Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2023, 21:24   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het individu zonder de ander is niets. En alles is verbonden met elkaar.
Het individu zonder de andere is niks omdat wij individuen zijn die zodanig zwak zijn dat we de productie van anderen nodig hebben. Maar als we die productie kunnen bekomen zonder die anderen is het altijd dat gewonnen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 23:07   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het individu zonder de andere is niks omdat wij individuen zijn die zodanig zwak zijn dat we de productie van anderen nodig hebben. Maar als we die productie kunnen bekomen zonder die anderen is het altijd dat gewonnen he.
In uw machine fantasie zeker?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 01:04   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Er is zelfs al contact.
https://youtu.be/_XPUE_hN12A
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 07:30   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In uw machine fantasie zeker?
Het is natuurlijk zo dat ik U niet kan bewijzen dat machines het gaan overnemen, want als dat bewijs er zou zijn, dan zijn wij er niet meer he.

Maar dat zoiets onvermijdelijk is in de komende eeuw of twee, ligt toch voor de hand, tenzij we teruggekatapulteerd worden naar het paleolithicum of zo, wat ons dan weer wat respijt geeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2023 om 07:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 22:57   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Aliens op aarde: 5 theorieën over buitenaardse wezens

1. De aliens zitten in ons lichaam

Een geldige verklaring voor iemand die groot fan is van de microwezentjes?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 23:11   #46
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is natuurlijk zo dat ik U niet kan bewijzen dat machines het gaan overnemen, want als dat bewijs er zou zijn, dan zijn wij er niet meer he.

Maar dat zoiets onvermijdelijk is in de komende eeuw of twee, ligt toch voor de hand, tenzij we teruggekatapulteerd worden naar het paleolithicum of zo, wat ons dan weer wat respijt geeft.
U onderschat de mens. En de revolutie tegen zo'n mogelijk scenario. Die is nu reeds aan het vorm krijgen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 10:42   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aliens op aarde: 5 theorieën over buitenaardse wezens

1. De aliens zitten in ons lichaam

Een geldige verklaring voor iemand die groot fan is van de microwezentjes?
En in onze tech.
Aleister Crowley en zijn discipels hebben daarvan de basis gelegd in dit tijdperk. Maar voor de zondvloed was dat identiek aan nu. Alleen hebben wij het piekpunt daarvan nog niet bereikt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 10:49   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U onderschat de mens. En de revolutie tegen zo'n mogelijk scenario. Die is nu reeds aan het vorm krijgen.


Er bestaat geen bescherming tegen superieure intelligentie. Omdat je niet door hebt wat ze kan doen. Per definitie.

Waarom zijn wij de dominante soort op aarde geworden waar geen enkel ander beest tegenop kan ? Omdat wij grotere tanden hadden ? Harder konden lopen ? Gevaarlijker konden meppen ? Nee, omdat we gewoon intelligenter waren. Omdat andere beesten onze plannen niet door hadden. Niet begrepen waar we op aanstuurden en hoe we dat deden. Juist omdat we intelligenter waren.

Nu kan je zeggen: we gaan allemaal afspreken van nooit zo een "superieure" intelligentie te bouwen, he. Maar we gaan dat wel doen, omdat we die nodig hebben tegen ANDERE mensen, die die ook nodig hebben, tegen ons.

Het heeft geen belang welke die "anderen" zijn. Dat kunnen rivale volkeren/staten/... zijn. Of dat kan op zijn Chinees, de overheid tegenover de bevolking zijn. Wij zijn, als mensen, in een strijd met elkaar gewikkeld of we dat nu willen of niet, en de strijd om resources zal enkel maar heviger worden. Daarom hebben we "bondgenoten" nodig en gaan we voluit intelligentere en intelligentere "hulpmiddelen" ontwikkelen, die de intelligentie van de hulpmiddelen van de vijand overklassen. En op een zeker moment ontsnapt ons de "controle" over onze eigen "hulpmiddelen". Of het nu Xi is die de controle verliest over het Grote Chinese Staatsbrein, dan wel of het de Amerikanen zijn die de controle verliezen over Google Plex of weet ik veel, op een zeker moment verlies je de controle omdat de intelligentie van wat je gemaakt hebt U overklast. En zoals een brave hond heb je dat niet direct door, want daarvoor is die intelligentie intelligent genoeg, om U dat niet laten door te hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 10:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 11:23   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Trouwens, om deze draad niet laten af te wijken: de strikt enige manier waarop wij "bezoek" kunnen krijgen, is als anderen "hun machines" hebben opgestuurd he. Interstellair reizen heeft enkel maar zin voor machines. Maar als ze dat gedaan hebben, dan ZIJN ze ondertussen machines geworden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 11:29   #50
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, om deze draad niet laten af te wijken: de strikt enige manier waarop wij "bezoek" kunnen krijgen, is als anderen "hun machines" hebben opgestuurd he. Interstellair reizen heeft enkel maar zin voor machines. Maar als ze dat gedaan hebben, dan ZIJN ze ondertussen machines geworden he.
Misschien zijt gij wel zo'n machine. Ge praat in ieder geval als iemand die zo vlug mogelijk van de mensheid af wil. Het is niet omdat ge kunt bloeden dat ge niet remote of deep controlled kunt zijn door een 'machine' 'he'.

