Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2007, 15:37   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard Wat denken die joden wel niet??

Joodse organisaties toch niet tevreden met excuses De Wever

Het Forum der Joodse Organisaties neemt geen genoegen met de excuses van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Dat blijkt vandaag uit een opiniestuk van het Forum in De Morgen.

Vorige week had De Wever zich bij het Forum nochtans mondeling verontschuldigd voor zijn uitspraken naar aanleiding van Patrick Janssens' publieke excuses voor de rol van het Antwerpse stadsbestuur in de deportatie van de Joden. De Wever had de excuses van de Antwerpse burgemeester "gratuit" genoemd.

Toen aanvaardde het Forum, dat alle Joodse verenigingen in Vlaanderen vertegenwoordigt, de excuses van De Wever. Maar het opiniestuk dat De Wever in De Morgen publiceerde na het gesprek met het Forum zet nu kwaad bloed.

Volgens Pinkas Kornfield, ondervoorzitter van het Forum, schiet de tekst van De Wever op cruciale punten tekort: "Veel van de overeengekomen punten worden niet in de uiteindelijke verklaring van De Wever vermeld. Bij onze ontmoeting gaf hij aan dat hij nooit heeft gezegd dat de Joden de Holocaust misbruiken. Volgens hem waren zijn woorden verdraaid. Hij zou dat in zijn publieke verklaring corrigeren. Maar in zijn opiniestuk is daar niets van terug te vinden".

Bovendien zou De Wever beloofd hebben om afstand te nemen van zijn verwijzing naar de bezetting van de Palestijnse gebieden. "Ook dat heeft hij niet rechtgezet", luidt het. (belga/dm)
-----------

Wie denken ze wel dat ze zijn?? een beschermde diersoort ofzo? Man man toch, als ze zichzelf zo "onderscheiden" van de rest, wel: draag de gevolgen!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:40   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Pinkas Kornfield, zo'ne naam kunde nie uitvinden
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:47   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Nu beginnen ze wel te overdrijven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:48   #4
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nu beginnen ze wel te overdrijven.
yep idd. Misschien was mijn reactie ietwat impulsief, maar idd, ze overdrijven hard.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 november 2007 om 15:48.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:50   #5
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Als die joodse gemeenschap zo hard gaat zagen als de islamieten, kunnen ze ook vertrekken. Niet tevreden met de excuses? Wa willen die wel zeg? Dat hij op zijn blote knieën gat voor hen, en hen ineens verleden en toekomstige vergiffenis schenkt voor alle midaden die ze tegen de palestijnen plegen?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:20   #6
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Wat ze denken?
Ik gok dat ze denken dat bdw een eikel is...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:26   #7
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Ik gok dat ze denken,we kunnen geen slachtoffertje meer spelen.

Laatst gewijzigd door EXTREEM : 6 november 2007 om 16:26.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:27   #8
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Ik gok dat ze denken,we kunnen geen slachtoffertje meer spelen.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:33   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Als ze per sé de jodenhaat terug willen doen oplaaien, dan moeten ze vooral zo verder doen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:35   #10
elberto
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat ze denken?
Ik gok dat ze denken dat bdw een eikel is...

wel dan denken ze fout De Wever is bij de weinige die zijn mening durft zeggen zoals hij ze denkt! een beetje zoals De Gucht vind ik

ze gaan te ver volgens mij en die verwijzing naar palestina was een rake en zeer terecht opmerking!
elberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:40   #12
jukke
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 148
Standaard

Mja,
De Joden mogen dringend eens gaan beseffen dat ze eigenlijk al veel te veel gekregen hebben dankzij een onverwerkt verleden, nl. de staat Israël.
Bovendien wil ik niet weten hoeveel Joden er effectief rijk geworden zijn van de oorlog. Tussen hun volk zaten ook klootzakken die elke opportuniteit aangrepen om hun zak te vullen...
__________________
Hans1: Wanneer ga je eindelijk eens antwoorden op de vlaggenkwestie? Promoot de BUB om Belgische vlaggen op de Vlaamse feestdag op te hangen?
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:41   #13
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Wie denken ze wel dat ze zijn?? een beschermde diersoort ofzo? Man man toch, als ze zichzelf zo "onderscheiden" van de rest, wel: draag de gevolgen!!
Wat dacht ge nu, ze moeten toch kunnen blijven zagen en klagen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 16:44   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat ze denken?
Ik gok dat ze denken dat bdw een eikel is...
De tienpuntenvraag is wel wat ze denken van de president van Iran...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:04   #15
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Laat die jongens maar zagen, het zouden geen joden zijn als het anders was.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:27   #16
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

De Wever heeft met zijn 'excuses' een buitengewoon geraffineerd document afgeleverd en daardoor is hij in mijn achting gestegen. De sleutelpassage uit de tekst luidt:

"Ik verontschuldig me voor het feit dat ik over de hoofden van de betrokkenen heen een debat meende te moeten voeren dat het mijne niet is. Want ik verkoos de stiel van politicus én niet die van historicus. Politieke communicatie verdraagt geen nuance, wetenschappelijke communicatie leeft van nuance".

