Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2006, 07:02   #41
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zou het gewoon leuk vinden dat Pereiro zou winnen.
Precies of Pereiro niks pakt.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 07:03   #42
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Precies of Pereiro niks pakt.
Ze vinden toch niks in zijn bloed en urine? Dus nee, hij pakt niet.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 07:53   #43
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Pech voor zijn madam dus...
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 07:56   #44
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
Pech voor zijn madam dus...
Persoonlijk vind ik een verhoogd testosteron gehalte wel normaal met zo'n lekker wijf.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 28 juli 2006 om 07:57.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 07:58   #45
Lex Blanca
Minister-President
 
Lex Blanca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2005
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Berichten: 4.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Zou Boonen ook pakken ?
Dat weet ik niet,maar ik heb wel uit hééél goeie bron dat hij vreemdgaat.
__________________
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood
To Them We Are Fair Game...
Unconsciously Confined...
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:11   #46
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Dopingdeskundige: ,,Middel werkt niet van vandaag op morgen''

Harm Kuipers (sportarts en dopingdeskundige): ,,Het is vreemd, want dit middel werkt niet van vandaag op morgen. Testosteron is een spierversterkend middel. Het hoort bij de groep van anabole steroïden. Het zorgt ervoor dat een man een man is. In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren.
Epitestosteron is een afbraakmiddel van testosteron, dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd.''

Volgens Kuipers is een disbalans tussen testosteron en epitestosteron niet per definitie een bewijs voor het gebruik van doping. ,,Daar moet vervolgonderzoek duidelijkheid over geven. Ik weet niet of dat urineonderzoek al is gedaan. Normaal gesproken is dat mogelijk binnen een week. Daaruit blijkt dan dat een sporter daadwerkelijk testosteron van buitenaf toegediend heeft gekregen.''

De plotse opleving van Landis in de rit naar Morzine, nadat hij een dag eerder totaal was ingestort, is volgens Kuipers geen bewijs voor het gebruik van testosteron. ,,Het werkt niet zo snel. ’s Avonds zo’n middel toedienen heeft geen enkele zin. De verhoogde concentratie testosteron is op zich geen verklaring voor die opleving.''

,,Dit bericht verbaast me ook echt, want hij reed goed en dan weet een renner dat hij gecontroleerd gaat worden. Maar een positieve test hoeft niet per definitie te betekenen dat een renner weet dat hij dope gebruikt. Een sporter wil maar één ding en dat is zo hard mogelijk rijden. Ze geloven iedereen die zegt dat hij hem hard kan laten rijden. Landis kan gerust ter goeder trouw zijn.''
Ik wou net zeggen, wat weet de gemiddelde forum-knul nu van hormoonhuishouding af? Maar de pers is al even ongeletterd op dat gebied. Als aasgieren springen ze op een positief A staal, en dan nog wel van zo'n dubbelzinnig 'dopingproduct'. Epo wordt ook via hematocrietwaarden getest, sommige sporters hebben zonder te nemen ook hoge of flexibele waarden. Maar daar zwijgen ze van. Het B staal is nog niet ontdooit of Landis is al veroordeeld door gans de reutemeteut.

Pff, en zelfs als hij 'gespoten' heeft, mij maakt het niet uit, als ze in hun kist liggen als ze 60 zijn hebben ze imo hun lesje wel geleerd. T'is hun keuze om te nemen. En ze pakken allemaal 'iets', maak u geen illusies. Vergelijk het met de autosport: de ploegarts als mechanicien, tuned het rennerslichaam tot aan de grens van het reglementaire. Phonak moet dringend op zoek naar een nieuwe me dunkt...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:14   #47
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Gevat commentaar gisteren van Tom Boonen:

De grote Rondes worden jaar op jaar zwaarder en zwaarder, gewoon voor de televisionele sensatie. Maak de Tour korter, minder cols, meer rustperiodes. Gevolg: meer spektakel, meer spanning, minder doping. Simple as that!
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:26   #48
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Gevat commentaar gisteren van Tom Boonen:

De grote Rondes worden jaar op jaar zwaarder en zwaarder, gewoon voor de televisionele sensatie. Maak de Tour korter, minder cols, meer rustperiodes. Gevolg: meer spektakel, meer spanning, minder doping. Simple as that!
Ik had toch enkele bedenkingen toen ik die commentaar van Boonen hoorde.

