Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2012, 19:10   #61
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik snap ook niets van zijn constant Engels gebral. Ik heb het dus maar even door de vertaalmachine gehaald.




Typische weer. Wanneer u uw ass beat te krijgen en kan het niet opbrengen in een enkele geldige teller dan een aanval op de boodschapper ... Gewoon meer pissen arme europese GEZEIK.
Okej, nu wordt het me al een beetje duidelijk duidelijk

Het is gewoon een vergelijking van lokale bieren?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 19:52   #62
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Bij jouw heb ik overigens sterk m'n twijfels of je wel een Amerikaan bent?
Ben je wel een Amerikaan dan eentje van het soort dat je evengoed ook onder Europeanen (Nederlanders en Belgen) tegenkomt.
Of een gesjeesde Belg, die nu als Amerikaan nog Amerikaanser over wil komen dan de gemiddelde Amerikaan.
Niet echt onwaarschijnlijk. Vervang 'Belg' trouwens maar door 'Vlaming'. Niets zo fanatiek immers als Vlamingen die hun oorspronkelijke cultuur achter zich laten en zich inburgeren in een andere cultuur. Zie maar in dit opzicht hoe de meest fanatieke Franskiljons in Brussel en omstreken eigenlijk verfranste Vlamingen zijn.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 20:38   #63
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Bij jouw heb ik overigens sterk m'n twijfels of je wel een Amerikaan bent?
Ben je wel een Amerikaan dan eentje van het soort dat je evengoed ook onder Europeanen (Nederlanders en Belgen) tegenkomt.
Of een gesjeesde Belg, die nu als Amerikaan nog Amerikaanser over wil komen dan de gemiddelde Amerikaan.

Waar ik me iets bij voor kan stellen. Ook al ben je mogelijk genaturaliseerd, accepteren ze je nog niet als een echte Amerikaan. Latere generaties wel.
Knap opvallend dat je continue in het Engels een eind raakt lult, terwijl je hier gewoon in je moerstaal kunt schrijven.

Interessant doen en de Amerikaan uithangen. Zelfs een Rutger Hauer, een Fries, mag een enkel woord soms niet op kunnen komen, maar die zul je na, zoveel jaar in de US,
nog steeds vloeiend Nederlands horen praten en stelt zich niet aan.

Met name in San Francisco zul je zulke onzin welke je hier verkoop niet zo snel meemaken. Overigens ook in Breckenridge, Colorado, vrijwel niet meegemaakt.
Natuurlijk is het geen amerikaan, maar gewoon een zoveelste nickname van een aansteller.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 08:36   #64
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En ja, ken inderdaad één native american, nog steeds contact mee en een goede vriend (Pine Ridge)
Even tussendoor, zodat men niet de indruk krijgt ,, interessant doen.
In de US een Lakota leren kennen. Dacht aanvankelijk dat hij Spaans bloed had of zoiets.
Maanden later stonden we in een park naar een Indiaanse dansgroep te kijken. Toen hij met hen in gesprek ging werd me pas duidelijk dat hij een volbloed Native American was.
Gewoon een goed onderlegde Amerikaan and that`s all (Op z’n Creediaans )
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 08:43   #65
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Niet echt onwaarschijnlijk. Vervang 'Belg' trouwens maar door 'Vlaming'. Niets zo fanatiek immers als Vlamingen die hun oorspronkelijke cultuur achter zich laten en zich inburgeren in een andere cultuur.
Ook bij Nederlanders wil dit soms nog wel eens voorkomen. Nogal irritant, zijn ze nauwelijks een paar jaar weg gooien ze continue er Engels doorheen of ze onze taal al flink aan het vergeten zijn.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 23:33   #66
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dus goede Nederlanders kunnen niet Katholiek zijn? Laat staan levensgenieter?
Verder zijn Latijnse Landen zoals Frankrijk en Spanje ook opvallend populair bij Nederlanders..
De laatste jaren boeten deze 2 landen in aan populariteit. De meeste Nederlanders gaan graag naar Duitsland op reis. Veel goedkoper, de mensen zijn vriendelijker en ze werken tenminste voor hun eigen geldbeugel. Katholicisme is een uitstervende sekte. Overal in de wereld van Latijns-Amerika tot Azië zie je dat protestantse pinksterkerken, New Born christians en Christelijk-zionistische kerken als de 7de dag Adventisten hun rangen en macht vergroten met vele ex-katholieken. Op termijn is de RKK een uitstervende afgoderij en maar goed ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Overigens heb ik nooit gemerkt dat Vlamingen anti-Amerikaans zijn, hoewel de Belgische politiek wel minder Atlantisch is ingesteld.
Hoewel naar mijn mening pro-Amerikaans en pro-Europees elkaar zelfs niet uit hoeven te sluiten; een sterk Europa hoeft niet slecht te zijn voor de VS, bijvoorbeeld een Europa dat voor zijn defensie minder van de VS afhankelijk is..
Vlamingen rekenen zichzelf tot continentaal europa en hebben wel degelijk anti-angelsaxische gevoelens. Amerika wordt in Vlaanderen gelijkgesteld met obese hamburgereters, wapengekken, oorlogsmaniakken en imperialisten. Maar dat is ook historisch te verklaren, Vlaanderen heeft zich ondanks haar afkeer van de francofonie steeds wel als het gewillige slaafje van Frankrijk laten misbruiken. Het beste voorbeeld was de oorlog in Irak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Verder heeft de Nederlandse buitenlandse politiek een sterke Atlantische component, maar internationaal op economisch en financieel vlak (in wezen ook een onderdeel van breed buitenlands beleid) volgen we vaak Duitsland.
Verder heb ik de indruk dat u qua Nederlands-Duitse betrekkingen in de vorig eeuw bent blijven steken; Duitsers en Nederlanders zijn over het algemeen goed buren, die uitstekend door een deur kunnen en sportieve rivaliteit hoort daar nu eenmaal bij. Hoewel dat laatste ook Angelsaksisch is, kijk maar naar de sportieve rivalteit tussen de Commonwealth landen.
Duitsland is het succesverhaal van de eurozone. Lage lonen, lage voedingsprijzen, groot afzetgebied, grote afzetmarkt, vlijtig Lutheraanse mentaliteit en daar wil Nederland graag een graantje van meepikken. Maar de kern van de Nederlandse handelsmentaliteit met de calvinistische protestantse denkwijze in het achterhoofd is wel degelijk angelsaxisch. Vergeet niet dat Nederland als enige land buiten de USA een zogenaamde ''Bible Belt'' kent van extreem fundamentalistische protestanten. Zulke dingen zijn in Duitsland onbestaande...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 06:25   #67
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Even tussendoor, zodat men niet de indruk krijgt ,, interessant doen.
In de US een Lakota leren kennen. Dacht aanvankelijk dat hij Spaans bloed had of zoiets.
Maanden later stonden we in een park naar een Indiaanse dansgroep te kijken. Toen hij met hen in gesprek ging werd me pas duidelijk dat hij een volbloed Native American was.
Gewoon een goed onderlegde Amerikaan and that`s all (Op z’n Creediaans )
Did you live in SF? Where? School/work?
I just drove back from the Bay Area today.
SF is unique and very different from the rest of the US. A lot of nutcases..
Kinda like this forum which makes it all the more interesting..
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 15:05   #68
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Did you live in SF? Where? School/work?
I just drove back from the Bay Area today.
SF is unique and very different from the rest of the US. A lot of nutcases..
Kinda like this forum which makes it all the more interesting..
Yep, een half jaar. Dolores street, San Francisco
Hebt er een schitterend park vlakbij (Dolores Park) waar van alles te doen was, vooral veel muziek.

