Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2019, 14:59   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een trui die de vader van Bart Dewever nog droeg...
Hugo Schiltz heeft die ook nog gedragen terwijl hij tijdens de oorlog "armpje strekje" deed.

Nochtans waren zijn nazimisdaden niet van die aard dat ze een belemmering vormden om Belgisch Minister van Staat te worden.

Hoge eer voor een nazi.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 15:04   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, dat is echt wel een nazi-ss trui :
Dit is niet belachelijk, het is potsierlijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 15:07   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, een paar honderden bedrijven over meer dan veertig jaar. Buiten eind jaren 70 en begin jaren 80 heb ik nooit kinderen in één van de bedrijven weten werken.

Als ik me goed herinner kon men in België tot begin jaren 70 ook gaan werken vanaf zijn 14 ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2019 om 15:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 15:11   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn daar bitter weinig kinderhandjes voor nodig. Dit zijn rondbrei machines en daar komt ook weinig wol en arbeid aan te pas. Geen enkel Aziatisch export bedrijf stelt trouwens kinderen aan het werk.
Maar ja ge weet een Westerling die schat een Aziaat altijd 10 of 15 jaar jonger dan ze in werkelijkheid zijn.
Je hebt er ook nog veel die daardoor denken dat alle hoertjes in Thailand of de Filipijnen meisjes zijn van 16 terwijl de gemiddelde barvrouw daar ergens rond of ver in de dertig is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 15:23   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, een paar honderden bedrijven over meer dan veertig jaar. Buiten eind jaren 70 en begin jaren 80 heb ik nooit kinderen in één van de bedrijven weten werken.
Vóór een paar jaar stortte in Bangladesh zo'n fabriek in (8verdiepingen) in Rana: meer dan 1000 doden & 2500 gewonden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 november 2019 om 15:30.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 16:18   #26
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vóór een paar jaar stortte in Bangladesh zo'n fabriek in (8verdiepingen) in Rana: meer dan 1000 doden & 2500 gewonden.
Is ondertussen méér dan 6 jaar geleden. En ten gevolge van het Rana drama zijn er wel, maar niet genoeg verbeteringen gebeurd in Bangladesh. Ik heb 2 keer ter plaatse enkele fabrieken bezocht en het minste wat men kan zeggen is dat ze smeriger zijn dan Chinese, Thaise of Vietnamese fabrieken. Mij kan dat weinig schelen, ik moet ook opboksen tegen wereldconcurrentie en het is ook de Vlaamse verbruiker die holt naar de winkel waar hij het goedkoopst kan kopen. Mijn probleem in Bangladesh was dat ze mijn kwaliteitsnorm niet halen. Verwacht van mij geen schijnheiligheid, ik wordt ook het mes op de keel gezet door distributie mastodonten maar mijn breekpunt daar was de kwaliteit, zoniet had ik daar wel geproduceerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 16:56   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Is ondertussen méér dan 6 jaar geleden. En ten gevolge van het Rana drama zijn er wel, maar niet genoeg verbeteringen gebeurd in Bangladesh. Ik heb 2 keer ter plaatse enkele fabrieken bezocht en het minste wat men kan zeggen is dat ze smeriger zijn dan Chinese, Thaise of Vietnamese fabrieken. Mij kan dat weinig schelen, ik moet ook opboksen tegen wereldconcurrentie en het is ook de Vlaamse verbruiker die holt naar de winkel waar hij het goedkoopst kan kopen. Mijn probleem in Bangladesh was dat ze mijn kwaliteitsnorm niet halen. Verwacht van mij geen schijnheiligheid, ik wordt ook het mes op de keel gezet door distributie mastodonten maar mijn breekpunt daar was de kwaliteit, zoniet had ik daar wel geproduceerd.
Het mes op de keel is dat niet wat zwaar uitgedrukt in uw geval ? Ge zijt schatrijk en een stokoude man.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:04   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het mes op de keel is dat niet wat zwaar uitgedrukt in uw geval ? Ge zijt schatrijk en een stokoude man.
Goed voor de erfgenamen.

Binnenkort feest.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:14   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het mes op de keel is dat niet wat zwaar uitgedrukt in uw geval ? Ge zijt schatrijk en een stokoude man.
Stokoud zou ik nog niet zeggen, ik werk nog steeds harder dan de meeste jonge mensen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:17   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Stokoud zou ik nog niet zeggen, ik werk nog steeds harder dan de meeste jonge mensen.
Het is niet opdat ge nog hard werkt dat ge niet stokoud bent. Ge zijt zo oud dat je nergens meer aan de bak zou komen behalve dan in de politiek maar dat is niet werken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:31   #31
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is niet opdat ge nog hard werkt dat ge niet stokoud bent. Ge zijt zo oud dat je nergens meer aan de bak zou komen behalve dan in de politiek maar dat is niet werken
73 was stokoud 2 of 3 generaties geleden dat is ondertussen opgeschoven naar 80 laat staan 90 zolang er geen gezondheidsprobleem is natuurlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:51   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
73 was stokoud 2 of 3 generaties geleden dat is ondertussen opgeschoven naar 80 laat staan 90 zolang er geen gezondheidsprobleem is natuurlijk.
Maar neen 65 is nu nog stokoud. Waarom zou dat nu anders zijn ?
Mensen zijn even vlug versleten als vroeger.
Maak U zelf toch niks wijs. Wie denk je dat aan U nog zou aanwerven moest je solliciteren ?
De commercie maakt U dat wijs dat ge nog moet actief zijn en wat nog allemaal.....ah ja die oude rakkers moeten geld verteren en niet meer sparen.Straks mag je nog niet meer rustig sterven...ge moet sterven terwijl ge op en cruise boot zit natuurlijk of den twist aan het dansen zijt in Benidorm night club.
Ga eens naar Tommorowland of vraag eens om mee te doen met Temptation Island als ge denkt dat ge nog een jong veulen zijt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2019 om 17:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:12   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed voor de erfgenamen.

