Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 17:28   #61
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.951
Standaard

dat zegt de theorie
welke gek duwt ons elk jaar 3% groei door het strot? wel dat is wat men nastreeft
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 19:39   #62
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In de demografie staat het inderdaad als een paal boven water dat wanneer mensen welvarender worden, hun fertiliteit daalt. Het gaat hier blijkbaar om een universeel verschijnsel. Gegeven dat voedselzekerheid één van de belangrijke factoren is in het creëren van welvaart, kunnen we dus aannemen dat er een verband bestaat.
En hoe oud is die demografie? Want ik wees er op dat de volksverhuizingen het tegendeel bewijzen.

Bovendien, in landen met onvoorspelbare perioden van droogte wisselen perioden van welvaart en ellende zich voortdurend af. En waarom groeien de sloppenwijken tot miljoenen steden terwijl daar niet eens stromend water is? Ik ben bang dat uw demografen een zeer beperkte kijk hebben op de materie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 18:54   #63
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard landbouw flats hi tech

namaste,

onzin, er is genoeg grond en genoeg water. Met onze huidige technologie kan de landbouwproduktie per vierkante meter gewoon al vertienvoudigd worden. En weet je hoe?

Gewoon door landbouwflats te bouwen in tropische landen waar het klimaat ideaal is voor intensieve landbouw. Flats van tien verdiepingen, totaal hi tech, zelfs met CO2 injectie voor hogere groeisnelheden van planten, wat in Japan nu al gedaan wordt in gesloten kassen. Ik geloof dat dit de toekomst is en men moet hierin gaan investeren.

Neem bijvoorbeeld Suriname eens. Tropisch, en geen enkele natuurramp. JE kan daar rijst drie keer per jaar oogsten met nieuwe rassen die snel groeien en kortere halmen hebben. MEn doet dit al. Grootste probleem van Suriname is dat domme onderontwikkelde negers daar de macht hebben en alle mensen met kennis en intelligentie zijn weggevlucht. Stom, 500 negers hebben suriname vernietigd en niemand doet iets. Suriname is 7 maal groter dan Nederland en hiervan is ruim 30 procent ideaal landbouwgrond, zoet water genoeg, altijd warm, altijd regen, altijd zon, dus why not? Ik kom uit Suriname en ik ben hindoe, en ik ga hier werk van maken, met mijn eigen radicale beweging. Nu onderzoek ik alles hierover en ik moet het gewoon doen komende jaren. Ik leef om te doen en hierom schrijf ik als een koeliegekkie.

Technisch gezien kan het hele voedselprobleem op aarde in tien jaar opgelost worden en er is dan gewoon genoeg voedsel voor pakweg 50 miljard mensen, liefst allemaal wel Hindoe fundamentalisten, want die zijn milieu vriendelijk en houden van genetische manipulatie. Ja, ik vind dat wij een menselijk superras moeten maken, dus genetisch maar flink manipuleren. Mix mensen eens met katten en maak kattenmensen die rauw vlees eten en een dikke vacht hebben, dus dan geen verwarming nodig.

Of mix mensen met koeien, nou koeiemensen die gewoon gras eten en melk produceren voor andere mensen met hoge IQ. Wederom die stomme gelovigen die deze genetische manipulatie van mensen blokkeren tot in VN resoluties. Shit, stomme mensen, ik haat ze nu.

Bekeer je tot het dewanisme en geniet meer van je leven.

dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 20:15   #64
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Veel mensen bekijken het zogenaamde probleem van overbevolking ontzettend enggeestig; veelal louter vanuit het standpunt van de studierichting die ze gedaan hebben of van het domein waarmee ze enige ervaring hebben. Dat zijn de zogenaamde “vakidioten”. Die mensen zijn goed in wat ze doen en men kan zeker beroep doen op hun expertise in hun domein, maar eens buiten hun vakgebied slaan ze de bal volledig mis. Het gaat er hier dan ook niet om of het al dan niet TECHNISCH en mogelijk is om 10 miljard mensen te voeden, maar wel alle problemen die een bevolking van 10 miljard met zich meebrengt en die de zogenaamde “vakidioten” compleet over het oog zien of waarvan ze totaal geen weet hebben.

