Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 18:33   #101
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die redenering wordt ook aangehouden door de pedofielenpartij in Nederland. Als we maar gelukkig zijn... Een sentimentalisme zonder moraliteit.
Of hoe je de discussie welbewust plat gooit door standpunten te negeren. Het ging duidelijk niet over pedofiele relaties, enkel u haalt dit aan om de discussie te domineren. Sekteleden doen dit ook, zo controleer je gevarenzones, maar dat zal wel puur toeval zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:10   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je de discussie welbewust plat gooit door standpunten te negeren. Het ging duidelijk niet over pedofiele relaties, enkel u haalt dit aan om de discussie te domineren. Sekteleden doen dit ook, zo controleer je gevarenzones, maar dat zal wel puur toeval zijn.
Er ontgaat u iets: het nepargument "als ze maar gelukkig zijn" werd naar voorgeschoven. Als dat de referentie is, dan moet dit een algemeen geldende referentie zijn. Zodra het buiten het denkkader hier wordt toegepast, zien we dat de mayonaise niet pakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:12   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En weer die techniek" anderen gooien zaken door mekaar en Jan brengt licht"..u begrijpt niet dat buiten uw groep dat onderscheid er niet toe doet, juridisch of moreel oordeel, wat u doet is demoniseren van homoseksuelen, punt uit. Sekteleden hebben het daar altijd erg moeilijk mee, maar dat moet toeval zijn.
U verwart al dan niet doelbewust homofielen en homoseksueel gedrag alsook het moreel beoordelen van dat laatste. Wie het gebruik van softdrugs afkeurt, demoniseert heus niet de persoon van een drugsgebruiker. Het is nochtans een vrij eenvoudig onderscheid om te begrijpen. Probeert u even, alice?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:32   #104
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart al dan niet doelbewust homofielen en homoseksueel gedrag alsook het moreel beoordelen van dat laatste. Wie het gebruik van softdrugs afkeurt, demoniseert heus niet de persoon van een drugsgebruiker. Het is nochtans een vrij eenvoudig onderscheid om te begrijpen. Probeert u even, alice?
Wat ik maar niet kan vatten, is hoe u steeds weer homofilie in verband brengt met het gebruik van drugs ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:34   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wat ik maar niet kan vatten, is hoe u steeds weer homofilie in verband brengt met het gebruik van drugs ...
Dat doe ik ook niet. Probeer eens te lezen wat ik schrijf en waar het over gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:38   #106
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat doe ik ook niet. Probeer eens te lezen wat ik schrijf en waar het over gaat.
In de discussie, bent u wel de eerste die over drugs begint. Totaal geen idee waarom drugs, druggebruik of een druggebruiker iets of wat in verband dient gebracht te worden met homofilie. Ik zie echt de meerwaarde er niet van in. Het draagt niets bij tot essentie van de discussie toch?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:45   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In de discussie, bent u wel de eerste die over drugs begint. Totaal geen idee waarom drugs, druggebruik of een druggebruiker iets of wat in verband dient gebracht te worden met homofilie. Ik zie echt de meerwaarde er niet van in. Het draagt niets bij tot essentie van de discussie toch?
Toch wel, maar misschien moet ik het nog eens uitleggen, nietwaar?! Alice beweert om de haverkamp dat wie morele bezwaren bij homoseksualiteit getuigt van homohaat en dus die mensen afwijst, stigmatiseert en nog-meer-van-dat-leuks-dat-ze-uit-haar-hoed-tovert.

