Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen?
Ja 3 14,29%
Waarschijnlijk 6 28,57%
Neen 12 57,14%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2023, 15:56   #181
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En als eerlijk bent weet jij evengoed: hoe meer vervallen, hoe meer afgelegen, hoe meer in een achtergestelde regio, hoe minder werk in de omgeving, hoe leger het nabije dorp aan't lopen is,... hoe goedkoper.
Op 3 km van Toucy. Tussen Loire en Yonne.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Toucy

Vervallen? Bwa, valt mee hoor. Ruimte van een gemiddeld appartement is al hemel op aarde. De andere ongebruikte
ruimtes (ergens 420 m² - atelier niet meegerekend) daar gaan we nog eens over nadenken hoe we die gaan inrichten.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 maart 2023 om 15:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 12:38   #182
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Op 3 km van Toucy. Tussen Loire en Yonne.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Toucy

Vervallen? Bwa, valt mee hoor. Ruimte van een gemiddeld appartement is al hemel op aarde. De andere ongebruikte
ruimtes (ergens 420 m² - atelier niet meegerekend) daar gaan we nog eens over nadenken hoe we die gaan inrichten.

Ik zeg niet dat uw huis vervallen is eh.
Maar het is een feit dat er in Frankrijk massa's "vervallen" huizen/schuren/boerderijen/... te koop staan voor een prikje.
Waar je jezelf, na aankoop, blauw aan betaalt voor renovatie.

Nu geeft u zelf al aan dat het met uw huis qua vervallen "wel meevalt".
Maar dat u eveneens met 420m2 ongebruikte (en dus niet gebruiksklaar, ga ik vanuit) zit.
Begin daar als jong gezin maar aan. Heel die ruimtes gewoon zo/zo laten is eigenlijk al geen optie (verder verval, vocht, schimmel,...) maar 420m2 ruimte zo maar eventjes renoveren is waaarschijnlijk ook geen haalbare kaart.
En hebt u ook foto's van keuken en badkamer bv?
Ik wil uw huis niet afbreken maar ik weet uit ervaring dat huizen van €30.000 in Frankrijk over het algemeen verre van in orde zijn.

En dan heb ik het nog niet over isolatie ed. Ik kan op foto natuurlijk niet inschatten in welke staat uw huis zich exact bevindt maar ik durf wel stellen dat het qua isolatie ed. niet echt op punt staat.
Hoe zit het met de DPE van die woning?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 13:43   #183
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik wil uw huis niet afbreken maar ik weet uit ervaring dat huizen van €30.000 in Frankrijk over het algemeen verre van in orde zijn.
Ik weet uit ervaring dat zelfs veel kleinere boerderijen in België ver van in orde zijn.
Dit is me enkele jaren geleden aangeboden, 550.000€ toen nog in te renoveren toestand.
Buiten de prijs ook nog gewoon te klein.

Ik zie niet goed wat je eigenlijk wil duidelijk maken?
Wil je zeggen dat renovaties in Frankrijk veel duurder zijn dan in België?

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 maart 2023 om 13:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 13:46   #184
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nu geeft u zelf al aan dat het met uw huis qua vervallen "wel meevalt".
Ken je de term 'ironie' ? Ik dacht dat de foto duidelijk genoeg was.
(“Ironie is op een licht spottende manier het tegenovergestelde zeggen van wat men bedoelt,?*... )
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 13:53   #185
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar dat u eveneens met 420m2 ongebruikte (en dus niet gebruiksklaar, ga ik vanuit) zit.
Je moet niet zomaar van alles uitgaan.
Paarden kunnen zo in de stallen. Op de zolder kan zonder extra inspanning al het mogelijke worden gestockeerd.
Die ruimtes kunnen zonder meer nog 200 jaar dienst doen voor wat ze al 200 jaar aan het doen zijn.

Nu, ik hou van paarden maar je moet ze met een contactsleutel kunnen afzetten, ik zie andere toepassingen voor die ruimtes.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 maart 2023 om 13:56.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 13:56   #186
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dan heb ik het nog niet over isolatie ed. Ik kan op foto natuurlijk niet inschatten in welke staat uw huis zich exact bevindt maar ik durf wel stellen dat het qua isolatie ed. niet echt op punt staat.
Heb je het over vandaag of hoe we het een dik jaar geleden kochten?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 14:16   #187
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je moet niet zomaar van alles uitgaan.
Paarden kunnen zo in de stallen. Op de zolder kan zonder extra inspanning al het mogelijke worden gestockeerd.
Die ruimtes kunnen zonder meer nog 200 jaar dienst doen voor wat ze al 200 jaar aan het doen zijn.

