Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2021, 08:45   #281
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Hondentuig halsband merk TRIXIE "DOG & SQUARE": de metalen ring / oog om de leiband aan te hechten, aan de verkeerde kant genaaid - de klikbeugel en de aanpassings 8-vorm voor de riem zijn gebogen, om de omtrek van de hals te volgen, en de ring zat dus aan de binnenkant, waardoor de halsband half binnenstebuiten wordt getrokken en op 2 plaatsen de zijkant van de riem in het vel van de hond komt te snijden.
Heb de moeite gedaan de 4 naden (2 aan beide kanten ring + 1 aan elk uiteind) te knippen en de ring op de goede positie te naaien (half uur werk).

Regenvest THE SAILOR BY GEFFEN (= merknaam) "WELCOME TO THE SEASIDE", waterdichtheid = polyurethaan spuitwerk, veel te dun, afdruk van stofweefsel eronder is te zien, en vol met haarscheurtjes. De stof uitrekken = overal het witte stofweefsel dat zichtbaar wordt. Byebye waterdichtheid. Wel nog "beter" dan merk ADIDAS, waar witte stof wordt GESUGGEREERD door wit poeder dat ze er net als de polyurethaan op spoten.

Ik heb vorig jaar een samenvatting gemaakt van punten op te letten bij aanschaf producten (lees: hoe vermijden opgelicht te worden) en ik denk dat die nu voldoende "compleet" is om daartoe bruikbaar te zijn.
Doel is om, los van merk/model namen en dergelijke, te helpen brol te herkennen als dusdanig via specifieke punten.
Ik ga die nu als nieuw onderwerp plaatsen, met als motief de potentiele klandizie van deze oplichtersbedrijven weg te jagen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 mei 2021 om 08:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 11:11   #282
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Verkocht in Aldi:
Medion projectie wekkerradio
MD82472
Na 3 jaar, geeft voortdurend willekeurig korte bieptonen, als een machinegeweer.
Een stamp op geven maakt het minder/meer frequent, van heel de tijd tot niets.
Ook de display switcht dan vanzelf tussen alarm.en klokweergave.
Lijkt op 1 van de knoppen waarvan de contacten tegen elkaar denderen door trilling verplaatsen of gewoon bedienen / aanraken.

Regenvest M&S mode.
Waterdichtheid komt door binnenkant een blauwe plastieklaag.
Overal waar het schuurt (bvb nek) is die weg.
Erover wrijven: massa's heel kleine plastiekkorrels, vuile boel.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 13 juni 2021 om 11:14.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 20:25   #283
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Nog een algemene: alles om dingen in te steken en mee te nemen, vaak steken ze stom karton als verstijving. Bvb de bodem is meestal dunner textiel binnen en buiten, je zou er zo door kunnen kijken ware het niet dat ze plastiek erop spuiten, maar heeft geen stijfheid dus ze steken er karton tussen, en zelfs plastiek pootjes geponst doorheen textiel en plastiekspuitwerk. Pootjes dienen om de bodem van de grond te houden. Maar met zo weinig stijf materiaal, zakt de bodem gewoon in rond de pootjes, die zo van nieuwstaat al nutteloos zijn.
En dan wordt de karton vochtig, slap, en vergaat ze. Het leek al niet echt op een tas, en is dan een onhandige doorhangende zak geworden. Vaak zelfs vol brokjes zijnde dat gespoten plastiek dat afbrokkelt, en je het licht erdoor begint te zien.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 20:29   #284
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Aangaande Aldi.

