Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2021, 10:01   #81
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zo'n last van jaloezie, Peche ?

Had Jezus daar ook last van ?
?

Waarschijnlijk heeft hij er ééntje boven zijn marktwaarde. Beter een redelijk schone dan 20 draken neuken?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 10:07   #82
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen neen en nog eens neen.
Laten we gewoon bij dit onderwerp blijven zonder andere mensen daarin te analyseren.
Voor mij is het duidelijk dat ik monogaam ben geworden om ziektes, miserie en jaloezie buiten te houden. Vooral ziektes en miserie staan in de weg.
Zelfs als ik niet gelovig was zou ik daar veel te jaloers voor zijn vrees ik.

Van een hoer ben ik sowieso vies, dat kwam al niet in mijn bubbel voor corona laat staan daarna. Ik heb een vreemde vorm van smetvrees.
Dan doe je het niet, hé. Ga niet vreemd.

Als de "spirit" totaal uit je relatie kan je er maar beter de stekker uithalen maar mensen hebben kinderen dus doen ze voort en zwijgen ze....

That's IT!
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 10:14   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En de wet dan ? Twee of meer partners hebben ist verboten.
En de belastingaangifte. Slechts plaats voor één partner.
De meeste van onze wetten zijn gebasseerd op de wetten van de RKK.
En werden ingeburgerd door het Christendom.
De westerse maatschappij is dan ook de enige maatschappij die monogamie voor mannen verplicht.
En dit zelfs nog niet zo heel lang en niet overal.

In de Amerikaanse staat Utah is polygamie uit vrije wil is zo goed als legaal.
Het is trouwens zelfs in België en heel Europa toegelaten om in gemeenschap samen te leven.
En als die gemeenschap bestaat uit 10 vrouwen en 1 man, kan die man alle kinderen van die vrouwen wettelijke erkennen als zijn kinderen.

Belastingkundig kan het slechts enkel de vrouw waarmee hij gehuwd is of een samenlevingscontract heeft inbrengen bij de belastingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 10:51   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan doe je het niet, hé. Ga niet vreemd.

Als de "spirit" totaal uit je relatie kan je er maar beter de stekker uithalen maar mensen hebben kinderen dus doen ze voort en zwijgen ze....

That's IT!
Het is niet omdat mensen fantasietjes hebben dat je daarom de stekker eruit moet trekken he. Het is volgens mij doodnormaal dat ge u eens aangetrokken voelt tot anderen. Zelfs wanneer er echt iets gebeurt, dan is dat toch niet altijd een reden je relatie te beëindigen?
Misschien is het voor sommige beter eens scheef te poepen dan in de sleur te blijven?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 10:53   #85
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is niet omdat mensen fantasietjes hebben dat je daarom de stekker eruit moet trekken he. Het is volgens mij doodnormaal dat ge u eens aangetrokken voelt tot anderen. Zelfs wanneer er echt iets gebeurt, dan is dat toch niet altijd een reden je relatie te beëindigen?
Misschien is het voor sommige beter eens scheef te poepen dan in de sleur te blijven?
Uw linkse hand gaat echt niet jaloers worden, als ge u eens met rechts uitleeft hoor ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:01   #86
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is niet omdat mensen fantasietjes hebben dat je daarom de stekker eruit moet trekken he. Het is volgens mij doodnormaal dat ge u eens aangetrokken voelt tot anderen. Zelfs wanneer er echt iets gebeurt, dan is dat toch niet altijd een reden je relatie te beëindigen?
Misschien is het voor sommige beter eens scheef te poepen dan in de sleur te blijven?
Dus er is eigenlijk geen probleem. Je bent alleen bezig met het "wat als" dan gebeurt er dit. Scenario's....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:04   #87
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dus er is eigenlijk geen probleem. Je bent alleen bezig met het "wat als" dan gebeurt er dit. Scenario's....
Er is zelfs helemaal niets in het algemeen. Toen ik veertien jaar oud was, gingen we met de klas naar de zoo in Antwerpen. Daar heb ik toen twee zeekoeien de liefde zien bedrijven met elkaar. Naar ik vermoed, kwam daar toen veel meer romantiek bij kijken, dan dat die jongen ooit heeft mogen ervaren of nog zal mogen ervaren ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:04   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dus er is eigenlijk geen probleem. Je bent alleen bezig met het "wat als" dan gebeurt er dit. Scenario's....
Het ging er veel over in de media, waar ze ervan spreken dat de mens niet monogaam is.
Maar volgens mij verwachten we dat in grote meerderheid wel van onze partner.

