Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2009, 12:01   #21
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Arouet: Iemand zou Codfried toch echt eens moeten vertellen dat elk schilderij waarop hij een zwarte ziet ook een zeer donkere achtergrond heeft. De schilderijen die hij "gewit noemt" hebben daarentegen een normale achtergrond. Ik neem aan dat die mensen werden geschilderd op een normale achtergrond en niet op een zwart-grijze die meestal terugkomt op zijn "zwarte portretten".


[Een zwarte Voltaire met een zwarte achtergrond]



[Een gewitte Voltaire met een witte achtergrond]


Iemand zou aan Arouet moeten uitleggen dat de wetenschappelijke theorie blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) gebaseerd is op persoonsbeschrijvingen die melding maken van de zwarte of bruine huidkleur van elite personen: very dark, swarthy, black as chimney, chimney sweeper, basané. Vervolgens treft men portretten, meest gravures die deze personen als witten tonen, wat problematisch is. Maar men treft ook gravures die een donkere arcering tonen, wat opgevat moet worden als een donkere huid. De donkere huid stond voor suprematie: blauw bloed.

Ik kan het niet simpeler uitleggen.

Overigens adviseer ik alle fans van mijn theorie om hun favoriete afbeeldingen en teksten te downloaden en te verspreiden want ik wordt hier met harde hand weggewerkt. Dat is geen probleem want er zijn nog duizenden andere forums die ik wil aandoen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 oktober 2009 om 12:05.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 13:08   #22
Arouet
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 462
Standaard

Ik wil u erop wijzen dat u de term wetenschappelijk hier misbruikt. De manier waarop u werkt en waarop u soms u eigen mening voor een feit aanneemt is niet wetenschappelijk. Wat wel wetenschappelijk zou zijn is bijvoorbeeld het uitvoeren van DNA testen maar om de een of andere reden haalt u dit nooit aan. U methode is dus niet wetenschappelijk en u theorie heeft dus ook geen recht om wetenschappelijk te worden genoemd.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 13:10   #23
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard


HUMAN LEATHER BOOK BINDING

My Blue blood is black blood (1500-1789) theory also takes human leather book bindings into consideration and asks if this practice shows the contempt with which the black and coloured noble and royal elite viewed their white, bino subjects. This again lead to the acrimonious nature of racism against blacks.

Citaat:
We were browsing through one of our alumni magazines when we saw an article touting one of the medical library's holdings: an old anatomy book bound in a tan leather, which was made from human skin. Indeed, a quick search found many such books in libraries across the land. The Boston Globe covered this macabre topic, a few months ago:


A number of prestigious libraries -- including Harvard University's -- have such books in their collections. While the idea of making leather from human skin seems bizarre and cruel today, it was not uncommon in centuries past, said Laura Hartman, a rare book cataloger at the National Library of Medicine in Maryland and author of a paper on the subject.

An article from the St. Louis Post-Dispatch from the late 1800s "suggests that it was common, but it also indicates it wasn't talked about in polite society," Hartman said.
http://medgadget.com/archives/2006/0...an_bindin.html
Citaat:
Anthropodermic bibliopegy
From Wikipedia, the free encyclopedia
Anthropodermic bibliopegy is the practice of binding books in human skin. Though uncommon in modern times, the technique dates back to at least the 17th century.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropodermic_bibliopegy

http://www.strangeproportion.com/arc...n_leather.html

http://www.boston.com/news/local/rho...p1=MEWell_Pos2
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 13:16   #24
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Ik wil u erop wijzen dat u de term wetenschappelijk hier misbruikt. De manier waarop u werkt en waarop u soms u eigen mening voor een feit aanneemt is niet wetenschappelijk. Wat wel wetenschappelijk zou zijn is bijvoorbeeld het uitvoeren van DNA testen maar om de een of andere reden haalt u dit nooit aan. U methode is dus niet wetenschappelijk en u theorie heeft dus ook geen recht om wetenschappelijk te worden genoemd.
Mag ik u erop wijzen dat 'wetenschappelijk' geen wettelijk beschermde term is en door iedereen gebruikt mag worden. Wetenschappelijk verwijst naar de gebruikte methode welke men goed kan lezen in mijn boeken. Het onderzoek is vooral literair historisch en gebruikt verder ook bij behorende afbeeldingen. De identificatie als 'zwart van huid' en de 'etniciteit' is dus gebaseerd op persoonsbeschrijvingen in wetenschappelijke biografien.
Zover ik weet is het normaal voor critici om het wetenschappelijk gehalte of methoden van een gegeven research te critiseren, dus er is niets vreemd aan uw aanmerkingen. U bent verder anoniem wat veronderstelt dat u zelf niet achter uw eigen opvattingen staat, terwijl ik mij steeds met mijn eigen naam aanmeld.