Die “vakidioten” zijn m.a.w. heel gevaarlijke mensen, want wanneer het beleid op hun theoretische modelletjes gaat baseren zal men in de praktijk op tal van problemen van compleet andere aard stuiten waarmee geen rekening gehouden is.

Concreet zijn deze vakidioten goed om te adviseren en tewerk te stellen hun domein om daar zo’n goed mogelijke resultaten neer te zetten. De mensen die aan het roer moeten staan zijn echter mensen meer een veel algemenere kijk op de hele wereld met alle problemen, die nog logisch en pragmatisch kunnen redeneren en die een beleid met een visie naar de toekomst kunnen uitstippelen, daarbij geadviseerd door de vakidioten in specifieke domeinen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 01:49   #65
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Veel mensen zijn ook kortzichtige en egoistische wezens. Alsof zolang mensen maar genoeg te eten hebben alles ok is. Olifanten in Afrika om maar een voorbeeld te noemen hebben nu al geen plaats genoeg meer. Mensen nemen meer en meer grond in van de olifanten om er gewassen op te telen en dan klagen zij dat agressiever worden en oogsten vernielen (jawel niet alleen mensen hebben plaats nodig .. al aan gedacht ?). Zijn er misschien te veel olifanten ? Natuurlijk niet. Er zijn te veel mensen. En jawel geboortebeperking is de enige juiste afdoende oplossing. Maar niet iedereen heeft daar oren naar. Iemand opperde om vrouwen overal ter wereld de kans te geven om te studeren zodat ze mondiger worden en zelf kunnen beslissen hoeveel kinderen ze willen. Maar zoals je kan zien helpt dat niet altijd. De islam houd mensen dom (natuurlijk is de verovering via de moederschoot een wapen voor de islam).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zeker doen.

Aan al die andere zeikerds die het constant hebben over een geboorte beperking: begin bij jezelf; ga op de rails liggen of hang jezelf op.
Europeanen nemen , in tegenstelling tot jou, hun verantwoordelijkheid op suikertje en zetten minder kinderen op de wereld. Zonder jullie mohamedanen zou de Europese bevolking in aantal zijn afgenomen. Wat een zegen zou geweest zijn. De bevolking zou gerust met meer dan de helft mogen verminderen. Een bevolkingsafname is trouwens niet hetzelfde als uitsterven (om forummer eberhard voor te zijn ) uitsterven doet men pas wanneer er geen kinderen meer worden geboren en dat is niet het geval en zal nooit het geval zijn.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 1 november 2011 om 02:07.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 10:24   #66
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard techniek en politiek?

namaste

als je mij bedoeld met het begrip vakidioot dan nodig ik je uit om eens op mijn site te gaan rondneuzen. Men noemt mij nu een wetenschapper en door mijn studie aan de Technische Universiteit Delft, v Werktuigbouwkunde, heb ik enige kennis van hoe je met techniek de wereld kan veranderen.

Ja, technisch gezien kan elk probleem op de wereld gewoon opgelost worden.

denk eens aan een technische oplossing voor de islam? Heb jij ideeen hierover, nou laat mij eens zien wat jij weet over techniek.

Wat is nou het grote geheim en de echte kracht van islamitische mannen? Ik wil eens zien wie de islam echt begrijpt en hoe het op micro niveau werkt. Dit soort dingen heb ik in de harde praktijk onderzocht en alles gezien.

Hierbij daag ik een ieder uit en ik kom volgende week wel terug om eens stevig te onderzoeken of de besneden en potente moslimman superieur is en almachtig. Waarom houden hindoemeisjes van potente moslimmannen? Hoe konden moslimmannen gewoon 100 miljoen hindoemannen afslachten in India en daar ruim 100 miljoen hindoemeiden martelen, verkrachten en laten baren voor de islam? Vonden de Hindoemeisjes soms de ruwe harde seks met grootgeschapen moslimmannen lekker en spannend?

