Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2021, 06:17   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Goed zo, we zouden dat hier beter ook doen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 06:21   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bent u 16 aar oud of zo? Dat u de standaard excuses voor dat soort acties , van regeringen geloofd.
Dus al die aanslagen, kapingen en soorgelijke ongein in naam van de Palestijnen (dus uitgevoerd door de PLO, Hamas, Hezbollah, Fatah en dergelijke organisaties) zijn niet gebeurd. En al zouden ze zijn gebeurd, is dat geen enkele reden om enige actie te ondernemen om de Israëli burgers een veiliger gevoel te geven?
Citaat:
Wanneer u werkelijk het Israelische beleid zou bestuderen met betrekking tot 'seperation policy' en de maatregelen die genomen worden , dan zou u zien dat er meer aan de hand is dan alleen defensief handelen, en dat meen ik zeer serieus.
Voor Israel heeft hun uitbreiding op de westbank de hoogste prioriteit , al heel lang loopt dat als een rode draad door alle regeringen heen. Palestijnen moeten verdwijnen in de westbank, daarom mogen westbankers naar Gaza verhuizen , terwijl het andersom streng verboden is. Een groot pakket aan maatregelen is genomen om Gazanen te weren om zo het Israelische demografische overwicht te verkrijgen in de westbank. De blokkade zorgt hier ook voor , en is er niet alleen maar uit defensieve overwegingen.
Maar daar zijn we het over eens. Israël is langzaam bezig de West Oever "Israëli vriendelijk" te maken.
Citaat:
Er is niets geheim aan dit beleid van Israel , we kunnen het weten. De nummer 1 prioriteit van Israel is expansie , daarop is hun beleid ingericht . Dus wat klopt er niet volgens u , aan dit verhaal?
Dat Israël Gaza aan't uitzuiveren is, Gaza wil innemen etc etc.
Citaat:
De demonstraties van de Palestijnen zijn ook echt gericht op hun recht om naar de westbank te kunnen.
En ik maar denken om de naqba ongedaan te maken en dikke schadevergoedingen van Israël te krijgen voor het leed de Palestijnen aangedaan door de Arabische liga.
Citaat:
Israel zelf gaat niets doen om de situatie te verbeteren ,niet vrijwillig , dat weten we al heel lang.
Waarom zou Israël dat doen?
En kom nu niet af met :"om vrede te maken in het Midden Oosten".
Citaat:
nee , niet waar . kijk eens naar de kaart ! Dan zie je het. Een belachelijk grote afstand met water er tussenin , totaal niet rendabel.
En een zwaar bewaakte spoor of snelweg tussen Gaza en de West Oever is dan wel rendabel voor Israël?
Citaat:
Bovendien laat Israel geen Gazanen toe in de westbank !
Met recht en reden. De enige Gazanen die naar de West Oever zouden mogen gaan zijn die goedgekeurd worden door Hamas. (Of omdat ze nuttige dingen kunnen, of omdat ze genoeg baksjeesh kunnen betalen is natuurlijk te logisch.)
Citaat:
Nergens claim ik overigens, dat die landen interesse hebben in de Palestijnen , dus waar heeft u het over?Al dat gezwets over andere landen in de regio is nogal irrelevant , want die kunnen of willen niets betekenen voor Palestijnen.
Dat hebt u dan eindelijk door.
De Palestijnen worden gewoon gezien als een bloedende wonde in de buik van Israël. Ze zitten daar goed volgens de buurlanden van Israël, want zelf kunnen ze die Palestijnen missen als kiespijn. Getuige hun behandeling van die arme Palestijntjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:00   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bent u 16 aar oud of zo? Dat u de standaard excuses voor dat soort acties , van regeringen geloofd. Zelfs de nazi's claimden dat ze defensief handelde.

Wanneer u werkelijk het Israelische beleid zou bestuderen met betrekking tot 'seperation policy' en de maatregelen die genomen worden , dan zou u zien dat er meer aan de hand is dan alleen defensief handelen, en dat meen ik zeer serieus.

