Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2020, 20:50   #61
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
"Werk hebben" is een speld in vergelijking met de problemen waarmee de wereld heden ten dagen en in de toekomst zal geconfronteerd worden.
De wereld heeft al zeker 5 massa-extincties meegemaakt, die maakt het niks uit.
Gelijk mijn avatar zei: The planet is fine. The people are fucked!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:00   #62
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is een contradictie in terminus.
Contradictio in terminis, reservespeler.
Als je aan de terminus bent, ben je waarschijnlijk in slaap gevallen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2020 om 21:01.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:03   #63
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Contradictio in terminis, reservespeler.
Als je aan de terminus bent, ben je waarschijnlijk in slaap gevallen...
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:07   #64
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Contradictio in terminis, reservespeler.
Als je aan de terminus bent, ben je waarschijnlijk in slaap gevallen...
Dit is zalige humor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:09   #65
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is zalige humor
Ik ga niet naar de titel van de discussie refereren....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:22   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zijn alle mensen slim dan?
Is al die menselijke zelfhaat en zelfvernietigingsdrang dan zo slim?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:36   #67
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Is al die menselijke zelfhaat en zelfvernietigingsdrang dan zo slim?
Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang. Dat kan je benoemen als zelfvernietigingsdrang. De signalen daartoe worden steeds meer concreet en duidelijker en volgen elkaar ook aan een steeds hoger tempo op.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:45   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Och, neuten over mensen met kinderen, maar als ze oud zijn toch maar van die van een ander gebruik maken om hun pensioen te betalen of hen te komen wassen.

Om de welstellende oude blanke te komen wassen voor een schamel loontje zijn er kandidaten genoeg op deze wereld. Een paar tientallen miljoenen staan daarvoor in de startblokken. De eerste paar honderd jaar zal daar nog geen gebrek aan zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:53   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben zoals gezegd een familieman ja. Jij beschouwt dat als "aan de ketting te liggen", ik beschouw dat als een gelukkig leven.

Ieder zijn meug. Het is me niet duidelijk waarom je dat steeds moet blijven aanvallen. Fred heeft ook die neiging.
Dat heb je dan verkeerd voor.
En wanneer ik zo zou reageren is dat altijd als reactie wanneer ik zelf word aangepakt over mijn manier van leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 mei 2020 om 21:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 21:59   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als niemand nog kinderen krijgt, dan blijven er alleen nog oude mensen over om uw gat te komen afkuisen.
Om uw gat te komen afkuisen staan er paar duizend kilometer verderop een paar miljoen kandidaten te popelen om dat te komen mogen doen. En die willen dat gerust komen doen voor een sober salaris.
De eerste honderd jaar zullen we geen gebrek hebben aan zwartjes om onze oude witte konten te komen wassen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 mei 2020 om 22:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 22:36   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang. Dat kan je benoemen als zelfvernietigingsdrang. De signalen daartoe worden steeds meer concreet en duidelijker en volgen elkaar ook aan een steeds hoger tempo op.
Dat de jonge generatie misschien zal moeten verder leven zonder ooit nog iemand te mogen knuffelen of gewoon dicht naast een andere mens te zitten is verre van een rooskleurige toekomst. Je ganse leven met een masker moeten lopen en 10 maal per dag uw handen wassen is evenmin een leuk vooruitzicht.

Trieste vooruitzichten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 17:14   #72
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat de jonge generatie misschien zal moeten verder leven zonder ooit nog iemand te mogen knuffelen of gewoon dicht naast een andere mens te zitten is verre van een rooskleurige toekomst. Je ganse leven met een masker moeten lopen en 10 maal per dag uw handen wassen is evenmin een leuk vooruitzicht.

Trieste vooruitzichten.
Dat is nog het minste. Dit is wellicht ook maar van tijdelijke aard. Ik dacht eerder aan toestanden zoals ze nu in Afrika meemaken.
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 19:04   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is nog het minste. Dit is wellicht ook maar van tijdelijke aard. Ik dacht eerder aan toestanden zoals ze nu in Afrika meemaken.
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ...
Gedurende 20 jaar is ook tijdelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2020 om 19:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 22:04   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Omdat deze kinderen geboren zouden worden in een wereld met vooral veel domme mensen. Het is geen baanbrekend nieuws dat vooral mensen met een lagere niveau het meeste kinderen krijgen. Er zijn er al die op hun 18 met een rij kinderen achter zich lopen. Intelligentie is bovendien ook erfelijk.

Dus om uw kinderen een hoop miserie en frustratie te besparen, maak je er beter geen.

https://www.hln.be/nina/seks-relatie...eren~a8dba6cb/
Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen partner.
Kinderen zijn de enigen die met de tijd nog van je houden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 00:19   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen partner.
Kinderen zijn de enigen die met de tijd nog van je houden.
Echt ? En ik die dacht dat die eer vooral poedels toekwam. Een mens kan zich blijkbaar vergissen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2020 om 00:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 05:21   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Van menselijke zelfhaat heb ik geen weet, doch wel dat de mens uit dommigheid zichzelf in de voet schiet wat dreigt uit te monden in zijn eigen ondergang.
De zekerste manier voor uw eigen ondergang is natuurlijk van geen kinderen te hebben. Dan gaat uw "volk" onder wanneer gij dood gaat he, als laatste van de lijn.

Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen.

Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen.

Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2020 om 05:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 07:47   #77
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De zekerste manier voor uw eigen ondergang is natuurlijk van geen kinderen te hebben. Dan gaat uw "volk" onder wanneer gij dood gaat he, als laatste van de lijn.

Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen.

Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen.

Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens.
Exact mijn punt, laat ze maar uitsterven, sommigen lezen dat wel niet graag maar uiteindelijk komt het daar op neer. Ge sterft uit als ge geen kinderen wenst.

En uitsterven is niet het hetzelfde als sterven, want sterven doet iedereen, uitsterven niet.


Daarom grote duim voor zij die geen kinderen wensen gezien zij die wel kinderen hebben zich daarvoor constant moeten verdedigen en nu ook al dom zijn.

uitsterven
ergatief het proces waarbij alle individuen van een soort de dood vinden en er een eind komt aan het bestaan van de soort

https://nl.wiktionary.org/wiki/uitsterven

Laatst gewijzigd door dpg : 16 mei 2020 om 08:01.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 10:23   #78
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De zekerste manier voor uw eigen ondergang is natuurlijk van geen kinderen te hebben. Dan gaat uw "volk" onder wanneer gij dood gaat he, als laatste van de lijn.

Ik vind uw pleidooi dus een beetje eigenaardig. Oftewel is "overleven" voor U een belangrijk concept, en dan wil je dus dat uw lijn overleeft tegenover de rest (en ge zijt daar normaal voor geprogrammeerd), oftewel zijt gij een "afwijking" en vindt ge dat ge nu nog eens goed ervan moet profiteren, en kan de toekomst U niet schelen.

Als ge geen kinderen hebt, "gaat ge uiteraard ten onder". Zoveel is zeker. Als ge wel kinderen hebt, kan het natuurlijk zijn dat ZIJ er geen hebben, en gaan ZIJ onder (en gij dus ook). Gans het spel bestaat erin om dat zo lang mogelijk vol te houden, meestal ten koste van andere "lijnen" want er is geen plaats voor exponentiele expansie voor iedereen.

Maar ik kan moeilijk een pleidooi begrijpen dat, omwille van het feit dat ge ergens om de toekomst zou geven, ge uw eigen lijn niet zou willen voortzetten. Zonder eigen lijn heeft de toekomst immers geen enkel belang he. Die is er enkel maar opdat uw lijn zou voortgezet worden. Zoniet bestaat die eigenlijk, vanuit uw standpunt, niet eens.
Mijn standpunt is nochtans eenvoudig te begrijpen. Maar u hebt nogal wat problemen men nuanceren en gewoon logisch redeneren omdat u wiskundig geprogrammeerd bent. Het is nul of het is één.

Een voorbeeldje ter illustratie. Stel dat het oorlog is, dan heb je mensen die kinderen maken en enkel in hun eigen bubbel leven en niet verder kijken, zich geen vragen stellen of die kinderen wel een toekomst hebben en je heb mensen die zeggen van nee, ik wil geen kinderen want die worden geboren in een oorlogswereld zonder toekomst waarin ze toch maar zouden lijden. Dit is natuurlijk een fictief gegeven daar een oorlog geen permanente toestand, maar ik geef dit voorbeeld maar ter illustratie. Die redenering is in feite de logica zelve. Oh ja en mensen zijn ondertussen de oertijd al wat ontgroeid en zijn heden ten dage in staat bewuste keuzes te maken zoals bijvoorbeeld het hebben van seks zonder dat daar kinderen van komen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 13:12   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is nog het minste. Dit is wellicht ook maar van tijdelijke aard. Ik dacht eerder aan toestanden zoals ze nu in Afrika meemaken.
Als oplossing zitten ze daar maar overal pesticiden in het rond te strooien, maar welke gevolgen gaat dat weer hebben ...
Och ....zich voortplanten doen alle dieren. Veel wordt daar niet over nagedacht. Enkel mensen die bewust kinderloos blijven hebben meestal diep nagedacht over hun beslissing.
Mensen zien in kinderen vooral een stok om later te kunnen op steunen. In veel gevallen valt dat al eens dik tegen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2020 om 13:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 15:24   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Och ....zich voortplanten doen alle dieren. Veel wordt daar niet over nagedacht. Enkel mensen die bewust kinderloos blijven hebben meestal diep nagedacht over hun beslissing.
Mensen zien in kinderen vooral een stok om later te kunnen op steunen. In veel gevallen valt dat al eens dik tegen
Wie had ooit durven denken dat ik in een mening met u akkoord zou gaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be