Niemand van ons heeft een DNA analyse van Barack Obama gezien, maar niemand twijfelt eraan dat hij een zwarte of een halfwitte, zwarte man is. Er is verder geen vaderschapstest op zijn dochters gedaan, maar wij gaan ervan uit dat zijn kinderen door hem verwekt zijn.

Helaas blijft die ene zoon van Paola in de Nederlandse media doorgaan voor buitenechtelijk. Misschien dat u uw aandacht daarop zou moeten richten en uw koning vragen de DNA van zijn 'zoon' te onderzoeken.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 oktober 2009 om 13:44.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 13:19   #25
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Je hebt een berisping ontvangen op Politics.be

--------------------------------------------------------------------------------

Dear Egmond Codfried,

You have received an infraction at Politics.be.

Reason: Flooden
-------
Geachte,

Gelieve per direct te stoppen met topics te openen die u enkel vult met foto's.

Zoniet zal ik mij genoodzaakt zien u de toegang tot dit forum te ontzeggen.

Mvg,

Pieter Vandoorne
-------

This infraction is worth 2 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.

All the best,
Politics.be
Als ik goed tel heb ik nu zes strafpunten, dus condoleances zijn nu welkom!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 14:06   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Het is mooi geweest.

De grap duurt iets te lang om nog langer te boeien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 14:55   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is mooi geweest.

De grap duurt iets te lang om nog langer te boeien.
Dat is zoals de humor van "den Dikke en den Dunne", die grappen blijven ook eindeloos duren.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:39   #28
Hertog Joost
Schepen
 
Hertog Joost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2008
Berichten: 466
Standaard

Egmond straks ga je me vertellen dat die Amerikaanse presidenten op de dollar bankbiljetten ook zwart waren.
__________________
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:40   #29
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is zoals de humor van "den Dikke en den Dunne", die grappen blijven ook eindeloos duren.

Lieverd, ik hou het erop dat jullie bestuurders niet willen dat jullie aangestoken worden door afrocentrisme. Hier te lande heette het

'DE NEEGERS KOMEN IN OPSTAND'

en een zwarte activist werd daarom aangeklaagd omdat hij een spreekkoor was begonnen:

'WIJ ZIJN GEEN SLAVEN MEER!.'

Dat mag blijkbaar niet in tolerant en democratisch Holland.

Van mij werden 90% van mijn sensationele artikels en de vele reacties daarop verwijderd van een Surinaams forum. Moet zeer intimiderend zijn geweest voor de Surinamers die gewend zijn hun mondje over alles in grote vrijheid te roeren. Surinaamse fora worden door de Nederlandse politie en de GGD gesubsidieert en voorzien van grote foto's over geslachtsziekten en politie advertenties.

Natuurlijk heb ik het niet over de racistische diehards hier op dit forum, daar is geen kruid tegen gewassen.

Overigens vraag ik mij af waarom extreem rechts, ook terroristen en moordenaars, niet worden aangepakt. Zijn zij de Hitlerjugend van de volgende Holocaust?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:41   #30
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Egmond straks ga je me vertellen dat die Amerikaanse presidenten op de dollar bankbiljetten ook zwart waren.
http://symonsez.files.wordpress.com/...trait_1770.jpg

Bedoel je John Hanson?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 15:45   #31
Hertog Joost
Schepen
 
Hertog Joost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2008
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Maar waarom voer je dan een blanke man als avatar?