Ongeacht de levensovertuiging, de mens is te jaloers om met vrije liefde om te gaan.


https://m.youtube.com/watch?v=TyvRjF0NBeM
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:08   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat betekent alleen dat huidige wetgeving nog steeds invloeden heeft uit religie. Want vertel me eens, wat op zich het probleem kan zijn, wanneer (weliswaar onder volwassenen) drie, vier (of meer) mensen besluiten een relatie met elkaar te hebben?
Mij ging het niet over het hebben van diverse relaties. Wel om de wettelijke verankering. We mogen al content zijn dat overspel uit het strafwetboek is verdwenen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:10   #90
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er is zelfs helemaal niets in het algemeen. Toen ik veertien jaar oud was, gingen we met de klas naar de zoo in Antwerpen. Daar heb ik toen twee zeekoeien de liefde zien bedrijven met elkaar. Naar ik vermoed, kwam daar toen veel meer romantiek bij kijken, dan dat die jongen ooit heeft mogen ervaren of nog zal mogen ervaren ...
Elke steen moet omgedraaid worden blijkbaar. En dan kan je terug onder je steen gaan liggen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:13   #91
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het ging er veel over in de media, waar ze ervan spreken dat de mens niet monogaam is.
Maar volgens mij verwachten we dat in grote meerderheid wel van onze partner.

Ongeacht de levensovertuiging, de mens is te jaloers om met vrije liefde om te gaan.


https://m.youtube.com/watch?v=TyvRjF0NBeM
Daarom het succes van al die parenclubs ...

U blijft mijn vermoeden bevestigen. U wil het graag, maar u kan/mag niet. En dus heeft u geen andere optie dan er gewichtig over te praten. En dan klinkt u als de man die niet genoeg kan herhalen dat hij toch maar geen Lamborghini gaat kopen omwille van dit en omwille van dat.

Intussen weet zowat iedereen dat hij er gewoon het geld niet voor heeft ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:14   #92
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het ging er veel over in de media, waar ze ervan spreken dat de mens niet monogaam is.
Maar volgens mij verwachten we dat in grote meerderheid wel van onze partner.

Ongeacht de levensovertuiging, de mens is te jaloers om met vrije liefde om te gaan.


https://m.youtube.com/watch?v=TyvRjF0NBeM
Daarom dat "cults" ook meestal een levensduur hebben van ongeveer 10 jaar. Mag je vrij neuken, maar uiteindelijk gaat iedereen verder met zijn leven.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:20   #93
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Daarom het succes van al die parenclubs ...

U blijft mijn vermoeden bevestigen. U wil het graag, maar u kan/mag niet. En dus heeft u geen andere optie dan er gewichtig over te praten. En dan klinkt u als de man die niet genoeg kan herhalen dat hij toch maar geen Lamborghini gaat kopen omwille van dit en omwille van dat.

Intussen weet zowat iedereen dat hij er gewoon het geld niet voor heeft ...
Die hebben geld, ja.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 11:27   #94
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Is een cult een andere verzamelterm voor mensen die er minder warmpjes bij zitten en na talloze omzwervingen eens daar hun geluk gaan beproeven? Na een warm onthaal en alle zever vinden de "sukkeltjes" hun eigen financiële weg en is het bye-bye. Want als je de sukkeltjes niet uitdaagt denken ze dat ze een handicap hebben of 1 of andere verstotene zijn die we niet mogen uitdagen en worden ze gezien als inferieure wezens.

Pater Damiaan en zijn eiland van melaatsen.

Dan kan je om de zoveel tijd eens naar de rots van de verlossing gaan en komen de rijken hun schietkunsten oefenen op de arme schepseltjes.

Dit is in extremis...geschetst...

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 12 mei 2021 om 11:29.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 12:41   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

god ziet u, hier vloekt men niet.

Kaloten peinzen dat god alles ziet; ook hun overspel dus.

Ik vind dat een zeer eigenaardige gedachte, wetende dat heel wat kaloten ook de katjes in het donker knijpen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:27   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is geen monogamie. Monogamie is 1 partner voor het leven, he.

Want anders ben je altijd monogaam tenzij je triootjes doet he (*). Als je met Mieke in bed ligt ben je monogaam met Mieke, als je een uur later met Suzanne in het bed ligt ben je serieel monogaam met Suzanne, en als je nog wat later weer bij Mieke ligt, ben je serieel monogaam met Mieke.