Voor Israel heeft hun uitbreiding op de westbank de hoogste prioriteit , al heel lang loopt dat als een rode draad door alle regeringen heen. Palestijnen moeten verdwijnen in de westbank, daarom mogen westbankers naar Gaza verhuizen , terwijl het andersom streng verboden is. Een groot pakket aan maatregelen is genomen om Gazanen te weren om zo het Israelische demografische overwicht te verkrijgen in de westbank.
De Oslo-akkoorden, waar jij nog steeds lijkt in te geloven dat die ooit uitvoering gaan krijgen, sluit verhuis vanuit Gaza naar westbank uit.
Had de PA toen dat akkoord willen/durven ratificeren dan was dat nu de onderhandelde realiteit tussen de twee partijen. Nu is het een eenzijdig opgelegde maatregel. In de feiten dus exact hetzelfde.

Zoals ik eerder schreef :

Citaat:
En neen, dat gaat nooit meer weg. Wie denkt dat Israël gaat investeren in een zwaarbewaakte weg door hun land, enkel maar om wat transport van palestijnse meloenen en Hamas terroristen op steroïden richting westbank mogelijk te maken droomt.


Citaat:
De blokkade zorgt hier ook voor , en is er niet alleen maar uit defensieve overwegingen.
Dat is noch het tactische noch het strategische doel van de blokkade.
Tactisch gaat het over het vermijden van wapens, explosieven en raketten richting Gaza. Strategisch om de veiligheid van Israëls burgers en territorium te garanderen.

De blokkade is de minst invasieve en vernietigende actie tegenover Gaza. Het alternatief is een open oorlog, want israel aanvaard geen enkele militaire of terroristische aanval van bij de ongewenste buren.

Citaat:
Er is niets geheim aan dit beleid van Israel , we kunnen het weten. De nummer 1 prioriteit van Israel is expansie , daarop is hun beleid ingericht . Dus wat klopt er niet volgens u , aan dit verhaal?
Dat de hermetische blokkade, plus de definitief gesloten grens tussen Gaza en Israël een ander verhaal is dan westbank, waar Israël wel degelijk territoriale doelstellingen nastreeft. (iets wat niemand hier ontkent trouwens...)


Citaat:
De demonstraties van de Palestijnen zijn ook echt gericht op hun recht om naar de westbank te kunnen.
Hun 'recht' ? Welk recht denkt een inwoner van Gaza dan wel te hebben om de staat Israel te betreden ?
Het antwoord kent iedereen : geen enkel.

Citaat:
Israel zelf gaat niets doen om de situatie te verbeteren ,niet vrijwillig , dat weten we al heel lang.
Uiteraard niet, en ook dat ontkent niemand toch ? Israël zou moeten zot zijn om Gaza bewoners naar westbank te laten emigreren. Dan vergroot hun probleem in plaats van te verkleinen.

Citaat:
nee , niet waar . kijk eens naar de kaart ! Dan zie je het. Een belachelijk grote afstand met water er tussenin , totaal niet rendabel. Bovendien laat Israel geen Gazanen toe in de westbank !

Nergens claim ik overigens, dat die landen interesse hebben in de Palestijnen , dus waar heeft u het over?
Al dat gezwets over andere landen in de regio is nogal irrelevant , want die kunnen of willen niets betekenen voor Palestijnen.
Jouw sarcasme meter is echt kapot hee ?

Ik merk echter wel op dat je hier iets nieuw schrijft : de twee buurlanden die al decennialang zagen tegen Israël dat ze iets moeten doen voor de palestijnen 'kunnen of willen niets betekenenen voor de palestijnen'

Redelijk revolutionaire stelling...

Ze kunnen dus niets doen voor hun vroegere landgenoten.