Nu, ik hou van paarden maar je moet ze met een contactsleutel kunnen afzetten, ik zie andere toepassingen voor die ruimtes.
Een stalling voor uw perdjes,

Ik heb daar in september een spel gezien, het was een oude stoeterij van de armee, waar ze een wedstrijdje gingen organiseren dat weekend, Haras national du pin noemde da spel. Als je daar ooit in de buurt bent, zeker de moeite om eens te gaan kijken.

ik had zo een bordje zien staan langs de kant van de baan en dan is mijn nieuwschierigheid gewekt. Veel van de reis plan ik maar de helft of soms meer dan de helft is niet gepland en puur op goed geluk of hoe op dat moment mijn muts staat. da was weer een schot in de roos moet ik zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 08:30   #188
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik weet uit ervaring dat zelfs veel kleinere boerderijen in België ver van in orde zijn.
Dit is me enkele jaren geleden aangeboden, 550.000€ toen nog in te renoveren toestand.
Buiten de prijs ook nog gewoon te klein.

Ik zie niet goed wat je eigenlijk wil duidelijk maken?
Wil je zeggen dat renovaties in Frankrijk veel duurder zijn dan in België?

Nee, ik wil ingaan op hetgeen waar het hier over ging, namelijk dat jongeren in Frankrijk gemakkelijker aan een goedkoop huis kunnen komen.

Waarna u met uw stulpje van €30.000 afkwam.
En ik me dan weer afvroeg of dat echt wel zoveel goedkoper is dan een huis hier. Want natuurlijk is de aankoopprijs (naar Belgische normen) absurd laag maar als je nog een zware renovatie te wachten staat mag je je ook weer niet blindstaren op die aankoopprijs.

En u hebt het nu over boerderijen, terwijl het ging over net startende jongeren en dat die zich hier in België zwaar in de schulden moeten steken.
Tsja, als die jongeren dan persé een boerderij willen kan ik er ook niet aan doen dat ze zich zwaar in de schulden steken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 08:34   #189
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ken je de term 'ironie' ? Ik dacht dat de foto duidelijk genoeg was.
(“Ironie is op een licht spottende manier het tegenovergestelde zeggen van wat men bedoelt,?*... )
U beseft toch dat het u met uw ironie uw eigen argumenten aan't ondergraven bent?

Uw punt was dat jongeren zich in Frankrijk niet zo diep in de schulden moeten steken omdat (uw letterlijke woorden) het daar honing en rozenblaadjes regende.

En als u dan een voorbeeld moet geven van zo'n goedkope woning komt u met een woning van €30.000 aandragen (helemaal in de lijn van uw argument) maar haalt u enkele posts later uw punt weer helemaal onderuit door te stellen dat die €30.000-boerderij een vervallen krot is...

't Zal vast aan mij liggen maar ik kan nog amper volgen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 08:37   #190
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je moet niet zomaar van alles uitgaan.
Paarden kunnen zo in de stallen. Op de zolder kan zonder extra inspanning al het mogelijke worden gestockeerd.
Die ruimtes kunnen zonder meer nog 200 jaar dienst doen voor wat ze al 200 jaar aan het doen zijn.

Nu, ik hou van paarden maar je moet ze met een contactsleutel kunnen afzetten, ik zie andere toepassingen voor die ruimtes.
Nogmaals: u fietst vrolijk langs het onderwerp heen.

Nu weer kom je aandragen met paarden of auto's.
Terwijl het over jongeren ging.

Hoeveel jongeren ken jij die een hoop paarden of auto's bezitten?
En als je er al kent denk ik niet dat dat jongeren zijn die hier in België moeite hebben om rond te komen. Paarden en auto's...

Ik denk dat ik ondertussen wel mag stellen dat de woning die u hier voorstelde (de boerderij van €30.000) niet de meest geschikte woning is voor een jong koppel dat zich niet zwaar in de schulden wil steken.
Qua aankoopprijs is het misschien passend maar a) het is nagenoeg vervallen en b) het is veel te groot voor wie het moet dienen.

