Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2021, 21:02   #1
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard Vaccinatieplanning en reizen

Men stelt nu dat mensen hun reis moeten plannen in functie van de vaccinatie en niet omgekeerd omdat dat laatste 'ondoenbaar' zou zijn.

https://www.hln.be/binnenland/vlaams...eren~ada03d4f/

Maar wat gaan ze dan doen als mensen wél gewoon op reis vertrekken? De vaccinatie afblazen?
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 21:50   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar wat gaan ze dan doen als mensen wél gewoon op reis vertrekken? De vaccinatie afblazen?
Neen. En ik zie ook niet in waarom.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 07:43   #3
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Ik neem in ieder geval geen enkel risico want men zegt van alles maar dan verandert het. Heb een vlucht naar Napels geboekt 10 juli maar een corona test is vereist voor de Italiaanse overheid blijkbaar zelfs als ge een vaccinatie attest hebt. Dus zonder laat men je niet op het vliegtuig.
Dan wordt beweerd dat één vaccinatie voldoende is voor een een vaccinatie 'paspoort" maar mijn vrouw is minder dan 40 en die heeft nu nog geen uitnodiging ontvangen voor een eerste prik.
Naar gewoonte voorzie ik dus het worst-case scenario en heb voor ons beiden al een afspraak 2 dagen voor vertrek gepland voor een corona test bij de huisdokter (binnen de 48 uur voor de Italiaanse overheid).
Indien niets verandert ben ik sowieso voorbereid.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 mei 2021 om 07:47.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 07:52   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Men stelt nu dat mensen hun reis moeten plannen in functie van de vaccinatie en niet omgekeerd omdat dat laatste 'ondoenbaar' zou zijn.

https://www.hln.be/binnenland/vlaams...eren~ada03d4f/

Maar wat gaan ze dan doen als mensen wél gewoon op reis vertrekken? De vaccinatie afblazen?
Die zullen later opnieuw een uitnodiging krijgen.
Maar het is niet te voorspellen welke maatregelen zijn gaan opgelegd krijgen bij hun terugkeer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 07:53   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik neem in ieder geval geen enkel risico want men zegt van alles maar dan verandert het. Heb een vlucht naar Napels geboekt 10 juli maar een corona test is vereist voor de Italiaanse overheid blijkbaar zelfs als ge een vaccinatie attest hebt. Dus zonder laat men je niet op het vliegtuig.
Dan wordt beweerd dat één vaccinatie voldoende is voor een een vaccinatie 'paspoort" maar mijn vrouw is minder dan 40 en die heeft nu nog geen uitnodiging ontvangen voor een eerste prik.
Naar gewoonte voorzie ik dus het worst-case scenario en heb voor ons beiden al een afspraak 2 dagen voor vertrek gepland voor een corona test bij de huisdokter (binnen de 48 uur voor de Italiaanse overheid).
Indien niets verandert ben ik sowieso voorbereid.
Uw echtgenote kan ook als vrijwilligster gaan werken in Uw plaatselijk vaccinatiecentrum ,dan zal ze ook vlugger gevaccineerd worden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 08:48   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Naar gewoonte voorzie ik dus het worst-case scenario en heb voor ons beiden al een afspraak 2 dagen voor vertrek gepland voor een corona test bij de huisdokter (binnen de 48 uur voor de Italiaanse overheid).
Indien niets verandert ben ik sowieso voorbereid.
Ge begint door te hebben dat ze beginnen door te hebben dat dat vaccinatie paspoort idioot is als ge een virus wilt tegenhouden. Met andere woorden, het gemaatregel gaat niet afhangen van het gevaccineer, in tegendeel. Hoe meer men gevaccineerd heeft en het "clean" lijkt, hoe harder men gaat schrik hebben om terug iets binnen te krijgen, en dus hoe harder men gaat willen opsporen, testen, controleren, en maatregelen. En gij die dacht dat ge er met een prikje uw vrijheid kon terugsjoemelen he