Thuisbasis SF bij een Amerikaanse vriend (docent Berkely), maar een flink deel van de tijd
tevens in andere westelijke staten. Zat er voor vier weken, maar daarna langer gebleven.

Een aantal jaren later terug geweest, Colorado
In dat seizoen viel er ±8 á 9 m sneeuw, Champagne powder snow. Grandioos!
Door de hoogte blijft de sneeuw er droog en poederig
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 10:59   #69
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Luister eens naar de Vlaamse radio!
En dan speciaal de muziekzenders zoals Studio Brussel.
Allemaal Engelstalige bietmuziek.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 13:44   #70
Chillius Caesar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Duitsland is het succesverhaal van de eurozone. Lage lonen, lage voedingsprijzen, groot afzetgebied, grote afzetmarkt, vlijtig Lutheraanse mentaliteit en daar wil Nederland graag een graantje van meepikken. Maar de kern van de Nederlandse handelsmentaliteit met de calvinistische protestantse denkwijze in het achterhoofd is wel degelijk angelsaxisch. Vergeet niet dat Nederland als enige land buiten de USA een zogenaamde ''Bible Belt'' kent van extreem fundamentalistische protestanten. Zulke dingen zijn in Duitsland onbestaande...
En welke Duitse regio geldt als de economische motor? Juist ja, het 'katholieke' Beieren. Laat die vlijtige Lutheraanse mentaliteit dus maar achterwege. Overigens nooit afgevraagd of de Nederlandse handelsmentaliteit voortkomt uit het feit dat het een klein land is zonder veel grondstoffen (aardgas uitgezonderd dan), eerder dan uit een religie?

Ik vraag mij af uit welk gesticht Geert Wilders jou is komen wegplukken...

Wat ik mij afvraag, die overstromingen in Nederland in de jaren '50, was dat Gods straf omdat Nederland partij koos tegen Duitsland tijdens WOII, of hadden jullie iets anders mispeuterd?
Chillius Caesar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 15:57   #71
Kingsale
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 228
Standaard

vergeten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Waarmee u dus nu zwart op wit bewijst dat u een eurofiel bent, een voorstander van een europese superstaat. Ik ben anticontinentaal omdat de Nederlandse handelsmentaliteit haaks staat op het europese sociaal-democratische continentalisme. Ik voel mij niet verwant met Grieken, Spanjolen of Kroaten. Dat zijn andere volkeren. Het Atlantisme zit ook bij de Nederlanders in de identiteit of waarom denk je dat Britten en Nederlanders aan de wieg stond van de USA??
de fransen niet vergeten ,ennnnnnnnnnnnnnnnn
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 16:04   #72
Kingsale
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 228
Standaard en nog maar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
http://forum.viva.nl/forum/list_message/10660382

een greep uit de reacties;

Nederland is veruit het meest 'Angelsaksische' land binnen de '26'. Wat zich afspeelt zonder dat het de media haalt, is een 'currency war', die recent de neiging begint te vertonen 'onvriendelijk' te worden. En dat is een eufemisme.
Wie de behoefte voelt ergens 'tegen' te zijn, moet zich de vraag stellen waar men dan 'voor' is. Die oorlog waar ik het over heb, en die ons niet eens opvalt, heeft verschillende mogelijke uitkomsten. Het globale idee is, dat wij, in Europa, onze welvaart doneren aan onze Angelsaksische broeders, voor het Goede Doel van een 'New American Century'.

Wist u dat?

D66 en de PvdA een Britse afdeling hebben???
minstens 40 Nederlandse steden verzusterd zijn met Britse steden...
niet vergeten de nederlandse steden verzusterd met Isaelse steden
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be