Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link

 
 
Discussietools
Oud 14 mei 2004, 22:47   #21
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
we zouden natuurlijk altijd eens een klein testje kunnen uitvoeren :
we gaan 20 mensen nemen waarvan er 10 een halve bak bier uitdrinken en 10 een xtc pilletje slikken (dit is nog altijd soft drugs)
vervolgens gaan we ze in een wagen plaatsen en hen van punt x naar punt y doen rijden.
wat denk je van welke groep er het meeste gaan aankomen op punt y en welke groep onderweg het meest overlast gaat veroorzaakt hebben?
Die met een halve bak bier op gaan het meest overlast veroorzaken en komen het minst aan. Geloof me.
100% zeker weten, de alcoholiekers rijden slechter. De reden is simpel: bij alcoholintoxicatie verlies je de coördinatie over je spieren, diegene die je nodig hebt om te sturen, en de spiertjes die uw ogen in de juiste richting duwen, gevolg: ge ziet niet goed en ge kunt uw armen minder goed controleren, je gaat zwalpen. Dij XTC heb je dat effect helemaal niet. Spierbewegingen zijn daar normaal.

Muyw, over iets waar ge alleen maar van hebt horen zeggen kan je beter zwijgen. Informeer u eens, want ge hebt hier al serieuze flaters begaan. (XTC een soft drug! laat me niet lachen).
dejohan is offline  
Oud 14 mei 2004, 22:49   #22
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
yeah wright een vriend van me had laatst aan de ecstacy gezeten en toen we hem thuis brachten begon hij op zijn bed te dansen en dacht hij dat hij nog steed
s in een dancing zat
ik zie zo iemand niet per auto rijden

Ik zie elke weekend mensen die bloednuchter zijn dansen en zingen. Mogen die dan ook niet meer rijden?
dejohan is offline  
Oud 14 mei 2004, 22:52   #23
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Beste vrienden,

Ga maar eens naar de site dekaterkomtlater.
voicelesscharlie is offline  
Oud 14 mei 2004, 22:54   #24
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

Hoeveel XTC was dat? Niet eentje. Of niet slechts XTC.

Ander voorbeeld om mijn punt te verduidelijken: ik heb ooit een persoon gered zien worden van de verstikkingsdood toen die plat voorover op zijn bed viel in zijn eigen plas kots die uit zijn mond straalde terwijl hij het bewustzijn verloor. Een indrukwekkend spektakel, Cirque du Soleil was er niks bij. Gelukkig was er iemand die hem bij de haren uit zijn eigen braaksel trok. Alcohol meneer. Wel meer dan een halve bak ja.
Zoek u dringend andere vrienden.
Ik raad u aan om donderdagavond eens on de overpoortstraat in Gent rond te lopen. Kom niet te vroeg. Ik zou zeggen, rond 3 a 6 u 's morgens. Wedden dat je minstens 3 mensen tegenkomt die half bewusteloos en kotsend op straat liggen. Alcohol meneer.

Het zelfde spectakel kan je op zowat elke boerenfuif ook aanschouwen, meestal bij jonge pubers, maar ook bij volwassenen: ergens half onderuit gezakt op de stoep, kotsstraal uit de mond. Iedereen kent dat beeld Alcohol meneer.

Als er op elke fuif iemand half bewusteloos zou liggen ten gevolge van pakweg cannabis, zou iedereen dat een hard drug noemen, zouden pubers die kotsend op een fuif betrapt worden in afkickcentra gestoken worden, en zouden dealers 10 jaar tot levenslang krijgen.

Maja, het is maar alcohol meneer, geen "echte" drugs.
dejohan is offline  
Oud 14 mei 2004, 23:06   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zoek u dringend andere vrienden.
Ik raad u aan om donderdagavond eens on de overpoortstraat in Gent rond te lopen. Kom niet te vroeg. Ik zou zeggen, rond 3 a 6 u 's morgens. Wedden dat je minstens 3 mensen tegenkomt die half bewusteloos en kotsend op straat liggen. Alcohol meneer.

Het zelfde spectakel kan je op zowat elke boerenfuif ook aanschouwen, meestal bij jonge pubers, maar ook bij volwassenen: ergens half onderuit gezakt op de stoep, kotsstraal uit de mond. Iedereen kent dat beeld Alcohol meneer.