De vergelijking met de softdrugs en de drugsgebruiker is nochtans vrij eenvoudig. Het christendom wijst niet de homofiel af, maar wel homoseksueel gedrag. Niet de persoon wordt geviseerd, maar wel bepaalde handelingen. Gelijkaardig wijs ik het gebruik van softdrugs af, maar dat wil ik niet zeggen dat ik persoon van de drugsgebruiker viseer. We moeten juist de persoon helpen opdat negatieve gedragingen een eind kennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:49   #108
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er ontgaat u iets: het nepargument "als ze maar gelukkig zijn" werd naar voorgeschoven. Als dat de referentie is, dan moet dit een algemeen geldende referentie zijn. Zodra het buiten het denkkader hier wordt toegepast, zien we dat de mayonaise niet pakt.
Het ging over volwassen relaties Jan, iedereen volgt dat maar jij misleidt welbewust. Geluk is in relaties trouwens geen nepargument.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:51   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het ging over volwassen relaties Jan, iedereen volgt dat maar jij misleidt welbewust. Geluk is in relaties trouwens geen nepargument.
"Geluk" is wel een nepargument in de discussie welke relaties wettelijk aanvaardbaar zijn. En daar ging het over. Niet over de psychologische aspecten van een relatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:52   #110
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, maar misschien moet ik het nog eens uitleggen, nietwaar?! Alice beweert om de haverkamp dat wie morele bezwaren bij homoseksualiteit getuigt van homohaat en dus die mensen afwijst, stigmatiseert en nog-meer-van-dat-leuks-dat-ze-uit-haar-hoed-tovert.

De vergelijking met de softdrugs en de drugsgebruiker is nochtans vrij eenvoudig. Het christendom wijst niet de homofiel af, maar wel homoseksueel gedrag. Niet de persoon wordt geviseerd, maar wel bepaalde handelingen. Gelijkaardig wijs ik het gebruik van softdrugs af, maar dat wil ik niet zeggen dat ik persoon van de drugsgebruiker viseer. We moeten juist de persoon helpen opdat negatieve gedragingen een eind kennen.
En weer die techniek! Ik beweer niets van wat u stelt, wel dat homoseksualiteit op dezelfde lijn zetten als pedofilie, het demoniseren van homo's is. En dan die stelling" we wijzen het niet af maar je mag het toch niet zijn".

Het gaat over seksuele geaardheid, niet over hoe je eieren bakt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:53   #111
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En weer die techniek! Ik beweer niets van wat u stelt, wel dat homoseksualiteit op dezelfde lijn zetten als pedofilie, het demoniseren van homo's is. En dan die stelling" we wijzen het niet af maar je mag het toch niet zijn".

