Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2022, 10:44   #41
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik had moeten schrijven: "En dan heb ik het nog niet over de kostprijs."

Sorry

Voor de rest geef ik u gelijk.
Onlangs werden er nog lijnen bijgehangen in onze regio.
Klopt. Dat is nodig om elektriciteit vanuit Maasbracht naar België te brengen. Als België/Vlaanderen faalt in heer eigen beleid moet ze importeren uit het buitenland. Maar dan is men natuurlijk afhankelijk van de goodwill van de buitenlanders. Wat een wanbeleid in dit land.

PS 1 verleden week fietste ik tussen Genk en As. De fietsroute is daar onder de hoogspanningskabels aangelegd. Daar is precies geen sprake van magnetisch veld.
PS Dat wij afhankelijk zijn van het buitenland voor onze energie is te danken aan Belgische regering die uitverkoop hield aan de Fransen.
De Vlaamse regering die door haar beleid (regeltjes en wetten) het onmogelijk maakt om in de eigen energie te voorzien.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 10:46   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoor je de oorverdovende stilte bij de nva minions ? Vooral diegenen die graag spotten met vivaldi die niet uit het pensioendossier raakt. Nochtans is ventilus a piece of cake in vergelijking met de complexiteit van het pensioendossier...
Tot nader order hoor ik nog tot de N-VA.

Ik denk dat ik mijn mening al gepost heb.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 10:48   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt. Dat is nodig om elektriciteit vanuit Maasbracht naar België te brengen. Als België/Vlaanderen faalt in heer eigen beleid moet ze importeren uit het buitenland. Maar dan is men natuurlijk afhankelijk van de goodwill van de buitenlanders. Wat een wanbeleid in dit land.

PS 1 verleden week fietste ik tussen Genk en As. De fietsroute is daar onder de hoogspanningskabels aangelegd. Daar is precies geen sprake van magnetisch veld.
PS Dat wij afhankelijk zijn van het buitenland voor onze energie is te danken aan Belgische regering die uitverkoop hield aan de Fransen.
De Vlaamse regering die door haar beleid (regeltjes en wetten) het onmogelijk maakt om in de eigen energie te voorzien.
De regeltjes, waar Zuhal zich aan houdt, zijn gen Vlaamse regeltjes.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 11:49   #44
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De regeltjes, waar Zuhal zich aan houdt, zijn gen Vlaamse regeltjes.
Aan welke regeltjes houdt mevrouw Demir zich door niet te beslissen ?
De NVA regeltjes ?

Er is geen enkele Vlaamse, Belgische of Europese regelgeving die bepaalt dat in economisch strategisch, urgente dossiers er drie maand lamlendige vertraging moet ingebouwd worden en zeker eerst vakantie moet genomen worden

Verwijzen naar regeltjes is ridicuul in deze.
Het dramatisch uitstel, met economische schade ligt doodgewoon aan het feit dat de Vlaamse regering simpelweg niet meer is dan een ruziebarak die over niets en niemendal overeen komen

Kan niet missen dat Brugse Zot tappen de grootste verwezenlijking is van de baas van dat ruziekot
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 juli 2022 om 11:50.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 11:57   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tot nader order hoor ik nog tot de N-VA.

Ik denk dat ik mijn mening al gepost heb.
Je bent inderdaad de enige die niet rond de pot draait, volledig akkoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 11:59   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Aan welke regeltjes houdt mevrouw Demir zich door niet te beslissen ?
De NVA regeltjes ?

Er is geen enkele Vlaamse, Belgische of Europese regelgeving die bepaalt dat in economisch strategisch, urgente dossiers er drie maand lamlendige vertraging moet ingebouwd worden en zeker eerst vakantie moet genomen worden

Verwijzen naar regeltjes is ridicuul in deze.
Het dramatisch uitstel, met economische schade ligt doodgewoon aan het feit dat de Vlaamse regering simpelweg niet meer is dan een ruziebarak die over niets en niemendal overeen komen

Kan niet missen dat Brugse Zot tappen de grootste verwezenlijking is van de baas van dat ruziekot
In zulke zaken waar de coalitiepartners botsen is het de hoofdverantwoordelijkheid van de 'kapitein van het schip' dus de MP om de beslissing te forceren.

Zijn vaandelvlucht en uitstelgedrag is walgelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 12:02   #47
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In zulke zaken waar de coalitiepartners botsen is het de hoofdverantwoordelijkheid van de 'kapitein van het schip' dus de MP om de beslissing te forceren.

Zijn vaandelvlucht en uitstelgedrag is walgelijk.
Tja
Eente wiens grootse verdienste is Brugse Zot gaan tappen of frietjes gaan verkopen….
Tja mocht ik zulk paljas zijn ik zou ook een kaarsje gaan branden bij de paus.