Als er op elke fuif iemand half bewusteloos zou liggen ten gevolge van pakweg cannabis, zou iedereen dat een hard drug noemen, zouden pubers die kotsend op een fuif betrapt worden in afkickcentra gestoken worden, en zouden dealers 10 jaar tot levenslang krijgen.

Maja, het is maar alcohol meneer, geen "echte" drugs.
De tijd dat ik ’s morgens om zes uur op de overpoortstraat liep ligt al een tijdje achter mij en ik ben niet van plan daar verandering in te brengen.
Ik zal zeker niet beweren dat alcohol onschadelijk is en betwijfel of andere drugs dat wel zijn. Als we weten wat legale drugs kunnen uitrichten, waarom zouden we er nog een paar bij legaliseren?.
Bobke is offline  
Oud 15 mei 2004, 08:02   #26
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Gewoon alles verbieden.

De nood aan sigaretten, alcohol, drugs, ... getuigt van zwakke persoonlijkheden. Een deftige opvoeding EN OUDERS DIE HUN VERANTWOORDELIJKHEID OPNEMEN zouden ons al een hele stap dichter bij de oplossing van drugs-gerelateerde problemen brengen.

Waarom denkt iedereen dat de staat alles moet oplossen ? Doe zelf eens iets, lamzakken. Normbesef tegenwoordig nul komma nul. Mijn probleem niet.

Je vrienden/kennissen zichzelf lazarus laten zuipen en dan een oplossing vragen aan de politiek. Goe bezig.

Krijg ik nu mijn tweede waarschuwing, Pater Johan ?
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 15 mei 2004, 08:25   #27
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
De nood aan sigaretten, alcohol, drugs, ... getuigt van zwakke persoonlijkheden.
En de nood aan koffie, chocolade, seks, fast-food, ....?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 15 mei 2004, 08:35   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Héél juist khaled, goed gezegd, daar ga ik er een op drinken.
Bobke is offline  
Oud 15 mei 2004, 12:04   #29
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
De nood aan sigaretten, alcohol, drugs, ... getuigt van zwakke persoonlijkheden.
En de nood aan koffie, chocolade, seks, fast-food, ....?
Internet, televisie, muziek, religie,...
dejohan is offline  
Oud 16 mei 2004, 00:07   #30
J.C.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Berichten: 9
Standaard

Daar Van Hecke blijkbaar geen tijd heeft om te antwoorden, heb ik dit onderwerp eens doorgenomen. Zelden zoveel onzin gelezen. Alsof het gedoogbeleid tegenover alcohol op eender welke manier een aanleiding kan zijn om 'zwaardere' drugs te legaliseren. De snotneuzen van vandaag zullen over 10 jaar dezelfde argumenten gebruiken om de volgende kick te legaliseren. Het onderscheid tussen 'soft' en 'hard' is trouwens puur arbitrair, en meestal gebaseerd op historische en culturele ingeburgerdheid. Het valt electoraal niet mee om tegen 2.5 miljoen kiezers te zeggen dat ze vanaf morgen hun nicotine moeten missen, of tegen 4.3 miljoen kiezers dat ze hun dosis alcohol moeten laten staan. Iedereen zal echter moeten toegeven dat alcohol harder wordt aangepakt dan vroeger. Blaas maar eens in het zakje met 0.8promille, en je kan het gaan uitleggen aan de 'juge'. Dank zij het ontradingsbeleid van tabak wordt de staatskas gespekt. De enkele voorstanders van volledige onplooiing van de persoonlijke levenssfeer (steeds ten koste van de anderen) hebben pech. De 'softies' zijn electoraal met te weinig, en er is geen mogelijkheid om met de schijn van goed beleid geld op hun rug te verdienen. Op meer dan een aanhaalpoging onder het dogma van progressiviteit moeten ze dus niet rekenen. Maar ik dacht dat het hier over het Vlaams Blok ging. Het Blok standpunt raakt kant noch wal, het homo sapiens brein reageert totaal anders op elke 'drug'. In ieder geval kan ik nergens terugvinden dat zij alcoholintoxicatie promoten!