- Hij had zelf heel wat last tijdens die bergrritten terwijl de meeste andere renners van het peloton dat niet hadden. Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat de ritten minder zwaar moeten zijn.
- Door zijn uitspraken impliceert Boonen min of meer dat alle renners die zonder al te veel problemen de bergetappes doorkomen doping gebruiken. Zou dat werkelijk zijn bedoeling zijn geweest?
- Men zegt dikwijls dat de Ronde van Frankrijk ieder jaar zwaarder wordt, maar is dat ook werkelijk het geval? Op het eerste zicht leek het parcours van dit jaar niet echt zwaarder dan pakweg 10 jaar geleden.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:31   #49
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
- Men zegt dikwijls dat de Ronde van Frankrijk ieder jaar zwaarder wordt, maar is dat ook werkelijk het geval? Op het eerste zicht leek het parcours van dit jaar niet echt zwaarder dan pakweg 10 jaar geleden.
Tien jaar geleden was het 1996 en ook dan was doping al schering en inslag ... Laat het ons er op houden dat de Tour gewoon te zwaar is.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:33   #50
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Hij had zelf heel wat last tijdens die bergrritten terwijl de meeste andere renners van het peloton dat niet hadden. Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat de ritten minder zwaar moeten zijn.
Niet veel renners zijn zoals hij al sinds februari (Ronde van Qatar) koersen aan het winnen, liepen bijna het hele klassieke programma af en reden dan nog eens de Tour. En de meeste andere renners hadden dat wel: kijk maar naar het aantal opgaves alleen al.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:34   #51
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Nu begrijp ik waarom hij het liefst de gele trui niet droeg in het begin van de tour. Hij wou liefst de gele trui maar hebben op het einde van de tour. Zo kon hij ongecontroleerd verder doping pakken.

De levenslange schorsingen zouden terug moeten ingevoerd worden.

En ploegen die teveel dopinggevallen hebben zoals Phonak, moeten onverbiddelijk geschorst worden voor de belangrijkste wedstrijden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:36   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zou men de pret van de VS-haters nog kunnen bederven?...

Dezelfde forumgangers vragen steeds niet te voorbarig te oordelen, behalve natuurlijk als het in hun kraam past...
Da's ook wel waar.
Ik herineer mij nog de dopingzaak rond Christophe Brandt twee jaar geleden; uiteindelijk werd hij ook vrijgesproken (om dan niet over Rutger Beke te praten).
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:37   #53
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Dat weet ik niet,maar ik heb wel uit hééél goeie bron dat hij vreemdgaat.
Hélaba, roddels horen in het forum Politiek: Internationaal!

Hier in K&K moet men zijn bronnen geven of zwijgen.
Dus, vertel ons nu eens precies wat je weet over de liefdesperikelen van Tom Boonen!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:02   #54
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Ze vinden toch niks in zijn bloed en urine? Dus nee, hij pakt niet.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:06   #55
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik wou net zeggen, wat weet de gemiddelde forum-knul nu van hormoonhuishouding af? Maar de pers is al even ongeletterd op dat gebied. Als aasgieren springen ze op een positief A staal, en dan nog wel van zo'n dubbelzinnig 'dopingproduct'. Epo wordt ook via hematocrietwaarden getest, sommige sporters hebben zonder te nemen ook hoge of flexibele waarden. Maar daar zwijgen ze van. Het B staal is nog niet ontdooit of Landis is al veroordeeld door gans de reutemeteut.

Pff, en zelfs als hij 'gespoten' heeft, mij maakt het niet uit, als ze in hun kist liggen als ze 60 zijn hebben ze imo hun lesje wel geleerd. T'is hun keuze om te nemen. En ze pakken allemaal 'iets', maak u geen illusies. Vergelijk het met de autosport: de ploegarts als mechanicien, tuned het rennerslichaam tot aan de grens van het reglementaire. Phonak moet dringend op zoek naar een nieuwe me dunkt...
renners met een hoog gehalte aan hematocriet krijgen een certificaat deze hematocrieten zijn dus al bekend van bij de jeugd normaal daalt deze bij uitgesproken training bij onze profcoureurs echter gaat deze omhoog laten we zeggen een wonder der natuur , zo rijd ook 3/4 van het peleton rond met doktersvoorschriften tegen allergieeën zoals astma om te kunnen puffen
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:09   #56
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Tien jaar geleden was het 1996 en ook dan was doping al schering en inslag ... Laat het ons er op houden dat de Tour gewoon te zwaar is.
40 jaar geleden was het ook al schering en inslag, het was toen een publiek geheim dat men zich dopeerde maar door het hele tv en media gebeuren is men precies gebrainwashed, totdat er natuurlijk doipingcontroles op de proppen kwamen en nu gaan plots de ogen open
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:11   #57
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik had toch enkele bedenkingen toen ik die commentaar van Boonen hoorde.