Kortom : er zal nooit niets veranderen, aangezien Israel het niet wil, Egypte het niet wil en Jordanië blijkbaar ook niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 oktober 2021 om 09:00.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 10:00   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Mannekes?!
Het aangename van jullie welles-nietes spelletje ontgaat mij. Ik vind dat erg.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 15:39   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mannekes?!
Het aangename van jullie welles-nietes spelletje ontgaat mij. Ik vind dat erg.
Ik blijf het leutig vinden.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor Tamam weer eens afkomt met zijn stellige zekerheid dat ik geen boeken lees.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 17:01   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik blijf het leutig vinden.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor Tamam weer eens afkomt met zijn stellige zekerheid dat ik geen boeken lees.
Die gratuite poging om de discussiepartner te cretiniseren is zonder enig fundament.
Het is niet omdat Tamam dweept met die PLO sjaaltjesdrager en activist Lucas Catherine die schrijft zonder enige wetenschappelijke autoriteit dat anderen daar ook mee moeten dwepen .
Ik denk dat het fair is om te stellen dat zowel de Pallywood adepten hun boeken kennen/lezen (vooral de these van Ilan Pappé) als diegenen die Israël en haar veiligheid + haar geschiedenis met drie open oorlogen en een massa bevroren conflicten vanuit dat standpunt bekijken (zeg maar de these van Benny Morris)

Ik volg deze draadjes al jaren actief, en als regel concludeer ik dat van zodra het wat meer in detail gaat, en dus voorbij de emo-show over 'die arme mensen' Tamam zwijgt. En atmosphere zijn plaat over het expansionisme voor de elvendertigste keer opzet. Maar maddox wel in staat blijkt te zijn van de duistere rol van Jordanië inzake westbank , de PLO hun poging tot coup in Jordanië, en van Egypte vis a vis Gaza perfect in kaart te brengen.

Veel feiten en argumenten om hem tegen te spreken lees ik echter niet...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 17:33   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik blijf het leutig vinden.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor Tamam weer eens afkomt met zijn stellige zekerheid dat ik geen boeken lees.
Tamam maakt wel eigenaardige topic's: Israël ziovert Palestina...
ziovert ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 17:35   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tamam maakt wel eigenaardige topic's: Israël ziovert Palestina...
ziovert ???

Typo, het is "Israël zuivert Palestina".

Maar omdat ik het schrijf zal het niet juist zijn zeker?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 17:38   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die gratuite poging om de discussiepartner te cretiniseren is zonder enig fundament.
We horen onze "verdedigers der onderdrukten" ook weinig zeggen over mijn "uitleg" dat terreur Israël heeft laten ontstaan. En dat de slachtoffers van die terreur voornamelijk Britten waren wordt al helemaal genegeerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:30   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We horen onze "verdedigers der onderdrukten" ook weinig zeggen over mijn "uitleg" dat terreur Israël heeft laten ontstaan. En dat de slachtoffers van die terreur voornamelijk Britten waren wordt al helemaal genegeerd.
Juist, en al dozijnen keren zelf aangegeven. Maar een bepaalde kliek van do-gooders, goedneuzen en palestijnse sjaaltjesdragers met patchoulie-geur heeft geen interesse in de geschiedenis maar stapt graag mee in de geconstrueerde mythes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 22:29   #31
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We horen onze "verdedigers der onderdrukten" ook weinig zeggen over mijn "uitleg" dat terreur Israël heeft laten ontstaan. En dat de slachtoffers van die terreur voornamelijk Britten waren wordt al helemaal genegeerd.
En waarom zou dat er bij gehaald moeten worden ??
De Britten zijn geen slachtoffer meer van terreur.
Het gaat mij om wie er nu onderdrukt worden , het verleden ligt al vast.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 22:31   #32
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist, en al dozijnen keren zelf aangegeven. Maar een bepaalde kliek van do-gooders, goedneuzen en palestijnse sjaaltjesdragers met patchoulie-geur heeft geen interesse in de geschiedenis maar stapt graag mee in de geconstrueerde mythes.
Prima die geschiedenis , maar nooit een excuus voor daden in het heden.
Mythes ? welke dan?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 23:10   #33
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De Oslo-akkoorden, waar jij nog steeds lijkt in te geloven dat die ooit uitvoering gaan krijgen, sluit verhuis vanuit Gaza naar westbank uit.
Kortom akkoorden die Israel heeft gesloten zijn betekenisloos , ze zijn totaal onbetrouwbaar !!



Zoals ik eerder schreef :






Citaat:
Dat is noch het tactische noch het strategische doel van de blokkade.
Uitbreiding op de westbank is toch echt een strategisch doel.

Tactisch gaat het over het vermijden van wapens, explosieven en raketten richting Gaza. Strategisch om de veiligheid van Israëls burgers en territorium te garanderen.