Ik snuister wel eens in hun afslag producten.
Je kunt erg goede koopjes doen soms.
Stel eens iets van 20 euro.
Eerste ronde (rood etiket) wordt dat 15 euro.
Tweede ronde (geel etiket) 10 euro
Derde ronde (groen etiket) 5 euro.
En als het dan nog niet verkocht raakt, een bagatel prijs, 2 euro bvb, als een tweede groen etiket.
Waarschijnlijk de massa inkoopprijs.
Bvb enkele weken terug kocht ik oplaadbare verlichting met LiPo accu, via hendeltje draaien, zonnepaneeltje, of USB oplading.
Erg handige dingen, ben er zeer content mee.
Ik heb er in totaal 8 gekocht.
4 aan 5 euro,
1 week later 4 aan 2 euro.
Aldi verkoopt goede producten.
Maar ook slechte.
Je moet goed kijken.
Bvb vandaag kwam ik enkele hondenzwembadjes tegen. Ik gebruik waterdichte zaken vaak om mee te bricoleren voor buiten, daarom mijn interesse.
Het zag er degelijk uit, redelijk dik plastiek, gelast en woog zwaar, het had verstijvingsplaten je moest dus niets opblazen of zo.
Maar, uit ervaring met tassen valiezen enz, besloot ik om eens te drukken op zo een "wand". Wel, verborgen onder de plastiek kraakte het even gemakkelijk kapot alsof het een aardappelchip was.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:02   #285
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.012
Standaard

ik kocht een usb-stick in de Kruidvat , bij het eerste gebruik wou ik de stick uit mijn pc trekken en had enkel het omhulsel losgetrokken , de rest bleef in de pc zitten
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 22:13   #286
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Heeft niet direct met brolproducten te maken, maar te frappant, zag vandaag in een kringwinkel een revolvertang liggen, koop je bij Gamma voor dikke 10 euro en elders tot 20 euro. Ze hadden er 2.5 euro op geplakt. Dit is een gaatjes pons tang, de verschillende diameter opgedraaide ponsjes zitten roterend opgesteld (vandaar "revolver") en drukken bij knijpen op een centrale harde steenachtige cilinder.
Wel, die cilinder en alle ponsjes waren weg.
Het is daarmee totaal onbruikbaar, en toch stellen ze het te koop, getuigende van een soort van totale onwetendheid over het gereedschap.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 10:46   #287
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Erw, je hebt het toch wel erg met winkels hé.
Soms stel ik mij de vraag of al die energie de moeite waard is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 09:57   #288
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Erw, je hebt het toch wel erg met winkels hé.
Soms stel ik mij de vraag of al die energie de moeite waard is.
Welja, want totale onwetendheid kan beide kanten opgaan he.
Een maand terug kocht ik voor 2 euro een trekhaak voor een auto. Dat personeelslid moet waarschijnlijk gedacht hebben dat het een haak van een gesloopte kapstok of zoiets was lol. Ik ben er zelf niks mee want geen auto, maar als ik iets van honderden euro's zie liggen voor een paar euro, laat ik het toch niet liggen.
Ik rij elke dag met de fiets, voor de sport. Dat valt goed te combineren met die winkels aflopen, het geeft zelfs een motivatering, een doel, om bij slecht weer toch die stap buiten te zetten.
Bvb gisteren was er in 1 een soldenverkoop van kledij, schoenen. Zaken die X maanden onverkocht bleven, meestal gewoon omdat ze veel te hoge prijs plakten en/of geen enkele moeite hadden gedaan om de schoenen er toch een beetje deftig uit te laten zien. Je ziet soms botten met een halve kilo aarde hangen in het profiel van de zolen. Dat je je afvraagt waarom ze in hemelsnaam niet dat beetje kuiswerk willen doen. Ze hebben tijd zat, want de ene keer staan de schoenen met de tippen naar links geordend, de andere keer naar rechts, en nog een andere keer staat de rechter als een ballerina gekruist over de linker lol.
Vuil en geprijsd 10 of 15 euro.
En dan, maanden later, beginnen ze plaatsgebrek te krijgen voor wat nadien binnenkwam. Hopla, heel de boel in soldenverkoop, aan 1 euro.
En ik maak dat ik er dan ben op openingsuur en drum mee.
In dat laatste de laatste jaren wat minder fanatiek, wegens al zoveel hebbende.
Het is niet dat dat personeel oliedom is en enkel oliedom kan blijven he.
Ik heb ze ook zien bijleren. Zien hogere, of lagere prijzen plakken, later. Maar het probleem is dat het "sociale tewerkstelling" is. Eenmaal ze wat bijgeleerd hebben specifiek voor dergelijke winkel, worden ze "gedetacheerd" naar elders, een beetje als een bedrijf dat stelselmatig ervaren personeel buitenbonjourd om telkens nieuwe groentjes in hun plaats te zetten. Zeg maar het omgekeerde van wat de prive sector doet.
De blijkt uit alles. Bvb, telkens er in die winkels allemaal nieuwe gezichten zijn, staan er een tijdje geen versterkers luidsprekers gereedschap ed te koop.
Omdat dat nieuwe personeel ze "frontkoopt", ze halen de rekken niet om te koop te zijn voor de klanten.
Pas als de nieuwe personeelsleden, net als de vorige lichting "hun gerief hebben", vind je die zaken weer te koop.