Maar goed. De biologische resistance is er. Ze heeft een paar miljard jaar verbondenheid met de planeet achter zich.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2023 om 11:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 11:39   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien zijt gij wel zo'n machine. Ge praat in ieder geval als iemand die zo vlug mogelijk van de mensheid af wil. Het is niet omdat ge kunt bloeden dat ge niet remote of deep controlled kunt zijn door een 'machine' 'he'.

Maar goed. De biologische resistance is er. Ze heeft een paar miljard jaar verbondenheid met de planeet achter zich.
Het is niet duidelijk welke de TECHNOLOGIE zal zijn achter de winnende machines he. Die kunnen misschien een biologische component hebben.

Ik wil niet noodzakelijk van de mensheid af, maar ik denk dat de mensheid stilaan haar rol heeft gespeeld, en het nu tijd wordt voor vooruitgang.

Ik denk trouwens dat de mensheid haar BESTE EN AANGENAAMSTE periode allang achter ons ligt, en zich in de prehistorie situeerde ; hoewel WIJ de generatie zijn die waarschijnlijk ook een heel aangenaam maar kortdurend tijdperk hebben gekend.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 11:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 12:42   #52
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is niet duidelijk welke de TECHNOLOGIE zal zijn achter de winnende machines he. Die kunnen misschien een biologische component hebben.

Ik wil niet noodzakelijk van de mensheid af, maar ik denk dat de mensheid stilaan haar rol heeft gespeeld, en het nu tijd wordt voor vooruitgang.

Ik denk trouwens dat de mensheid haar BESTE EN AANGENAAMSTE periode allang achter ons ligt, en zich in de prehistorie situeerde ; hoewel WIJ de generatie zijn die waarschijnlijk ook een heel aangenaam maar kortdurend tijdperk hebben gekend.
Iedere generatie zegt altijd dat het vroeger beter was. Dus de tijd dat we met drollen naar elkaar gooiden was misschien inderdaad de beste tijd.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 12:59   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Iedere generatie zegt altijd dat het vroeger beter was. Dus de tijd dat we met drollen naar elkaar gooiden was misschien inderdaad de beste tijd.
Heet van de naald bij Jambon

Maar nee, ik zeg dat wij de beste tijd hebben gehad. Voor ons was het sneu, en na ons gaat het HEEL ERG SNEU worden, maar niet heel lang.

Om nog eens een betere tijd dan wat wij meegemaakt hebben te vinden, moet je dus al HEEL VER terug gaan, naar de tijd toen we nog de "overheid" niet hadden uitgevonden en in pure anarchie leefden als jager verzamelaar, of als heel klein groepje dat een beetje aan landbouw deed (maar toen was het hek van de dam).

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 13:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 19:46   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Iedere generatie zegt altijd dat het vroeger beter was. Dus de tijd dat we met drollen naar elkaar gooiden was misschien inderdaad de beste tijd.
En,twijfelen we er niet aan,waren er al individuen die mogelijk met enige genoegen "drollen" produceerden,maar zich verder beperkten tot het geven van aanwijzingen aan medemensen omtrent het verdere gebruik van voornoemde dingen.Misschien stelden ze al herdistributiemaatregelen,drolverplichtingen of dito beperkingen in...

De "manager" en de "politieker",toen al.....wat hebben we toch mis gedaan....


Maar we wijken af....

Zijn we alleen dus...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 maart 2023 om 19:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 19:51   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over bezooekjes. De paradox bestaat erin dat er sterren en planetenstels zijn die miljoenen of zelfs miljarden jaren ouder zijn dan het onze, en dat intelligente levensvormen dus sporen (radiosignalen, onbemande ruimteschepen) zouden kunnen uitgestuurd hebben die op die tijd een groot deel van het heelal doorkruist hebben.
En dan de realisatie dat er gans andere dimensies kunnen zijn ,wat speelt zich daarin allemaal af...

Wie weet zijn "vreemde verschijnselen" die al eens waargenomen worden wel accidentele projecties vanuit een andere dimensie....