Citaat:
De blokkade is de minst invasieve en vernietigende actie tegenover Gaza. Het alternatief is een open oorlog, want israel aanvaard geen enkele militaire of terroristische aanval van bij de ongewenste buren.
Het alternatief is dat Israel gaat doen wat de meerderheid der staten ter wereld wil. Een open oorlog kan niet bestaan , er is niet eens een leger in gaza. Een genocide zou dat worden.

Israel kan beginnen met proportioneel te reageren en vervolgens de blokkade langzaam, maar wel echt, gaan afbouwen en de bouw van nederzettingen op de westbank stopzetten. dat is niet het einde van de weg, maar wel het begin.


Citaat:
Dat de hermetische blokkade, plus de definitief gesloten grens tussen Gaza en Israël een ander verhaal is dan westbank, waar Israël wel degelijk territoriale doelstellingen nastreeft. (iets wat niemand hier ontkent trouwens...)
En precies daarom moet Gaza onder de blokkade blijven !!
Dat blijkt uit heel veel beleid.

Het ontkennen van enig verband tussen die 2 Palestijnse gebieden is uniek en kansloos.

Wat Israel allemaal wil is niet automatisch juist en goed en acceptabel . voor u wel natuurlijk.

Citaat:
Hun 'recht' ? Welk recht denkt een inwoner van Gaza dan wel te hebben om de staat Israel te betreden ?
Het antwoord kent iedereen : geen enkel.
en andersom wel want dan heet het opeens zelfverdediging .
Gazanen hebben recht op de toevoer van goederen , op rendabele in en export , zeer simpel.
Israel heeft officieel niet het recht om te blokkeren en bezetten, dat is veel belangrijker dan een gazaan die Israel ingaat.


Citaat:
Uiteraard niet, en ook dat ontkent niemand toch ? Israël zou moeten zot zijn om Gaza bewoners naar westbank te laten emigreren. Dan vergroot hun probleem in plaats van te verkleinen.
Dan ontstaat er een probleem met het creëren van een demografisch overwicht ja. Een plan dat al tientallen jaren in uitvoering is zou dan gedwarsboomd worden.
Dat is geen veiligheidsvraagstuk.

Waarom zou de hele wereld toch tegen die bouw van nieuwe nederzettingen zijn???? hebben ze misschien een goede reden?




Citaat:

Ik merk echter wel op dat je hier iets nieuw schrijft : de twee buurlanden die al decennialang zagen tegen Israël dat ze iets moeten doen voor de palestijnen 'kunnen of willen niets betekenenen voor de palestijnen'

Redelijk revolutionaire stelling...
Heb nog nooit iets anders beweerd. Als ze het willen maar niet kunnen houd het ook op.