Nu wil ik oplossingen en geen gezeik, liest naakte waarheden en alle poesjes maar bloot he op tafel met de benen wijd en de gouden pen in dat gat steken. Het is nu of nooit, en anders moet het in de toekomst maar op de Breivik manier opgelost worden in Europa.

dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 19:47   #67
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Iemand heeft zijn pillen weer eens vergeten nemen denk ik.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:17   #68
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iemand heeft zijn pillen weer eens vergeten nemen denk ik.
Voor één keer ben ik het met je eens!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 00:08   #69
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iemand heeft zijn pillen weer eens vergeten nemen denk ik.
Dewanand
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 09:04   #70
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste,

onzin, er is genoeg grond en genoeg water. Met onze huidige technologie kan de landbouwproduktie per vierkante meter gewoon al vertienvoudigd worden. En weet je hoe?

Gewoon door landbouwflats te bouwen in tropische landen waar het klimaat ideaal is voor intensieve landbouw. Flats van tien verdiepingen, totaal hi tech, zelfs met CO2 injectie voor hogere groeisnelheden van planten, wat in Japan nu al gedaan wordt in gesloten kassen. Ik geloof dat dit de toekomst is en men moet hierin gaan investeren.

Neem bijvoorbeeld Suriname eens. Tropisch, en geen enkele natuurramp. JE kan daar rijst drie keer per jaar oogsten met nieuwe rassen die snel groeien en kortere halmen hebben. MEn doet dit al. Grootste probleem van Suriname is dat domme onderontwikkelde negers daar de macht hebben en alle mensen met kennis en intelligentie zijn weggevlucht. Stom, 500 negers hebben suriname vernietigd en niemand doet iets. Suriname is 7 maal groter dan Nederland en hiervan is ruim 30 procent ideaal landbouwgrond, zoet water genoeg, altijd warm, altijd regen, altijd zon, dus why not? Ik kom uit Suriname en ik ben hindoe, en ik ga hier werk van maken, met mijn eigen radicale beweging. Nu onderzoek ik alles hierover en ik moet het gewoon doen komende jaren. Ik leef om te doen en hierom schrijf ik als een koeliegekkie.

Technisch gezien kan het hele voedselprobleem op aarde in tien jaar opgelost worden en er is dan gewoon genoeg voedsel voor pakweg 50 miljard mensen, liefst allemaal wel Hindoe fundamentalisten, want die zijn milieu vriendelijk en houden van genetische manipulatie. Ja, ik vind dat wij een menselijk superras moeten maken, dus genetisch maar flink manipuleren. Mix mensen eens met katten en maak kattenmensen die rauw vlees eten en een dikke vacht hebben, dus dan geen verwarming nodig.

Of mix mensen met koeien, nou koeiemensen die gewoon gras eten en melk produceren voor andere mensen met hoge IQ. Wederom die stomme gelovigen die deze genetische manipulatie van mensen blokkeren tot in VN resoluties. Shit, stomme mensen, ik haat ze nu.

Bekeer je tot het dewanisme en geniet meer van je leven.

dewanand
Suriname is één van de racistische landen ter wereld.
Het leven van Hindoestanen is strikt gescheiden van die van de Creolen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:25   #71
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.951
Standaard

als iedereen rondloopt met een azielzoeker op de rug dan kunnen we met 25 miljoen leven in dit land
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 21:06   #72
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Met 10 miljard kan je niet iedereen dezelfde kansen op hetzelfde leven geven. Met 100 miljoen wel.

Aan ons de keus.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 22:01   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iemand heeft zijn pillen weer eens vergeten nemen denk ik.
bedoel je zijn euthanisiekit ? of anticonceptivum ?

ik vind het in elk geval leuk dat onze vermeirsh stelt dat we afmoeten van het idee dat we zomaar de vrije keuze hebben van aantal kinderen.
EN ik vind zelfs dat we in de volgende faze mogen debatteren over pro-aktieve euthanisie en doelgroepen mogen aanduiden die we 'opruimen' voor de jonge generatie.