En 'Dies', sex past niet in het rijtje van endorfine-conditioneerders...
J.C. is offline  
Oud 16 mei 2004, 08:01   #31
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Alhoewel ik voorstander ben om softdrugs in de grijze schemerzone te laten waar ze zich een paar jaar gelden bevond, wil ik wel even het volgende kwijt.
Ik ben de veertig voorbij, heb een gelukkig gezin, een studerende zoon, een vaste job als IT-developer en een bescheiden eigen woning. Een naar de normen van nu, redelijk gelukkige Vlaming.
En ik gebruik al meer dan 20 jaar geregeld wat marihuana. Nooit in het bijzijn van mijn zoon. Voor mij is het dit of slaapmiddelen. Sukkel al jaren met slaapapneu en marihuana is een natuurlijk, rustgevend product voor mij.
In tegenstelling tot wat velen maar al te graag beweren, softdrugs zijn niet verslavend en tolerant, maar kunnen in sommige gevallen wel tot gewenning leiden. Van maatschappelijke overlast door het gebruik zelf is er géén sprake. Overlast in de vorm van diefstal associëren met het gebruik van softdrugs? Een alcholicus heeft méér geld nodig, geloof me.
Alcohol is verslavend en tolerant (je lichaam vraagt elke keer meer van het middel om hetzelfde effect te bereiken). Je kunt er ook lichamelijk- en psychisch afhankelijk (verslaafd) van raken.
Ik heb alcoholisme meegemaakt in mijn familie, onvoorstelbaar wat een maatschappelijke, onherstelbare schade dit kan aanrichten.

Ik heb van al mijn vroegere vrienden die regelmatig een joint rookten er géén één weten overstappen op harddrugs. Bijna allemaal zijn ze al jaren geleden gestopt met cannabis.
Ik niet, maar ja ik drink niet , ik rook géén tabak, er moet toch iets zijn, hé

Maar nogmaals: laat het verboden blijven zodat je een zekere controle behoudt, maar laat de kleine gebruikers die niet voor overlast zorgen met rust. Ik vind het géén breekpunt waard, sorry.

Bron: http://www.drugsweb.nl/drugs/index.html
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 16 mei 2004, 11:46   #32
J.C.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Berichten: 9
Standaard

Beste Pope, als iedereen over softdrugs gaat oordelen op basis van zijn eigen ervaring en kennissenkring, wordt het morgen wel degelijk gelegaliseerd. Gewoonweg te weinig maatschappelijke prevalentie, m.a.w. te weinig gewone mensen komen er voldoende mee in contact om statistisch vergelijkende conclusies te maken. Bij de 'oudere' gebruikers wordt er verbazend vaak één of andere lichamelijk kwaaltje naar voor geschoven als rechtvaardiging. Migraine, rugpijn, nachtzweet, stress... het is tenslotte een stof die op de werking van de neurotransmitters werkt. Nochtans is geen enkele van deze gebruikers om die reden met het spul begonnen!

Ik kan het in vergaande mate eens zijn met de stelling dat weed niet lichamelijk verslavend is. Psychologisch is het een heel ander verhaal. Geloof me, de probleemgebruikers liggen niet te kotsen op de straathoek, maar zitten in een grotendeels in het isolement, waar enkel de familieleden van mee genieten. Maar ja, in onze macho/succes samenleving wordt er neergekeken op zwakke karakters. We behoren tot de top als het over verkoop van anti-depressiva gaat. Aannemen dat THC hier geen slachtoffers maakt, is dus struisvogelpolitiek, meestal om eigen gebruik te rechtvaardigen.

Momenteel heb ik een 20 jarige onder handen: gestart op 14, op 16 betrapt, studieresultaten op 17 -20%, op 18 niet meer in staat dagelijks regelmatig te fuctioneren en teruggevallen in een sociaal isolement van andere gebruikers, op 19 eerste (schijn)zelfmoordpoging. Waarna zijn moeder hem eindelijk tot therapie kon overhalen. Uiteraard heel de familiale structuur om zeep. Mama eveneens depressief, beide zusjes voor het leven getraumatiseerd... Toevallig opnieuw een patient met hyperactieve kenmerken. Ooit zal hij terug op aanvaardbaar niveau mee kunnen draaien, maar hij zal nooit meer de persoon zijn die hij had kunnen worden. Op voorwaarde natuurlijk dat hij definitief ophoud zijn momenteel uitzichtloze situatie op te fleuren met ander spul. De 'stepping stone' theorie is nl. wel bewezen en behoord tot de dagelijkse benaderingstactiek waarmee de mens stapsgewijs zijn ervaringen uitbouwd.