De sleutel ligt in de verenigde staten, niet in de buurlanden .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 03:05   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En waarom zou dat er bij gehaald moeten worden ??
De Britten zijn geen slachtoffer meer van terreur.
Het gaat mij om wie er nu onderdrukt worden , het verleden ligt al vast.
Als men de geschiedenis niet begrijpt, kan men dezelfde fouten in de toekomst niet vermijden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 03:31   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kortom akkoorden die Israël heeft gesloten zijn betekenisloos , ze zijn totaal onbetrouwbaar !!
Die Oslo plannen waren gewoon een bureaucratisch idee, waar niemand echt moeite in wou/wil steken. Zelfs de Palestijnse leiders niet.(die zijn eerder bezig als stamhoofden en krijgsheertjes om hun eigen comfort en macht veilig te stellen.)
Citaat:
Uitbreiding op de Westbank is toch echt een strategisch doel.
Jordanië vind de Jordaan een prima grens met Israël, en visa versa.
Citaat:
Het alternatief is dat Israël gaat doen wat de meerderheid der staten ter wereld wil.
De meerderheid der staten wil er niets mee. Een handvol wil de situatie blijven gebruiken om Israël te kloten.
Citaat:
Een open oorlog kan niet bestaan , er is niet eens een leger in Gaza.
Moet er een leger zijn om een conflict te hebben?
Citaat:
Een genocide zou dat worden.
Het wegvagen van 1 stad is een genocide. Tof, zullen we eens mogen uitleggen aan een hele hoop volkeren. Sorry , maar jullie bestaan niet meer, er is een stad van jullie weggevaagd.
Citaat:
Israel kan beginnen met proportioneel te reageren en vervolgens de blokkade langzaam, maar wel echt, gaan afbouwen en de bouw van nederzettingen op de Westbank stopzetten. Dat is niet het einde van de weg, maar wel het begin.
Israël zou dat allemaal kunnen doen, maar waarom?
Citaat:
En precies daarom moet Gaza onder de blokkade blijven !!
De Egyptische leiders gaan er wel mee akkoord, met die blokkade.
Jordanië knikt goedkeurend en zorgt ervoor dat er niet al te veel Westbankers over de Jordaan komen gezwermd.
Libanon kijkt met argusogen naar de situatie en hoopt dat Hezbollah niet te moeilijk doet.
Saoedi Arabië weet aan welke kant de boterham gesmeerd wordt.
Syrië is voorlopig niet beschikbaar.
En voor de rest van de wereld is het maar een regionaal akkefietje, waar weinig aan te verdienen valt, niet financieel, niet in macht, en al zeker niet in eer en glorie. Misschien wel in wat goodwil onder de Transnationalisten en Cosmopoliters. (tegenwoordig misschien samen te vatten onder de noemer Wokers.)
Citaat:
Het ontkennen van enig verband tussen die 2 Palestijnse gebieden is uniek en kansloos.
Tot de dag dat Fatah, Hamas en de splintergroepen daar 1 front kunnen vormen is het beweren dat er een verband is tussen die gebieden uitgezonderd wat fictieve geschiedschrijving redelijk oubollig.
Citaat:
Gazanen hebben recht op de toevoer van goederen , op rendabele in en export , zeer simpel.
Israël heeft officieel niet het recht om te blokkeren en bezetten, dat is veel belangrijker dan een Gazaan die Israël ingaat.
Pas als dat recht van u afgedwongen wordt door een sterkere partij is er dat recht een feit. Tot nader order zijn het maar wat loze woorden van u.
Citaat:
Waarom zou de hele wereld toch tegen die bouw van nieuwe nederzettingen zijn???? hebben ze misschien een goede reden?
Blijkbaar is de hele wereld er niet zo heel hard tegen, want uiteindelijk is het alleen wat warme lucht in de vorm van gesproken woorden in de salons der gutmenschen die Israël zou moeten weerhouden van die nederzettingbouw.

De dagen dat dat de Arabische Liga woord bij daad wou zetten zijn al even geleden.
En de kans dat die dagen terugkomen, awel, die zijn bestaande, dankzij mensen zoals u.
Citaat:
De sleutel ligt in de verenigde staten, niet in de buurlanden .
De sleutel ligt in het hebben van betrouwbare bondgenoten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 11:53   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kortom akkoorden die Israel heeft gesloten zijn betekenisloos , ze zijn totaal onbetrouwbaar !!
Wie is er onbetrouwbaar ? De palestijnse leider Abbas verklaarde de Oslo akkoorden in 2015 in volle UN vergaderingen de facto nietig. Iets dat hij in 2018 en recenter in 2020 nog eens herhaalde trouwens.






Citaat:
Het alternatief is dat Israel gaat doen wat de meerderheid der staten ter wereld wil.
Dat zal hun worst wezen denk ik...

Citaat:
Een open oorlog kan niet bestaan , er is niet eens een leger in gaza. Een genocide zou dat worden.
Noem het voor mijn part : 'de totale vernietiging en eleminatie van alle Hamas & C° strijdkrachten, infrastructuur + wapenvoorraden door IDF'


Citaat:
Israel kan beginnen met proportioneel te reageren
Ze zouden wel achterlijk moeten zijn om dat te doen.
Enkel disproportioneel geweld als antwoord op ELKE aanval kan Hamas dwingen de realiteit onder ogen te zien dat zij bij elke aanval veeel harder zullen bloeden dan de israëlische kant.
Citaat:
... en vervolgens de blokkade langzaam, maar wel echt, gaan afbouwen
Dat kan, na een definitief ceasefire en mits gecontroleerde demilitarisering van de Hamas en de andere terror clubjes.
Citaat:
en de bouw van nederzettingen op de westbank stopzetten.
Zelfs een blinde kan zien dat dit niet zal gebeuren in area C. Wel zou Israël er verstandig aan doen elke verdere expansie buiten die area effectief stil te leggen.

