Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2018, 17:32   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard De hypocrisie van de ramadam... (en andere religies)

Ik vind dat als men echt wilt weten wat het is arm te zijn men ook 's nachts niet moet zitten schransen. En wat ik al helemaal niet begrijp is dat niet drinken overdag, I mean: armen hebben toch wel -en zeker in deze contreien, het nodige drinkwater ter beschikking.

En nagenoeg iedere arme heeft hier in BE recht op het leefloon waardoor ie toch zijn/haar buikske kan vullen.

Ipv te vasten overdag en 's nachts de achterstand in te halen, vind ik het dan ook gepaster dat wie solidair met armoede wenst om te gaan gewoon zijn/haar inkomsten van die periode overmaakt aan een goed doel of waarom niet: rechtstreeks aan zij in 'dire need'.

Zonder iets tegen kleurtjes te hebben die met de ramadam meedoen vind ik het toch maar een hypocriete boel (net zoals ik dat van andere religies eveneens vind).


Discuss please, thanks.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 17:34   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik vind dat als men echt wilt weten wat het is arm te zijn men ook 's nachts niet moet zitten schransen. En wat ik al helemaal niet begrijp is dat niet drinken overdag, I mean: armen hebben toch wel -en zeker in deze contreien, het nodige drinkwater ter beschikking.

En nagenoeg iedere arme heeft hier in BE recht op het leefloon waardoor ie toch zijn/haar buikske kan vullen.

Ipv te vasten overdag en 's nachts de achterstand in te halen, vind ik het dan ook gepaster dat wie solidair met armoede wenst om te gaan gewoon zijn/haar inkomsten van die periode overmaakt aan een goed doel of waarom niet: rechtstreeks aan zij in 'dire need'.

Zonder iets tegen kleurtjes te hebben die met de ramadam meedoen vind ik het toch maar een hypocriete boel (net zoals ik dat van andere religies eveneens vind).
Hopelijk doet u dan mee met de christelijke vasten. Daar vindt u de combinatie die u tevergeefs bij de islam zoekt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 17:40   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hopelijk doet u dan mee met de christelijke vasten. Daar vindt u de combinatie die u tevergeefs bij de islam zoekt.
Nee JVDB ik ben atheist. Maar speaking of vasten, sinds gisteren ben ik aan het regimen geslagen om hopelijk de kilootjes kwijt te spelen die er aardig zijn bijgekomen. So far, is er al 1kg af want tja, enkel cafe latte, thee of water hier (zowel overdag als 's nachts); op mijn manier doe ik dus ergens mee met de ramadam aangezien ik best afzie, lol j/k ^^

Laatst gewijzigd door bembem : 1 juni 2018 om 17:43.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 17:42   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee JVDB ik ben atheist. Maar speaking of vasten, sinds gisteren ben ik aan het regimen geslagen om hopelijk wat gewicht kwijt te spelen aangezien er aardig wat kilootjes zijn bijgekomen. So far, is er al 1kg af want tja, enkel cafe latte, thee of water hier (zowel overdag als 's nachts) ^^
Crashdieet. En het resultaat zal zijn dat de kilo's er op een later tijdstip weer zo zullen bijvliegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 17:46   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Crashdieet. En het resultaat zal zijn dat de kilo's er op een later tijdstip weer zo zullen bijvliegen.
Wel ik hoop van niet, ik zal het ditmaal dan ook anders aanpakken (oa minder vet & suiker wanneer ik terug 'normaal' eet, lol).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:04   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik vind dat als men echt wilt weten wat het is arm te zijn men ook 's nachts niet moet zitten schransen. En wat ik al helemaal niet begrijp is dat niet drinken overdag, I mean: armen hebben toch wel -en zeker in deze contreien, het nodige drinkwater ter beschikking.

En nagenoeg iedere arme heeft hier in BE recht op het leefloon waardoor ie toch zijn/haar buikske kan vullen.

Ipv te vasten overdag en 's nachts de achterstand in te halen, vind ik het dan ook gepaster dat wie solidair met armoede wenst om te gaan gewoon zijn/haar inkomsten van die periode overmaakt aan een goed doel of waarom niet: rechtstreeks aan zij in 'dire need'.

Zonder iets tegen kleurtjes te hebben die met de ramadam meedoen vind ik het toch maar een hypocriete boel (net zoals ik dat van andere religies eveneens vind).


Discuss please, thanks.
En weeral maakt u zichzelf compleet belachelijk.
Maar ja, u bent dan ook niet gehinderd door enige kennis i.v.m. religie.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:05   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee JVDB ik ben atheist. Maar speaking of vasten, sinds gisteren ben ik aan het regimen geslagen om hopelijk de kilootjes kwijt te spelen die er aardig zijn bijgekomen. So far, is er al 1kg af want tja, enkel cafe latte, thee of water hier (zowel overdag als 's nachts); op mijn manier doe ik dus ergens mee met de ramadam aangezien ik best afzie, lol j/k ^^
U begrijpt er totaal niets van.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:05   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Crashdieet. En het resultaat zal zijn dat de kilo's er op een later tijdstip weer zo zullen bijvliegen.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:06   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel ik hoop van niet, ik zal het ditmaal dan ook anders aanpakken (oa minder vet & suiker wanneer ik terug 'normaal' eet, lol).
Ik zou nog een paar hamburgers gaan halen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:28   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En weeral maakt u zichzelf compleet belachelijk.
Maar ja, u bent dan ook niet gehinderd door enige kennis i.v.m. religie.
Euh naar mijn weten hebben armen overdag te drinken en houden zij geen etentjes -of liever gezegd schranspartijtjes, 's nachts.
Hoezo ik maak me belachelijk door dat aan te kaarten

