Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2023, 21:54   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, denk je dat de Afrikanen in 2064 niet met 4.5 miljard zullen zijn ?
Helemaal niet, mss de helft. (1)

Citaat:
En denk je niet dat ze tegen dan onze HUIDIGE levensstandaard al bereikt zullen hebben op een of andere manier ? En dus min of meer ons huidig CO2 uitstoot per capita ?
Nope, zeker niet en (1)

Citaat:
Is dat niet 15 keer meer qua bevolking dan Europa dat rond de 300 miljoen zit, 4.5 miljard ?
Nope (1)

Citaat:
En als ze in 2064 gaan leven zoals wij vandaag, en dus onze huidige CO2 uitstoot per capita uitstoten, is dat dan niet 15 keer meer dat zij zullen uitstoten in 2064, dan wij in Europa vandaag ?
Als mijn ma kloten had...

Citaat:
Dus ZELFS als ze in Afrika tegen 2064 een factor 3 "CO2 uitstoot reductie" doen waar wij zelfs niet toe gekomen zijn, dan gaan ze in 2064 nog altijd evenveel uitstoten als gans de wereld vandaag.


En dat mag ik geen CO2 bom noemen ?[/quote]
Natuurlijk niet. Omdat het helemaal niet klopt.

En heb je jouw bril al gekuist en dat eerste grafiekje eens duidelijk bekeken?
Binnenste schaal staat het aantal inwoners.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 06:09   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Helemaal niet, mss de helft. (1)
Prima. 2.5 miljard, laat ons zeggen.

Citaat:
Nope, zeker niet en (1)
Waarom zouden ze in Afrika in 2064 niet ongeveer gaan leven zoals wij nu of 20 jaar geleden ? Waar haal je dat vandaan ? Gaan ze braaf arm blijven ?

Denk je dat ze hun toename in welvaart gaan opofferen aan "groen denken" of aan hun levensstandaard verhogen ?

Citaat:
Als mijn ma kloten had...
Welke uitstoot per capita zal uw gemiddelde Afrikaan hebben in 2064 volgens U, in vergelijking met de uitstoot per capita in Europa vandaag ?

Denk je dat dat werkelijk veel minder zal zijn ?

Als het 10 keer minder is, gaan ze evenveel uitstoten als Europa vandaag. Ik geloof niet dat uw gemiddelde Afrikaan per capita in 2064 10 keer minder gaat uitstoten dan uw gemiddelde Europeaan vandaag he. En aangezien ze met bijna 10 keer meer zullen zijn, zal de uitstoot van Afrika in 2064 onder die hypothese evenveel zijn als Europa vandaag. Als die Afrikanen in 2064 evenveel gaan uitstoten als wij vandaag per persoon, dan gaan ze tegen dan 10 keer meer uitstoten dan Europa vandaag. Als ze in 2064 3 keer minder uitstoten per Afrikaan dan een Europeaan vandaag, dan gaan ze 2 of 3 keer meer uitstoten dan Europa vandaag.

Maar je mag mij altijd eens een projectie tonen voor de beredeneerde uitstoot per capita van een Afrikaan in de buurt van 2064. Ik heb er zelf geen gevonden.

Maar je kan het ook anders inschatten: als Afrika dezelfde economische ontwikkeling kent dan Asie die gekend heeft de laatste 40 jaar (je kan immers stellen dat Afrika qua ontwikkeling misschien daar zit waar Azie 40 jaar geleden zat), dan zie je dat Asie op die 40 jaar een orde van grootte totale uitstoot erbij heeft gedaan. Doet Afrika dat nu in de volgende 40 jaar, dan komt dat uit op wat ik stel. Afrika is het Azie van de 21ste eeuw he.

Kortom, we zouden goed zot moeten zijn om te denken dat Afrika geen CO2 bom is in vergelijking met ons.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2023 om 06:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 06:19   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

De voornaamste reden waarom de "rijke landen" (zeg, EU en Noord Amerika en Japan) geen rol van belang spelen in de CO2 uitstoot is omdat zij een relatief kleine en stabiele bevolking hebben in vergelijking met de mierenest die de rest van de wereld is. Die rijke landen veroorzaken die klimaatsverandering dus niet, ze ondergaan ze. Als die rijke landen er totaal mee zouden ophouden om CO2 uit te stoten, dan zou dat quasi niks veranderen betreffende de werelduitstoot binnen 50 jaar of zo en dus ook quasi niks ten aanzien van de klimaatsverandering.

Het is gewoon een gigantische zwendel om die rijke landen met weinig mensen verantwoordelijk te stellen van waar zij gewoon slachtoffer van zijn. Pure woke. En zoals alle politieke propaganda die ingaat tegen de feiten, gaat deze natuurlijk ook geen enkel FYSISCH resultaat kunnen boeken.