Maar terug naar brolproducten, gisteren een muts met etiket Zeeman gekocht, voor 10 cent, in die soldenverkoop.
Zag er gloednieuw uit, mooie nopjes, harige bol, leuk.
Echter, miskoop blijkende.
Je kon het haar van die bol er zo los uit halen.
Dito de wollige bolletjes. Vingers hangen vol plukjes.
En daarmee voeg ik hier nu een nieuw punt van brolherkenning toe.
Vesten en andere kledij, met wolachtig uitziende bedekkingen, trek daar eens aan, voor je ze koopt.
Gisteren was niet de eerste keer, het was de zoveelste keer, genoeg keren, om dit tot herkenpunt te brengen.
Ik heb het voorbije jaar al een aantal keren kledij van dergelijke stof / uitzicht zien liggen en meegenomen, om dan vast te stellen dat het haar en de pluche er gemakkelijk tot zelfs vanzelf van los komen.
De precieze uitleg, weet ik nog niet.
Hebben ze een basis van siliconen gespoten, waarin het haar / de wol dan ter hechting werd geduwd?
Hebben ze knopingen van weefsel te weinig strak gemaakt?
Geen idee.
Siliconen lijkt me het meest plausibele.
Ik heb, van diezelfde Zeeman, al eerder ondergoed gezien, waarvan de patroondelen niet meer zoals vroeger "normaal" was, samengenaaid waren, maar samengeplakt, met siliconen. De "naden" kwamen al vanzelf los, gewoon effe in de zon leggen volstond daarvoor allicht al, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 mei 2022 om 10:06.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 14:25   #289
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Gisteren gekocht in een kringwinkel: 5 tal rugzakken a 5 euro. 2 liet ik er staan wegens teveel kapot (waarom ze die nog te koop zetten, aan dezelfde prijs dan nog, zegt op zich al iets over hoeveel ze zich daar aantrekken van 't "werk".
Vanochtend de eerste gepakt, merk Decathlon model Cherokee 55L. zag er degelijk uit, alleen, een intussen klassieker geworden: patroondelen worden uit stof geknipt, aan elkaar genaaid, en er moet iets gedaan worden om te voorkomen dat de knipranden uitrafelen tot de naden, wat ze "zoomen" noemen. Dat kan in een binnenplooi zijn en nog eens naaien, dat kan met een reep stof eroverheen te naaien, er zijn nog technieken.
Decathlon heeft hier voor bijna alle naden (enkel de direct zichtbare bij de bovenkap) zelfs totaal niet gezoomd. En dus, alles vanbinnen een wirwar van uitgerafelde draden. Ik kan dat oplossen door de totaal uitgerafelde, enkel nog aan de uiteinden van de naden vast, af te knippen, en dan smelt ik met een soldeerbout de kunststof stofranden samen, waardoor ze dus niet meer uitrafelen. Dat wordt ook door sommige fabrikanten zo gedaan, vooral bij riemen.
Maar het is een klusje, vele meters, lastig om aan de uiteinden te raken, en mijn hele zaterdag tot nu eraan bezig geweest.
En nog niet gedaan, want een tweede probleem: de mousse in de schouderbuffers is vergaan tot stof. Het zit achter een gaas, dus ik kan het er niet zomaar uitnemen, het is knippen, uithalen, en terug dichtnaaien. Maar geen goesting meer nu.