Binnenkort feest.
Leve de euthanasie
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:19   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar neen 65 is nu nog stokoud. Waarom zou dat nu anders zijn ?
Mensen zijn even vlug versleten als vroeger.
Maak U zelf toch niks wijs. Wie denk je dat aan U nog zou aanwerven moest je solliciteren ?
De commercie maakt U dat wijs dat ge nog moet actief zijn en wat nog allemaal.....ah ja die oude rakkers moeten geld verteren en niet meer sparen.Straks mag je nog niet meer rustig sterven...ge moet sterven terwijl ge op en cruise boot zit natuurlijk of den twist aan het dansen zijt in Benidorm night club.
Ga eens naar Tommorowland of vraag eens om mee te doen met Temptation Island als ge denkt dat ge nog een jong veulen zijt.
Hij denkt dat hij sterke Freddy is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:22   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard



Lijkt een beetje op dit maar dan ondersteboven.

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:22   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar neen 65 is nu nog stokoud. Waarom zou dat nu anders zijn ?
Mensen zijn even vlug versleten als vroeger.
Maak U zelf toch niks wijs. Wie denk je dat aan U nog zou aanwerven moest je solliciteren ?
De commercie maakt U dat wijs dat ge nog moet actief zijn en wat nog allemaal.....ah ja die oude rakkers moeten geld verteren en niet meer sparen.Straks mag je nog niet meer rustig sterven...ge moet sterven terwijl ge op en cruise boot zit natuurlijk of den twist aan het dansen zijt in Benidorm night club.
Ga eens naar Tommorowland of vraag eens om mee te doen met Temptation Island als ge denkt dat ge nog een jong veulen zijt.
Mick Jagger is 76 en heeft nog steeds het vuur in zijn ogen. Veel jonge mensen hebben dat vuur niet en zullen het nooit hebben. Hun doel is een niet teveel eisende job met een bijhorende auto. Er zitten soms strevers tussen maar risiconemers zijn witte raven.

Maar het ging niet om ouwe bokken maar goedkope spullen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:45   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hugo Schiltz heeft die ook nog gedragen terwijl hij tijdens de oorlog "armpje strekje" deed.

Nochtans waren zijn nazimisdaden niet van die aard dat ze een belemmering vormden om Belgisch Minister van Staat te worden.

Hoge eer voor een nazi.
De Vlaams-nationalistische sympathisanten van de collaboratie hebben ons wat wijsgemaakt na de oorlog. En de naïeve Vlaamse burger is er in getrapt... De collaborateurs werden voorgesteld als slachtoffers van de oorlog. Ja watte. Ook het Verzet werd belachelijk gemaakt door de zwarten.Ten onrechte, zoals achteraf nu blijkt. Het heeft lang geduurd maar nu weten wel beter. De grote verdraaiing van de oorlogsgeschiedenis door het Vlaams-nationalisme na wereldoorlog II. De mensen bedriegen.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/kindere...er-het-verzet/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 november 2019 om 19:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 19:00   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
73 was stokoud 2 of 3 generaties geleden dat is ondertussen opgeschoven naar 80 laat staan 90 zolang er geen gezondheidsprobleem is natuurlijk.
Ondertussen willen sommigen het stemrecht van 55-plussers afpakken en geen geneeskundige zorgen meer toestaan voor mensen van boven de 70
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 20:03   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mick Jagger is 76 en heeft nog steeds het vuur in zijn ogen. Veel jonge mensen hebben dat vuur niet en zullen het nooit hebben. Hun doel is een niet teveel eisende job met een bijhorende auto. Er zitten soms strevers tussen maar risiconemers zijn witte raven.

Maar het ging niet om ouwe bokken maar goedkope spullen.
Waar zie jij vuur ? Ik vind dat eerder een zielige opa aan het worden. En dan niet vergeten dat dat een miljardair is die alle uren onder handen wordt genomen door therapeuten en artsen om hem nog wat recht te houden.

Naam: 46b14fabe80258c18d533426fe96db0b_md.jpg
Bekeken: 62
Grootte: 88,8 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 20:11   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar zie jij vuur ? Ik vind dat eerder een zielige opa aan het worden. En dan niet vergeten dat dat een miljardair is die alle uren onder handen wordt genomen door therapeuten en artsen om hem nog wat recht te houden.

Bijlage 111626
Hij heeft het toch lang volgehouden. Toen hij 70 jaar oud was, presteerde hij dit. En de oude garde Stones deed niet onder!

https://www.youtube.com/watch?v=poXvMBhjSWk&app=desktop

Chapeau! !

Il faut le faire, niet? Want wees maar zeker dat die gasten een 'zwaar' leven hebben geleid. En dan druk ik me voorzichtig uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 november 2019 om 20:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be