Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2021, 17:11   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In Gent maken ze er zoveel spel niet van.
Gewoon tafels en stoelen op het trottoir en that's it.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 17:41   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Altijd hetzelfde in de horeca.
He geeft ze een hand en ze trekken je hele arm eraf.
Excuseer? Deze hele farce is de omgekeerde wereld. De regering heeft het recht niet om ondernemers te beletten van te ondernemen. De onderhandelingsdynamiek is compleet omgedraaid.

De regering zou moeten smeken aan de horeca, niet omgekeerd. De horeca heeft immers het recht om te ondernemen, de regering heeft niet het recht om dat te beletten. De horeca heeft zich echter laten doen en nu zitten ze met de gebakken peren. Het is de regering die de hele arm van de horeca heeft afgetrokken, niet omgekeerd. Ze krijgen nu een vingerkootje terug en daar zouden ze dankbaar moeten voor zijn? Laat me niet lachen, het is een regelrechte schande.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:13   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht


Dat zou wel helemaal het toppunt zijn.. iedere uitbater zet zijn stoelen/tafels 150cm van mekaar, maar de klant van het ene terras zou dan wel vlak naast de klant mogen zitten van het andere terras..?

Maar dan splitst ge uw eigen zaak toch onmiddellijk op in evenveel onderaannemingen als ge stoelen hebt ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:17   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is opnieuw belachelijk Belgisch, terrassen mogen open maar niet zoals de vorige keer met plexiglas maar enkel met 1,5 meter tussen de terras stoelen

Jongens jongens, ik hoop dat het een frenzi wordt zaterdag zodat ze niet meer terug kunnen zoals in de UK. Het wordt tijd!
Vorige keer was plexiglas niet eens nodig buiten, enkel binnen.
Maar meer dan 1/2 van de horecazaken gaan gewoon niet open doen, kost meer dan ze kunnen verdienen met het aantal tafels dat ze nu kunnen zetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:35   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat was ook mijn ervaring deze zomer, ik heb nergens op terrassen plexiglas gezien, wel tafels die meer uit elkaar stonden. Het is ook de logica zelve. Op een terras heb je natuurlijke ventilatie, waarom zou je die natuurlijke ventilatie belemmeren door er plexiglas tussen te zetten.
De bende nazi's heeft vorig jaar hun reputatie ook al een deuk gegeven, toen ze in hun gemoei in rusthuizen eerst protocolleerden om ventilatie uit te leggen, zogezegd om verspreiding virus tegen te houden, om dan maanden later bij dat Sinterklaas feestje verhaal net het omgekeerde te protocolleren - ventilatie aan, zogezegd om ophoping virus tegen te gaan, dixit zakkenvulleroloog Van Ranst, in het "nieuws" deel van hun propaganda.

Dit heeft niks met logica te maken, gewoon met liegen en bedriegen, in een kader om vrijheden van burgers nog verder in te perken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:36   #46
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Gent maken ze er zoveel spel niet van.
Gewoon tafels en stoelen op het trottoir en that's it.
Ik denk dat zelfs de lompste burgemeesters wel beseffen, dat als ze nu een punt maken van ordehandhaving met betrekking op plexiglas, ze er voor altijd hebben gelegen. Ze maken er dus geen spel van uit eigenbelang; niet zozeer omdat ze de horeca een warm hart toedragen. Anders hadden ze zich wel achter de Dedecker geschaard vorige week.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:39   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vorige keer was plexiglas niet eens nodig buiten, enkel binnen.
Maar meer dan 1/2 van de horecazaken gaan gewoon niet open doen, kost meer dan ze kunnen verdienen met het aantal tafels dat ze nu kunnen zetten.
Waarom zou dat meer moeten kosten dan wat ze verdienen ?
De tegemoetkoming krijgen ze nog steeds, of ik moet ondertussen iets hebben gemist.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:42   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Die "150 cm"; begint serieus op een mantra te gaan lijken.
Virusdeeltjes in de lucht, zwevende, net als zaden van bomen, met zwaartekracht bepalende hoe ver ze verwijderd raken.
Terwijl een zuchtje wind volstaat om dat bereik maal 10 te doen.
Kijk naar de parasol pluis zaadjes van paardebloemen.
Die 150 cm buiten, heeft zo geen enkele maatstaf waarde. En toch hanteren de nazi's die als een soort natuurwet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:50   #49
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat de meeste horeca mensen dat gedaan hebben, de afgelopen dagen. En op basis van de informatie die ze hadden en het overleg met hun buren hebben ze tafels gepland, aantal gasten ingeschat, bestellingen geplaatst en personeel gezocht.

En dan blijkt 24 uur op voorhand heel die planning in het water te vallen. Kosten zijn gedaan, opbrengsten zullen een pak lager liggen.
Dat heeft niets te maken met een gebrek aan creativiteit bij onze horeca, wel met een gebrek aan realiteitszin en respect bij onze politici.