Aangaande de kringwinkel nog: zoals gewoonlijk in die specifieke, alle ritsen van de rugzakken opengesnokt om te zien of er nog iets van waarde in zit (afval zoals een pilletje of een snoeppapierke laten ze zitten) en de moeite niet meer gedaan om ze terug dicht te ritsen.
Ze oogden dus weer fantastisch aan dat rek, alsof door gauwdieven gestolen, de waarde eruitgehaald en dan gedumpt.
Het is onbegrijpelijk dat die kringwinkel leiding dat niet als dusdanig herkent.
Ze zitten hun personeel bezig te houden met de zotste dingen, schoenen met neuzen eens naar links, dan naar rechts, dan de 1 met de tip over de andere, maar de koopwaar zelf deftig maken, zoals de brokken aarde uit botten halen, nee. Het is lol.
Toen ik bezig was met die rugzakken snel te controleren, kwam er een vent die zen telefoon pakte en iemand belde, en zei dat er een heleboel kampeerspullen te koop lagen. Hij zei op een moment "ja ik weet het, ik zal het controleren".
Ervaren klanten, haha, kijk uit je doppen met wat je daar koopt.
Bvb luidsprekers. Afneembare fronten. Dus eigenlijk gemakkelijk te controleren. Ze maken reklame met elektro gecontroleerd. En toch: om de haverklap zie je beschadigde conussen, en niet door klanten, want ik zag eens nieuwe plaatsen, en zag zo dat de tweeter geruineerd zat. Ik zei het aan het personeelslid, dat die die best terugbracht, en die knikte ja en ja, maar het leek alsof ie geen woord begreep, want ie stalde gewoon verder uit.

Nog toegevoegd: rugzakken in dergelijke staat kom je op rommelmarkten niet eens tegen: die mensen gooien ze in de vuilbak. Of, brengen ze naar de kringwinkel, das goedkoper.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 4 juni 2022 om 14:43.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 09:30   #290
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Vandaag damesschoenen van bekend allez berucht brolmerk Ideal, die ik al in Shoe Discount tegenwoordig Bristol en langer geleden Shoe Post, in een zak langs straat gevonden in Afvalstad Gent. De rode binnenbekleding zijnde rode spuit polyurethaan op een bruinpoederig vulselke, om wat dikte te suggereren. De rest was gelukkig textiel, en daarmee te redden via nog bruikbaar te maken, via de polyurethaan er met een bastaardvijlke af te schrappen en met een kleine grove borstel de bruine poeder erafborstelen.

Wat doet het regime in Afvalstad Gent: ze plaatsen aan de populaire stortplaatsen (die allemaal in vreemdelingencotés, zeg maar de hele periferie van Gent binnenstad, zijn) werfwc uitziende cabines met dome camera(s), met de naam "Argus" erop. Neem ik aan om beelden van sluikstorters te maken. Die staan daar dan enkele weken om dan weer te verdwijnen, waarna de intussen zich verplaatst hebbende populaire plaats terugkeert.
Het opmerkelijke is nu, dat telkens ze daar een tijd een Argus hebben gezet, ze na wegnemen ervan, er afvalbakken plaatsen, alzo de sluikstorters op nettere wijze toelatende hun afval kwijt te raken. Anders verwoord: het "sluike" werd gelegaliseerd.
Ook zie ik daar paarse afvalzakken met "zwerfvuil" op. Blijkbaar delen ze ook gratis afvalzakken uit aan de daarmee gelegaliseerde voormalige sluikstorters.
Wij danken oe voor de medewerking.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2022, 18:54   #291
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Een kampeertent van nochtans Lafuma, toch enige reputatie, gekocht in kringwinkel.
Eigenlijk moet je voor je daar iets koopt, de hele zaak uit de typisch compacte zak halen en uitspreiden, maar tja, je moet met 2 zijn om het er vlot weer in te krijgen en je verprutst er een heleboel tijd aan. Deed ik dus niet, ook al tegen sluitingsuur.
Wat bleek thuis: de naden waren met een klassiek voor goedkope brol zijnde doorzichtige tape afgeplakt, met ongeschikt (niet tegen vocht / temperatuur? bestand) kleefmiddel. Dus overal loshangend en de draadgaten van de naden laten daardoor regenwater binnenlopen. Gelukkig maar 5 euro, en de tent is zo toch nog iets bruikbaar (droog weer, binnenlopend water kan langsheen doek naar grond), maar toch: ze controleren daar nikske, of vallen het niet eens op.
Je komt er vanalles tegen. Ik kocht een andere tent, allez, een verpakkingsinhoud die samenhoort, maar nee, de stokken passen het tentdoek niet. Dus onderdelen van verschillende tenten samengestampt, en dat gaan de mensen die het kwamen afgeven niet gedaan hebben he, het personeel moet hier slordig zijn geweest.
Maar zelfs in dat geval, kun je van aparte onderdelen vaak wel iets samenknutselen dat een tent vormt zoals hoort.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 16:20   #292
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Gisteren gekocht in kringwinkel:
- een radiogestuurde wekker in ongeopende blisterverpakking, merk Tropby, met bijgeleverde batterij met datum op batterij 2007, en batterij plat, voor 1 euro.
Nieuwe batterij erin, blijkt dat de 2 uur notatie lcd elementen niet zwart worden.
- een bluray dvd speler Philips, steek stekker in, druk op de knop om de lade te openen, maakt wat lawaai maar gaat niet open. Nog wat truken gepoogd gelezen op internet, maar niks, voor 5 euro.

