Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Edward Roosens (Open VLD) - 2 tot 8 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Edward Roosens (Open VLD) - 2 tot 8 april Edward Roossens (33) is afkomstig uit Ninove en woont momenteel in Merelbeke. Hij is licentiaat in de economie. In 2005 werd hij verkozen tot voorzitter van de VLD-jongeren.

 
 
Discussietools
Oud 2 april 2007, 16:07   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.738
Standaard Olympische spelen

Geachte,
Kunt U ons zeggen hoe ver het staat met Somers's plannen om de olypische spelen naar hier te halen en wat die studie die hij ging bestellen ons tot hiertoe al gekost heeft?
daiwa is offline  
Oud 2 april 2007, 22:06   #2
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Ik begrijp dat u geen grote liefhebber bent van het idee de Olympische Spelen naar België te halen. Ik zou dit persoonlijk nog wel graag eens meemaken.

Ben namelijk groot sportliefhebber. Zou ook geweldige gelegenheid zijn om de infrastructuur in ons land ingrijpend te verbeteren.

Hoever het staat met de studie en hoeveel die heeft gekost kan ik u niet onmiddellijk zeggen. Ik vind dit echter geen nutteloze uitgave. Ik kan u verzekeren dat er nog heel wat uitgaven zijn die m.i. veel minder te verantwoorden zijn.

Wist u dat de overheid elk jaar voor de administratie van de gezondheidszorgen 865 miljoen euro betaalt aan de ziekenfondsen (ongeveer 1.000 mensen tikken codes van gele klevertjes op dokterbriefje over in computersysteem) terwijl dit allemaal perfect kan worden geautomatiseerd via de SIS-kaart. En voor de rest zijn er natuurlijk heel wat personeelsleden van de overheid die betaald worden om niet te werken (vb. omdat ze de "opgespaarde" ziektedagen van tijdens hun carrière opnemen vlak voor hun pensioen).

Als u dus vindt dat de overheid nog altijd veel nutteloze uitgaven doet en dat daar moet tegen worden gestreden, ben ik het met u eens. Maar mbt de Olympische Spelen vind ik de oefening niet nutteloos.
Edward Roosens is offline  
Oud 3 april 2007, 20:33   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Ik begrijp dat u geen grote liefhebber bent van het idee de Olympische Spelen naar België te halen. Ik zou dit persoonlijk nog wel graag eens meemaken.

Ben namelijk groot sportliefhebber. Zou ook geweldige gelegenheid zijn om de infrastructuur in ons land ingrijpend te verbeteren.

Hoever het staat met de studie en hoeveel die heeft gekost kan ik u niet onmiddellijk zeggen. Ik vind dit echter geen nutteloze uitgave. Ik kan u verzekeren dat er nog heel wat uitgaven zijn die m.i. veel minder te verantwoorden zijn.

Wist u dat de overheid elk jaar voor de administratie van de gezondheidszorgen 865 miljoen euro betaalt aan de ziekenfondsen (ongeveer 1.000 mensen tikken codes van gele klevertjes op dokterbriefje over in computersysteem) terwijl dit allemaal perfect kan worden geautomatiseerd via de SIS-kaart. En voor de rest zijn er natuurlijk heel wat personeelsleden van de overheid die betaald worden om niet te werken (vb. omdat ze de "opgespaarde" ziektedagen van tijdens hun carrière opnemen vlak voor hun pensioen).

Als u dus vindt dat de overheid nog altijd veel nutteloze uitgaven doet en dat daar moet tegen worden gestreden, ben ik het met u eens. Maar mbt de Olympische Spelen vind ik de oefening niet nutteloos.
De Staat doet idd veel nutteloze uitgaven.
En de Olympische spelen is er daar weldegelijk één van;
Deze spelen worden aan een stad toegekent en niet aan een land.
Wat tot gevolg heeft dat heel Vlaanderen zou moeten gaan betalen om die spelen naar 1 stad in Vlaanderen te brengen en deze stad door voor te moderniseren.
Het idd was dan zelf om die spelen naar Antwerpen te halen en alles in en rond de zeehaven van Antwerpen te bouwen en laten plaats vinden.
Al de werken die er zouden moeten voor uitgevoerd worden, zouden de haven van Antwerpen dan juist veel meer schade berokkenen dan dat de spelen Belgie ooit zouden kunnen opleveren.
Jantje is offline  
Oud 3 april 2007, 21:45   #4
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

nee jong, olympische spelen hier zou zaleg zijn. Al die grote sporthelden hier te mogen ontvangen is een hele eer voor ons land.
Moet er nu altijd naar het financiele aspect worden gekeken? Sommige mensen hier zijn echt gierig als hel. Allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Ik vind het een goed initiatief om de olympische spelen naar hier te halen. Ik hoop dat het lukt !
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 3 april 2007, 22:29   #5
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
En voor de rest zijn er natuurlijk heel wat personeelsleden van de overheid die betaald worden om niet te werken (vb. omdat ze de "opgespaarde" ziektedagen van tijdens hun carrière opnemen vlak voor hun pensioen).
U bent van uw eerste schromelijke overdrijving en veralgemening duidelijk ook nog niet doodgevallen...

