Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 9 april 2007, 21:55   #1
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard Blood & Honour

Beste,

U hebt een wetsvoorstel ingediend (of gaat dit doen) om fuiven e.d. van Blood & Honour te laten verbieden.

Hoe ga je dat juist aanpakken? Kan het zijn dat er punten instaan die ook nadelig kunnen zijn voor de gewone fuif?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 9 april 2007, 22:07   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Klopt het dat deze wet voor het verbieden van extreme organisaties naar de Raad van State moest voor herziening, omdat bij goedkeuring het huidige model tegen zowat alle religies kan gebruikt worden?

De vraag is of een verbod op B&H fuiven veel nut gaat hebben. Nu weet je dat ze er zijn, kan je in kaart brengen wie er naartoe gaat, maar met een verbod, heb je helemaal geen controle.

In mijn ogen gaat het verbod enkel contraproductief werken en gaat het in mijn ogen enkel extreem rechts geweld uitlokken. Nu houden ze hun fuiven binnen een wettelijk kader en hebben ze regels waar ze zich aan moeten houden. Pak hen die af en wat gaan ze dan doen? Als deze mensen al strafbaar zijn voor hun mening, is de stap naar verdere criminaliteit al kleiner.

Misschien zou een dialoog met deze jongeren meer resultaat hebben. Luisteren naar hun verzuchtingen lijkt me beter dan ze helemaal te verdoemen en er desperado's van de te maken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 9 april 2007, 22:50   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Hoe kan een liberaal nu fuiven van eender welke groepering willen verbieden?

Toont weer eens aan wat een zielig aanhangsel van de SP.a spirit is geworden.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 april 2007 om 22:50.
van Maerlant is offline  
Oud 9 april 2007, 23:12   #4
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Ik sluit mij de bovengenoemde opmerkingen aan en ben aan een antwoord zeer geïnteresseerd.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 9 april 2007, 23:16   #5
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Haat zaaien is onwenselijk. Alleen in België houdt men openlijk dat soort concerten. Ik juig Koen's initiatief toe.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 23:19   #6
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Haat zaaien is onwenselijk. Alleen in België houdt men openlijk dat soort concerten. Ik juig Koen's initiatief toe.
Inderdaad, van uit een soort onderbuikgevoel hebben we allemaal (tenminste; rationele mensen die geen nood hebben aan pathologische aandachtzoekerij) een afkeer tegenover dit soort groeperingen, maar ...

Een verbod is een verregaande ingreep. En "haat zaaien" is natuurlijk een emotionele drogrede compleet verstoken van elke rede. Man zou kunnen argumenteren dat U zélf haat zaait door andere bewegingen te willen verbieden.

Ik denk dat een democratie getest wordt in de wijze waarop het de rechten van de minst populaire burgers kan vrijwaren.

Laat ons eens horen wat Dhr. T'Sjien te zeggen heeft.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 9 april 2007, 23:45   #7
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Inderdaad, van uit een soort onderbuikgevoel hebben we allemaal (tenminste; rationele mensen die geen nood hebben aan pathologische aandachtzoekerij) een afkeer tegenover dit soort groeperingen, maar ...

Een verbod is een verregaande ingreep. En "haat zaaien" is natuurlijk een emotionele drogrede compleet verstoken van elke rede. Man zou kunnen argumenteren dat U zélf haat zaait door andere bewegingen te willen verbieden.

Ik denk dat een democratie getest wordt in de wijze waarop het de rechten van de minst populaire burgers kan vrijwaren.

Laat ons eens horen wat Dhr. T'Sjien te zeggen heeft.
U noemt de theorie, dit is de praktijk: (bron:VRT Nieuws.Net)

Citaat:
Mishandelde Togolees Mensah is overleden

ma 09/04/07 - In Parijs is de Togolese man overleden die vorig jaar in elkaar werd geslagen in Brugge.

De man is vorige week in Parijs overleden, maar het het nieuws is pas nu bekendgemaakt.

Vermoedelijk is de man overleden aan een longaandoening.

Toch stuurt het Belgische gerecht een onderzoekers naar Parijs om te kijken of het overlijden het gevolg kan zijn van de klappen die de man vorig jaar in ons land heeft gekregen.