De Wever stelt hier het volgende, besmuikt en omfloerst, maar toch wel voldoende klaar: "Ik ben een politicus, en daarom moet ik liegen".

'Politiek verdraagt geen nuance' impliceert immers 'politiek verdraagt geen waarheid' (vermits de waarheid de nuance impliceert). Politiek=>geen nuance=>(geen waarheid = liegen)

De waarheid spreken is niet 'het debat' van een politicus, aldus De Wever. En hij verontschuldigt zich eigenlijk, omdat hij ondanks de liegplicht van de politicus toch heeft geprobeerd om iets waars te zeggen.

Noteer vervolgens nog dat de passage hierboven zelfrefererend is, want ze staat in de tekst van een politicus. Volgens De Wever zelf mogen we in zijn tekst dus ook weer 'gebrek aan nuance' maw onwaarheid verwachten. De excuses zelf kunnen bv onwaar of onwaarachtig zijn. Geen wonder dat de joden niet content zijn. Dit soort onderwerpingsteksten hebben immers een bijna occulte betekenis en worden tot op de letter uitgeplozen.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 6 november 2007 om 17:31.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:29   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nu beginnen ze wel te overdrijven.
zij overdrijven hard. Er is niemand die de Holocaust en het vreselijke leed van de joden in het verleden ontkent.

Die andere volkerenmoord (op de Armeniërs) die wordt naar hartelust verder ontkend, door mensen in Turkije EN door mensen hier.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:39   #18
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Joodse organisaties toch niet tevreden met excuses De Wever

Het Forum der Joodse Organisaties neemt geen genoegen met de excuses van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Dat blijkt vandaag uit een opiniestuk van het Forum in De Morgen.

Vorige week had De Wever zich bij het Forum nochtans mondeling verontschuldigd voor zijn uitspraken naar aanleiding van Patrick Janssens' publieke excuses voor de rol van het Antwerpse stadsbestuur in de deportatie van de Joden. De Wever had de excuses van de Antwerpse burgemeester "gratuit" genoemd.

Toen aanvaardde het Forum, dat alle Joodse verenigingen in Vlaanderen vertegenwoordigt, de excuses van De Wever. Maar het opiniestuk dat De Wever in De Morgen publiceerde na het gesprek met het Forum zet nu kwaad bloed.

Volgens Pinkas Kornfield, ondervoorzitter van het Forum, schiet de tekst van De Wever op cruciale punten tekort: "Veel van de overeengekomen punten worden niet in de uiteindelijke verklaring van De Wever vermeld. Bij onze ontmoeting gaf hij aan dat hij nooit heeft gezegd dat de Joden de Holocaust misbruiken. Volgens hem waren zijn woorden verdraaid. Hij zou dat in zijn publieke verklaring corrigeren. Maar in zijn opiniestuk is daar niets van terug te vinden".

Bovendien zou De Wever beloofd hebben om afstand te nemen van zijn verwijzing naar de bezetting van de Palestijnse gebieden. "Ook dat heeft hij niet rechtgezet", luidt het. (belga/dm)
-----------

Wie denken ze wel dat ze zijn?? een beschermde diersoort ofzo? Man man toch, als ze zichzelf zo "onderscheiden" van de rest, wel: draag de gevolgen!!
Pindakaas kornfleks ??? [zwijgt].....[/zwijgt] Mwuahahahahahaha
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:47   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat ze denken?
Ik gok dat ze denken dat bdw een eikel is...
je hebt wel verschillende soorten eikels hoor...

met schaal, met vel, met hoed-hemd-das...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:49   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Joodse organisaties toch niet tevreden met excuses De Wever

Het Forum der Joodse Organisaties neemt geen genoegen met de excuses van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Dat blijkt vandaag uit een opiniestuk van het Forum in De Morgen.

Vorige week had De Wever zich bij het Forum nochtans mondeling verontschuldigd voor zijn uitspraken naar aanleiding van Patrick Janssens' publieke excuses voor de rol van het Antwerpse stadsbestuur in de deportatie van de Joden. De Wever had de excuses van de Antwerpse burgemeester "gratuit" genoemd.

Toen aanvaardde het Forum, dat alle Joodse verenigingen in Vlaanderen vertegenwoordigt, de excuses van De Wever. Maar het opiniestuk dat De Wever in De Morgen publiceerde na het gesprek met het Forum zet nu kwaad bloed.

Volgens Pinkas Kornfield, ondervoorzitter van het Forum, schiet de tekst van De Wever op cruciale punten tekort: "Veel van de overeengekomen punten worden niet in de uiteindelijke verklaring van De Wever vermeld. Bij onze ontmoeting gaf hij aan dat hij nooit heeft gezegd dat de Joden de Holocaust misbruiken. Volgens hem waren zijn woorden verdraaid. Hij zou dat in zijn publieke verklaring corrigeren. Maar in zijn opiniestuk is daar niets van terug te vinden".

Bovendien zou De Wever beloofd hebben om afstand te nemen van zijn verwijzing naar de bezetting van de Palestijnse gebieden. "Ook dat heeft hij niet rechtgezet", luidt het. (belga/dm)
!
die Morgen toch hé... 't belangrijkste weglaten... foei toch
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be