Beschikt u eigenlijk over objectief cijfermateriaal, dat uw beweringen kan staven?

Ongetwijfeld maken een aantal ambtenaren misbruik van het systeem van ziekteverloven. Maar dan kan de politieke overheid beter maatregelen nemen om die rotte appels uit de mand te halen, eerder dan iedereen over dezelfde kam te scheren.

Overigens is het natuurlijk ook zo, dat dergelijk misbruik niet kan gebeuren, zonder medeplichtigheid van geneesheren, die bereid zijn aan de betrokken profiterende ambtenaren valse ziekteattesten uit te reiken.

En verder hoop ik, dat u niet zo naïef bent om te veronderstellen dat het ongeoorloofd opnemen van ziekteverlof in de privé-sector niet zou voorkomen.

Wat er ook van zij: na het "ambetantenaren"-grapje van Van Quickenborne wenst de VLD zich blijkbaar te blijven profileren als een anti-ambtenarenpartij. Openbare diensten zijn voor uw partij duidelijk een overbodige luxe. Alleszins interessant om weten in het vooruitzicht van de komende verkiezingen.
__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 3 april 2007, 23:21   #6
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard Ambtenaren

Heb ik veralgemeend?

Enige punt dat ik wil maken is dat er in het ambtenarenstatuut een aantal aberatties zitten. En het kunnen opnemen van niet-gebruikte ziektedagen voor het pensioen is er daar eentje van. Bestaat bij veel vastbenoemde ambtenaren (zie discussie over politiestatuut van enkele maanden geleden)

Voorts geen kwad woord over de honderdduizenden hardwerkende ambtenaren die hun job "tot nut van 't algemeen" zo goed mogelijk doen.
Edward Roosens is offline  
Oud 3 april 2007, 23:30   #7
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Heb ik veralgemeend?

Enige punt dat ik wil maken is dat er in het ambtenarenstatuut een aantal aberatties zitten.
Wat zou u ervan denken om de aberraties in de statuten voor parlementariers eerst eens aan te pakken?
born2bewild is offline  
Oud 3 april 2007, 23:38   #8
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Altijd bereid. Stuur ze maar eens door.

Ben trouwens ook groot voorstander van afschaffing van de senaat. Tweekamerstelsel is echt niet meer van deze tijd.
Edward Roosens is offline  
Oud 4 april 2007, 00:01   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Ik begrijp dat u geen grote liefhebber bent van het idee de Olympische Spelen naar België te halen. Ik zou dit persoonlijk nog wel graag eens meemaken.

Ben namelijk groot sportliefhebber. Zou ook geweldige gelegenheid zijn om de infrastructuur in ons land ingrijpend te verbeteren.

Hoever het staat met de studie en hoeveel die heeft gekost kan ik u niet onmiddellijk zeggen. Ik vind dit echter geen nutteloze uitgave. Ik kan u verzekeren dat er nog heel wat uitgaven zijn die m.i. veel minder te verantwoorden zijn.

Wist u dat de overheid elk jaar voor de administratie van de gezondheidszorgen 865 miljoen euro betaalt aan de ziekenfondsen (ongeveer 1.000 mensen tikken codes van gele klevertjes op dokterbriefje over in computersysteem) terwijl dit allemaal perfect kan worden geautomatiseerd via de SIS-kaart. En voor de rest zijn er natuurlijk heel wat personeelsleden van de overheid die betaald worden om niet te werken (vb. omdat ze de "opgespaarde" ziektedagen van tijdens hun carrière opnemen vlak voor hun pensioen).

Als u dus vindt dat de overheid nog altijd veel nutteloze uitgaven doet en dat daar moet tegen worden gestreden, ben ik het met u eens. Maar mbt de Olympische Spelen vind ik de oefening niet nutteloos.
U vindt dat niet nutteloos, maar ik wel. U heeft blijkbaar het recht anderen daar geld voor af te dwingen.

Dat is wat, in 't kort en feitelijk, tegen alle vormen van regulering van sport en cultuur van overheidswege als weerwoord dient. "U vindt het tof." Ja, fantastisch; waar de legitimiteit uit voortvloeit voor de rest is me bijster.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 4 april 2007, 00:12   #10
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Is alleszins nuttig voor verbetering infrastructuur.
Edward Roosens is offline  
Oud 4 april 2007, 00:13   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Ik vind van niet. Eveneens alleszins.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2007 om 00:13.
born2bewild is offline  
Oud 4 april 2007, 00:13   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Is alleszins nuttig voor verbetering infrastructuur.
Welke infrastructuur?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 4 april 2007, 00:32   #13
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom (wireless-netwerk over heel België?), multimodale sport/cultuur-infrastructuur.
Edward Roosens is offline  
Oud 4 april 2007, 00:45   #14
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom (wireless-netwerk over heel België?), multimodale sport/cultuur-infrastructuur.
Tiens, is er dan geen "wireless netwerk" over heel Belgie? Is dat nog een uitloper van de olympische spelen in Antwerpen?
Misschien is Hendricus Daems wel te vinden om veilingen voor spectrum licenties te organiseren. Lijkt me een geschikt man voor zoiets.


