Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2021, 06:18   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ondertussen kan er een verklaring zijn: intens aan sport doen in de eerste weken na vaccinatie is geen goed idee.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....24.21262239v1

Citaat:
RESULTS Oxygen uptake, CO2 production, respiratory exchange ratio, ventilation, heart rate, serum noradrenaline, and rating of perceived exertion were significantly elevated in the post vaccine trial. However, vaccination did not affect serum lactate, adrenaline, cortisol, predicted Embedded Image, and ventilatory threshold. Post-vaccine effects on heart rate and noradrenaline remained significant in non-infected participants that received the Pfizer vaccine.
Het verwondert mij trouwens niet: deze vaccins zijn nogal "brutaal" en veroorzaken een heel harde acute reactie (die tevens tot gevolg heeft dat men aanvankelijk heel hoge antilichamen titers heeft en dus een paar maanden niet besmettelijk is). Een hevige immuun reactie vergt inderdaad inspanningen van uw lichaam.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2021, 08:53   #82
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Allez.

Melkweg, ster Zon, planeet Aarde, jaar 2019, sportwereld.
Befehl verboten doping.

Melkweg, ster Zon, planeet Aarde, jaar 2021, sportwereld.
Befehl productie en toediening van corona vaccins.

Voortschrijdend inzicht.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2021, 09:08   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

In Japan zijn ze gestopt met het geven van Moderna mRNA vaccins na 2 jonge sterfgevallen, daar spreken ze van een productiefout bij de vaccins die geproduceerd worden voor de niet-Amerikaanse markt. Dus normaal gezien ook deze voor de Belgische markt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210829_92736733

Problemen met ontstekingen bij jonge mensen zijn al langer gekend, in Europa is het echter gene probleem als jongeren zich moeten opofferen voor de goeie zaak.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/sp...na-vaccinatie/

Kris Van der Mieren, arts van de Belgische Wielerbond, staat op scherp. “In juli viel er een brief van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) in de bus over de risico’s van de twee MRNA-vaccins van Pfizer en Moderna. Daarin staat dat er in zeer zeldzame gevallen myocarditis en pericarditis – hartspierontsteking en ontsteking van het hartvlies – kan optreden in de veertien dagen na vaccinatie. En dat vaker na een tweede dosis én bij jonge, sportieve mannen. Het ging over zeldzame gevallen, maar we hebben nu weet van drie. Zo zeldzaam is dat niet meer. Dan maken wij ons ongerust”, vertelt hij aan HLN.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 augustus 2021 om 09:08.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 21:20   #84
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Hoe kan een "productiefout" een mRNA vaccin gevaarlijk(er) maken?
Dat zou impliceren dat als ze willen, dus geen fout maar opzet, ze bepaalde ziektes kunnen veroorzaken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:19   #85
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Een gedetailleerder artikel gevonden:
https://www.italy24news.com/business/167330.html
Citaat:
Looking for confirmation of the case of the three cyclists, we had to see that the news reported by cycle tourism was clearly censored, even by the English and Belgian media.

Because?

We find confirmation on the Wielerflits website that cicloturismo.it does not report entirely.

It seems important to us to publish the translation of some excerpts:
The very young athletes are Yarno Van Herck (15) Joppe Erpels (17) and Xander Verhagen (17), three young riders of the Kempen Acrog-Tormans team.

“Van Herck suffered a pain in his chest during a race in Vorselaar and was thus diagnosed with inflammation of the heart muscle.
Erpels also ended up in intensive care with a heart problem, while Verhagen got sick during training. “
...
“Maybe there is something wrong with the immune response that this inoculation triggers to make antibodies against the coronavirus. And that reaction now appears to be able to affect the heart muscle as well.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 16 september 2021 om 21:19.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:49   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een gedetailleerder artikel gevonden:
https://www.italy24news.com/business/167330.html
Is de foute batch EPO al teruggevonden?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:56   #87
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is de foute batch EPO al teruggevonden?
Heb je de 3de spuit vis medicatie al gekregen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:58   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Heb je de 3de spuit vis medicatie al gekregen?
Ik kom niet in aanmerking spijtig genoeg, anders direkt. Ik heb wel mijn griepprik al besteld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 04:47   #89
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is de foute batch EPO al teruggevonden?
Ik weet wat propaganda en andere media zeggen.
Weet jij meer?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 04:59   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kom niet in aanmerking spijtig genoeg
Dat denk jij maar. Binnen een maand of 2 wordt iedereen uiteraard 3 keer geprikt, en zelfs verplicht. En tegen januari 4 keer natuurlijk. Want het werken van dat derde prikje zal maar 2-3 maanden of zo werken he, en ondertussen evolueert het virus weg van die bescherming.

En blijkbaar zijn er geen updates aan de horizon. Men was daar aanvankelijk enthousiast over en nu hoort men niks meer.

En dat terwijl het al anderhalf jaar eenvoudig is, en nog veel eenvoudiger nu: gewoon niks van aantrekken en laten waaien, dan komt dat in orde op enkele weken, vanzelf, zoals dat altijd al gebeurd is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2021 om 05:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:13   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kom niet in aanmerking spijtig genoeg, anders direkt. Ik heb wel mijn griepprik al besteld.
Ah, ik dacht dat het voor elke 50 plusser was, al ken ik nu ook je leeftijd niet.

