Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2020, 20:30   #5541
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Hagana ,het fundament van het IDF, schoot ook graag op de Britten trouwens, Maddox. Want het zijn vooral uw pijlen dat je graag op arabieren lijkt te richten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 20:46   #5542
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hagana ,het fundament van het IDF, schoot ook graag op de Britten trouwens, Maddox. Want het zijn vooral uw pijlen dat je graag op arabieren lijkt te richten.

Bijzonder perfide bewering... een forum onwaardig.

Maddox is één van de weinige forumdeelnemers die er zelf al meerdere keren op gewezen heeft dat het jonge Israël ontstaan is vanuit terroristische aanslagen tegen de Britse mandaathouder in cisjordanië. Niet één keer, maar herhaaldelijk en met zin voor detail heeft hij daarop gewezen.

Nu suggereren dat hij dat net niet doet, is een leugen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 00:20   #5543
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het gaat over uw vooringenomen standpunt jegens Palestijnen , gewoon door een afkeer van moslims,
Ik heb helemaal geen afkeer van Palestijnen of moslims. Ik heb een afkeer van domoren relidioten en dergelijke.
Citaat:
daar zijn uw feiten op gebaseerd , niet op een evenwichtige niet partijdige analyse.
Pot, ketel, zwart, verwijten. Of, aan uwzelf herken je een ander.
Citaat:
Ik heb 0,0 minachting voor Israeli of joden, niemand krijgt bij voorbaat al het voordeel van de twijfel.
Gniffel.
Citaat:
Natuurlijk! wanneer israel kiest voor veel te zware bommen op dichtbevolkt gebied.
Volgens mijn stelling zijn die bommen veel te licht.
Citaat:
Kom zelf eens met een stelling hierover , in plaats van alleen maar veilig , suggestief en indirect op stellingen van anderen te reageren(zodat u nergens op vastgepind kan worden)
Ik ga de geschiedenis nog maar eens herhalen.
Een aantal Joodse groepen gebruiken in 1947-1948 aanslagen en dergelijke tegen Britse doelen in het Britse mandaatgebied om hun goesting te krijgen. De VN vind dat het oprichten van een nieuwe staat "Israël" een goed idee is.
De muzelburen vinden van niet. En vallen per direct de nieuwe staat Israël aan.
Maar daarvoor moeten ze over de gebieden die de VN aan de Palestijnen heeft toegewezen dartelen.
De prille Israëlische staat houd stand dankzij de lessen die de verdedigers tijdens WO2 hebben geleerd.
Jordanië palmt wel de West Oever in, en vernietigd de hoofdmoot van de infrastructuur daar, evenals hele stukken Oost-Jeruzalem. Egypte vestigt een militaire gouverneur in het Gaza Gebied.

Citaat:
Waarom zegt u niet gewoon dat er geen O.P.T. bestaat omdat er geen eensgezinde leiders zijn. Dat is concreet stelling nemen. Dan reageer ik vervolgens dat dit niets afdoet aan hoe men de gebieden beschouwd. Het zijn geen staten of staat onder 1 bestuur. Het is bezet gebied dat bij elkaar hoort volgens de gemaakte afspraken (door Israel erkende) Dat Israel die afspraken niet nakomt veranderd het standpunt van de rest niet.
Als u dat zo wil, kijk eens naar het hele midden oosten. Het is uitzonderlijk dat een land in die regio een stabiele samenleving heeft. En dat is dan meestal doordat een sterke leider gruwelijke beslissingen neemt.
Citaat:
IOF is het realistische jargon.
Dan kunnen we het Belgische leger " Inbev reclamebord" noemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 00:21   #5544
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hagana ,het fundament van het IDF, schoot ook graag op de Britten trouwens, Maddox. Want het zijn vooral uw pijlen dat je graag op arabieren lijkt te richten.
Last van Korsakov beste Taman?