De meest efficiente, en waarschijnlijk enige, manier om echt iets te doen aan de werelduitstoot is de exterminatie van de bevolkingen buiten de "rijke landen".

Dat gezegd, ik ben voor het stoppen van gebruik van fossiele brandstoffen omdat onze afhankelijkheid ons kwetsbaar maakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2023 om 06:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 06:50   #24
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De voornaamste reden waarom de "rijke landen" (zeg, EU en Noord Amerika en Japan) geen rol van belang spelen in de CO2 uitstoot is omdat zij een relatief kleine en stabiele bevolking hebben in vergelijking met de mierenest die de rest van de wereld is. Die rijke landen veroorzaken die klimaatsverandering dus niet, ze ondergaan ze. Als die rijke landen er totaal mee zouden ophouden om CO2 uit te stoten, dan zou dat quasi niks veranderen betreffende de werelduitstoot binnen 50 jaar of zo en dus ook quasi niks ten aanzien van de klimaatsverandering.

Het is gewoon een gigantische zwendel om die rijke landen met weinig mensen verantwoordelijk te stellen van waar zij gewoon slachtoffer van zijn. Pure woke. En zoals alle politieke propaganda die ingaat tegen de feiten, gaat deze natuurlijk ook geen enkel FYSISCH resultaat kunnen boeken.

De meest efficiente, en waarschijnlijk enige, manier om echt iets te doen aan de werelduitstoot is de exterminatie van de bevolkingen buiten de "rijke landen".

Dat gezegd, ik ben voor het stoppen van gebruik van fossiele brandstoffen omdat onze afhankelijkheid ons kwetsbaar maakt.
De exterminatie van de bevolkingen buiten de rijke landen.

Hoe zie je dat?

Een maanmissie zonder retourkaartje.

In Noord Amerika heb je al. Black pride Month. Hispanic pride Month. Rice monkey Month. Sand Blacks monkey Month. Gay Queer Month.

Ik zie het niet.

En zuivere stambomen en ultra nationalisme. Dat is al geprobeerd. Weinig succes.

De Maya's, het jaarlijkse offerfeest en kinderen hun hart eruit snijden. We zijn "geëvolueerd", hé. Dat is verheffend en reinigend in die cultuur.

Proest....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 06:53   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De exterminatie van de bevolkingen buiten de rijke landen.

Hoe zie je dat?
Toegegeven, ik zou het niet weten. Ik leg de grote lijnen neer, maar anderen moeten ook een beetje de details uitwerken, ik kan niet alles doen he

Beschouw mij als de klimaat-Marx. Ik heb mijn Lenin nodig

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2023 om 06:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 07:05   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.093
Standaard

Snotbelprijswinnaar Al Goor: tegen 2014 is het poolijs gesmolten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 07:06   #27
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toegegeven, ik zou het niet weten. Ik leg de grote lijnen neer, maar anderen moeten ook een beetje de details uitwerken, ik kan niet alles doen he

Beschouw mij als de klimaat-Marx. Ik heb mijn Lenin nodig
Weer zoiets met mensen in detentie kampen steken en dan wat vergif.

Saai, zeg. En veel te efficiënt.

"Als het om wreedheid gaat heeft de menselijke fantasie geen grenzen." Als u dat zegt, wijsgeer.

Marx, een theoreticus van het materiële. De banale praktijk mag de slager wel doen. Zoiets?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:58   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Weer zoiets met mensen in detentie kampen steken en dan wat vergif.

Saai, zeg. En veel te efficiënt.
Integendeel. Niks efficiënt aan.

Eerst een kamp bouwen, dan transporteren, vergiftigen en dan nog eens opruimen/verassen.

Dan waren de Mongolen veel efficiënter.

Neen, gewoon een aantal industriële versnipperaars inzetten, en de overbodigen waar je van af wil erdoor jagen. De pulp kan je dan gemakkelijk afvoeren in tankwagens en dumpen in de grote garnalenbak, die men ook zee noemt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:28   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
en dumpen in de grote garnalenbak, die men ook zee noemt.
Daar istem weer
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:49   #30
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Integendeel. Niks efficiënt aan.

Eerst een kamp bouwen, dan transporteren, vergiftigen en dan nog eens opruimen/verassen.

Dan waren de Mongolen veel efficiënter.

Neen, gewoon een aantal industriële versnipperaars inzetten, en de overbodigen waar je van af wil erdoor jagen. De pulp kan je dan gemakkelijk afvoeren in tankwagens en dumpen in de grote garnalenbak, die men ook zee noemt.
Een open lava put. Dat kan 6 miljard mensen aan op 1 dag.