Maar goed, de 30 plusser, 18 plusser en dan 12 plusser gaan wel volgen. Elk op z’n beurt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:15   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat denk jij maar. Binnen een maand of 2 wordt iedereen uiteraard 3 keer geprikt, en zelfs verplicht. En tegen januari 4 keer natuurlijk. Want het werken van dat derde prikje zal maar 2-3 maanden of zo werken he, en ondertussen evolueert het virus weg van die bescherming.

En blijkbaar zijn er geen updates aan de horizon. Men was daar aanvankelijk enthousiast over en nu hoort men niks meer.

En dat terwijl het al anderhalf jaar eenvoudig is, en nog veel eenvoudiger nu: gewoon niks van aantrekken en laten waaien, dan komt dat in orde op enkele weken, vanzelf, zoals dat altijd al gebeurd is.
Wat ga jij doen als ze boosters verplichten voor sociale activiteiten?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:30   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat ga jij doen als ze boosters verplichten voor sociale activiteiten?
Aangezien ik nu al mijn pasje niet gebruik gaat dat niet veel verschil maken. Je moet leren gewoon worden aan te leven zonder die dwingelandij he. Met die lockdowns hier in Frankrijk heb ik geleerd om zonder al die dingen te leven. Dus nu kan men mij daar niet meer mee chanteren he.

Dat wil niet eens zeggen dat ik geen booster zou nemen. Mocht er een update uitkomen, dan neem ik die direct. Als het met hetzelfde vaccin is, dan zou ik eerst een bloed onderzoek doen om te zien waar ik aan toe ben. Als ik nog redelijke antichamen heb omdat ik het ondertussen oftewel opgedaan heb, oftewel er nog over heb, dan neem ik er geen, anders wel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2021 om 05:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:33   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ah, ik dacht dat het voor elke 50 plusser was, al ken ik nu ook je leeftijd niet.

Maar goed, de 30 plusser, 18 plusser en dan 12 plusser gaan wel volgen. Elk op z’n beurt.
Tuurlijk, dat gaat trouwens HEEL RAP gaan hoor. Want die van Pfizer hebben het gezegd, we hebben nog 60 dagen om iedereen te boesten. Ze voelen ook nattigheid voor november
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:45   #95
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk, dat gaat trouwens HEEL RAP gaan hoor. Want die van Pfizer hebben het gezegd, we hebben nog 60 dagen om iedereen te boesten. Ze voelen ook nattigheid voor november
In België lijkt me dat moeilijk, ze zijn al de vaccintiecentra aan het sluiten. Dokters en apothekers kunnen meehelpen maar dan nog wordt het lastig 8 miljoen Belgen in te enten in een paar maanden. En dat om de 6 maanden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 05:47   #96
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien ik nu al mijn pasje niet gebruik gaat dat niet veel verschil maken. Je moet leren gewoon worden aan te leven zonder die dwingelandij he. Met die lockdowns hier in Frankrijk heb ik geleerd om zonder al die dingen te leven. Dus nu kan men mij daar niet meer mee chanteren he.

Dat wil niet eens zeggen dat ik geen booster zou nemen. Mocht er een update uitkomen, dan neem ik die direct. Als het met hetzelfde vaccin is, dan zou ik eerst een bloed onderzoek doen om te zien waar ik aan toe ben. Als ik nog redelijke antichamen heb omdat ik het ondertussen oftewel opgedaan heb, oftewel er nog over heb, dan neem ik er geen, anders wel.
Antilichamen verminderen altijd, je zou moeten kunnen nagaan of het antilichamen van een besmetting zijn of niet, anders ga je blijven boosten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 06:22   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Antilichamen verminderen altijd, je zou moeten kunnen nagaan of het antilichamen van een besmetting zijn of niet, anders ga je blijven boosten.
Maar zelfs met een besmetting hoor. Het enige punt is dat als ik antilichamen heb door besmetting, ik daar niks van gemerkt heb, en ik er dus van kan uitgaan dat corona voor mij niks voor te stellen heeft. (wat natuurlijk ook weer niet 100% waar is, maar kom).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 06:33   #98
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar zelfs met een besmetting hoor. Het enige punt is dat als ik antilichamen heb door besmetting, ik daar niks van gemerkt heb, en ik er dus van kan uitgaan dat corona voor mij niks voor te stellen heeft. (wat natuurlijk ook weer niet 100% waar is, maar kom).
Dat bedoel ik, de antilichamen van een besmetting gaan ook weg, daar komen andere systemen voor in de plaats. Daarom zou het handig zijn om te weten of je nu al eindelijk eens besmet bent geweest.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:45   #99
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In België lijkt me dat moeilijk, ze zijn al de vaccintiecentra aan het sluiten. Dokters en apothekers kunnen meehelpen maar dan nog wordt het lastig 8 miljoen Belgen in te enten in een paar maanden. En dat om de 6 maanden.
1 ministerieel besluit en alle centra zijn terug operationeel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:49   #100
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
1 ministerieel besluit en alle centra zijn terug operationeel.
Alles moet terug georganiseerd worden, de meeste gebouwen zijn ondertussen al verhuurd voor iets anders. Zoiets terug in gang steken duurt toch eventjes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be