En ik richt mijn pijlen op agressieve relidioten. Niet op Arabieren per se.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 20:05   #5545
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen afkeer van Palestijnen of moslims. Ik heb een afkeer van domoren relidioten en dergelijke.
waarom dan steeds generaliseren? Raar ook dat de domoren en relidioten nooit in Israel zitten.

Citaat:
Ik ga de geschiedenis nog maar eens herhalen.
Een aantal Joodse groepen gebruiken in 1947-1948 aanslagen en dergelijke tegen Britse doelen in het Britse mandaatgebied om hun goesting te krijgen. De VN vind dat het oprichten van een nieuwe staat "Israël" een goed idee is.
De muzelburen vinden van niet. En vallen per direct de nieuwe staat Israël aan.
Zo maar zonder reden ?? nee, dat deed men "out of fear of territorial dispossession" (volgens vooraanstaand Israelisch historicus Benny Morris) ,een angst die erg gegrond is gebleken.
Citaat:
Maar daarvoor moeten ze over de gebieden die de VN aan de Palestijnen heeft toegewezen dartelen.
De prille Israëlische staat houd stand dankzij de lessen die de verdedigers tijdens WO2 hebben geleerd.
Jordanië palmt wel de West Oever in, en vernietigd de hoofdmoot van de infrastructuur daar, evenals hele stukken Oost-Jeruzalem. Egypte vestigt een militaire gouverneur in het Gaza Gebied.
En daar stopt de geschiedenis ???? en de rol van de VN?

Maar ik begrijp nog steeds niet waarom u dit aanhaalt. Nu zijn de gebieden onder Israelische bezetting , de keuze van Israel was dat. Dat anderen in het verleden dezelfde fouten maakten dat weten we ook. Het bezet houden van Palestijnen is niet noodzakelijk voor het voortbestaan van Israel, en het uitbreiden van Israel al helemaal niet. Zo lang ze dat blijven doen is hun gezeur over palestijns geweld nogal dom.

Citaat:
Dan kunnen we het Belgische leger " Inbev reclamebord" noemen.
Het Israelische leger is al 70 jaar bezig mensen van hun geboortegrond te verjagen, zonder dat daar noodzaak voor is. Dat is geen defence force , maar een offence force.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 20:13   #5546
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.356
Standaard

Palestijnen zitten al 70 jaar diep in de shit , zonder dat ze zelf verandering kunnen brengen , wat ze ook ondernemen of juist niet ondernemen, het verschil in macht is immers immens groot. Het heeft met domheid van de palestijnen niets van doen, zij waren er immers niet eens bij in '48 .
Wanhoop en onmacht zijn heel duidelijk de redenen voor het gebruik van geweld door sommigen, en niet hun religie.
Het ontbreekt aan de politieke wil in Israel om een andere koers te gaan varen, terwijl die koers natuurlijk wel degelijk bestaat ook al doen ze net alsof dat niet zo is.

Als hamas een andere koers kiest maakt dat geen reet uit omdat Israel bepaald . U mag het enorm vreemd vinden , maar dergelijke onrechtvaardigheid makes me pissed off.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 20:38   #5547
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Last van Korsakov beste Taman?

En ik richt mijn pijlen op agressieve relidioten. Niet op Arabieren per se.
neen, u lijkt gewoon even herinnerd te worden aan info die een paar maanden geleden gepost werd. u verdedigt het IDF en denk dat het niet terroristen zijn.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 20:41   #5548
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Palestijnen zitten al 70 jaar diep in de shit , zonder dat ze zelf verandering kunnen brengen , wat ze ook ondernemen of juist niet ondernemen, het verschil in macht is immers immens groot. Het heeft met domheid van de palestijnen niets van doen, zij waren er immers niet eens bij in '48 .
Wanhoop en onmacht zijn heel duidelijk de redenen voor het gebruik van geweld door sommigen, en niet hun religie.
Het ontbreekt aan de politieke wil in Israel om een andere koers te gaan varen, terwijl die koers natuurlijk wel degelijk bestaat ook al doen ze net alsof dat niet zo is.