Als Rik tenminste tijd vindt want ook de luchtvaart is een kolfje naar zijn hand. Ik zou wel uitkijken met Zwitsers.
Sommige partijen hebben gewoon te veel capabel personeel. Als ze niet uitkijken meer dan kiezers.
Onze toekomstige ex-premier, de eerste burger van het land, Hendricus, allemaal hebben ze referenties die kunnen tellen in de luchtvaart, spoorwegen, telecom, pakjesverdelers. En de voorzitter is geknipt voor sportzaken, dat spreekt.
Kan niet misgaan gewoon.


En de luchtvaart factor is ook wel opmerkelijk...wil de openvld meer trafiek in zaventem? Misschien kan DHL wel verleid worden om een sorteercentrum neer te poten wie weet. Diegem lijkt me geschikt.

jaja, en die dan vervolgens in een drafje (met een of andere begrotingscontrole in het zicht, volkomen toevallig uiteraard) doorschuiven naar een bevriend bedrijf of lobbygroep. En dat dan vervolgens proberen goed te praten omdat "het niet de taak is van de overheid om een gebouw te bezitten".
Ik zie het zitten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2007 om 01:10.
born2bewild is offline  
Oud 4 april 2007, 00:51   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom (wireless-netwerk over heel België?), multimodale sport/cultuur-infrastructuur.
U vindt dat de overheid wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom en sport -en cultuurinfrastructuur dient te bezielen?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 4 april 2007, 01:12   #16
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
U vindt dat de overheid wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom en sport -en cultuurinfrastructuur dient te bezielen?
Enkel als het multimodale betreft.
Denk ik.
born2bewild is offline  
Oud 4 april 2007, 08:13   #17
Fashionista
Burger
 
Fashionista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Locatie: Gent
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom (wireless-netwerk over heel België?), multimodale sport/cultuur-infrastructuur.
Vlaanderen loopt op dat vlak 50 jaar achter, ik denk niet dat Vlaanderen of België de nodige investeringen kunnen ophoesten om de nodige infrastructuur te voorzien om de olympische spelen te organiseren. De achterstand is te groot geworden. Trouwens, de Vlaming staat fenomenaal apathisch tegen vernieuwing en modernisering. De Vlaming is trouwens de meest conservatieve consument en restaurantbezoeker ter wereld.

Een brug over de Schelde was al te ingrijpend in Antwerpen voor de Antwerpenaars. Noem eens 1 'wereldstad' aan een deftige rivier die geen prachtige grote brug heeft?
Fashionista is offline  
Oud 4 april 2007, 10:00   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fashionista Bekijk bericht
Een brug over de Schelde was al te ingrijpend in Antwerpen voor de Antwerpenaars. Noem eens 1 'wereldstad' aan een deftige rivier die geen prachtige grote brug heeft?
Misschien weten Gentenaars niet dat bruggen over de Schelde Antwerpen tweemaal na zo goed vernield hebben, de Schelde afsluitend, en onze 'wereldstad' (voor de afsluiting door de Republiek wás Antwerpen gewoon dé stad) in de armoede stortend. Dát is deels wat leeft tegen enig 'bouwwerk' over de Schelde.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 4 april 2007, 17:19   #19
Fashionista
Burger
 
Fashionista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Locatie: Gent
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Misschien weten Gentenaars niet dat bruggen over de Schelde Antwerpen tweemaal na zo goed vernield hebben, de Schelde afsluitend, en onze 'wereldstad' (voor de afsluiting door de Republiek wás Antwerpen gewoon dé stad) in de armoede stortend. Dát is deels wat leeft tegen enig 'bouwwerk' over de Schelde.

In de tijd van de republiek waren er nog geen grote mooie spanbruggen!
Ik dacht dat de reden was dat de Antwerpenaars niet willen wennen aan het nieuwe zicht op de Schelde.
Fashionista is offline  
Oud 5 april 2007, 00:04   #20
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
U vindt dat de overheid wegen, spoorwegen, luchtvaart, telecom en sport -en cultuurinfrastructuur dient te bezielen?
Ik vind inderdaad dat het voorzien van een goede infrastructuur een fundamentele overheidstaak is. Dit in tegenstelling tot het bezitten en onderhouden van gebouwen.
Edward Roosens is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be