Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 20:11   #141
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zo gauw de belastingontduiking en belastingontwijking in de privésector verdwijnt kan dat opgelost worden.
Zelfs een zuinige wagen kopen. Of vegetarisch eten is een vorm van belastingontwijking
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 00:49   #142
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

[quote=freelancer;5722193]Waarom zou de privé dat niet - onder dezelfde omstandigheden - kunnen?
Ttz de kosten recupereren op de gemeenschap... Niets gemakkelijker...
De private ondernemingen zouden wellicht dat gratis verkeer veel goedkoper kunnen verkopen aan de gemeenschap dan uw verloederde vervoersmaatschappij, waar volgens een bepaalde studie 16.000 man te veel werkt... en volgens uw studie niemand te veel ...

Geef eens een voorbeeld hoe u het zou doen met 16000 man minder in het huidige systeem.
Geef eens een voorbeeld hoe een prive bedrijf een openbare dienst kan runnen.
Een getalletje zetten met een smiley ernaast is gemakkelijk.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 00:50   #143
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En waarom zou dat een probleem zijn?
Spoorwegbedrijven die aan de echte kost werken, 't is zowaar een verademing.
Ja, en wie zal je vervoeren met die prijzen? de koning
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 08:21   #144
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ja, en wie zal je vervoeren met die prijzen? de koning
Indien de spoorwegen niemand kunnen vervoeren aan de werkelijke kost moeten ze die omlaag krijgen OF zichzelf opheffen.

Indien het spoor te duur is, is het geen goede manier van transport.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 08:33   #145
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zo gauw de belastingontduiking en belastingontwijking in de privésector verdwijnt kan dat opgelost worden.
Neen, dan moet men ook het misbruik van de sociale zekerheid aanpakken en het zwartwerk in het algemeen aanpakken. Zwartwerk ook door werknemers, achter hun uren. En dan al die bijberoepers die maar 10% van hun inkomsten aangeven...

Trouwens, belastingontwijking doet iedereen hoor. Belastingontduiking moet aangepakt worden, dat wel.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 3 oktober 2011 om 08:34.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 08:44   #146
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ja, en wie zal je vervoeren met die prijzen? de koning
Niemand, als niemand dat ervoor over heeft. En dan wil dat ook dadelijk zeggen dat dit niet mee in het aanbod moet zitten. Eenvoudig toch.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 13:28   #147
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarom zou de privé dat niet - onder dezelfde omstandigheden - kunnen?
Ttz de kosten recupereren op de gemeenschap... Niets gemakkelijker...
De private ondernemingen zouden wellicht dat gratis verkeer veel goedkoper kunnen verkopen aan de gemeenschap dan uw verloederde vervoersmaatschappij, waar volgens een bepaalde studie 16.000 man te veel werkt... en volgens uw studie niemand te veel ...
Geef eens een voorbeeld hoe u het zou doen met 16000 man minder in het huidige systeem.
Geef eens een voorbeeld hoe een prive bedrijf een openbare dienst kan runnen.
Een getalletje zetten met een smiley ernaast is gemakkelijk.
Het huidige systeem moet natuurlijk gewijzigd worden...
En als het in Zwitersland mogelijk is... dan hier toch ook?
Of denkt U dat in Zwitserland de treinen enkel bergaf bollen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 15:56   #148
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ambtenaren creëren geen welvaart. Klein verschil
Allé dus als ik morgen een nieuw arbeidscontract teken wat men van mij wenst en ik ambtenaar af ben en weer in de privé terecht kom dan creëer ik opeens welvaart en nu met hetzelfde werk niet ? Volgens mij verwar je welvaart met korte termijn winst.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 17:30   #149
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Allé dus als ik morgen een nieuw arbeidscontract teken wat men van mij wenst en ik ambtenaar af ben en weer in de privé terecht kom dan creëer ik opeens welvaart en nu met hetzelfde werk niet ? Volgens mij verwar je welvaart met korte termijn winst.
Een ambtenaar maakt welvaartsschepping door de prive industrie mogelijk. Het hoort een ondersteunende rol te hebben. Maar een gemeenschap en economie horen gefocust te zijn op die prive ondernemingen omdat deze welvaart scheppen.

Nu is de boel helemaal omgedraaid. Overheidsjobs zijn zeer gegeerd, en men laat de prive links liggen, wegens te lage lonen. En de prive hoort de lonen van de ambtenaren te betalen via belastingen.

