Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 14:42   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard Theodore Dalrymple over Europese seperatisten

http://www.standaard.be/artikel/deta...21021_00342876

De nationalisten willen dus een lokale federatie die volgens hen niet werkt, waarin hun stem onvoldoende wordt gehoord en die hen te weinig vrijheid geeft, ruilen voor een onvergelijkbaar veel grotere federatie waarin ze waarschijnlijk nog minder zeggenschap en vrijheid zullen hebben. Het is natuurlijk waar dat mensen een veel grotere hekel hebben aan hun dichte nationale buren dan aan verre naties (wat ons tot de enigszins sombere conclusie brengt dat hoe beter je mensen kent, hoe minder aardig je ze vindt of hoe meer je ze haat). Maar hoe groter de federatie, hoe groter ook de kans dat ze je beslissingen oplegt die je niet prettig vindt. Het is zelfs best mogelijk dat geen enkele van haar beslissingen je zal bevallen, omdat je gewicht in die veel grotere federatie zo klein zal zijn. En transferbetalingen die je niet graag aan je buren doet, zullen niet vanzelf leuk worden omdat ze naar verre volkeren gaan. Wie wil in zijn binnenste echt geld geven aan een bende luie, onbekwame, slappe buitenlanders, met andere woorden, aan mensen die minder rijk zijn dan wij?
Daarom kan ik anti-Europees nationalisme wel begrijpen, maar pro-Europees nationalisme niet. Als ik zeg dat ik het niet kan begrijpen, bedoel ik dat ik de logica niet snap. Maar ik kan wel gemakkelijk een verklaring bedenken, gewoon omdat ik van nature venijnig en achterdochtig ben.

Je zou het een marxistische verklaring kunnen noemen: het dient de economische belangen, of de carrièrebelangen, van pro-Europese nationalistische leiders dat hun volk ‘onafhankelijk' wordt, of toch zo onafhankelijk als de Europese Unie toelaat. Op die manier krijgen ze baantjes, ambassadeurschappen, vertegenwoordigingen in allerlei internationale organisaties enzovoort. De droom van het pro-Europese nationalisme (althans voor de leiders) is de droom van dienstwagens en gratis etentjes.

Maar dat kan natuurlijk aan mijn perverse manier van denken liggen. Per slot van rekening heb ik een groot gedeelte van mijn medische loopbaan met criminelen gewerkt.


Nu hij is niet de enige die de N-VA houding marxistisch verklaart:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175550
http://forum.politics.be/showthread.php?t=164857
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 oktober 2012 om 14:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:48   #2
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Dubbel.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=178193
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:48   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

TD kan me gestolen worden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:05   #4
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...21021_00342876

De nationalisten willen dus een lokale federatie die volgens hen niet werkt, waarin hun stem onvoldoende wordt gehoord en die hen te weinig vrijheid geeft, ruilen voor een onvergelijkbaar veel grotere federatie waarin ze waarschijnlijk nog minder zeggenschap en vrijheid zullen hebben. Het is natuurlijk waar dat mensen een veel grotere hekel hebben aan hun dichte nationale buren dan aan verre naties (wat ons tot de enigszins sombere conclusie brengt dat hoe beter je mensen kent, hoe minder aardig je ze vindt of hoe meer je ze haat). Maar hoe groter de federatie, hoe groter ook de kans dat ze je beslissingen oplegt die je niet prettig vindt. Het is zelfs best mogelijk dat geen enkele van haar beslissingen je zal bevallen, omdat je gewicht in die veel grotere federatie zo klein zal zijn. En transferbetalingen die je niet graag aan je buren doet, zullen niet vanzelf leuk worden omdat ze naar verre volkeren gaan. Wie wil in zijn binnenste echt geld geven aan een bende luie, onbekwame, slappe buitenlanders, met andere woorden, aan mensen die minder rijk zijn dan wij?
Daarom kan ik anti-Europees nationalisme wel begrijpen, maar pro-Europees nationalisme niet. Als ik zeg dat ik het niet kan begrijpen, bedoel ik dat ik de logica niet snap. Maar ik kan wel gemakkelijk een verklaring bedenken, gewoon omdat ik van nature venijnig en achterdochtig ben.

Je zou het een marxistische verklaring kunnen noemen: het dient de economische belangen, of de carrièrebelangen, van pro-Europese nationalistische leiders dat hun volk ‘onafhankelijk' wordt, of toch zo onafhankelijk als de Europese Unie toelaat. Op die manier krijgen ze baantjes, ambassadeurschappen, vertegenwoordigingen in allerlei internationale organisaties enzovoort. De droom van het pro-Europese nationalisme (althans voor de leiders) is de droom van dienstwagens en gratis etentjes.

Maar dat kan natuurlijk aan mijn perverse manier van denken liggen. Per slot van rekening heb ik een groot gedeelte van mijn medische loopbaan met criminelen gewerkt.


Nu hij is niet de enige die de N-VA houding marxistisch verklaart:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175550
http://forum.politics.be/showthread.php?t=164857
Oei, de goeroe van die andere goeroe haalt hem onderuit?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 15:32   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
TD kan me gestolen worden
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 16:36   #6
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
TD kan me gestolen worden
Hoe? Was dat niet het boezemvriendje van de dictator van Antwerpen?

En heeft hij eigenlijk geen gelijk? Waarom zijn jullie zo hypocriet Europees?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be