Overigens staan er op veel plaatsen (plexi) schermen om de grens tussen cafe x en cafe y te markeren. Ik neem aan dat deze regel betekent dat ze ook allebei 75 cm van die scheiding moeten blijven?
Ik ga ervan uit dat wanneer een caféhouder er alles aan doet om besmettingen te voorkomen.
Gezond verstand gebruiken komt op de eerste plaats.

Niemand die zich aan dat plexiglas stoort als dit de veiligheid bevorderd.
Maar als je de overheid in uw plaats laat beslissen die gaan hun handen niet willen verbranden, dan weet je dat die 'nee' gaan zeggen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 20:57   #50
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Gent maken ze er zoveel spel niet van.
Gewoon tafels en stoelen op het trottoir en that's it.
vwalla, dat is wat ik bedoel, plan trekken.

Je mag het voetpad niet inpalmen, maar als er een veilig alternatief is, is iedereen content.

Bij verbouwingen aan een huis worden er zo dikwijls voetpaden en fietspaden onderbroken.
Wat de veiligheid in gevaar brengt. Maar als er een deftige oplossing is kan het.

Zo zie ik het ook bij de terrassen. Tot in de puntjes zal het nooit veilig zijn. Maar zoek een oplossing. Dan zal er niemand van dood gaan.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:15   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zou dat meer moeten kosten dan wat ze verdienen ?
Omdat ze niet op volle kracht kunnen draaien maar toch hun personeel moeten betalen, stock indoen en vanaf dat ze een beetje omzet hebben (niet eens winst) kunnen ze hun premie verliezen.

En kans op boetes van 4000 euro als ze hun klanten niet in toom kunnen houden enzovoort, dan is voor velen de keuze wel vlug gemaakt en gelijk hebben ze.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:06   #52
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
lijken goed te praten...?
minister Quickie gaf deze morgen DUIDELIJKE uitleg op Radio 1
heb je die gehoord ? Of was je al aan het petanquen ?
Het gaat er niet om wat hij daar gezegd heeft. Ge kunt niet 5 minuten voor de match begint de spelregels veranderen. De overheid moet zekerheid scheppen en een stabiel kader, hier gebeurt het omgekeerde.

Wat er hier het laatste jaar aan maatregelen is gepasseerd is waanzinnig. Er is niemand die dat nog kan volgen. Eenduidige richtlijnen en de bevolking responsabiliseren dat had moeten gebeuren. Maar neen, men ging vanuit de federale overheid beslissen op welke stoel men mocht zitten in welke trein. Pure kafka

Laatst gewijzigd door alpina : 7 mei 2021 om 22:06.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:11   #53
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
lijken goed te praten...?
minister Quickie gaf deze morgen DUIDELIJKE uitleg op Radio 1
heb je die gehoord ? Of was je al aan het petanquen ?
Denk eens even na jongen ..

Hij gaf uitleg 'deze' ochtend. De dag vóór de horeca opnieuw haar deuren mag openen. Denkt u zelf dat dat ruim op tijd is, of speelt u gewoon lomp?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:13   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
lijken goed te praten...?
minister Quickie gaf deze morgen DUIDELIJKE uitleg op Radio 1
heb je die gehoord ? Of was je al aan het petanquen ?
Mr quickie zijn uitleg was dat plexi niet veilig genoeg is. Dat heerschap kreeg dat uit zijn mond geramd terwijl hij in een radiostudio zat zonder mondmasker, gescheiden van de presentator door... Plexi.

Dat soort regels moeten wij dus volgen van idioten zonder mandaat om die regels op te stellen. Dus ja, ik heb dat gehoord. En die uitleg was ook duidelijk. Maar bovenal was die uitleg een farce.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:23   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat ze niet op volle kracht kunnen draaien maar toch hun personeel moeten betalen, stock indoen en vanaf dat ze een beetje omzet hebben (niet eens winst) kunnen ze hun premie verliezen.

En kans op boetes van 4000 euro als ze hun klanten niet in toom kunnen houden enzovoort, dan is voor velen de keuze wel vlug gemaakt en gelijk hebben ze.
Wait & see
Morgen...
Zondag...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:28   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Denk eens even na jongen ..