Als hamas een andere koers kiest maakt dat geen reet uit omdat Israel bepaald . U mag het enorm vreemd vinden , maar dergelijke onrechtvaardigheid makes me pissed off.

Wat belet Libanon, Syrië of Jordanië eigenlijk om de broeders-Palestijnen die daar al 70 jaar wonen eindelijk burgerschap en nationaliteit te geven ? Is het de angst dat de bedelnap-industrie dan gaat stoppen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 21:04   #5549
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
waarom dan steeds generaliseren? Raar ook dat de domoren en relidioten nooit in Israel zitten.
daar zitten die ook, maar meestal ondergesneeuwd onder de niet domoren en niet relidioten.
Hoor je me veel slechts vertellen over de VAE of Jordanië?
Citaat:
Zo maar zonder reden ?? nee, dat deed men "out of fear of territorial dispossession" (volgens vooraanstaand Israelisch historicus Benny Morris) ,een angst die erg gegrond is gebleken.
Welke angst? Alleen de Palestijnen zijn platgetrapt door de Egyptenaren en Jordanië, En Israël erfde die stukken grond na nog eens een oorlog.
Citaat:
En daar stopt de geschiedenis ????
Natuurlijk niet, maar de geschiedenis is van geen belang voor u he.
Citaat:
en de rol van de VN?
Praatbarak van verlepte diplomaten, aangebrande politici en uitgerangeerde bureaucraten.

Citaat:
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom u dit aanhaalt. Nu zijn de gebieden onder Israelische bezetting , de keuze van Israel was dat.
De keuze van Israël was eerst eens proberen Gaza nuttig te maken. Geen Succes. De 2de keuze was het proberen te negeren. Ook geen succes.
Nu is het een methode om politieke keuzes militair te verzilveren.
Citaat:
Het bezet houden van Palestijnen is niet noodzakelijk voor het voortbestaan van Israel, en het uitbreiden van Israel al helemaal niet.
Het "bezet houden" van de Gazanen is peperduur. Iets wat niet eeuwig volgehouden kan worden.
Maar met steeds meer en meer Arabische Liga staten die wel vrede willen, komen de Gazoenen nog dieper in de shit dan dat ze al zitten.
En het langzaam wegdrijven van de Palestijnen op de westoever is een geduldzaakje. En niemand met de macht doet er iets aan.
Citaat:
Zo lang ze dat blijven doen is hun gezeur over palestijns geweld nogal dom.
Het zorgt ervoor dat hun politici de macht blijven houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 21:07   #5550
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
neen, u lijkt gewoon even herinnerd te worden aan info die een paar maanden geleden gepost werd. u verdedigt het IDF en denk dat het niet terroristen zijn.
Het IDF is dan ook alleen maar terroristisch voor hen die terroristen verdedigen.
Want uiteindelijk , wat is het verschil tussen "vrijheidsstrijders" die hun gelijk willen halen, en "IOF bloeddorstige maniakken" die hetzelfde willen doen in opdracht van hun leiders?