Concreet: stel dat we allemaal bedlegerig 100jaar worden ? Wat heb je daar nu aan als economie en als maatschappij en als wereld ? En hoe financier je die omgekeerde pyramide...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 13:00   #74
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.951
Standaard

het komt mij niet logisch over te spreken over 10 miljard terwijl men tegelijk de honger bevecht in afrika

met wil 30% meer bewoners op aarde om de commercie te doen draaien,
de stelling in de titel is er op uit om geld te verdienen
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 18:37   #75
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In de demografie staat het inderdaad als een paal boven water dat wanneer mensen welvarender worden, hun fertiliteit daalt. Het gaat hier blijkbaar om een universeel verschijnsel. Gegeven dat voedselzekerheid één van de belangrijke factoren is in het creëren van welvaart, kunnen we dus aannemen dat er een verband bestaat.
Wel dan staat de theorie van de demografie recht tegenover de theorie van de biologie. Daarin is duidelijk aangetoond als een populatie in een rijk omgeving geniet van voedselzekerheid explosief groeit. En dit gebeurt zowel bij planten als insecten of zoogdieren. Als de demografie in het westen daalt zal het wel aan andere factoren liggen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 18:40   #76
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nu het is eigelijk steeds hetzelfde verhaaltje dat terugkomt en het is eigelijk heel eenvoudig op te lossen. Je zorgt er eerst voor dat alle voorwaarden vervuld zijn opdat men een bevolking van 10 miljard duurzaam kan voeden en deze op een duurzame en evenwichtige manier op de planeet kan (over)leven ( samen met andere soorten en dieren ) en dan pas laat je de bevolking toenemen tot die 10 miljard, op die manier kom je niet voor verrassingen te staan.

Dat is wat men noemt probleemoplossend denken. Zorg er ten eerste voor dat het probleem niet in omvang toeneemt terwijl je nog aan de oplossingen aan het werken bent en je niet weet of die überhaupt toereikend zijn. Analoog: ga je dweilen met de kraan open of ga je eerst de kraan dichtdraaien en dan verder dweilen? Nu een kind van x jaar kent zelfs het juiste antwoord op die vraag, dus volwassen mensen zouden dat toch ook moeten weten.

Nee, laat ons duidelijk zijn, het gaat hier om iets heel anders. Namelijk dat mensen problemen ( van welke aard dan ook; moreel, godsdienstig, … ) hebben met het idee van geboorteregeling. Zodra ze er nog maar iets van horen klappen ze meteen dicht en worden ze panisch net zoals iemand die een fobie heeft of een vrouw die een hysterische aanval krijgt.
Alle reden is dan meteen zoek en het heeft dan ook totaal geen zin om over dit onderwerp verder te discussiëren. Gezien ze dit meteen uitsluiten, gaan ze zich in de meeste onmogelijke bochten wringen om toch maar die toename trachten mogelijk te maken ( enkel in theorie dan nog wel ). Dit is natuurlijk allerminst de beste oplossing ...
Het is net hetzelfde als je met een orthodoxe jood over de verdeling van het land gaat praten, dat heeft totaal geen zin. Van enige reden is dan geen sprake meer en het enige waar ze zich onvermurwbaar in volharden hun geloof dat het land aan hun beloofd is door God. Alle rationele argumenten ten spijt, die mensen zijn nooit te nimmer om te beïnvloeden of van hun standpunt af te brengen. Volstrekt zinloos om met zo iemand te discussiëren dus.

Nu iemand die de weg van de rede volgt, die weet wel beter. En nogmaals, voeding is slechts een klein deel van het geheel. Kijk eens naar de toename van de CO2 uitstoot, de overbevissing, het uitsterven van tal van soorten en dieren, de economische ontwikkeling van India en China met beide meer dan een miljard inwoners en de daaraan verbonden gevolgen, … en dit met thans slechts 7 miljard mensen. Je moet niet vragen wat dat gaat geven met 10 miljard mensen … Theoretisch kan het allemaal perfect hoor, de prakrijk is logischerwijze heel wat anders.
Ik vrees dat U gelijk hebt.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be