vulde wekelijks een equivalent van een Sportpaleis, als het niet meer is.
En lokaal was er maar zelden een plaatsje vrij.
Je zou er van verschieten hoor.
Amerikanen zijn ook veel beter geïnformeerd en verbonden in volksgeest door hun geloof. Europa is er aan voor de moeite.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 13:45   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toch wel. Hagee vulde wekelijks een equivalent van een Sportpaleis, als het niet meer is.
En lokaal was er maar zelden een plaatsje vrij.
Je zou er van verschieten hoor.
Amerikanen zijn ook veel beter geïnformeerd en verbonden in volksgeest door hun geloof. Europa is er aan voor de moeite.
Nog nooit van die Hagee gehoord, heb het moeten opzoeken op internet. Heb ook geen interesse voor een god die niet bestaat. Van eender welke boord, zoals ik een paar weken geleden tegen een moslim zei: dieu c'est de la merde, nadat hij 2 keer na mekaar zei tijdens tijdens een discussie "je jure sur dieu".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 13:50   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nog nooit van die Hagee gehoord, heb het moeten opzoeken op internet. Heb ook geen interesse voor een god die niet bestaat. Van eender welke boord, zoals ik een paar weken geleden tegen een moslim zei: dieu c'est de la merde, nadat hij 2 keer na mekaar zei tijdens tijdens een discussie "je jure sur dieu".
Maar gelovige gemeenschappen en staat zijn gescheiden, waarom zou de overheid dan toestemming moeten geven voor gelijk wat?
Laat gelovige mensen gewoon hun tradities vieren en zelf de risico’s daarvan ondergaan. Wie niet besmet wilt worden hoeft niet naar de kerk of moskee he. Maar laat ieder dat voor zich uitmaken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:17   #51
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar gelovige gemeenschappen en staat zijn gescheiden, waarom zou de overheid dan toestemming moeten geven voor gelijk wat?
Laat gelovige mensen gewoon hun tradities vieren en zelf de risico’s daarvan ondergaan. Wie niet besmet wilt worden hoeft niet naar de kerk of moskee he. Maar laat ieder dat voor zich uitmaken.
In dat geval is mijn café mijn kerk. Of het Bosuilstadion.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:24   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is momenteel niet het moment om uitzonderingen te vragen, en zeker niet krijgen. Dit wekt enkel wrevel en de zenuwen staan al gespannen.
Ik zou niet weten waarom. Het lijkt erop dat er nogal wat onnozelaars denken dat het voor "binnenkort" is, terwijl we gewoon in een nieuw systeem zijn beland dat niet echt meer stopt he. Wat we vandaag meemaken, is de toekomst voor redelijk onafzienbare tijd, hoor. Niks gaat er "binnenkort" fundamenteel veranderen. Ah, ja, misschien gaat men gedurende 3 weken of zo eens iets toelaten, zoals alleen aan een tafeltje zitten op 3 meter van iemand anders, met een pint, en een masker op. Maar dat zal dan wel het "hoogtepunt" van de vrijheidsbeleving van 2021 zijn hoor.

Kijk, wij hebben nu een klein golfje van de Britse variant. Aangezien die nog stevige cross immuniteit heeft met de vorige, hebben we daar ondertussen een vrij stevige collectieve immuniteit tegen, en blijft het dus een klein golfje.

Maar waar we gewoon nog niet aan begonnen zijn, is de ontwijkende varianten golf. Waar de vaccins eigenlijk niet veel meer doen, en de natuurlijke immuniteit ook niet. Zoals in India, Brazilie en Zuid Afrika en zo. We lopen gewoon een golf achter op die landen. Als je ziet hoe men alles al dichtgooit voor dit Britse golfje, dan moet je toch niet hopen dat men het gaat opendoen voor die veel steviger golf, en de daarbij horende paniek van niet-werkende vaccins, he ? En dat is dan nog maar de zomerse voorbereiding van het najaar, waar misschien *totaal* nieuwe varianten zullen opduiken als we weer het slechte seizoen ingaan, en deze keer een illusie armer over het gevaccineer.

Dus, nee, ik zie niet waarom de zenuwen gespannen zouden staan. We zouden nu toch mogen weten hoe het in zijn werk gaat, na een eerste jaar "ontdekking" ?

De vaccins zijn dit jaar, wat de maskers vorig jaar waren he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:44   #53
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar gelovige gemeenschappen en staat zijn gescheiden, waarom zou de overheid dan toestemming moeten geven voor gelijk wat?
Laat gelovige mensen gewoon hun tradities vieren en zelf de risico’s daarvan ondergaan. Wie niet besmet wilt worden hoeft niet naar de kerk of moskee he. Maar laat ieder dat voor zich uitmaken.
en u blijft dan enkele maanden binnen de gemeenschapsbubbel ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:49   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
en u blijft dan enkele maanden binnen de gemeenschapsbubbel ?
Ik leefde al als outcast in isolatie voor covid.
Nog geen 5 man is toegelaten in mijn cirkel, maar mijn straal was wel altijd minder dan 1,5m.

Sedert dit hele gebeuren kan iedere politieker vierkant mijn kl... kussen en geef ik ze geen enkele bevoegdheid over mijn bestaan.
Als ik tijd kon terug draaien zou ik me dat eerder wijsgemaakt hebben er beter uit te varen. Het zijn mensenmoordenaars die elke progressie in ieder individu pogen beperken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:53   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar gelovige gemeenschappen en staat zijn gescheiden, waarom zou de overheid dan toestemming moeten geven voor gelijk wat?
Laat gelovige mensen gewoon hun tradities vieren en zelf de risico’s daarvan ondergaan. Wie niet besmet wilt worden hoeft niet naar de kerk of moskee he. Maar laat ieder dat voor zich uitmaken.
Afgekeurd. Iedereen gelijk voor de wet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:54   #56
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afgekeurd. Iedereen gelijk voor de wet.
Welke wet?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:55   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik leefde al als outcast in isolatie voor covid.
Nog geen 5 man is toegelaten in mijn cirkel, maar mijn straal was wel altijd minder dan 1,5m.

Sedert dit hele gebeuren kan iedere politieker vierkant mijn kl... kussen en geef ik ze geen enkele bevoegdheid over mijn bestaan.
Als ik tijd kon terug draaien zou ik me dat eerder wijsgemaakt hebben er beter uit te varen. Het zijn mensenmoordenaars die elke progressie in ieder individu pogen beperken.
Bent u de pater-overste van de Trappistenabdij van West-Malle?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:13   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afgekeurd. Iedereen gelijk voor de wet.
Laat politici dan maar beginnen door te leiden door voorbeeld.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be