Mooi systeem, echt waar...erg zelfdestructief.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 22:02   #150
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het huidige systeem moet natuurlijk gewijzigd worden...
En als het in Zwitersland mogelijk is... dan hier toch ook?
Of denkt U dat in Zwitserland de treinen enkel bergaf bollen?
We zijn het dan toch eens dat het huidige systeem moet aangepakt worden, pas dan kan men realistisch zijn en kijken waar het met minder mensen kan. Door het huidig systeem aan te passen (3 groepen naar 1) kan men al een zeer groot deel besparen.
Ik weet dat europa er tussen zit tussen die splitsing om prive bedrijven ook de kans te geven om van het spoor gebruik te maken, en dat is een goede zaak.
Toch kan men het huidig systeem niet goedkeuren het draaid vierkant en de splitsing is de reden, om het ssteem no zo te laten zoals het is en direct alles af te reageren op het personeel dat is een verkeerde zet.
Daarvoor moet het aangepast worden naar 1 nmbs en geen 3 niet meer, met de blijvende mogelijkheid dat prive bedrijven kunnen concureren op het spoor, dat moet gewoon mogelijk zijn. Iedereen wild het, het personeel van het spoor en de belastingbetaler, de vroegere topmannen zeiden het ook.

Nog even meedelen dat het zwitsers spoor SBB CFF FFS overheid is, en verzelfstandige spoorbedrijven in zwitserland zijn eveneens in handen van de zwitserse staat (provincies).
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 22:05   #151
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een ambtenaar maakt welvaartsschepping door de prive industrie mogelijk. Het hoort een ondersteunende rol te hebben. Maar een gemeenschap en economie horen gefocust te zijn op die prive ondernemingen omdat deze welvaart scheppen.

Nu is de boel helemaal omgedraaid. Overheidsjobs zijn zeer gegeerd, en men laat de prive links liggen, wegens te lage lonen. En de prive hoort de lonen van de ambtenaren te betalen via belastingen.

Mooi systeem, echt waar...erg zelfdestructief.
En toch gaat het zo in al de ontwikkelde landen.
Het communisme ging nog een stap verder, daar was alles overheid, ook de winstmakende bedrijven waren overheid. Misschien een idee voor Belgie ?
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:00   #152
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
En toch gaat het zo in al de ontwikkelde landen.
Het communisme ging nog een stap verder, daar was alles overheid, ook de winstmakende bedrijven waren overheid. Misschien een idee voor Belgie ?
Wel, het is u misschien ontgaan, maar het werkt NIET.

Of denkt u dat die staatsschuld geen probleem is ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 14:33   #153
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Er zijn 2 ergerlijke fabeltjes

1. In de priv&é verdient men minder dan bij de overheid
2. Bij de overheid verdient men minder dan in de privé

Men gelooft in die fabels naargelang men bij de "beter opgeleiden" of bij de "slechter opgeleiden" hoort of nog bij de "gediplomeerden" of bij de "niet gediplomeerden"

Een voorbeeld de premiers van om het even welke europese democratie verdienen vele malen minder dan mensen met een vergelijkbare functie in de privé en zeker in vergelijking met sportvedetten of andere sterreen..

een ander voorbeeld : schoonmakers die door interimkantoren gesplaatst worden in vergelijking met "de mannen van de pacht"

en men kan zo blijven doorgaan... zo zijn er o.a. velen in overheidsdienst die daar slechts een kwart verdienen van wat zij eventueel in de private economie als bediende/kaderlid of zelfstandige zouden kunnen verdienen en wel uit diverse motivatie.

Dat de pensioenen (slechts een deel van de totale verdiensten in een leven) dus verschillend zijn is niet meer dan normaal, maar dat er mensen zijn met een volle loopbaan die onder de "armoedegrens" een pensioen uitgekeerd krijgen is een heel andere zaak : om deze onrechtvaardigheid recht te zetten mogen voor mijn part de "toppensioenen" gerust inleveren.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 14:50   #154
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Allé dus als ik morgen een nieuw arbeidscontract teken wat men van mij wenst en ik ambtenaar af ben en weer in de privé terecht kom dan creëer ik opeens welvaart en nu met hetzelfde werk niet ? Volgens mij verwar je welvaart met korte termijn winst.
Je mag natuurlijk zo niet veralgemenen. Voorbeelden van ambtenaren die een toegevoegde waarde hebben, is bvb de ambtenaar die bij openbare werken werkt, meewerkt aan de uitreiking van paspoorten, helpt patenten registreren, gevangenen bewaakt, dat kun je nog onder de nuttige functies rekenen.

Maar geven we nu eens goeie voorbeeldjes:
kijk een ambtenaar heft belastingen, wat is de toegevoegde waarde van die belasting ? Niets, integendeel... Daardoor wordt de privéeconomie veel minder rendabel.

een ambtenaar zit in de privacy commissie, noem nu één nuttig werk die deze commissie ooit gedaan heeft ? Meestal zijn alle regels die de commissie uitvaardt regelrechte administratie"ve miskleumen en alibi's voor ambtenaren om niet te moeten werken en altijd hetzelfde: regels voor de privé maar niet voor zichzelf. En dan zitten ze te stoefenop vergaderingen dat ze via kruispuntdatabank iedereen alle data continu kan raadplegen, dat ik mij soms afvraag wie er allemaal zo mijn belastingaangifte kan bekijken zonder dat ik dat weet.

een ambtenaar zit in het asielcentrum ? Wat is daar de toegevoegde waarde van ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 15:01   #155
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je mag natuurlijk zo niet veralgemenen. Voorbeelden van ambtenaren die een toegevoegde waarde hebben, is bvb de ambtenaar die bij openbare werken werkt, meewerkt aan de uitreiking van paspoorten, helpt patenten registreren, gevangenen bewaakt, dat kun je nog onder de nuttige functies rekenen.