Het gaat over seksuele geaardheid, niet over hoe je eieren bakt.
Ah, ik denk dan, het is niet dat die 'we' nog veel te betekenen heeft natuurlijk.
En gelukkig maar ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:59   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En weer die techniek! Ik beweer niets van wat u stelt, ...
Toch wel, alice, u hebt al meermaals gesteld dat ik homoseksuelen zou stigmatiseren en discrimineren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:05   #113
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Identiek dezelfde discussie als een paar jaar terug met datzelfde argument inzake pedofilie. Pedofilie komt in de discussie over homoseksualiteit niks doen. Pedofilie is een probleem omwille van de wilsonbekwaamheid van een kind om met seksuele handelingen in te stemmen. Het is derhalve altijd problematisch, weze het nu in de context van een meerderjarige en minderjarige van verschillend geslacht dan wel van hetzelfde geslacht.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:26   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Identiek dezelfde discussie als een paar jaar terug met datzelfde argument inzake pedofilie. Pedofilie komt in de discussie over homoseksualiteit niks doen. Pedofilie is een probleem omwille van de wilsonbekwaamheid van een kind om met seksuele handelingen in te stemmen. Het is derhalve altijd problematisch, weze het nu in de context van een meerderjarige en minderjarige van verschillend geslacht dan wel van hetzelfde geslacht.
Het is weldegelijk hier van toepassing: het gaat in beide gevallen om een afwijking van de normale seksualiteit. Er wordt natuurlijk een juridisch verschil gemaakt, omdat in het ene geval er wilsonbekwame onvolwassenen bij betrokken zijn, in het andere geval dan weer volwassenen. Naar aard van de seksuele aantrekking staan we op hetzelfde niveau: afwijkend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:31   #115
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is weldegelijk hier van toepassing: het gaat in beide gevallen om een afwijking van de normale seksualiteit. Er wordt natuurlijk een juridisch verschil gemaakt, omdat in het ene geval er wilsonbekwame onvolwassenen bij betrokken zijn, in het andere geval dan weer volwassenen. Naar aard van de seksuele aantrekking staan we op hetzelfde niveau: afwijkend.
Homofilie is helemaal geen afwijking Jan.
Daar gaat het nu net over... Al de gehele tijd.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:32   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Homofilie is helemaal geen afwijking Jan.
Daar gaat het nu net over... Al de gehele tijd.
Heel zeker, anders kwam er wel nageslacht binnen zo'n relatie. Alleen gebeurt het niet. Het mooiste bewijs dat er sprake is van afwijking van het normale patroon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:34   #117
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel zeker, anders kwam er wel nageslacht binnen zo'n relatie. Alleen gebeurt het niet. Het mooiste bewijs dat er sprake is van afwijking van het normale patroon.
U fixeert zich op 'nageslacht'. Op basis waarvan zou dat de essentie van alles zijn? U noemt dat het mooiste bewijs; ik noem het een zwak argument om uw geloofsstelling te onderbouwen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:37   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
U fixeert zich op 'nageslacht'. Op basis waarvan zou dat de essentie van alles zijn? U noemt dat het mooiste bewijs; ik noem het een zwak argument om uw geloofsstelling te onderbouwen.
Ik "fixeer" op niets. Ik geef gewoon aan dat binnen de menselijke natuur man en vrouw tot elkaar aangetrokken zijn, dat dit, tenzij een van de partners steriel is bijvoorbeeld, tot nageslacht kan leiden en dat dit ervoor zorgt dat het mensengeslacht verder gezet wordt. Het is zelfs essentieel voor het voortbestaan van de "soort".

Wat ik hiermee aangeef, heeft trouwens niets met 'mijn' geloof te maken, maar is slechts een gewone deductie gebaseerd op de natuurlijke gegevenheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:41   #119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik "fixeer" op niets. Ik geef gewoon aan dat binnen de menselijke natuur man en vrouw tot elkaar aangetrokken zijn, dat dit, tenzij een van de partners steriel is bijvoorbeeld, tot nageslacht kan leiden en dat dit ervoor zorgt dat het mensengeslacht verder gezet wordt. Het is zelfs essentieel voor het voortbestaan van de "soort".

Wat ik hiermee aangeef, heeft trouwens niets met 'mijn' geloof te maken, maar is slechts een gewone deductie gebaseerd op de natuurlijke gegevenheid.
U fixeert zich zeker op het nageslacht. De katholieke kerk heeft zich altijd gefixeerd op het nageslacht. De katholieken moesten zoveel mogelijk kinderen hebben want dat was de wil van God.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:44   #120
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik "fixeer" op niets. Ik geef gewoon aan dat binnen de menselijke natuur man en vrouw tot elkaar aangetrokken zijn, dat dit, tenzij een van de partners steriel is bijvoorbeeld, tot nageslacht kan leiden en dat dit ervoor zorgt dat het mensengeslacht verder gezet wordt. Het is zelfs essentieel voor het voortbestaan van de "soort".

Wat ik hiermee aangeef, heeft trouwens niets met 'mijn' geloof te maken, maar is slechts een gewone deductie gebaseerd op de natuurlijke gegevenheid.
U fixeert zich net wel op nageslacht. Het is uw grote argument om te stellen dat homofilie een 'afwijking' is. Binnen de menselijke natuur, voelen vrouwen zich ook aangetrokken tot andere vrouwen. Dat is evenzeer deel van de menselijke natuur. Of mannen tot mannen. Evenzeer de menselijke natuur. En allemaal zijn ze een kind van god ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be