In mijn geboortedorp hadden ze daarvoor een uitdrukking : een Jan mijn klx…..
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 12:09   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als men op de dag van de beslissing (als we vandaag niet beslissen, beslissen wij nooit dixit Demir) men tot de vaststelling komt dat de belangen van de lokaaltjes nog niet zijn opgenomen in het project....dan heeft men dat project verkloot.
Fubar...en nog serieus fubar ook.
(Fuck Up Beyond Any Recognition)

In tijden dat er sprake is van energierantsoenering, op het moment dat de afwezigheid van de Ventilus lijn de economie aan het schaden is (bron https://www.hln.be/binnenland/west-v...t-op~ab08dc1c/), gaat die Vlaamse regering de energiebevoorrading nog wat verder hypothekeren ?

Hallo Mevrouw Demir ? Waar zit je ? Wat ga je daar aan doen als Minister van Energie ?
Vakantie nemen ?
Ja denkt gij? Wel zo gaat dat niet passeren.

Eerst gaat de federale de kerncentrales sluiten,
en dan zou Vlaanderen maar holderdebolder een bouwvergunning moeten afgeven, zonder zorgvuldig rekening te houden met alle stakeholders.

Wij holderdebolder,
en zij sluiten voor een winter die zich nu aankondigt zoals we horen, een belangrijk deel van onze energie-productie???
Mijn kloten ja.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 12:17   #49
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja denkt gij? Wel zo gaat dat niet passeren.

Eerst gaat de federale de kerncentrales sluiten,
en dan zou Vlaanderen maar holderdebolder een bouwvergunning moeten afgeven, zonder zorgvuldig rekening te houden met alle stakeholders.

Wij holderdebolder,
en zij sluiten voor een winter die zich nu aankondigt zoals we horen, een belangrijk deel van onze energie-productie???
Mijn kloten ja.
De totale besluiteloosheid van de Vlaamse regering heeft niets te maken met kerncentrales
Mocht dat rancuneuze typische rechtse revanchistische toch hebben meegespeeld….zou dat het toppunt van schandalige politieke spelletjes zijn.

U pleit het dus goed dat de Vlaamse rotzooi regering om een politiek spelletje te spelen, de vlaamse economie schade toebrengt en de energiebevoorrading van de burgers in gevaar brengt ?

Die rechtsen zijn erger dan ik durfde dromen
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 juli 2022 om 12:18.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 15:08   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Aan welke regeltjes houdt mevrouw Demir zich door niet te beslissen ?
De NVA regeltjes ?

Er is geen enkele Vlaamse, Belgische of Europese regelgeving die bepaalt dat in economisch strategisch, urgente dossiers er drie maand lamlendige vertraging moet ingebouwd worden en zeker eerst vakantie moet genomen worden

Verwijzen naar regeltjes is ridicuul in deze.
Het dramatisch uitstel, met economische schade ligt doodgewoon aan het feit dat de Vlaamse regering simpelweg niet meer is dan een ruziebarak die over niets en niemendal overeen komen

Kan niet missen dat Brugse Zot tappen de grootste verwezenlijking is van de baas van dat ruziekot
Zachtjes aan, dan breekt het lijntje niet en ze houden de postjes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 20:28   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Vergeleken bij het Vlaamse knoeiwerk is Vivaldi een goed draaiend en snedig team.
De puinzooi van de Vlaamse regering kent alweer een dieptepunt, net op het moment dat iedereen dacht dat het niet dieper meer kon.
Ventilus mag bijgeschreven worden in de lange lijst met argumenten om de splitser-onzin terug te draaien.

Dit uitstel op dit moment, in volle oorlogseconomie met een energieschaartste die op ons afkomt, is die doodsimpel criminele nalatigheid, misdadige verwaarlozing
Dank u Demir en de rest van de Vlaemsche knoeiertjes.
zelden zo goed en hard gelachen met zo'n opmerking zoals deze ....

Maar vertel mij eens ,iemand die zogezegd niet gaat stemmen én die zich toch druk maakt wat het beleid betreft ....

Er klopt iets niet hé....

Diegenen die niet gaan stemmen ,hoeven achteraf ook niet te komen klagen hé...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 juli 2022 om 20:29.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 05:55   #52
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
zelden zo goed en hard gelachen met zo'n opmerking zoals deze ....

Maar vertel mij eens ,iemand die zogezegd niet gaat stemmen én die zich toch druk maakt wat het beleid betreft ....

Er klopt iets niet hé....

Diegenen die niet gaan stemmen ,hoeven achteraf ook niet te komen klagen hé...
Ja !
Uw idee over mij klopt niet.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 08:37   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Als ze bij N-VA nu echt zo zot zijn om te denken dat de tsjeven zich gaan mee profileren op een dossier dat exclusief onder Zulma Demir haar bevoegdheid valt om haar electoraal wat te plezieren dromen ze luidop.