Maar geven we nu eens goeie voorbeeldjes:
kijk een ambtenaar heft belastingen, wat is de toegevoegde waarde van die belasting ? Niets, integendeel... Daardoor wordt de privéeconomie veel minder rendabel.

een ambtenaar zit in de privacy commissie, noem nu één nuttig werk die deze commissie ooit gedaan heeft ? Meestal zijn alle regels die de commissie uitvaardt regelrechte administratie"ve miskleumen en alibi's voor ambtenaren om niet te moeten werken en altijd hetzelfde: regels voor de privé maar niet voor zichzelf. En dan zitten ze te stoefenop vergaderingen dat ze via kruispuntdatabank iedereen alle data continu kan raadplegen, dat ik mij soms afvraag wie er allemaal zo mijn belastingaangifte kan bekijken zonder dat ik dat weet.

een ambtenaar zit in het asielcentrum ? Wat is daar de toegevoegde waarde van ???
Ik zou al die overbodige ambtenaren afschaffen -
geen belastingen meer, alle asielzoekers vrijuit binnen laten en politiek asdiel geven (dan is één stempeltje gegeven door één ambtenaar genoeg)...

Er zijn er zo nog wel een paar zoals:
douane (met op hun pet AD = Altijd Dorst)
veldwachters (ik heb nog nooit een crimineel konijn geizien tenzij ik eens redelijk zat was, maar dat is een héél ander verhaal)
openbare werken : controlleurs van straten, verlichtingspalen en zo : dat kunnen de automobilisten toch zelf eventjes melden)
radio en TV journalisten & de hele openbare omroep : de commerciële omroepen worden er alleen maar door gehinderd in het verwerven van reklame-inkomsten)
niet-onderwijzend personeel in het ondrwijs : duidelijk totaal overbodig

...

Vermits we geen belastingen meer betalen zullen we elke ambtenaar voorzien van een collectebus, zodat de foed verdienende burger zijn tevredenheid kan uiten door een kleine bijdrage te storten. Door het wegvallen van bovenmatig verdienende ambtenaren zullen bovendien de politieke partijen verdwijnen doordat er geen instanties meer zullen zijn die goedbetaalde jobkes moeten verdelen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 15:26   #156
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik zou al die overbodige ambtenaren afschaffen -
geen belastingen meer, alle asielzoekers vrijuit binnen laten en politiek asdiel geven (dan is één stempeltje gegeven door één ambtenaar genoeg)...

Er zijn er zo nog wel een paar zoals:
douane (met op hun pet AD = Altijd Dorst)
veldwachters (ik heb nog nooit een crimineel konijn geizien tenzij ik eens redelijk zat was, maar dat is een héél ander verhaal)
openbare werken : controlleurs van straten, verlichtingspalen en zo : dat kunnen de automobilisten toch zelf eventjes melden)
radio en TV journalisten & de hele openbare omroep : de commerciële omroepen worden er alleen maar door gehinderd in het verwerven van reklame-inkomsten)
niet-onderwijzend personeel in het ondrwijs : duidelijk totaal overbodig

...

Vermits we geen belastingen meer betalen zullen we elke ambtenaar voorzien van een collectebus, zodat de foed verdienende burger zijn tevredenheid kan uiten door een kleine bijdrage te storten. Door het wegvallen van bovenmatig verdienende ambtenaren zullen bovendien de politieke partijen verdwijnen doordat er geen instanties meer zullen zijn die goedbetaalde jobkes moeten verdelen.
Gebeurt dat nu al niet?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 16:15   #157
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Inderdaad :
maar nu bevolken we nog talloze kantoren met ambtenaren, die hun energie kwijt moeten met het organizeren van personeelfeestjes en/of andere evenementen.
In de plaats van dat de belastingbetaler die mensen financiert zouden ze beter hun inkomens betrekken rechtstreeks van de mensenhandelsmaffia.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:33   #158
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Inderdaad :
maar nu bevolken we nog talloze kantoren met ambtenaren, die hun energie kwijt moeten met het organizeren van personeelfeestjes en/of andere evenementen.
In de plaats van dat de belastingbetaler die mensen financiert zouden ze beter hun inkomens betrekken rechtstreeks van de mensenhandelsmaffia.
Da's waar...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2011, 21:57   #159
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Wanneer komt er een vakbond die de ongelijkheid tussen privé en staatssector regelt?

De privé is maar een tijdelijk fenomeen! Dat is niet nodig!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be