Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart (°1980) Hij stond wel al diverse keren als kandidaat op verkiezingslijsten maar steeds op onverkiesbare plaatsen. Als jongere was zijn inzet voor "de partij" vooral op de Vlaams Belang Jongeren toegespitst.

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2007, 12:20   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard Wat met de niet-liberale flaminganten?

Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.
Pelgrim is offline  
Oud 19 maart 2007, 12:27   #2
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.
Misschien een eigen partij oprichten, ik ben ervan overtuigd dat een linkse flamingantische partij meer stemmen kan halen als CAP of PVDA of zelfs SPIRIT.
Pluche is offline  
Oud 20 maart 2007, 01:37   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).
Het VB is niet rechts-liberaal. Maar een rechts-nationale partij.

Het vlaams-nationalisme is nu eenmaa rechts grotendeel omwille van het zich afzetten tegen de PS. Dat ziet men in spanje ook maar dan in omgekeerde richting.
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2007, 01:42   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.
Ik snap uw probleem niet goed. Als er echt flaminganten zijn die a-liberaal zijn of flaminganten die niet van rechts moeten weten dan zullen ze hun eigen partij toch wel starten ...

Wat heeft een rechtse/liberale partij (zoals het VB bv) daar dan mee te maken?
Savatage is offline  
Oud 20 maart 2007, 01:49   #5
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Wat ik wel vind is dat wanneer je vindt dat het een brede beweging is dat die van zichzelf wel moet uitmonden in een brede partij.

Het verschil tussen het VB en een liberale partij is dat het Vb in de eerste plaats nationalistsich en identitair is en dat het socio-economische niet op de voorgrond staat. Simpelweg omdat we er zelf nog geen beleid over kunnen uitstippelen en het te dwaas is om stemmen te verdelen voor we wel die onafhnakelijkheid hebben.
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2007, 01:53   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wat ik wel vind is dat wanneer je vindt dat het een brede beweging is dat die van zichzelf wel moet uitmonden in een brede partij.

Het verschil tussen het VB en een liberale partij is dat het Vb in de eerste plaats nationalistsich en identitair is en dat het socio-economische niet op de voorgrond staat. Simpelweg omdat we er zelf nog geen beleid over kunnen uitstippelen en het te dwaas is om stemmen te verdelen voor we wel die onafhnakelijkheid hebben.
Het VB is nu op zich nog niet echt een liberale partij, maar ze neigt er toch meer en meer naar vind ik.
Savatage is offline  
Oud 20 maart 2007, 10:41   #7
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Als solidaristische traditionalist deel ik de opmerkingen van Pelgrim. Het Atlantisme en het neo-liberalisme van het VB maken van haar een karikatuur van de Vlaams-nationalistische partij die het ooit was. Voeg daarbij de corruptie van de partijtop en het in-de-maat-meelopen van de vele leden en je weet waarom ik bij de volgende verkiezingen voor het eerst in jaren NIET meer op het VB stem
IlluSionS667 is offline  
Oud 20 maart 2007, 12:59   #8
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Waarop stem je dan wel als ik vragen mag? Ik zie voorlopig niet echt een alternatief...
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline  
Oud 20 maart 2007, 12:59   #9
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Als solidaristische traditionalist deel ik de opmerkingen van Pelgrim. Het Atlantisme en het neo-liberalisme van het VB maken van haar een karikatuur van de Vlaams-nationalistische partij die het ooit was. Voeg daarbij de corruptie van de partijtop en het in-de-maat-meelopen van de vele leden en je weet waarom ik bij de volgende verkiezingen voor het eerst in jaren NIET meer op het VB stem
idem.

Degenen die zeggen dat het VB "neutraal" is op socioeconomische vraagstukken liegt, want de partij kiest overduidelijk voor een liberaal zo mogelijk neoliberaal programma. En alhoewel ze dat niet van de daken schreeuwen is het toch maar zo.
Daarbij lust ik ook geen zionisme, atlantisme, en andere "verruimende" en "vernieuwende" elementen.
Ambiorix is offline  
Oud 20 maart 2007, 14:02   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het VB is niet rechts-liberaal. Maar een rechts-nationale partij.
Neen, VB is een donkerblauwe partij, dat heeft de partijtop het voorbije jaar al goed bewezen.
Pelgrim is offline  
Oud 20 maart 2007, 14:03   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap uw probleem niet goed. Als er echt flaminganten zijn die a-liberaal zijn of flaminganten die niet van rechts moeten weten dan zullen ze hun eigen partij toch wel starten ...