Dat ze de radiogestuurde wekker niet uit de ongeopende blister wilden halen om te testen, misschien nog te begrijpen, maar die dvd speler, dat zelfs de lade al niet opent, zou toch moeten gezien hun reklame van "elektrische apparaten getest en met garantie".
Dezelfde winkel waar ik eerder dit jaar voor 30 euro een gsm docking station voor geluidsweergave, toren van een meter hoog met 100 W versterker, kocht, en waarvan de usb poort fysiek kapot was (pinnen afgebroken, pinnen platgeduwd) en de cd lade de cd niet aanpakte bij erin schuiven.

Ga dus terug moeten ermee, om mijn geld weer te hebben.
Zoveelste keer bewezen: ze testen gewoon nikske. Mensen geven wat aan de poort af, ze kijken effe op internet om er een prijs op te plakken en patat in rek. Zelfs maar de stekker even insteken en kijken of display oplicht en functie als een dvd / cd lade testen, dat enkel een schijfje vereist, nee. De boel duizend en 1 keer verzetten op een jaar, dat doen ze dan weer wèl. Personeel en tijd aangewend voor nutteloze bezigheden ipv de producten, die nochtans zijn waar een winkel zou moeten beginnen. Het rijtje van dit blijken van foert klant attitude blijft dus langer worden. Ook vorige week: er lag onder een kledingrek een plek poederachtig iets. Dat bleek gevallen te zijn uit een vest waarvan het vulsel vergaan was tot stof. Telkens een klant die bewoog, of het personeel ze herschikte aan de kapstok, viel er dus verder poeder uit. En (al veel gezien intussen) een paar rubberlaarzen, de typisch profiel grip zolen vol met aarde. Als mensen thuis uit hun logtink komen kloppen ze hun botten af buiten. In de kringwinkel pakken ze ze aan, zetten ze die met aarde en al in hun dagelijks netjes afgeborstelde en met nat doekje afgewreven rekken, en kloppen de klanten daar ter plekke ook de rest nog niet losgekomen aarde af, om die niet in hun auto of tas te hebben, of hoe zot het gaat daar in de staatswereld van "sociale tewerkstelling" haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 16:22   #293
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.012
Standaard