En ik verdedig het IDF niet, integendeel, ik ben de eerste om aan te halen dat het IDF met handen en voeten vastgebonden is aan democratisch verkozen politici. En dat ze daardoor niet genoeg geweld mogen/kunnen gebruiken om het probleem met geweld op te lossen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2020, 21:27   #5551
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Palestijnen zitten al 70 jaar diep in de shit
Amai, is dat niet te lang geleden voor u?
De eerste bak echte shit werd over hun uitgegoten door de Ottomanen, als we zo'n 150-120 jaar terug gaan.
Natuurlijk kunnen we nog verder terug gaan, tot de Palestijnen niet meer waren dan een stammetje in een regio ver weg van waar ze nu zitten.
Citaat:
Zonder dat ze zelf verandering kunnen brengen , wat ze ook ondernemen of juist niet ondernemen, het verschil in macht is immers immens groot.
Het verschil in macht tussen een individu en een overheid is ook immens groot.
Citaat:
Het heeft met domheid van de Palestijnen niets van doen, zij waren er immers niet eens bij in '48 .
De doorsnee Palestijn is even dom of slim als de doorsnee Belg.
En hoezo, de Palestijnen waren er niet bij in 1948?? Waarom zijn we dan al een paar jaar over en weer aan het kaatsen tussen uw wensen, en de realiteit zoals ik die graag weergeef?
Citaat:
Wanhoop en onmacht zijn heel duidelijk de redenen voor het gebruik van geweld door sommigen, en niet hun religie.
De religies betrokken zijn alleen methodes om volksmenning te regelen. Maar echte gelovigen zijn niet te mennen. Dat zijn krankzinnige losloppende semi-intelligente wapens.
Citaat:
Het ontbreekt aan de politieke wil in Israel om een andere koers te gaan varen, terwijl die koers natuurlijk wel degelijk bestaat ook al doen ze net alsof dat niet zo is.
Klopt, ze gaan deze koers af, hoe dom die voor u en mij kan lijken. Maar het is wel de koers die democratisch beslist is binnen Israël.

Citaat:
Als Hamas een andere koers kiest maakt dat geen reet uit omdat Israël bepaald .
Beweert u nu dat Hamas al die stomme stoten uithaalt op Israëli commando? Woha
Citaat:
U mag het enorm vreemd vinden , maar dergelijke onrechtvaardigheid makes me pissed off.
Pissed off=nijdig. U lijkt me een heel nijdig figuur in het dagelijkse leven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:01   #5552
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Amai, is dat niet te lang geleden voor u?
nee , omdat het nog steeds gaande is !!! u haald altijd zaken aan die al lang zijn afgerond .

Citaat:

De doorsnee Palestijn is even dom of slim als de doorsnee Belg.
En hoezo, de Palestijnen waren er niet bij in 1948??
Omdat ze toen nog niet geboren waren . Maar wel steeds de schuld van krijgen.

Citaat:
De religies betrokken zijn alleen methodes om volksmenning te regelen. Maar echte gelovigen zijn niet te mennen. Dat zijn krankzinnige losloppende semi-intelligente wapens.
welke soms in regeringen belanden.
Citaat:
Klopt, ze gaan deze koers af, hoe dom die voor u en mij kan lijken. Maar het is wel de koers die democratisch beslist is binnen Israël.
Ik noem het dan ook een democratisch verkozen regering van oorlogscriminelen.

Citaat:
Beweert u nu dat Hamas al die stomme stoten uithaalt op Israëli commando? Woha
nee, maar het is zeker waar dat Israel vaak bewust begint te provoceren om een reactie uit te lokken om een excuus te hebben voor iets dat ze willen gaan doen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:13   #5553
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Ik vind heel die historie totaal absurd. Geen enkele van de partijen kan daar als winnaar uitkomen. Dagelijks zijn er verliezen aan alle kanten. Waarom leggen die de wapens niet neer en gaan ze samen een sterke macht in het Midden-Oosten oprichten????Iedereen heeft er baat bij .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 18:45   #5554
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
nee , omdat het nog steeds gaande is !!! u haalt altijd zaken aan die al lang zijn afgerond .
Omdat u dat zo beslist?
Citaat:
Omdat ze toen nog niet geboren waren . Maar wel steeds de schuld van krijgen.
Geld evengoed voor de Israëli.
Citaat:
welke soms in regeringen belanden.
Ik noem democratie dan ook de dictatuur van de dommen. U mag toch ook gaan kiezen nietwaar.
Citaat:
Ik noem het dan ook een democratisch verkozen regering van oorlogscriminelen.
En uw grote lichtend voorbeeld Arafat heeft de nobelprijs voor de vrede gewonnen.
Citaat:
nee, maar het is zeker waar dat Israel vaak bewust begint te provoceren om een reactie uit te lokken om een excuus te hebben voor iets dat ze willen gaan doen.
Dan is niet geprovoceerd worden dus wel een goeie optie, of niet?
Laat dat nu zijn wat Pandareus en ik al heel lang schrijven. Dat de Gazoenen eens hun raketten, vuurvliegers en dergelijke eens een langere tijd zo zouden laten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 18:47   #5555
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik vind heel die historie totaal absurd. Geen enkele van de partijen kan daar als winnaar uitkomen. Dagelijks zijn er verliezen aan alle kanten. Waarom leggen die de wapens niet neer en gaan ze samen een sterke macht in het Midden-Oosten oprichten????Iedereen heeft er baat bij .
Omdat de leiders daar hun eigen macht niet willen delen.