- Hij had zelf heel wat last tijdens die bergrritten terwijl de meeste andere renners van het peloton dat niet hadden. Dan is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat de ritten minder zwaar moeten zijn.
- Door zijn uitspraken impliceert Boonen min of meer dat alle renners die zonder al te veel problemen de bergetappes doorkomen doping gebruiken. Zou dat werkelijk zijn bedoeling zijn geweest?
- Men zegt dikwijls dat de Ronde van Frankrijk ieder jaar zwaarder wordt, maar is dat ook werkelijk het geval? Op het eerste zicht leek het parcours van dit jaar niet echt zwaarder dan pakweg 10 jaar geleden.
het leek mij één van de makkelijkste rondes van de laatst 25 jaar qua parcours maaar het zijn nog altijd de renners die de koers zwaar maken of niet.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:15   #58
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Als je een rit in de Tour wint, dan moet je sowieso een plasje doen na die rit. Dat weet iedere renner in het peloton. Je moet dan ook een groot kieken zijn, of gewoon w�*llen hangen, om je te doperen terwijl je weet dat je van plan bent een slag te slaan.

Wat volgens mij is gebeurd: Landis diende zichzelf dagelijks kleine hoeveelheden testosteron toe, tot of net onder de grens van het toelaatbare. (Testosteron vergroot de recuperatiesnelheid en geeft je een euforisch gevoel, waardoor je indruk krijgt alles aan te kunnen.) Voor iedere soort van doping zijn grenzen vastgesteld. Van testosteron mag je maar een bepaald percentage in je lichaam hebben. Sportlui bedienen zich dan ook vaak handmatig tot aan die grens. Hoogstwaarschijnlijk heeft Landis zich net iéts te veel druppeltjes ingespoten, waardoor de grens overschreden werd, en het hek van de dam was, uiteraard.

Om dat nu een dopingzondaar te noemen? Misschien een groot kieken, dat wel.
het toedienen van verboden stoffen is doping, die grens wordt gewoon vastgesteld om doping aan te tonen (die grens ligt dus waarschijnlijk al heel hoog) en die controles waar jij het over hebt dat is toch een lachertje. Zelden worden er renners betrapt door controles in competittie, maar als ze controles buiten competitie doen dan pakken ze ineenkeer zowat iedereen
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 22:16   #59
Lex Blanca
Minister-President
 
Lex Blanca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2005
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Berichten: 4.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hélaba, roddels horen in het forum Politiek: Internationaal!

Hier in K&K moet men zijn bronnen geven of zwijgen.
Dus, vertel ons nu eens precies wat je weet over de liefdesperikelen van Tom Boonen!
Awel,zoals ik al zei:ik heb van iemand die het kan weten! (de naam of verdere informatie rond haar persoon blijft uiteraard uit) dat Tom Boonen met de regelmaat van de klok vreemdgaat...buiten de deur neukt...ingaat op sommige van de eindeloze reeks oneerbare voorstellen die hem dagelijks om de oren vliegen...zijn primitieve driften botviert op gewillige snollen tijdens het paringsritueel...moet er een tekeningetje bij?

Edit;Wat een geprikkelde reactie Firestone...jaloers op mijn bron?
(ik ad et ni direct in u gezien da ge zoe'n hiet pateeke zijt)
__________________
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood
To Them We Are Fair Game...
Unconsciously Confined...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 28 juli 2006 om 22:21.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 22:20   #60
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Awel,zoals ik zei:ik heb van iemand die het kan weten! (de naam blijft uiteraard uit) dat Tom Boonen met de regelmaat van de klok vreemdgaat...buiten de deur neukt...ingaat op sommige van de oneindeloze reeks oneerbare voorstellen die hem dagelijks om de oren vliegen...zijn primitieve driften botviert op gewillige snollen tijdens het paringsritueel...moet er een tekeningetje bij?

Edit;Wat een geprikkelde reactie Firestone...jaloers op mijn bron?
Niks geprikkeld, gewoon gezonde nieuwsgierigheid.

Wij moeten toch weten wat er in de wereld omgaat, neen? Zeker als het zo belangrijk is als de liefdesperikelen van onze beste wielrenner!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be