er staan veel defekte toestellen in de kringloopwinkel
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 19:41   #294
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
er staan veel defekte toestellen in de kringloopwinkel
Ja, bvb er is 1 waar al maanden een bladblazer aan 15 euro te koop ligt. Als je kijkt door het rooster naar de motor zie je een bak roest.
Ik heb hem toen hij er pas lag eens in een stopcontact gestoken daar. Ie bromde, de rotor vast of zoiets. Kweet nie hoeveel klanten hebben hem al vastgehad, allemaal gezien wat ik zag en laten liggen.
Soms ligt ie ginds dan weer daar, en het personeel legt 'm almaar weer.
Ie is blijkbaar niet (goed) getest, in de winkel gelegd, ligt er na maanden nog, nochtans is het iets dat vrij vlot verkoopt aan die prijs, maar ze vragen zich dus totaal niet af hoe het komt dat iedereen hem vastpakt en niemand hem koopt. Ie is in hun ogen gelijk deel geworden van hun winkelmeubilair.
Het zijn rare toestanden soms, daar in die kringwinkels.
kwas het al vergeten, net voor ze een week sloten wegens verlof had ik een bluray speler en een wekker gekocht. Bluray speler lade gaat niet open en wekker lcd display elementen, grootste deel werkt niet. Allemaal niet getest dus, maar ze maken reklame dat ze alles testen...
Morgen ga ik pogen ze terug te brengen voor mijn geld weer, heb kassaticket bewaard en erop geschreven wat mankeert.
Dat is de bazar die je hebt als je ervan uitgaat dat toch de basisfunctionaliteit minstens getest is, eens de stekker insteken, lade in uit, licht display op, reageert ie op knoppen, zo van die elementaire dingen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 25 juli 2022 om 19:43.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 21:45   #295
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Aldi, een set inbussleutels, losse L vorm in houder.
De zeskanten zijn te klein volgens hun maatopgave, steek er een in de kop van een bout en je kunt een 15 of zo graden draaien vooraleer de 6 hoekpunten aansluiten. En de hoekpunten van van de sleutel zitten dan ergens midden tegen de vlakken ipv in de punten, waardoor je minder hefboom hebt, en je de boutkoppen uitslijt met als eindresultaat "doldraaien". Bij een goede sleutel is er bijna geen speling.

Dan van een merk Vermeire, gespecialiseerd in hulptoestellen voor zieken / ouderen, looprekjes/wagens, een statief voor aan je bed je recht aan te trekken, zo van die zaken.
Je kunt de hoogten instellen door buizen meer/minder in te schuiven, met de instelling gefixeerd door een klemming met een bout door. Staal op staal dus veel spankracht nodig. Wat doen ze: een plastiek hendeltje met de zeskantmoer in een plastiekuitsparing geborgd. Maar dat draai je dus zo zot. Al véél gezien. Los ik op door de plastiek bazar eraf te smijten en een bout en tegenmoer, beide een rondeel, en 2 sleutels bij vastzetten. Nadeel: je hebt gereedschap nodig om de instelling te wijzigen, en ze willen zich die negatieve kritiek besparen op de goedkoopst mogelijke wijze.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 19:14   #296
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Twee gelijke groene plastiekbakken gekocht.
Originele prijsetiket stond nog op 1:
UNIC
735 69
artikelcode / prijs.
Unic bestaat al lang niet meer, de winkels werden overgenomen door GB/Carrefour, en nog andere ketens. Dat gebeurde tussen 1997-2003 en daar de prijs 69 is moet dat BEF zijn, en geen extra euro notatie dus voor 1999.
En waarschijnlijk voor 1992 want ook geen plastiekrecyclage code.
De bakken zijn dus zeker minstens 23 jaar en mogelijk > 30 jaar oud.

Op de onderkant een fabrikantsticker.
Made in Italy by
Heidrun Europlastic
ARCORE TEL 039/6014244
barcode
BOXMANIA

De bakken zijn duidelijk gebruikt geweest. Zie je aan wat schrammen en vegen hier en daar, en 1 met een plooi aan een kant waar je ze vastpakt, die wat bleker groen is, alsof ie daar eens overbelast is geweest.
Het plastiek is taai. Je kunt het plooien, het veert sterk weer. De plastiek van "vroeger", die eeuwig mee ging, zonder additieven tegen uv enz.

