![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Waarschijnlijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 60,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toon hier dingen zwart op wit aan en nu komt u af met "nog geen enkel voordeel gezien". Langere loopbaan voor pensioen in Frankrijk. Langere effectieve werkweken in Frankrijk. Hoge belastingsdruk in Frankrijk. Beperking qua huisdieren in Frankrijk. Beperking qua transport. ... Allemaal dingen die zwart op wit vaststaan. Als u dus verkiest om dat allemaal botweg te ontkennen houdt het hier voor mij op. Citaat:
Vaststaande feiten gewoon staalhard ontkennen. Met u is geen volwassen discussie te voeren. Dat staat nu wel vast. Ik hou er dus ook mee op. Dit heeft totaal geen zin. Met iemand die het licht van de zon ontkent ga ik me niet langer bezig houden. Succes in Frankrijk. Ik hoop dat u er schatrijk wordt zodat de vrijheden u om de oren vliegen. Tip: ga nu snel wat rond liggen te roepen dat ik ben gaan lopen omdat ik niet tegen uw Franse voordelen op kon. Dat u mij overspoelde met Franse vrijheden. Dat u gelijk had. Dat Frankrijk wel degelijk het aards paradijs is. U doet maar. Die ene of twee medeforummers die nog de moed hadden om mee te lezen zullen hun conclusies, net als ik, wel weten te trekken.
Wegens onvoorziene omstandigheden heden geen handtekening. Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanuit Riemst kan ik naar 2 keuringsstations. Beide op zowat 30 km afstand.
Vanuit Toucy kan ik naar 3 keurstations ... IN Toucy. (Toucy 2600 inwoners ... ) Wordt mijn wagen afgekeurd dan kan ik binnen een straat van 30 km de wagen laten herkeuren in ..... 40 keurstations naar mijn keuze. In België heeft een keurstation WEL een monopolie op een herkeuring.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Vandaag om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Dus - bron als het kan.
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
Dat jij daar geen verschil in ziet kan best. Ik zie een reusachtig verschil.
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die pingpong match is belachelijk he.
Ik kan Johan wel begrijpen dat hij, door zijn fiscaal avontuurtje, een gloeiende hekel heeft aan alles wat Belgische overheid betreft en dus zijn asiel-land Frankrijk in tegenstelling tot vele andere asielzoekers, weet te waarderen, waardoor elke objectieve discussie over de relatieve merites van beide landen niet meer mogelijk zal zijn. Zoals velen al gezegd hebben, noch Belgie, noch Frankrijk zijn een vrijheidsparadijs, en de verschillen zijn niet gigantisch, maar kunnen het verschil maken naargelang uw eigen wensen en zo. Ik woon nu al bijna 25 jaar in Frankrijk maar dat is meer een mengeling geweest tussen familiale, professionele en klimatologische overwegingen dan op basis van welke staat nu het plezantste is: ik vind beide nogal bemoeizuchtig eerlijk gezegd. Frankrijk zowel als Belgie zijn mij wat liberticide. Als er echter een punt is waar ik een evident verschil zie dan is het dit: ik vind/vond Frankrijk een beetje minder "kolder". Niet dat de adminstratie hier ook soms niet doldraait, maar de Fransen aanvaarden minder dat het gewoon totale kolder is dan in Belgie waar men dat gedwee aanneemt. Kortom, je ziet hier veel vaker dat een Fransman gloeiend kwaad begint te tieren tegen een administratieveling, iets wat ik in Belgie nooit gezien heb. Fransen worden veel bozer als ze de indruk hebben dat ermee gerammeld wordt. Dat wil niet zeggen dat er hier ook geen waanzinnige dingen zijn he, maar het is een beetje riskanter voor de administratieveling die het aan de "klant" zegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
In Frankrijk pensioen vanaf 64 jaar (62?) in België gaat het naar 67jaar - wettelijk vastgesteld. Gewone man moet in België 38 uur voltijds werken. Gewone man in Frankrijk 35 uur. Belastingdruk is voor de kleine man minder in Frankrijk. Beperking qua huisdieren ... Heb je het nu echt enkel over die ene kruising aanvalshonden die ook effectief bewezen hebben uiterst gevaarlijk te zijn? Dat zou dan pas een veralgemening zijn die het niveau van gespartel redelijk duidelijk in de verf zet.... Wat was uw beperking qua transport weer?
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
In Frankrijk is het tweede en derde deel van dat peloton verenigd, in België denken de meesten nog bij het eerste derde behoren en alles maar moet aanvaarden met het foute idee dat het bedrog en beduvelen van burgers wel aan hen zal voorbij gaan.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Vandaag om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
|
![]() Ik geef bronnen en post teksten. Nog niet veel van uw bronnen en teksten gezien.
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Vandaag om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
lezers hebben geanimeerd. ![]()
Volgens Intern Toezicht en de federale woordvoerder zijn er bij de fiscus geen fouten gebeurd. "https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag" Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Vandaag om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan de na pensionering massaal emigreren naar Spanje of gaan we gewoon overwinteren aldaar ?
Bij overwinteren blijf je BELG. Bij emigreren verbreek je je link.
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog geen klein beetje ja.
Ik gaf al meermaals aan dat er voor elk voordeel van eender welke zijde ook steeds wel een nadeel gevonden kan worden. Noch Frankrijk, noch België zijn perfect. En toegegeven; mocht ik makkelijker 'afscheid' kunnen nemen van vrienden en familie (en een inkomen...) zou ik waarschijnlijk ook al lang richting Frankrijk verhuisd zijn. Maar voor mij zouden dan de rust (je kan er nog ergens gaan wonen waar je vanuit je slaapkamerraam niet bij de buren in hun tuin kijkt en omgekeerd), het klimaat en het grotere laat-maar-waaien-gevoel ginder mijn grootste drijfveren zijn voor een verhuis. Toevallig allemaal dingen die Johan niet vermeld... (edit:of het moet de rust zijn) Waaruit nog maar eens blijkt dat we beiden heel verschillende dingen belangrijk vinden. En zo gaat dat altijd zijn. De ene gaat naar (zuid) Frankrijk voor het goeie weer, de andere blijft hier omdat het ginder te warm is. En daar kan je gewoon niet over discussieren. Dat is hier wel bewezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het eerste geval zal dat werk zijn, dan familie,... Niemand verhuist naar Frankrijk omdat er 3 keuringsstations in zijn dorp zijn. Dat zijn allemaal leuke bijkomstigheden maar niemand gaat op basis daarvan zijn beslissing nemen. Citaat:
Doe een beetje 'raar' tegen een Fransman en hij gaat er tegenin. Ze laten inderdaad misschien wat minder snel met hun 'voeten rammelen'. Een belg zal al sneller denken: "ach, wat..." Geen idee of dat al dan niet een voordeel is. Ik ergerde me er een paar jaar geleden rot aan toen ik stond aan te schuiven aan het loket voor een treinticket (Cannes->St Laurent du Var) en er voor mij een Fransman een hele discussie begon over (als ik het goed verstaan heb) iets van een eerdere vertraging van een paar minuten ofzo. Dus ja, of dat een voordeel is... Kunnen we misschien eens een pagina of 15 over pingpongen...
Wegens onvoorziene omstandigheden heden geen handtekening. Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 12:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het nog ergens goed voor geweest! No hard feelings!! ![]()
![]() |