De 50-jarige man uit Togo werd vorig jaar met een vriend in elkaar geslagen in Brugge. Hij lag twee maanden in coma en toen hij ontwaakte, was hij zijn geheugen kwijt.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 23:49   #8
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Misschien moet U soms eens beter lezen. Deze man is overleden aan een longaandoening, dat staat duidelijk vermeld. Met mishandeling heeft het niets te maken. Voorts geeft U geen antwoord op mijn bericht, ik ga er dus van uit dat U geen argumenten heeft.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 9 april 2007, 23:52   #9
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Misschien moet U soms eens beter lezen. Deze man is overleden aan een longaandoening, dat staat duidelijk vermeld. Met mishandeling heeft het niets te maken. Voorts geeft U geen antwoord op mijn bericht, ik ga er dus van uit dat U geen argumenten heeft.
Er wordt onderzocht of de mishandeling mede schuld heeft aan de dood. Ù leest niet goed.

De man werd vorig jaar in de coma geslagen in Brugge:
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 9 april 2007 om 23:54.
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 23:54   #10
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Dit is weer de zoveelste emo-propaganda die U hier post. Overigens zijn er nog altijd geen argumenten uwerzijds te lezen.

Laten we ervan uitgaan dat deze man is overleden aan zijn verwondingen. Patrick Mombaerts is even overleden, en welke groep wenst U te verbieden voor zijn dood?

Ik ben eens benieuwd.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 9 april 2007, 23:57   #11
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Een verbod is een verregaande ingreep. En "haat zaaien" is natuurlijk een emotionele drogrede compleet verstoken van elke rede. Man zou kunnen argumenteren dat U zélf haat zaait door andere bewegingen te willen verbieden.

Ik denk dat een democratie getest wordt in de wijze waarop het de rechten van de minst populaire burgers kan vrijwaren.
Een politieke beweging die het anderen rechten ontnemen als streven heeft behoort geen recht op plaats in een democratie te hebben.

De minst populaire burgers zijn zij die al rechtenloos gemaakt zijn, niet zij die er nog misbruik van kunnen maken.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 00:01   #12
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dit is weer de zoveelste emo-propaganda die U hier post. Overigens zijn er nog altijd geen argumenten uwerzijds te lezen.

Laten we ervan uitgaan dat deze man is overleden aan zijn verwondingen. Patrick Mombaerts is even overleden, en welke groep wenst U te verbieden voor zijn dood?

Ik ben eens benieuwd.
Een roofoverval is anders gemotiveerd dan een racistische matpartij. Over Mensah:

(bron: AFF, 28 juli 2006)

Citaat:
Tijdens de nacht van zaterdag 6 op zondag 7 mei hebben rechtse skinheads in Brugge twee mannen het ziekenhuis ingeslagen. De aanval gebeurde vlakbij het extreemrechtse café De Kastelein. De twee slachtoffers, een zwarte Parijzenaar van Gabonese origine en zijn Belgische vriend met rastakapsel uit het West-Vlaamse Ichtegem, waren rond drie uur aan het wachten op een vriendin, toen vijf rechtse skinheads passeerden. De zwarte man, Raphael Mensah, lag lange tijd in coma en kon pas half juli het ziekenhuis verlaten. Hij lijdt wel nog aan geheugenverlies, en zijn kaakbeen is verbrijzeld. Zijn Vlaamse vriend kampt(e) ook met geheugenverlies, en zijn oogkassen en neus waren gebroken.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 00:03   #13
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Een politieke beweging die het anderen rechten ontnemen als streven heeft behoort geen recht op plaats in een democratie te hebben.
We zijn weer bij af vrees ik. Wederom kan men dit ook op U toepassen; U wil hier ook de rechten van anderen afnemen, U heeft dus volgens Uw eigen regels ook geen "plaats in een democratie".

Citaat:
De minst populaire burgers zijn zij die al rechtenloos gemaakt zijn, niet zij die er nog misbruik van kunnen maken.
Wederom een emo-drogreden vrees ik. De minst populaire burgers zijn de leden van B&H wiens rechten hier op het shavot geplaatst worden.