Lava lacht niet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:59   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Een open lava put. Dat kan 6 miljard mensen aan op 1 dag.

Lava lacht niet.
Da's 34 723 mensen per seconde. Ik denk dat je iets anders mag bedenken.

En zelfs al krijg je de logistiek rond, dan gaat het alleen een hoop rook en stank veroorzaken, geen dikke zeevruchten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 maart 2023 om 10:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:04   #32
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's 34 723 mensen per seconde. Ik denk dat je iets anders mag bedenken.

En zelfs al krijg je de logistiek rond, dan gaat het alleen een hoop rook en stank veroorzaken, geen dikke zeevruchten.
Is dit ernstig. Okay.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:16   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
geen dikke zeevruchten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 12:52   #34
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daarmee is heel zeker West-Europa bedoelt, zeker de EU........
Wat is klimaatneutraal????
Hoe willen ze het klimaat "neutraal" maken??
En het gaat ook al niet meer over co2 "neutraal/-uitstoot" maar om het algemene en allesomvattende "uitstoot van broeikasgassen".
Blijkbaar zijn ze toch al tot de conclusie gekomen dat de mensheid niet kan overleven zonder co2.

De Verenigde Nazisten lachen iedereen al vierkant uit die hun onnozele woordspellekes blijven geloven....klimaatneutraal...OMG...wie kun je dat toch wijsmaken.
Ze kunnen es proberen om de zon te verbieden om te schijnen, dan smelt het ijs ook niet.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 24 maart 2023 om 12:53.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 14:17   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is dit ernstig. Okay.
Ik ben redelijk ernstig over technische onderwerpen.

En ik promoot geen genocide. Genocide is het uitroeien van een bepaalde doelgroep, en daar doe ik niet aan mee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 15:25   #36
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben redelijk ernstig over technische onderwerpen.

En ik promoot geen genocide. Genocide is het uitroeien van een bepaalde doelgroep, en daar doe ik niet aan mee.
Citaat:
Garnalen eten vrijwel alles. Van afgestorven planten resten tot uitwerpselen van vissen, slakken, etc. Wel is belangrijk dat garnalen hoofdzakelijk plantaardig voedsel krijgen. Garnalen krijgen dit ook hoofdzakelijk in de natuurlijke omgeving.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 15:29   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat is klimaatneutraal????
Hoe willen ze het klimaat "neutraal" maken??
Nee, dat is niet wat het wil zeggen. Het wil zeggen dat wat men doet, neutraal is ten aanzien van de evolutie van het klimaat. Kortom, geen significante invloed meer uitoefent op het klimaat met wat ge doet.

Als ge bijvoorbeeld een albedo neutrale aanleg van snelweg beschouwt, dan wil dat zeggen dat de extra donkere kant van de snelweg ten aanzien van wat daar vroeger was, gecompenseerd wordt door iets blekers daarnaast zodat de totale hoeveelheid weerkaatst zonnelicht ongewijzigd wordt door uw handeling.

Wie een budget neutrale maatregel neemt, wil zeggen dat die maatregel geen invloed uitoefent op het budget, en niks kost dan wel opbrengt.

Bijvoorbeeld: een extra kuisvrouw aannemen is niet budget neutraal. Een kuisvrouw aannemen en een kassierster ontslaan, is wel ongeveer budget neutraal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 15:37   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's 34 723 mensen per seconde. Ik denk dat je iets anders mag bedenken.

En zelfs al krijg je de logistiek rond, dan gaat het alleen een hoop rook en stank veroorzaken, geen dikke zeevruchten.


https://www.youtube.com/watch?v=igtZ...nel=naam123lol

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 17:11   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En die beestjes gaan die lijken uit uw lavameer halen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 17:26   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En die beestjes gaan die lijken uit uw lavameer halen?
Neen, maar de natuur ruimt alles op, hé. Je moet daar niets voor doen. Gewoon laten liggen.

Als de mensheid ophoudt te bestaan dan is de aarde dat zo vergeten.

Citaat:
verbrand of verdampt, maar gebakken – als in een steenoven. In het tweede onderzoek wordt een slachtoffer uit een ander deel van de stad beschreven van wie de hersenen lijken te zijn gesmolten en daarna in glasvorm bewaard te zijn gebleven, alsof hij door een wrede toverspreuk was getroffen.
Dat idee van die vulkaan. Dat brengt wat veel as mee. Je kan al die as verzamelen en alsnog over de zee uitstrooien.

Het is hier geen "Soprano's", hé.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be