Als men solidair wilt zijn met 'armen', dat men meedoet met een sociaal experiment, 'dakloos in Parijs' bvb. Maar dan ook echt dakloos en niet 's nachts in een hotel overnachten.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:51   #11
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Crashdieet. En het resultaat zal zijn dat de kilo's er op een later tijdstip weer zo zullen bijvliegen.
ik mag hopen van niet. Straks moeten ze een muur ingooien wanneer we ze gaan deporteren omdat ze niet meer door de deur kan
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 21:26   #12
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

als ge een maand lang overdag in de hitte geen water moogt drinken, zal er wel een betekenis voor de meesten achter zitten. of ik volg? niet echt, ik begrijp waarom het gedaan wordt wel.

'k respecteer het wel, als agnost.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 21:44   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
als ge een maand lang overdag in de hitte geen water moogt drinken, zal er wel een betekenis voor de meesten achter zitten. of ik volg? niet echt, ik begrijp waarom het gedaan wordt wel.

'k respecteer het wel, als agnost.

Ik respecteer geen religieuze gekken. Verleden jaar kreeg een jongen nog een boete in Marokko omdat hij betrapt werd bij het drinken van water tijdens de ramadan, bij een temperatuur van 42°C.
Vraag maar aan eender welke dokter, hoe gezond het is om niet te drinken bij dergelijke temperaturen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 21:57   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.269
Standaard

Ik neem aan dat die wel stiekem drinken hoor.
Anders zou er toch massale sterfte, zeker onder de oudere moslims, zijn.
Publiek gaan ze dat niet zeggen natuurlijk. Integendeel. "Ik neem geen douche uit schrik om water in te slikken". Façade voor de galerie terwijl ze hun redbull-wodka opslurpen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 1 juni 2018 om 21:59.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 22:25   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Niet mogen drinken, is een fabeltje...

'...Moslims die meedoen met de Ramadan, mogen niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Kleine kinderen, zieken of anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid, zijn niet verplicht om mee te doen met het vasten...'

Kan je om de een of de andere reden niet meedoen met de vasten moet je wel als compensatie een gift geven aan de armen.

ps: een boete ga je er zeker niet voor krijgen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 1 juni 2018 om 22:28.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 23:28   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niet mogen drinken, is een fabeltje...

'...Moslims die meedoen met de Ramadan, mogen niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Kleine kinderen, zieken of anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid, zijn niet verplicht om mee te doen met het vasten...'

Kan je om de een of de andere reden niet meedoen met de vasten moet je wel als compensatie een gift geven aan de armen.
Of je niet gehouden vastendagen op een ander moment inhalen. Dat mag ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 00:13   #17
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik vind dat als men echt wilt weten wat het is arm te zijn men ook 's nachts niet moet zitten schransen. En wat ik al helemaal niet begrijp is dat niet drinken overdag, I mean: armen hebben toch wel -en zeker in deze contreien, het nodige drinkwater ter beschikking.

En nagenoeg iedere arme heeft hier in BE recht op het leefloon waardoor ie toch zijn/haar buikske kan vullen.

Ipv te vasten overdag en 's nachts de achterstand in te halen, vind ik het dan ook gepaster dat wie solidair met armoede wenst om te gaan gewoon zijn/haar inkomsten van die periode overmaakt aan een goed doel of waarom niet: rechtstreeks aan zij in 'dire need'.

Zonder iets tegen kleurtjes te hebben die met de ramadam meedoen vind ik het toch maar een hypocriete boel (net zoals ik dat van andere religies eveneens vind).


Discuss please, thanks.
We vasten niet om arm te zijn maar om rijker te worden.

Het vasten is moslims voorgeschreven door Allah voor de hele maand ramadan, de maand waarin de Koran als leiding voor de mensheid door Allah werd neer gezonden. Ramadan is onze manier om dit en ons als apart volk te vieren. Wie niet bezig is met lichamelijke behoeftes, kan zich beter concentreren op zijn geest (zeg maar ziel). De bedoeling is om overdag zoveel mogelijk te bidden en belangrijk, de koran te lezen, begrijpen, vanbuiten te leren, enz. zodat we het komende jaar weer als een goede en liefst betere moslim doorkomen.

A propos, de ongelovigen (ondankbaren, ongehoorzamen aan Allah) zijn zeker hypocriet en mogen rekenen op de Hel.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 00:24   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ok...... o_0
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 00:27   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Zie maar dat je voldoende hydrateert guinestar, it's important for your body...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 00:54   #20
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
We vasten niet om arm te zijn maar om rijker te worden.

Het vasten is moslims voorgeschreven door Allah voor de hele maand ramadan, de maand waarin de Koran als leiding voor de mensheid door Allah werd neer gezonden. Ramadan is onze manier om dit en ons als apart volk te vieren. Wie niet bezig is met lichamelijke behoeftes, kan zich beter concentreren op zijn geest (zeg maar ziel). De bedoeling is om overdag zoveel mogelijk te bidden en belangrijk, de koran te lezen, begrijpen, vanbuiten te leren, enz. zodat we het komende jaar weer als een goede en liefst betere moslim doorkomen.

A propos, de ongelovigen (ondankbaren, ongehoorzamen aan Allah) zijn zeker hypocriet en mogen rekenen op de Hel.
Kom,kom,u kan beter dan dat.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be