Terug naar af dus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 08:39   #191
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heb je het over vandaag of hoe we het een dik jaar geleden kochten?
Het ging over jongeren die een woonst in Frankrijk zouden kopen.

Natuurlijk gaat het dan over hoe jullie hjet een dik jaar geleden aankochten.
Of zou jij het, na alle kosten en tijd die je er al ingestoken hebt, het nu nog steeds aan een jong koppel willen verkopen voor de prijs die jij destijds betaalde?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 08:58   #192
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Ik kijk op de eerste de beste immo-site naar huizen hier in de gemeente te koop.
Ik vind 8 huizen, die zonder extra kosten perfect bewoonbaar zijn en waar de vraagprijs €220.000 of minder is (tussen €155.000 en €220.000).

We kunnen dus stellen dat je hier in de gemeente voor €200.000 een bewoonbaar huis koopt. En dan mag je nog in rekening brengen dat het hier niet over de goedkoopste gemeente in de streek gaat want palend aan de grens dus overspoeld door Nederlanders die al eens een centje meer te spenderen hebben. Er zijn hier zelfs makelaars die zich zuiver op de Nederlandse markt richten. Ma soit.

Laat ons effe rekenen: stel dat onze jonge koppel tot nu toe geen cent gespaard hebben en dat ze €220.000 moeten gaan lenen.
Dan betalen ze iets van een €950 per maand.

Dat is veel geld maar als we er vanuit gaan dat beide jongeren werken (want ze gaan immers een huis kopen) is dat volgens mij een zware maar, mits wat voorzichtigheid en geen al te uitbundige levensstijl, haalbare kaart.

En let wel: dan ga ik van jongeren uit die in heel hun jonge leven geen cent bijeengespaard hebben. Geen studentenjobs ofzo gedaan en/of alles opgebrast en geen cent van thuis hebben meegekregen. En direct na't school een huis gaan kopen. Ook niet eerst een paar jaar werken en op hotel mama blijven wonen.
Nee, ik ga hier nu uit van het slechtste geval.

Dus stellen dat jongeren zich hier aan een slavenleven moeten binden en maandelijks €1800 moeten neerleggen voor een deftige woning is volgens mij nog geen klein beetje overdreven.

Bekijk ik het wat positiever en hebben onze jongeren samen €20.000 bijeengespaard en krijgen ze samen ook nog eens €10.000 van thuis mee (wat nog geen absurde bedragen zijn) dan wordt het nog een ander verhaal.
Want (we blijven positief) als ze dan een woning kopen van €180.000 waar ze laat ons zeggen dan nog (spaargeld erin en beschrijfkosten eraf) €160.000 voor moeten gaan lenen zijn ze per maand nog welgeteld €755 kwijt.

Dus draai of keer het hoe u wil, kom nog met zoveel Franse krotten af als u wil: mits een beetje uitkijken kunnen jongeren hier in België best nog aan een betaalbare woning geraken.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 16 maart 2023 om 09:01.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 09:15   #193
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zeg niet dat uw huis vervallen is eh.
Maar het is een feit dat er in Frankrijk massa's "vervallen" huizen/schuren/boerderijen/... te koop staan voor een prikje.
Waar je jezelf, na aankoop, blauw aan betaalt voor renovatie.

Nu geeft u zelf al aan dat het met uw huis qua vervallen "wel meevalt".
Maar dat u eveneens met 420m2 ongebruikte (en dus niet gebruiksklaar, ga ik vanuit) zit.
Begin daar als jong gezin maar aan. Heel die ruimtes gewoon zo/zo laten is eigenlijk al geen optie (verder verval, vocht, schimmel,...) maar 420m2 ruimte zo maar eventjes renoveren is waaarschijnlijk ook geen haalbare kaart.
En hebt u ook foto's van keuken en badkamer bv?
Ik wil uw huis niet afbreken maar ik weet uit ervaring dat huizen van €30.000 in Frankrijk over het algemeen verre van in orde zijn.