Ik moet tot slot nog opmerken dat U vele punten straal negeert, zelfs Patrick Mombaerts veegt U zonder problemen onder het tapijt. Uw tranen omtrent een vreemdeling die overleden is komen mij dan ook zeer hypocriet over. Tenzij U eindelijk beslist om rationeel te argumenteren heeft in discussie gaan met U geen enkele zin, U mist elke vorm van logiccoherentie.

Maar wij zijn hier eigenlijk niet aan het woord, laten wij het woord dan ook geven aan Dhr. T'Sjien.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 10 april 2007, 00:20   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

belachelijk voorstel. Laat fascisten hun ding doen in een gesloten zaal, das een uitlaatklep die anders gekanaliseerd zou worden in bijelkaar geslagen zwarten.
Ambiorix is offline  
Oud 10 april 2007, 00:27   #15
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
We zijn weer bij af vrees ik. Wederom kan men dit ook op U toepassen; U wil hier ook de rechten van anderen afnemen, U heeft dus volgens Uw eigen regels ook geen "plaats in een democratie".

Wederom een emo-drogreden vrees ik. De minst populaire burgers zijn de leden van B&H wiens rechten hier op het shavot geplaatst worden.
Ik ontneem geen rechten aan degeen die ze een ander ook gunt. De drogrede is aan uw kant. De impopulariteit van B&H-gasten betwijfel ik. Teveel extreemrechts krapuul gezien inmiddels in Vlaanderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik moet tot slot nog opmerken dat U vele punten straal negeert, zelfs Patrick Mombaerts veegt U zonder problemen onder het tapijt. Uw tranen omtrent een vreemdeling die overleden is komen mij dan ook zeer hypocriet over. Tenzij U eindelijk beslist om rationeel te argumenteren heeft in discussie gaan met U geen enkele zin, U mist elke vorm van logiccoherentie.
Ik heb moeten nazoeken wie Mombaerts was. Ik haal uit The Brussels Journal van 22 april 2006 hetgeen op http://www.brusselsjournal.com/node/1004 te lezen staat. Niet de dader is doorslaggevend, maar het motief. Niettemin keur ik hetgeen Mombaerts is overkomen evenzeer af, u moet mij geen goedkeuring in de mond proberen te leggen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Maar wij zijn hier eigenlijk niet aan het woord, laten wij het woord dan ook geven aan Dhr. T'Sjien.
Inderdaad, maar waarom mag hij voorstanders niet ook beantwoorden? Leest u eerst het wetsvoorstel eens door zou ik zeggen:

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/51/3014/51K3014001.pdf
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 08:03   #16
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
belachelijk voorstel. Laat fascisten hun ding doen in een gesloten zaal, das een uitlaatklep die anders gekanaliseerd zou worden in bijelkaar geslagen zwarten.
en denk je dat als ze "hun ding kunnen doen in een zaal" daar braafjes binnen gaan blijven. Bij die Togolese man was het ook een 'toegelaten' bijeenkomst.
driewerf is offline  
Oud 10 april 2007, 09:04   #17
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
belachelijk voorstel. Laat fascisten hun ding doen in een gesloten zaal, das een uitlaatklep die anders gekanaliseerd zou worden in bijelkaar geslagen zwarten.
volledig akkoord Ambiorix.
__________________


Pluche is offline  
Oud 10 april 2007, 09:30   #18
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en denk je dat als ze "hun ding kunnen doen in een zaal" daar braafjes binnen gaan blijven. Bij die Togolese man was het ook een 'toegelaten' bijeenkomst.
ja ik denk allesins niet dat repressie hier op zijn plaats is. Dan pas zijt ge aan't stoken, en dan pas gaan er dingen gebeuren dat we NIET zien of weten, dan pas gaan we zoals in Rusland halfdode afrikanen terugvinden onder bruggen en in stations.
Ambiorix is offline  
Oud 10 april 2007, 09:36   #19
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?
IlluSionS667 is offline  
Oud 10 april 2007, 09:38   #20
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?
das hetzelfde als "we moeten de democratie beschermen tegen de democratie" (cfr partijen afschaffen in bv. Duitsland).
Ambiorix is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be