Bart wou mordicus dat departement in deze regering voor zijn goudhaantje, we weten vanuit de pers dat ze er hem voor heeft vervloekt. Wel, ze heeft het. En nu moet haar partij niet proberen de rest mee in het bad te trekken omdat er een shitstorm bij de west-vlaamse boerkes ontstaat.
Je vergeet 3 dingen:
- De fed. heeft niets anders dan schulden
- De Vl. heeft geen geld hiervoor
- De West-Vl. boeren hebben wél geld, véél geld maar ze verkondigen dat niet.
Alleen de banken en hun medewerkers weten dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2022, 11:33   #54
sabonis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 april 2021
Berichten: 23
Standaard

Ventilus komt er bovengronds, anders is teveel verlies aan geproduceerde energie. Er is gekozen om af te stappen van grote productie-eenheden en deze te vervangen door kleinere eenheden of offshore installaties. Tja, dan heb je uiteraard meer hoogspanningsleidingen nodig. Het beursgenoteerde Elia vindt dat uiteraard een goede zaak. De hele politieke kaste is verantwoordelijk voor deze malaise. Terugkeren op de kernuitstap was mogelijk. Maar de Zweedse regering was in deze nalatig. Toen waren echte onderhandelingen met Engie mogelijk. Nu heeft zelfs de exploitant geen interesse meer.
sabonis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2022, 18:52   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De totale besluiteloosheid van de Vlaamse regering heeft niets te maken met kerncentrales
Mocht dat rancuneuze typische rechtse revanchistische toch hebben meegespeeld….zou dat het toppunt van schandalige politieke spelletjes zijn.

U pleit het dus goed dat de Vlaamse rotzooi regering om een politiek spelletje te spelen, de vlaamse economie schade toebrengt en de energiebevoorrading van de burgers in gevaar brengt ?

Die rechtsen zijn erger dan ik durfde dromen
De totale besluiteloosheid wordt bewezen door het feit dat ze al negen onderhandelingsronden gevoerd hebben, waarvan enkele nachtelijke, en waarbij de voorzitter moest overgaan tot bilaterale gesprekken;
waar ministers dan eerst naar de partijvoorzitter moeten trekken, om met hangende pootjes terug te komen "ik mag niet van de meester ..."

Oeps, ik vergis me van regering.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2022, 18:57   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De totale besluiteloosheid wordt bewezen door het feit dat ze al negen onderhandelingsronden gevoerd hebben, waarvan enkele nachtelijke, en waarbij de voorzitter moest overgaan tot bilaterale gesprekken;
waar ministers dan eerst naar de partijvoorzitter moeten trekken, om met hangende pootjes terug te komen "ik mag niet van de meester ..."

Oeps, ik vergis me van regering.
Zelfs ne barbecue kan niet helpen.
De wijn kwam nochtans rechtstreeks uit een wijndomein in Toscane, van vriend Karel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 20:24   #57
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Weet ons eco-taliban ministerke wel nog wat er echt gebeurt

De Ventilus hoogspanningsexpert zegt zijn werk niet te kunnen doen wegens een belangenconflict

Madam de groen-fundamentaliste weet van niets ?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221102_96639645

Citaat:
De Duitse expert Dirk Westermann, verbonden aan de universiteit van Ilmenau, moest tegen 4 november verslag uitbrengen over de kans tot slagen van een ondergronds Ventilus-traject. Maar aan de burgerplatformen en betrokken burgemeesters liet hij weten die opdracht niet volledig te kunnen afwerken wegens een ‘conflict of interest’ met netbeheerder Elia. Het komt erop neer dat de professor enkel het bestaand rapport zal bestuderen maar geen extra onderzoek voert naar de voorgestelde ondergrondse alternatieven van de burgemeesters.
De minister weet van niets, zoals gewoonlijk

Citaat:
“Onzin”, volgens het kabinet van minister Demir (N-VA)
Over een totaal naar de klxten geholpen dossier gesproken ! Wie in de privé iets op een dergelijke manier verkloot, wordt ontslagen en raakt nooit meer aan werk. In de politiek mag zulke ongeschiktheid gewoon ministerke blijven.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 20:28   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik denk dat het vrij eenvoudig is: men dient Ventilus niet door te voeren. Het elektrisch netwerk heeft goed gewerkt zonder. We gaan allemaal minder verbruiken. Geen nood aan extra draden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 20:43   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het vrij eenvoudig is: men dient Ventilus niet door te voeren. Het elektrisch netwerk heeft goed gewerkt zonder. We gaan allemaal minder verbruiken. Geen nood aan extra draden.
We gaan niet allemaal minder verbruiken...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 08:22   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de NVA wenen ze nu bittere tranen om Geert Bourgeois. Die wist tenminste hoe je een regering leidt. Maar neen, die was niet ‘ferm’ genoeg, het moest Sterke () Jan zijn.
Ik denk dat ze Luc Van den Brande terug gaan halen.

Die wist hoe je een regering moest leiden.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be