Lijkt een beetje op Gertje van Samsom en Gertje of zelfs op de burgemeester.
__________________
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 30 oktober 2009 om 15:46.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 16:00   #32
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Maar waarom voer je dan een blanke man als avatar? Lijkt een beetje op Gertje van Samsom en Gertje of zelfs op de burgemeester.
Alessandro de Medici, graaf van Florence was een gekleurde man met Klassieke Afrikaanse trekken.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 17:32   #33
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Alessandro de medici was de nakomeling van een door de blanke elite ingevoerde zwarte huisslavin. Zijn naam en status had hij aan zijn blanke vader te danken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=535

Hier een schilderij van een zwarte slaaf die de blanke elite nederig een schotel druiven aanreikt

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=534
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2009 om 17:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 17:43   #34
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
[Een zwarte Voltaire met een zwarte achtergrond]


[Een gewitte Voltaire met een witte achtergrond]


Ik kan het niet simpeler uitleggen.
Inderdaad. Daar moet je simpel voor zijn om die onzin te slikken. Niks gewit Voltaire was een blanke man. Tot spijt van wie het benijt.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 15:54   #35
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Update Blauw Bloed Onderzoek



[over de overgrootvader van Alexander Pushkin, Ibrahim hanibal?]


Dus nu na twee jaar stel ik vast dat ik de enige persoon in de hele wereld ben die een theorie over het ontstaan van de adel heeft, dus The Big Bang van de adel.

Tegelijkertijd verklaar ik racisme tegen zwarten als een bevrijdingsideologie en onthul ik dat al die zwarten, Moren, in de westerse kunst symbolen zijn van blauw bloed. De adel zelf-identificeerde zich als Zwart. Sommigen hadden klassieke Afrikaanse gelaatstrekken dat stond voor 'puur adellijk bloed.'

Intussen heb ik vastgesteld dat Menselijke rassen in 1760 werden verzonnen om witten een menselijke status te geven omdat zij tot die tijd slechts werden gehouden voor menselijk leer om schoenen, kleding en boekenkaften voor de zwarte en bruine adel te leveren.

Racisme is dus een bevrijdingideologie om witte lijfeigenen en horigen te leren om hun zwarte adellijke meesters niet langer te vereren als superieure wezens, maar te haten als semi-apen.

De verklaring van de rechten van de mens was dus aannemelijk voor de gelijkheid van witten met hun zwarte en bruine meesters en dat men hun huid niet langer zou gebruiken om schoenen te maken.

Witten, zoals wij ze vandaag kennen, hun witte identiteit; dateert van 1848 toen de horigen en lijfeigenen definitief werden bevrijdt. Dit lijd ik onder ander af van het onderbelichte feit dat er tot in de 19e eeuw er handel in mensenhuid was in Europa.

Verder kwam ik tot de conclusie dat de essentie van witheid het haten van zwarten is. Racistische tirades zijn daarom gericht op witten om hen binnen het witte gareel te houden.

Hiermee ben ik één van de weinige zwarte onderzoekers die witten niet zondermeer als slecht en verdorven en als leugenaars neerzet, maar aangeeft dat zij zwaar getraumatiseerd zijn doordat hun voorouders werden gehouden als vee om mensenleer te leveren aan de adel, die zwart en gekleurd was. De haat richt zich ook tegen het symbool van zwarte superioriteit, het symbool van de Moor: de pikzwarte Afrikaanse mens.

Verder heb ik zodoende ook de zwarte Madonna's en Zwarte Jezussen nog steeds in Europese kerken te zien, als uitingen van zwarte superioriteit verklaard en aanwijzingen dat Europa (1500-1789) gezien moet worden als een zwarte beschaving.

Dat lijk mij een betere verklaring dan het huidige: wij weten niet waarom er zoveel zwarten in de westerse kunst zijn. Naast afbeeldingen van Moren zijn er natuurlijk ook de familie en geografische namen in heel Europa met het woord Moor als stam. Verwijzingen naar de zwarte afstamming van de familie en blauw bloed.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 september 2011 om 16:05.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 16:09   #36
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Wanneer ga je nu eens ophouden met die rotzooi, Egmond? Oh nee, wacht, je kunt me niet lezen, want ik sta op jouw "terroristennegeerlijst"....
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 16:56   #37
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Dear Mike111,

You and I are talking in order to forge a vision to liberate Blacks from white supremacy.
It needs to be clear and practical, and we do not wait for approval by the very people we want to liberate Blacks from. We reject their ways and their means of approbation. I have noticed that all the noted Black American researchers today receive the highest accolades from white universities.