En ook , zoals ik schreef, religie is daar sterk in gebruik als volksmennerij. Maar echte gelovigen zijn onstuurbare krankzinnige, semi intelligente wapens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 23:26   #5556
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik vind heel die historie totaal absurd. Geen enkele van de partijen kan daar als winnaar uitkomen. Dagelijks zijn er verliezen aan alle kanten.
In Israel bijna niet ! Er is geen balans wat dat betreft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 23:39   #5557
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat u dat zo beslist?
Dus Egypte bezet nog delen van de Gazastrook??
Citaat:
Geld evengoed voor de Israëli.
Vandaar dat ik er ook nooit oude Israeli crimes bij haal.

Citaat:
En uw grote lichtend voorbeeld Arafat heeft de nobelprijs voor de vrede gewonnen.
Ik heb het nog nooit over Arafat gehad. U verzint maar wat.
[/quote]
Dan is niet geprovoceerd worden dus wel een goeie optie, of niet?
Laat dat nu zijn wat Pandareus en ik al heel lang schrijven. Dat de Gazoenen eens hun raketten, vuurvliegers en dergelijke eens een langere tijd zo zouden laten.[/quote]

En juist dat vind ik dus een idiote gedachte want het grote kwaad is de blokkade en bezetting. Nooit zeggen jullie dat Israel daar me moet stoppen. Jullie vinden dat de gazanen zich volledig aan Israel moeten onderwerpen .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:29   #5558
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.824
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus Egypte bezet nog delen van de Gazastrook??
Neen, de Egyptische leiding heeft de Gaza Strook met de Palestijnen na een paar decennia militair beheer aan Israël gelaten. En dat willen ze zo houden.
Citaat:
Vandaar dat ik er ook nooit oude Israeli crimes bij haal.
Tenzij het u goed uitkomt.
Citaat:
Ik heb het nog nooit over Arafat gehad. U verzint maar wat.
Eigenaardig eigenlijk. 1 van de Grote Palestijnse leiders, en die is van geen belang voor u.
Citaat:
En juist dat vind ik dus een idiote gedachte want het grote kwaad is de blokkade en bezetting. Nooit zeggen jullie dat Israel daar me moet stoppen. Jullie vinden dat de gazanen zich volledig aan Israel moeten onderwerpen .
Dat die blokkade verschrikkelijk is voor de Gazanen hoor je me niet ontkennen.
En van mijn part doen de Gazoenen gewoon verder. Dan doet Israël ook gewoon verder.
Oftewel, van mij moeten geen van de betrokken partijen iets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 september 2020 om 05:30.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:46   #5559
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In Israel bijna niet ! Er is geen balans wat dat betreft.
Eigenlijk erken je hiermee dat Israël extreem efficiënt is in het bewerkstelligen van hun veiligheid en het elimineren van externe bedreigingen. Precies dat is wat ik eerder stelde, en wat jij in twijfel trekt.

Uiteraard is er geen balans... Moest die er zijn, dan zou dat betekenen dat Israël het ofwel technisch slecht aanpakt, of te weinig middelen inzet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:49   #5560
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus Egypte bezet nog delen van de Gazastrook??
Is al tientallen keren een antwoord op gegeven : noch Egypte noch Israël bezetten delen van Gaza, en er is geen enkele militaire aanwezigheid in Gaza door die twee landen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be