Zolang men niet wil aanvaarden dat het virus vrij moet circuleren, gaat deze hysterie blijven duren. Gevaccineer gaat niet helpen tegen die hysterie, in tegendeel. Het gaat de schrik opdrijven en de irrationaliteit naar ongekende hoogtes blazen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 08:49   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die zullen later opnieuw een uitnodiging krijgen.
Maar het is niet te voorspellen welke maatregelen zijn gaan opgelegd krijgen bij hun terugkeer.
Voila. Het hysterische, waanzinnige en arbitraire wordt naar een hogere versnelling geschakeld, in tegenstelling tot de brave schaapjes die dachten "iedereen zijn spuitje en de vrijheid komt terug".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 08:50   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik neem in ieder geval geen enkel risico want men zegt van alles maar dan verandert het. Heb een vlucht naar Napels geboekt 10 juli maar een corona test is vereist voor de Italiaanse overheid blijkbaar zelfs als ge een vaccinatie attest hebt. Dus zonder laat men je niet op het vliegtuig.
Dan wordt beweerd dat één vaccinatie voldoende is voor een een vaccinatie 'paspoort" maar mijn vrouw is minder dan 40 en die heeft nu nog geen uitnodiging ontvangen voor een eerste prik.
Naar gewoonte voorzie ik dus het worst-case scenario en heb voor ons beiden al een afspraak 2 dagen voor vertrek gepland voor een corona test bij de huisdokter (binnen de 48 uur voor de Italiaanse overheid).
Indien niets verandert ben ik sowieso voorbereid.
Wat een gedoe en wat een stress allemaal.
Waarom niet gewoon eens naar Vresse sur semois rijden met uw Cadillac ? Al dat gedoe en gezeik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 08:51   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge begint door te hebben dat ze beginnen door te hebben dat dat vaccinatie paspoort idioot is als ge een virus wilt tegenhouden. Met andere woorden, het gemaatregel gaat niet afhangen van het gevaccineer, in tegendeel. Hoe meer men gevaccineerd heeft en het "clean" lijkt, hoe harder men gaat schrik hebben om terug iets binnen te krijgen, en dus hoe harder men gaat willen opsporen, testen, controleren, en maatregelen. En gij die dacht dat ge er met een prikje uw vrijheid kon terugsjoemelen he

Zolang men niet wil aanvaarden dat het virus vrij moet circuleren, gaat deze hysterie blijven duren. Gevaccineer gaat niet helpen tegen die hysterie, in tegendeel. Het gaat de schrik opdrijven en de irrationaliteit naar ongekende hoogtes blazen.
Denk het ook. Eerste land dat terug op slot gaat gaan is het VK.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 09:02   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Het hysterische, waanzinnige en arbitraire wordt naar een hogere versnelling geschakeld, in tegenstelling tot de brave schaapjes die dachten "iedereen zijn spuitje en de vrijheid komt terug".
Nu, dat iedereen zijn spuitje en de vrijheid komt terug had in reeds in april 2020 aangekondigd.
En de bewijzen zijn er al.
Het is natuurlijk niet naar de zin van de experten, maar

Citaat:
Afstand houden hoeft niet meer vanaf 9 juni volgens ontwerp ministerieel besluit

Kussen, knuffelen, of zelfs op straat een wildvreemde aanklampen: vanaf 9 juni kan het weer, zo blijkt uit een ontwerp van ministerieel besluit van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V). Dat schrijven Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Standaard en Het Belang van Limburg zaterdag. Die versoepeling werd echter nooit expliciet aangekondigd. De experts schrikken. “Wij hebben dit nooit geadviseerd”, zegt infectiologe Vlieghe. Op café en restaurant blijft de regel van vier gelden.

Een ontwerp van ministerieel besluit dat minister Verlinden dinsdag verspreidde, zet de geldende contact- en afstandsregels volgens de kranten helemaal op de helling. “De maatregel houdende een beperking van het aantal duurzaam onderhouden nauwe contacten geldt niet langer”, noteert de minister. Of lees: de bubbel en de knuffelcontacten kunnen vanaf de versoepelingen van 9 juni de prullenmand in. Al wordt het nog steeds “sterk aanbevolen om de preventieve maatregelen zoals het bewaren van afstand en de maskerdracht maximaal na te leven.”

“De regeling rond knuffelcontacten zal vervangen worden door de regel van vier”, klinkt het op het kabinet van minister Verlinden. Ook op café of in de cinema zal je immers met vier binnen mogen. “Alleen gaan we nu niet meer regelen welke vrienden dat mogen zijn”, klinkt het op het kabinet van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA), die eerder al eens had laten vallen “dat de term ‘knuffelcontact’ verdwijnt”.