This should tell us something about their ideas of how to get Blacks out of this racist hell, and more importantly: how whites perceive their methods to bring about a change. Their methods will not bring a change because they are based in eurocentricity. Many studies are ideologically racist, so of little use to you and me. So I suggest we are not going to emulate those Black American professors, as well. As a researcher you know how biased science can be; sometimes it should be read as some weird fairytale by a professor who was masturbating himself while he wrote something down or banging a student or two. It sucks, its stupid. Yet he is assured of getting his monthly pay check and all the young hopefuls to fornicate with on campus.

I do not know what you mean by proof? Especially while you have already all the necessary facts at your disposal to put two and two together. Reading Jane Austen and analysing her work is a means to an end. She was living in a period when things were changing and she commented on those changes. Just like a writer might write about things which are happening today. Not as a scientist, but as an artist, although he, just like Austen, might consult works of science. I have pointed out in my two articles about Austen that the white scholars as one body ignore the black and browness in Austens novels. That is a combination of sources creating knew knowledge.

When you are consulting classical writers its just the same. They are no more or less objective then Jane Austen, and they had their own reasons, based on the needs and the moods of their times, to write things down as they did. I myself favour the more recent writers because I cannot see how things from 1000 years ago are influencing our politics today.

I have noted in another thread that Dr.Nell Irvin Painter used a wrong source to conclude that Madame de Staël was transparently, super white, while many other sources say she was very black of complexion. Austen was invited to meet De Staël but declined. The reasons are lost because her loving sister slashed all her letters.

The pre-historic European nations had all complexions and had all possible peoples of the world among their multitude. Perhaps a certain tribe consisted of more members of a certain colour or descent then others, perhaps some had more ‘race-mixing’ then others.

But what we need to do is decide on a model in order to be able to move on and built a theory. The fact that they were German speaks about geography, culture, language, history, not especially about their complexion. Yet the first Germans who arrived in the US came from areas where the people were brown and black from complexion.

The Eurocentric way of approaching ethnicity is always to forge a link between looks and mentality and behaviour. There are writers who make a connection between Alessandro de Medici’s blackness and his wildness. Or that Charlotte Sophie Mecklenburg had such a nasty personality because she was Black. Now I read how evil Turks are, and how they hate Blacks. Or I read that mulattoes are bad people. I cannot understand for the live of me why a educated, intelligent person will say these things.

Black is foremost an identity, not a sum of biometry, and I feel that American Blacks have been eating this whiteman shit for too long not to fall and remain in this trap. Did not you notice that biometry and cranio-metry are only used to define Blacks? I never heard of them measuring whites. The Black man, the first human, is the interloper, not the whites. You have taught me that whites came from Asia, so lets stick to that, they came to Europe and encountered Blacks and browns, who later came to dominate them.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 14:33   #38
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

weer tegen jezelf bezig, egmondje?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 6 september 2011 om 14:34.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 14:36   #39
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
weer tegen jezelf bezig, egmondje?
Zit jij niet in mijn terroristenkliek?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:05   #40
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Originally posted by Egmond Codfried:
[QB]

[Benjamin Constant: sanguine and bad complexion and Madame de Staël: swarthy]



http://blogs.centrictv.com/lifestyle...04/painter.jpg

[Nell Irvin Painter]


This thread was inspired by reading parts of ‘The History of White People’ by Nell Irving Painter. In chapter 8 she discuses Madame de Staël, and bases her description on a book by Lydia Maria Child: ‘Biographies.’ Child was a abolitionist and a feminist who met Madame de Staël. But she describes De Staël as a white, super white woman, with ‘transparent skin.’ This is further worked by Painter to state that as (poor) Madame de Staël had ‘transparent skin’ her veins must have been showing and she was blue blood. She then goes on to use the heresy about the 19th century origins of Blue blood as blue veins showing. Well, other biographies say that De Staël had black skin, was ‘swarthy,’ so Professor Nell Painter has it wrong. But I do not know what to make of Mrs Child. There is some confusion about personal descriptions. While Isabelle de Charriere writes that she does not have the white hands, a 19th century biographer says she was typically Dutch: with blond hair and blue eyes. There are portraits which show her as such, but also her grandma looks Classical African, so as a noble woman, De Charriere must have brown or lack skin, no matter what portraits we are shown. De Charriere were rivals for the love of Benjamin Constant who is described as ‘very bad complexion’ and of ‘sanguine complexion.’

http://www.amazon.com/History-White-.../dp/0393049345
http://en.wikipedia.org/wiki/Lydia_Maria_Child [/QB]
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be