Wie probleemloos, zonder drogredenen en zelfverheerlijking gebruikt, wees blij. Maar bewijs het jezelf eens, en stop eens voor laat ons zeggen 3 maanden, bij voorkeur in de winter. Benieuwd hoeveel excuses je zal verzinnen om jezelf te overtuigen dat jij deze test niet nodig hebt. Als enkel degenen die dit met glans doorstaan (normale) marihuana promoten, moeten we over gedogen niet praten.

En verder, marihuana en echte slaapapneu is niet zo'n goede combinatie. Heb je laten vaststellen dat je respiratiefalen effectief verminderd, of ben je in die mate verdoofd dat je het niet meer registreerd? Een slaaplabo lijkt hier niet misplaatst. In geval van psychologische slaapapneu kan ik je enkel een aangename nachtrust wensen.
J.C. is offline  
Oud 18 mei 2004, 13:36   #33
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.C.
...Ik kan het in vergaande mate eens zijn met de stelling dat weed niet lichamelijk verslavend is. Psychologisch is het een heel ander verhaal...

...Momenteel heb ik een 20 jarige onder handen: gestart op 14, op 16 betrapt, studieresultaten op 17 -20%, op 18 niet meer in staat dagelijks regelmatig te fuctioneren en teruggevallen in een sociaal isolement van andere gebruikers, op 19 eerste (schijn)zelfmoordpoging. Waarna zijn moeder hem eindelijk tot therapie kon overhalen. Uiteraard heel de familiale structuur om zeep. Mama eveneens depressief, beide zusjes voor het leven getraumatiseerd... Toevallig opnieuw een patient met hyperactieve kenmerken. Ooit zal hij terug op aanvaardbaar niveau mee kunnen draaien, maar hij zal nooit meer de persoon zijn die hij had kunnen worden...

...Maar bewijs het jezelf eens, en stop eens voor laat ons zeggen 3 maanden, bij voorkeur in de winter. Benieuwd hoeveel excuses je zal verzinnen om jezelf te overtuigen dat jij deze test niet nodig hebt. Als enkel degenen die dit met glans doorstaan (normale) marihuana promoten, moeten we over gedogen niet praten...

...En verder, marihuana en echte slaapapneu is niet zo'n goede combinatie. Heb je laten vaststellen dat je respiratiefalen effectief verminderd, of ben je in die mate verdoofd dat je het niet meer registreerd? Een slaaplabo lijkt hier niet misplaatst. In geval van psychologische slaapapneu kan ik je enkel een aangename nachtrust wensen...
Psychologische verslaving is iets vaags. Ik ken iemand die aan chocolade verslaafd is en iemand die als je hem niet in de gaten houdt tot 15 dafalgans per dag neemt.

Ik ben ervan overtuigd dat de vernoemde 20-jarige zijn gedrag oorspronkelijk een andere oorzaak heeft. Net als alcohol dienen softdrugs niet gebruikt te worden als er sprake is van emotionele problemen. Ze lossen eveneens de problemen Niet op.

Ik stop regelmatig voor een onbeperkte duur, vaak soms maanden. Vooral de periodes dat ik 's avonds school loop. En heb daar niets van problemen mee. Maar nogmaals, het is dat ik in deze discussie mijn steenjte wilde bijdragen maar ik wil hoegenaamd géén reklame maken voor het gebruik van softdrugs.

En eerlijkheidshaleve: mijn slaapapneu had verschillende oorzaken. Een neusoperatie heeft eerlijk gezegd de grootste oorzaak weggenomen. Mijn huidige slaapproblemen zijn meer van psychische aard: ik ben een zéér onrustig persoon.
Een ander drinkt 's avonds een glas wijn om te ontspannen , ik gebruik een weinig marihuana. Alhoewel ik ook wel vaak voor de wijn kies.
Maar net zomin iemand met 1 a 2 glazen wijn stomdronken zal zijn zal ik evenmin kompleet uitgeteld zijn door de kleine hoeveelheid die ik gebruik. Ik gebruik dermate dat ik nog probleemloos kan functioneren en de controle blijf behouden.

Maar ik blijf erbij dat er beter niet te véél aandacht aan besteed wordt. Het 'kan' gevaarlijk zijn voor te jonge, te labiele personen met problemen.
Daartegenover staat dat er volgens mij véél te weinig aandacht besteed wordt aan de gevaren van alcohol.
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be