Infectiologe Erika Vlieghe besprak de kwestie vrijdagavond nog op een overleg van het adviesorgaan GEMS, dat ze voorzit. “De politiek zal het zelf moeten uitleggen. Wij hebben dit alleszins niet in ons advies geschreven”, aldus Vlieghe.
https://www.hln.be/binnenland/afstan...luit~a6bfa589/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 09:27   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, dat iedereen zijn spuitje en de vrijheid komt terug had in reeds in april 2020 aangekondigd.
En de bewijzen zijn er al.
Het is natuurlijk niet naar de zin van de experten, maar



https://www.hln.be/binnenland/afstan...luit~a6bfa589/
De beste remedie is een voetbalsjaal rond je nek doen. Zolang je als supporter door het leven gaat gelden er andere veel lossere regels.
Binnen paar weken (EK) zal je zien of de Fred gelijk heeft of niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 09:42   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De beste remedie is een voetbalsjaal rond je nek doen. Zolang je als supporter door het leven gaat gelden er andere veel lossere regels.
Binnen paar weken (EK) zal je zien of de Fred gelijk heeft of niet.
Niet alleen voetbal.
Zo kregen de 20ers die deelnemen aan de omypische spelen ook hun spuitje lang voor de 50ers en mogen zij wel reizen.

Maar binnen de voetbal worden alle regels aangepast volgens hun eisen en normen.
Het draait daar immers om grof geld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 10:22   #13
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een gedoe en wat een stress allemaal.
Waarom niet gewoon eens naar Vresse sur semois rijden met uw Cadillac ? Al dat gedoe en gezeik.
Kwartuurtje verliezen bij dokter niet zo erg. Ik zie alle dagen Belgen. Wil iets anders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 19:26   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik neem in ieder geval geen enkel risico want men zegt van alles maar dan verandert het. Heb een vlucht naar Napels geboekt 10 juli maar een corona test is vereist voor de Italiaanse overheid blijkbaar zelfs als ge een vaccinatie attest hebt. Dus zonder laat men je niet op het vliegtuig.
Dan wordt beweerd dat één vaccinatie voldoende is voor een een vaccinatie 'paspoort" maar mijn vrouw is minder dan 40 en die heeft nu nog geen uitnodiging ontvangen voor een eerste prik.
Naar gewoonte voorzie ik dus het worst-case scenario en heb voor ons beiden al een afspraak 2 dagen voor vertrek gepland voor een corona test bij de huisdokter (binnen de 48 uur voor de Italiaanse overheid).
Indien niets verandert ben ik sowieso voorbereid.
Kan je die testen niet laten doen op de luchthaven van Zaventem?

Hoe dan ook: ik heb gelezen dat Spanje zich voorgesteld heeft als proef-land voor dat vaccinatie-paspoort.
Misschien ga ik nog wel de twee laatste weken van juni naar ginder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 20:23   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je die testen niet laten doen op de luchthaven van Zaventem?

Hoe dan ook: ik heb gelezen dat Spanje zich voorgesteld heeft als proef-land voor dat vaccinatie-paspoort.
Misschien ga ik nog wel de twee laatste weken van juni naar ginder.
Ik ga via Charleroi en het laten doen op de luchthaven vind ik een gevaarlijke last moment gok.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 20:41   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je die testen niet laten doen op de luchthaven van Zaventem?
Misschien als je het geduld hebt om te overnachten in Zaventem, en tegen dan is je vliegtuig vertrokken.
Neen dus. Het resultaat van de PCR test krijg je 24 uur (ongeveer) nadien.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 06:49   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je die testen niet laten doen op de luchthaven van Zaventem?

Hoe dan ook: ik heb gelezen dat Spanje zich voorgesteld heeft als proef-land voor dat vaccinatie-paspoort.
Misschien ga ik nog wel de twee laatste weken van juni naar ginder.
Ge moet goed zot zijn om gaan te reizen terwijl er overal arbitraire fascistische regimes aan de macht zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 07:54   #18
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge moet goed zot zijn om gaan te reizen terwijl er overal arbitraire fascistische regimes aan de macht zijn.
Plus on est fous, plus on rit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 10:05   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Dit jaar houden we het bij de Ardennen en buurlanden met de auto, dan kunnen we niet opeens verrast worden door nieuwe maatregelen. Desnoods om de 2 overnachtingen van slaapplaats veranderen als een soort rondtrip. T'is weer eens iets anders.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2021, 10:07   #20
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit jaar houden we het bij de Ardennen en buurlanden met de auto, dan kunnen we niet opeens verrast worden door nieuwe maatregelen. Desnoods om de 2 overnachtingen van slaapplaats veranderen als een soort rondtrip. T'is weer eens iets anders.
De gewone mens moet zich haast als een crimineel gedragen om niet 'verrast' te worden.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 mei 2021 om 10:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be