En dan heb ik het nog niet over isolatie ed. Ik kan op foto natuurlijk niet inschatten in welke staat uw huis zich exact bevindt maar ik durf wel stellen dat het qua isolatie ed. niet echt op punt staat.
Hoe zit het met de DPE van die woning?
De Planckaerts bellen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 22:06   #194
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Dus draai of keer het hoe u wil, kom nog met zoveel Franse krotten af als u wil: mits een beetje uitkijken kunnen jongeren
hier in België best nog aan een betaalbare woning geraken.
Het steekt precies redelijk behoorlijk bij u.
Ik weet dat ik voor een vergelijkbare te renoveren boerderij in België zeker 10x meer betaal. Voeg daarbij een hele
Belgische wetgeving die kopers op torenhoge kosten jaagt en je weet als jong koppel dat u een leven als slaaf te wachten staat.
Wist je dit trouwens? België blijkt meer van wat jij krotten noemt te bezitten dan elk ander EU land. Wel een artikel
van 2007 .. je moet dus bij die leeftijd nog bijna 20 jaar bijtellen.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2023 om 22:09.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 22:13   #195
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik kijk op de eerste de beste immo-site naar huizen hier in de gemeente te koop.
Ik vind 8 huizen, die zonder extra kosten perfect bewoonbaar zijn en waar de vraagprijs €220.000 of minder is (tussen €155.000 en €220.000).

Je wil ons toch laten meegenieten van al dat moois dat in uw gemeente te koop is?
Welke gemeente ? Welke immo-site?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 22:31   #196
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het ging over jongeren die een woonst in Frankrijk zouden kopen.
Hier een top deal in Tongeren.
Aan de helft van de prijs van uw gevonden woningen in uw gemeente.
Een droomstart voor een jong koppel.

Verdorie, ik heb echt spijt dat ik dat niet eerder heb gezien.
Ik kan misschien nog snel de boerderij in Frankrijk van de hand doen. Zo'n kans mag ik niet laten liggen.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2023 om 22:32.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 22:50   #197
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Qua aankoopprijs is het misschien passend maar a) het is nagenoeg vervallen en b) het is veel te groot voor wie het moet dienen.
Amai, dat zijn pas argumenten.

Niks vervallen en je gebruikt wat je wil. Geen zin om stallen en zolders een andere bestemming te geven? Laat ze dan gewoon zo.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 01:58   #198
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn twee kinderen zijn de laatste 5 jaar ook van school gekomen.
En die hebben niet meer meegekregen dan het spaarboekje wat ze zelf in hun jonge jaren bijeengespaard hebben. Geen van beiden met meer dan €10000 op.

Wij hebben ze in beperkte mate een duwtje mee in de rug gegeven. Ze hebben elks een wasmachine en droogkast van ons gekregen en wij hebben hun wagen verzekerd omdat dat als jonge snaak niet te betalen is.
Verder niks. Het is dus degelijk niet zo dat zij het in hun handen geworpen hebben gekregen. Heb ik destijds ook niet gehad en ik ben er ook geraakt.

Ondertussen wonen ze beiden in een fatsoenlijke woonst. Hebben ze beiden een fatsoenlijke job, al heeft de ene niet meer dan een diploma lager middelbaar, en komen ze vlot rond op het einde van de maand.

Ik hoor het wel vaker ja, dat het voor de jeugd tegenwoordig onbegonnen werk is maar ik durft dat, op basis van wat ik bij mijn kinderen zie, hard te betwijfelen.
't Is wel zo dat zij beiden gewerkt hebben vanaf hun 16de. Dat ze beiden gespaard hebben gedurende hun jonge leven en dat ze nooit bang geweest zijn om hun handen vuil te maken.

En als zij nu een deftig leven kunnen hebben, waarom zouden anderen dat dan niet kunnen?

Ik wil niet over één kam scheren maar er zit tegenwoordig ook een hoop rommel tussen de jeugd. Dat gaat iedereen die in een fabriek werkt u kunnen bevestigen.
Ik kreeg ooit schoolverlaters binnen voor opleiding binnen het bedrijf.
Die kregen 15 euro per uur en 10 euro nachtpremie. Lonen voor nachtwerk in drukkerijen liggen nog steeds belachelijk hoog ja.
Recht van't school en 25 euro per uur voor (om te beginnen) pakjes op paletten te stapelen.