(*) en dan nog. Tijdens het triootje kan je zelfs 2 seconden monogaam zijn met Mieke, en de volgende 2 seconden met Suzanne. Het zijn enkel bepaalde standjes die je echt niet meer monogaam kan noemen, en dan nog kan de advocaat van Bill Clinton er U misschien uit praten
Ja maar Patrick.
Als Mieke er de brui aan geeft en met de noorderzon verdwijnt, en Suzanne komt op de proppen om iets te beginnen, dan ben je nog altijd monogaam hé, uit pure noodzaak.
Je kan toch niet zoals ontmaagden als een non in het klooster stappen omdat je niet meer van t straat geraakt, en de rest van je leven bruid van Jezus zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 08:52   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja maar Patrick.
Als Mieke er de brui aan geeft en met de noorderzon verdwijnt, en Suzanne komt op de proppen om iets te beginnen, dan ben je nog altijd monogaam hé, uit pure noodzaak.
Nee, je bent dan niet monogaam meer he. Ik kleef aan monogaam zijn geen "waarde" maar wel een definitie: maar 1 sekspartner hebben in uw leven.

Zoals maagd zijn, 0 sekspartners hebben in uw leven.

Als Mieke met de noorderzon verdwijnt, dan kan men gewoon zonder nieuwe partner monogaam blijven, of een tweede partner Suzanne nemen, en dan is men gewoon niet meer monogaam he.

Zoals men maagdelijk kan blijven, tot men "uit noodzaak" seks heeft, dan is men geen maagd meer he.

Ge gaat niet zeggen dat als Mieke vertrokken is met de noorderzon, ge terug maagd zijt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 08:56   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan toch niet zoals ontmaagden als een non in het klooster stappen omdat je niet meer van t straat geraakt, en de rest van je leven bruid van Jezus zijn.
Nee, maar je moet dan ook niet monogaam zijn he.

Maar ALS je monogaam wil zijn, dan wel he. Zoals ALS je maagd wil zijn, dan neuk je niet he. Niemand dwingt U daartoe. Maar als ge dat per se wilt blijven, dan moet ge dat ook doen he.

Wat mij altijd gestoord heeft in de "gangbare" of "seriele" definitie van monogaam zijn is dat die definitie totaal afhangt van een soort van ongedefinieerde tijdschaal.

Stel dat ik een jaar met Mieke leef, zogezegd monogaam. En dan leef ik een jaar met Suzanne, ook zogezegd monogaam, en dan keer ik na nog een jaar terug naar Mieke, ook monogaam.

Verander dat "jaar" nu in "zes maanden". Is dat nog zo ? Ben ik 6 maanden monogaam met Mieke, dan 6 maanden monogaam met Suzanne, en dan terug met Mieke ?

Verander dat nu in 1 maand. Ben ik nu 1 maand monogaam met Mieke, dan 1 maand met Suzanne, en dan terug met Mieke ?

Verander dat in 1 week. Ben ik nu 1 week monogaam met Mieke, dan 1 week met Suzanne , en dan terug met Mieke ?

Verander dat ik 1 dag. Ben ik nu 1 dag monogaam met Mieke, dan 1 dag met Suzanne, en dan terug met Mieke ?

Verander dat in 1 uur. Ben ik nu 1 uur monogaam met Mieke, dan 1 uur met Suzanne, en dan terug met Mieke ?

Verander dat in 1 minuut... Ben ik nu 1 minuut monogaam met Mieke, dan 1 minuut met Suzanne, dan terug met Mieke ?

Zie je ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2021 om 09:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 09:14   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, je bent dan niet monogaam meer he. Ik kleef aan monogaam zijn geen "waarde" maar wel een definitie: maar 1 sekspartner hebben in uw leven.

Zoals maagd zijn, 0 sekspartners hebben in uw leven.

Als Mieke met de noorderzon verdwijnt, dan kan men gewoon zonder nieuwe partner monogaam blijven, of een tweede partner Suzanne nemen, en dan is men gewoon niet meer monogaam he.

Zoals men maagdelijk kan blijven, tot men "uit noodzaak" seks heeft, dan is men geen maagd meer he.

Ge gaat niet zeggen dat als Mieke vertrokken is met de noorderzon, ge terug maagd zijt he.
Klopt.

Mono staat voor 1 en monogaam zijn wil dus zeggen, slechts 1 liefdes/sexpartner in heel u leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 09:19   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt.

Mono staat voor 1 en monogaam zijn wil dus zeggen, slechts 1 liefdes/sexpartner in heel u leven.
Waar staat dat ge dat voor heel uw leven moet zijn?
Als iemand sterft en je blijft daarna bij 1 -andere- partner trouw is dat evenzeer monogaam.
Polygamie is wanneer ge meerdere partners tegelijk deelt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 mei 2021 om 09:22. Reden: Partners scheefgedrukt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be