Wat heeft een rechtse/liberale partij (zoals het VB bv) daar dan mee te maken?
het VB moet gewoon duidelijkheid scheppen.

Er is trouwens ook zoiets als de kiesdrempel.
Pelgrim is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:52   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt
Dewever is allesbehalve een liberaal, en heeft zelf meerdere malen gezegd dat hij dat verafschuwt. Hij is meer een milde American conservative, zoals je zelf aangeeft.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 20 maart 2007, 16:14   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het VB moet gewoon duidelijkheid scheppen.
Uit deze post krijg ik nochtans de indruk dat het voor u toch redelijk duidelijk is.

Citaat:
Er is trouwens ook zoiets als de kiesdrempel.
Daar is het VB altijd al tegen geweest. En terecht ook, zo'n domme kiesdrempel.
Savatage is offline  
Oud 20 maart 2007, 17:44   #14
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

En die kiesdrempel zou er evenzeer zijn zonder officiele kiesdrempel.
Enkel in antwerpen zou die lager liggen dan de huidige kiesdrempel.

Citaat:
Dewever is allesbehalve een liberaal, en heeft zelf meerdere malen gezegd dat hij dat verafschuwt

oh ja? en daarom dat hij bijna een kartel met de VLD vormde en dedecker wou binnen halen?

Dewever is vooral een opportunist en beroepsbedrieger die kruipt naar overal waar de machtsddelname is. Of dat nu met PVDA steun of achter een B-plusser is. het is de macht die telt.
ilfalco is offline  
Oud 21 maart 2007, 08:30   #15
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het VB is nu op zich nog niet echt een liberale partij, maar ze neigt er toch meer en meer naar vind ik.
De economische trend in het VB is inderdaad liberaal.

Dat kan ook niet anders omdat de Vlamingen historisch uitgegroeid zijn tot
een volk dat het moet hebben van kleine en middelgrote ondernemingen.

Dit betekent dat wij in een omgeving van vrije vloei van goederen zonder
al te veel belemmeringen daarvoor moeten kunnen gedijen.

Wat het sociale luik betreft betekent nationalisme dat onze eigen staat
ervoor zal moeten zorgen dat iedereen een levenswaardig inkomen
heeft en dat er voor het gezin, bejaarden en minderbenadeelden gezorgd
wordt. Maar strict op de basis van "EIGEN VOLK EERST".
Patrik is offline  
Oud 21 maart 2007, 10:06   #16
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Dat kan ook niet anders omdat de Vlamingen historisch uitgegroeid zijn tot
een volk dat het moet hebben van kleine en middelgrote ondernemingen.
Nochtans zijn Vlamingen niet echt een ondernemerssvolkje in vergelijking met andere volkeren (op West-Vlamingen na ).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Dit betekent dat wij in een omgeving van vrije vloei van goederen zonder al te veel belemmeringen daarvoor moeten kunnen gedijen.
Dat is niet geheel compatibel met de economische volkssoevereiniteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Wat het sociale luik betreft betekent nationalisme dat onze eigen staat ervoor zal moeten zorgen dat iedereen een levenswaardig inkomen heeft en dat er voor het gezin, bejaarden en minderbenadeelden gezorgd wordt. Maar strict op de basis van "EIGEN VOLK EERST".
Dat is niet echt liberaal
IlluSionS667 is offline  
Oud 21 maart 2007, 11:32   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Alleszinds, als het VB beweert dé Vlaams nationale partij te zijn dat ze het dan ook eens bewijzen. Gooi alle programmapunten overboord en stap naar de verkiezingen met één enkele eis: de Vlaamse onafhankelijkheid.
Pas d�*n kunnen ze zich een 'vlaams-nationale' partij noemen.
Pelgrim is offline  
Oud 21 maart 2007, 15:17   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Nochtans zijn Vlamingen niet echt een ondernemerssvolkje in vergelijking met andere volkeren (op West-Vlamingen na ).
Oh ja? Vlamingen zijn ondernemend genoeg.

Het zou me trouwens verbazen dat de gemiddelde West Vlaming meer ondernemend is als de gemiddelde Antwerpenaar.
Savatage is offline  
Oud 21 maart 2007, 15:48   #19
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Wat met de niet-liberale flaminganten?
Een intensieve cursus Frans/Wallon aanbieden?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 21 maart 2007, 18:30   #20
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Oh ja? Vlamingen zijn ondernemend genoeg.
ok, 4 of 5% van de bevolking "onderneemt". Veralgemeen niet zo wil je.
Ambiorix is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be