Hij gaf uitleg 'deze' ochtend. De dag vóór de horeca opnieuw haar deuren mag openen. Denkt u zelf dat dat ruim op tijd is, of speelt u gewoon lomp?
Hij gaf uitleg omdat hij hoopte ermee klaarheid te scheppen.
Ja, deze ochtend, na gisterenavond...
Dat is natuurlijk niet op tijd maar wat wil je ?
Hij is géén helderziende.
(Denk nu niet dat ik fan ben van Quickie; ik probeer objectief te zijn. Niet meer dan dat)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:36   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

De regering heeft hier dik gefaald. De burger moet daar niet de prijs voor betalen.
"t is niet alsof die plexiglazen vanaf dag 1 grote rampen zullen veroorzaken. Dus laat die gewoon toe en als dat echt zo belangrijk is, voorzie een datum in de toekomst om ze weg te halen. Nadat de uitbaters hebben kunnen uitrekenen wat dat geeft, maar nadat ze de nu-al voorziene reserveringen en stocks kunnen voldoen.
't zou nu ook niet de eerste keer zijn dat regels veranderen na een paar weken.
Ik weet niet wat er gesmoord of gesnoven wordt tijdens die zittingen van het comité, maar het wordt wel belachelijk.

Gaan ze in Sint-Truiden streng optreden ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 22:38   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
vwalla, dat is wat ik bedoel, plan trekken.

Je mag het voetpad niet inpalmen, maar als er een veilig alternatief is, is iedereen content.

Bij verbouwingen aan een huis worden er zo dikwijls voetpaden en fietspaden onderbroken.
Wat de veiligheid in gevaar brengt. Maar als er een deftige oplossing is kan het.

Zo zie ik het ook bij de terrassen. Tot in de puntjes zal het nooit veilig zijn. Maar zoek een oplossing. Dan zal er niemand van dood gaan.
In het oudburg te Gent staan zowat alle voetpaden vol. Wij Gentenaars zijn soms wel breed-denkend.

Langs de andere kant schrijven ze u wel een pv als je keuringsticker niet op je autoraam plakt.

Zo bekrompen kunnen ze hier dus ook zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 04:21   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat was ook mijn ervaring deze zomer, ik heb nergens op terrassen plexiglas gezien, wel tafels die meer uit elkaar stonden. Het is ook de logica zelve. Op een terras heb je natuurlijke ventilatie, waarom zou je die natuurlijke ventilatie belemmeren door er plexiglas tussen te zetten.
Juist ja. Het probleem is gewoon dat men, aangezien men zever vertelt, en de waarnemingen niet overeenkomen met de zever, maar men volhardt in de boosheid, men tot zichtbare contradicties komt. Dat is een universele eigenschap van zever vertellen.

Welke is de hoeksteen van de lulkoek hypothese die nu al meer dan een jaar verteld wordt ? Dat wij elkaar besmetten door grote fluimen in elkaars bakkes te spuwen, te niezen en te hoesten, en dat die grote fluimen op de grond vallen na 1, of anderhalve meter. Dat is de hoeksteen om:
1) U maskers doen op te zetten overal om die fluimen tegen te houden
2) ge anderhalve meter moet van elkaar blijven
3) ge plexi barrieres moet zetten tussen mensen om die fluimen tegen te houden

Onder die fundamentele hypothese is er geen verschil tussen buiten en binnen: ge kunt evengoed in iemands gezicht spuwen buiten, als binnen, en vandaar dat ge maskers op de zeedijk moest aandoen, en dat ge buiten niet moogt samenkomen, want nog eens, fluimen vliegen natuurlijk even goed rond buiten als binnen.

Dat had gekund. Maar het staat haaks op de waarnemingen, dat besmettingen zo goed als altijd binnen gebeuren, en zo goed als nooit buiten.

Een goed wetenschapper zegt dan dat zijn hypothese verkeerd was, maar TV virologen kunnen dat niet want dat zijn natuurlijk geen wetenschappers maar "experten" die het allemaal weten. Die kunnen zich niet vergissen en dus nooit een verkeerde hypothese gemaakt hebben.

In werkelijkheid hebben we een aerosol besmetting, en ja, binnen helpen dan natuurlijk ook wel maskers, plexi en afstand, omdat die de aerosol helpen verdunnen voor je hem insnuift, maar wat ons allemaal redt buiten is wind en de enorme verdunning.

Wat men dus eigenlijk wil op die terrassen, is dat er daar wind is. En die plexi gaat verhinderen dat er wind is. Het is niet erg om met velen samen te zitten in de wind. Maar als men dat nu zou zeggen, dan merkt men dat 99% van het geregel buiten, belachelijk is. Want dan was La Boum ook geen probleem. En is al dat gebubbel buiten ook belachelijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 07:00   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hij gaf uitleg omdat hij hoopte ermee klaarheid te scheppen.
Ja, deze ochtend, na gisterenavond...
Dat is natuurlijk niet op tijd maar wat wil je ?
Hij is géén helderziende.
(Denk nu niet dat ik fan ben van Quickie; ik probeer objectief te zijn. Niet meer dan dat)
In een radiostudio waar hij gescheiden zat van andere sprekers door plexi glas. Op TV zit het vol plexiglas in alle programma's, de containercup enzovoort. Ook in winkels staat er overal plexiglas.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be