De plastiek boxen die ze nu verkopen, zijn hard en bros, en verbrossen elk jaar mee. Ze versplinteren. Ik zie soms "goeie" van vroeger die een stamp hebben gekregen, en uitgedeukt werden, te zien aan de bleker geworden plooizones. Doe dat met een bak van nu en je slaat er een gat in en losse scherven.

Zo zie je, de wegwerp die ze nu maken. Ze verkopen tegenwoordig vaak transparante. Laat die eens vallen en er breken stukken los, gewoon van de klap van licht plastiek.
Ik heb eens zo 1 gekocht, ie stond op zijn kant tegen een muur en leeg. Ie viel eens omver, het deksel was bijna in 2. Het is lol, die brol tegenwoordig. Het is afbreekbaar, goe voor tmilieu.
Terwijl je plastiek van 50 jaar geleden (die typerende gele wasmanden) nog steeds tweedehands te koop vind. 50 jaar gebruikt zonder in de afvalbak gekapt te moeten worden. Raar he, die tegenstrijdigheid, we hebben 50 jaar steeds meer regularitis gezien om afvalberg te verkleinen, te recycleren enz, en elk jaar worden producten minder kwalitatief / gaan rapper kapot en vergroten de afvalberg.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 19:29   #297
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
er staan veel defekte toestellen in de kringloopwinkel
Gepasseerde week, ergens, een kubus van 15 op 15 cm, soort wifi of zoiets luidspreker met led effecten, oplaadbaar, met 3.7V aangeduid, dus Li-Ion, 5 euro.
Toen ik hem vastpakte en de schakelaar aanzette, begonnen wat leds te flikkeren om dan te stoppen. Ik zet uit en weer aan: niks.
Nog enkele pogingen: bleef dood.
Vraag aan winkelpersoneel of ze geen adapter hebben. Okee, stekker in. Normaal moet een toestel dan kunnen werken los van batterij. Ging ook niet.
Een lichtje brandde achteraan, en dat was en bleef het. Ik heb hem een kwartier laten laden en wat rondgehangen. Zette hem aan, kort enkele lichten en weer niks. Heb hem laten laden en personeelslid zei dat ie hem in ging laten.
De dag erop, ie stond terug in het rek. Aangezet: niks. Enkele keren pogen, plots heel kort de lichten terug en dan weer niks.
Zei tegen personeelslid dat ie defect was. "Ohja" zei hij, haalde zijn schouders op en ging weg. Zulke dingen raken goed verkocht, maar die is de hele week blijven staan. Omdat klanten na farces te hebben tegengekomen erna zelf controleren. Het is nu wachten op een klant met 0 ervaring, zo beginnen we allemaal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2022, 20:34   #298
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Een wat plomp uitziende schaar in een kringwinkel, 2.5 euro.
Plastiek met inox bladen.
De plastiek (waarlangs dus de hefboomkracht passeert) zit "vast" aan de inox bladen via 2 gaatjes in elk blad, waardooheen een plastiek pinnetje van 3 mm gaat.
Kun je nagaan, de hele hefboomkracht gaat via die 2 pinnetjes, en eigenlijk het verste pinnetje van het hefboompunt alleen, want steunpunten in een hefboom arm worden nooit gelijk belast door de verschillende afstand en daarmee verschillende belasting. En inderdaad, beide buitenste pinnetjes zaten al gebroken.
Zo zie je hoe ze expres zwakke punten steken in producten. Scharen zijn daarvan schoolvoorbeelden. De plastiek rond het metaal is het dunst op de plaats waar de meeste kracht komt. Dat is geen toeval. Dat is dat in die winkels niet zien of niet caren, is typisch. Je moet als potentiele koper best zelf 3 keer kijken. Altijd uitgaan van de gedachte, iemand gaf het weg voor niks, dat heeft vaak een reden.
Een hele inboedel van een verhuisde of gestorvene, is veel minder verdacht. Maar dat weet je dus niet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 17:44   #299
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.012
Standaard

129 euro voor een hemd bij Tommy Hilficker
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 20:36   #300
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
129 euro voor een hemd bij Tommy Hilficker
Tommy is niet aan mij besteed. Het is geen brol maar het is mij wel te duur.
Dan toch liever Jack & Jones.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be