Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen blacklivesmatter-slogans in de sport?
ja 2 22,22%
nee 7 77,78%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2020, 19:25   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard Blacklivesmatters in de sport

De blacklivematters-slogans duiken overal op waar je het niet verwacht: voetballers, F1-rijders, tennissers... Het gaat zelfs zo ver dat F1-piloot Max Verstappen scheef werd bekeken omdat hij niet mee knielde in een actie op de racebaan.

Ik heb daar gemengde gevoelens bij: ja, ik was ook geschokt door de dood van George Floyd. Ja, ik begrijp dat mensen op straat kwamen en komen om politiegeweld, en racisme aan te klagen. Maar: ik heb er mijn vragen bij of het juist is om sectoren, maatschappelijke geledingen en instituties die hier niets mee te maken hebben, ook in te betrekken. Laat sport vooral sport zijn: competitie, entertainment, ontspanning. Laat grote conflicten, maatschappelijke kwesties en dergelijke buiten de sport blijven. Er zijn daar andere plaatsen voor: parlementen, discussieprogramma’s, de straat om je protest te uiten en meer. Laat echter ieder conflict en maatschappelijke discussie stoppen aan de poorten van de sportarena, het voetbalstadion, het race-circuit enz... Elk kwestie op de juiste plek.

Hoe denken jullie daarover?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:31   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Hoewel ik me er aan erger (Eurosport - US Open om één voorbeeld te noemen), moet het kunnen. In die zin, dat Eurosport een commercieel bedrijf is, die zelf kan/mag bepalen hoe zij haar business runt.

In elk geval, blij word ik er niet van. Persoonlijk vind ik dat dit soort boodschappen geen plaats hebben in de sport. Maar 'mag' het? Absoluut.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:45   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hoewel ik me er aan erger (Eurosport - US Open om één voorbeeld te noemen), moet het kunnen. In die zin, dat Eurosport een commercieel bedrijf is, die zelf kan/mag bepalen hoe zij haar business runt.

In elk geval, blij word ik er niet van. Persoonlijk vind ik dat dit soort boodschappen geen plaats hebben in de sport. Maar 'mag' het? Absoluut.
Wat me ook ergert, is dat er een soort sociale druk ontstaat om mee te doen. Je zal maar als voetballer geen zin hebben om dit op je shirt te hebben, terwijl anderen (de meerderheid) dat wel willen.

Het doet me denken aan die boodschappen op facebook "deel deze foto als je een hart hebt voor kankerpatiënten". Alsof je niet meeleeft met kankerpatiënten omdat je weigert daarop in te gaan.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:46   #4
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Mogen en opleggen zijn 2 verschillende zaken. Als je stelt dat een sporter er niet aan mee wil doen en hij of zij wordt daar scheef voor bekeken dan vind ik dat ongepaste sociale druk.

Voorts vraag ik mij af wat er precies achter die boodschap schuil gaat. Geen enkele officiele instantie zal zeggen dat bepaalde levens er niet toe doen. Als het dan gaat om persoonlijke sensibilisering dan vrees ik dat dit soort acties eerder de reeds overtuigden zal aanspreken en weinig tot geen effect heeft op de andersdenkenden. Of juist een averechts effect.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:48   #5
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mogen en opleggen zijn 2 verschillende zaken. Als je stelt dat een sporter er niet aan mee wil doen en hij of zij wordt daar scheef voor bekeken dan vind ik dat ongepaste sociale druk.

Voorts vraag ik mij af wat er precies achter die boodschap schuil gaat. Geen enkele officiele instantie zal zeggen dat bepaalde levens er niet toe doen. Als het dan gaat om persoonlijke sensibilisering dan vrees ik dat dit soort acties eerder de reeds overtuigden zal aanspreken en weinig tot geen effect heeft op de andersdenkenden. Of juist een averechts effect.
Ik denk veeleer het tweede, ... een averechts effect. Ik ben er eigenlijk van overtuigd.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be