Hoeveel ik er heb zien vertrekken die (hoewel ze geen diploma hadden) zich te goed voelden om voor 25 euro per uur pakjes op een pallet te stapelen hou je niet voor mogelijk.
Niks stress, niks verantwoordelijkheid, 3 keer half uur pauze op een nacht, dikke pree,... Nee, niet goed genoeg.

En ja, pakjes op een pallet stapelen is niet het meest interessante werk maar daar begon je wel mee als je uiteindelijk ooit de hele drukpers wilde bedienen ( en dan meer dan 35 euro per uur ging verdienen).

En nee, zo zijn ze misschien niet allemaal maar ik heb er zo tientallen zien passeren. Mijn kinderen gingen voor en na school nog afwassen in de frituur, aardbeien plukken of opdienen in het restaurant voor nog geen 10 euro per uur.
Zijn ze daar rijk van geworden? Misschien niet nee, maar het heeft ze ook zeker niet in de weg gestaan toen ze aan het echte leven begonnen.

En die mentaliteit zie ik tegenwoordig steeds minder bij de jeugd.
Vroeger was dat ondenkbaar. Voor de eerste keer werken als je van't school kwam. Ik ging al op mijn twaalfde mee met mijn nonkel schrijnwerker. Heel de dag eiken planken naar binnen sleuren. Moet je tegenwoordig eens vragen aan de gemiddelde snaak.
Voila: duidelijk en feitelijk gegeven hierboven uit het echt leven gegrepen.
Respect, Big One.

Voor het overige is het simpel -> Emigreren is een persoonlijke keuze.

De aangehaalde reden hier om van Belgenland naar bvb Franrijk te verkassen is een uitstekend bewijs van persoonlijke voorkeur en daar is niks fout mee.
Los van het culinaire heeft Frankrijk immers de welverdiende reputatie een land vol zagende medemensen te herbergen en...
soort zoek soort, nietwaar? ...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 maart 2023 om 02:04.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:02   #199
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het steekt precies redelijk behoorlijk bij u.
Ik zou niet weten waarom. We zijn aan't discussieren. Geen idee wat er zou moeten steken.


Citaat:
Ik weet dat ik voor een vergelijkbare te renoveren boerderij in België zeker 10x meer betaal. Voeg daarbij een hele
Belgische wetgeving die kopers op torenhoge kosten jaagt en je weet als jong koppel dat u een leven als slaaf te wachten staat.
Kijk, als er dan iets is wat me steekt is het dit wel.
Ik toonde al meermaals aan dat het voor jongeren in België ook nog best behapbaar is, mits ze een beetje rondkijken en geen dingen kopen die een stel pas startende jongeren te boven gaat (uw "te renoveren boerderij" bv).
En als u zegt dat een vergelijkbare boerderij in Belgie zeker 10x meer kost kan u best gelijk hebben. Ik betwist dat ook nergens.
Ik zeg wel dat het voor jongeren die net hun neus aan het raam van de wereld komen steken niet het beste idee is om een te renoveren boerderij te kopen.
Dus dat die ginder nu 10x goedkoper zijn dan hier ga ik niet betwisten maar het doet weinig ter zake.

Citaat:
Wist je dit trouwens? België blijkt meer van wat jij krotten noemt te bezitten dan elk ander EU land. Wel een artikel
van 2007 .. je moet dus bij die leeftijd nog bijna 20 jaar bijtellen.
Ja, en dan?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:06   #200
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je wil ons toch laten meegenieten van al dat moois dat in uw gemeente te koop is?
Welke gemeente ? Welke immo-site?
Niet belachelijk doen eh?
Kijk op eender welke immo-site en je vind in praktisch elke gemeente nog woonsten onder de €200000 a €250000.
Misschien wegblijven uit Schilde en St Martens Latem maar verder...
Ik zit in de noorderkempen. Kijk maar even rond. Wil u nog goedkoper? Ga dan meer richting Limburg.

Vraag ik aan u om de koopacte van uw boerderij in Frankrijk online te zwieren zodat we kunnen zien of u niet zit te liegen over die €30.000?
Vraag ik naar sites waar u kunt aantonen dat te renoveren boerderijen in Frankrijk 'zeker 10x goedkoper zijn dan in België'?

Dit is even stom als vragen naar foto's van de Antwerpse ring als iemand beweert dat daar ooit file staat.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be