Carl Sagan gaf daar in de seventies interessante bedenkingen over,op YT zijn daar nog wel filmpjes van te vinden...

Dan WETEN we inderdaad niet wat we zien,levend of niet.....



Een andere bedenking is ,zoals waargenomen door astronomen,dat "opruimingen" in het heelal dagelijkse kost moeten zijn....Een ster die raar doet (en er zijn verschillende manieren waarop een ster raar kan doen,sommige mogelijk zelfs wat onverwacht) en weg is al het "leven" tot in de verre omtrek,of een meteoriet die tegen een planeet aan knalt (we WETEN al dat dat op planeet Aarde verschillende malen gebeurd is) en het is in het beste geval PAUZE...

"Beschavingen" krijgen misschien in meerderheid gewoonweg niet de tijd om te ontstaan,laat staan de geboorteplaats te ontgroeien.....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 maart 2023 om 20:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 21:35   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En in onze tech.
Aleister Crowley en zijn discipels hebben daarvan de basis gelegd in dit tijdperk. Maar voor de zondvloed was dat identiek aan nu. Alleen hebben wij het piekpunt daarvan nog niet bereikt.
Even een Mr Crowley aanhalen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 23:08   #57
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dude, er is meer tussen hemel en aarde dan wij kunnen dromen in onze filosofie...
Weinigen kunnen die deuren openen en dat is wat Pandora's doos werkelijk is.
Ik spreek uit ervaring...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 09:39   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dude, er is meer tussen hemel en aarde dan wij kunnen dromen in onze filosofie...
Weinigen kunnen die deuren openen en dat is wat Pandora's doos werkelijk is.
Ik spreek uit ervaring...
Blowen tot ge roze olifantjes ziet is niet waar het over gaat he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 10:57   #59
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blowen tot ge roze olifantjes ziet is niet waar het over gaat he
Ge zoekt te materieel. Het is interdimensioneel en ik bereikte dat niet door te blowen maar de frequentie te verhogen in het Akashaveld.

Ik heb mij toen fanatiek moeten bekeren om te ankeren op Christus om van die versnelling in synchroniciteit af te geraken. Jonger en meer onbevreesd toen, ik wist niet beter.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 maart 2023 om 10:59.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 10:11   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Er bestaat geen bescherming tegen superieure intelligentie. Omdat je niet door hebt wat ze kan doen. Per definitie.

Waarom zijn wij de dominante soort op aarde geworden waar geen enkel ander beest tegenop kan ? Omdat wij grotere tanden hadden ? Harder konden lopen ? Gevaarlijker konden meppen ? Nee, omdat we gewoon intelligenter waren. Omdat andere beesten onze plannen niet door hadden. Niet begrepen waar we op aanstuurden en hoe we dat deden. Juist omdat we intelligenter waren.

Nu kan je zeggen: we gaan allemaal afspreken van nooit zo een "superieure" intelligentie te bouwen, he. Maar we gaan dat wel doen, omdat we die nodig hebben tegen ANDERE mensen, die die ook nodig hebben, tegen ons.

Het heeft geen belang welke die "anderen" zijn. Dat kunnen rivale volkeren/staten/... zijn. Of dat kan op zijn Chinees, de overheid tegenover de bevolking zijn. Wij zijn, als mensen, in een strijd met elkaar gewikkeld of we dat nu willen of niet, en de strijd om resources zal enkel maar heviger worden. Daarom hebben we "bondgenoten" nodig en gaan we voluit intelligentere en intelligentere "hulpmiddelen" ontwikkelen, die de intelligentie van de hulpmiddelen van de vijand overklassen. En op een zeker moment ontsnapt ons de "controle" over onze eigen "hulpmiddelen". Of het nu Xi is die de controle verliest over het Grote Chinese Staatsbrein, dan wel of het de Amerikanen zijn die de controle verliezen over Google Plex of weet ik veel, op een zeker moment verlies je de controle omdat de intelligentie van wat je gemaakt hebt U overklast. En zoals een brave hond heb je dat niet direct door, want daarvoor is die intelligentie intelligent genoeg, om U dat niet laten door te hebben.
Het is zelf nog veel straffer dan dat, als die AI technologie geprogrameerd is om iets steeds beter te doen zal ze op den duur zelf op een punt komen waarop het menselijk veiligheids mechanisme dat is ingebouwd de technologie tegen houd om beter te doen en zal dus zelf autonoom beslissen die uit te schakelen. Dan ligt de weg open. Dat lijkt science fiction.

Maar de kans dat dit zal gebeuren is veel groter dan dat er morgen nen Alien op den heizel land om daar ne warme wafel te gaan bestellen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be