Israël heeft niets te winnen met jouw scenario, maar verliest dan volledig. Jouw scenario heeft nul komma nul kans op slagen.


Citaat:
En precies daarom moet Gaza onder de blokkade blijven !!
Dat blijkt uit heel veel beleid.

Het ontkennen van enig verband tussen die 2 Palestijnse gebieden is uniek en kansloos.

Wat Israel allemaal wil is niet automatisch juist en goed en acceptabel . voor u wel natuurlijk.

en andersom wel want dan heet het opeens zelfverdediging .
Gazanen hebben recht op de toevoer van goederen , op rendabele in en export , zeer simpel.
Israel heeft officieel niet het recht om te blokkeren en bezetten, dat is veel belangrijker dan een gazaan die Israel ingaat.
Israël en Egypte zullen als enigen beslissen wat en wie ze blokkeren aan hun grens, en zullen als enigen beslissen wie er bij hen inkomt en wie voor de deur mag blijven staan.
Wat de gazanen daarover denken, is voor hun rekening.
Citaat:
Dan ontstaat er een probleem met het creëren van een demografisch overwicht ja. Een plan dat al tientallen jaren in uitvoering is zou dan gedwarsboomd worden.
Dat is geen veiligheidsvraagstuk.
Een demografische bom doen ontploffen is geen veiligheidsvraagstuk ?


Citaat:
Waarom zou de hele wereld toch tegen die bouw van nieuwe nederzettingen zijn???? hebben ze misschien een goede reden?
Je kunt samen met mij waarnemen hoe ongelooflijk onder de indruk Israël daarvan is. Ter info : gisteren zijn er nog toelatingen gegeven voor 3000 bijkomende woon eenheden in westbank.

Citaat:
Heb nog nooit iets anders beweerd. Als ze het willen maar niet kunnen houd het ook op.

De sleutel ligt in de verenigde staten, niet in de buurlanden .

Neen ?

Wat belet eigenlijk Jordanië om de westbank bewoners die tot enkele tientallen jaren geleden jordaanse staatsburger waren hun nationaliteit terug te geven ? Dan kunnen ze gaan leven tussen hun broeders aan de andere kant van de Jordaan.

En wat belet Egypte, om de gazanen net zoals vroeger het geval was als landgenoten toe te laten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 12:23   #37
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie is er onbetrouwbaar ? De palestijnse leider Abbas verklaarde de Oslo akkoorden in 2015 in volle UN vergaderingen de facto nietig. Iets dat hij in 2018 en recenter in 2020 nog eens herhaalde trouwens.
En waarom deed hij dat ??
omdat Israel de akkoorden stelselmatig geschonden heeft !!
u doet net alsof Israel zich er aan gehouden heeft.







Dat zal hun worst wezen denk ik...


Citaat:
Noem het voor mijn part : 'de totale vernietiging en eleminatie van alle Hamas & C° strijdkrachten, infrastructuur + wapenvoorraden door IDF'
plus vele burgers die daarbij gaan omkomen en nog meer verzet zullen doen ontstaan.
Nutteloos dus.


Citaat:
Ze zouden wel achterlijk moeten zijn om dat te doen.
Enkel disproportioneel geweld als antwoord op ELKE aanval kan Hamas dwingen de realiteit onder ogen te zien dat zij bij elke aanval veeel harder zullen bloeden dan de israëlische kant.
Dat weten ze beter als u , en al heel lang .

Citaat:
Dat kan, na een definitief ceasefire en mits gecontroleerde demilitarisering van de Hamas en de andere terror clubjes.
Ik sluit mij aan bij wat de internationale gemeenschap heeft gezegd : "de blokkade moet onvoorwaardelijk en direct worden beëindigd"


Citaat:
Israël heeft niets te winnen met jouw scenario,
wel degelijk , namelijk vrede .





Citaat:
Israël en Egypte zullen als enigen beslissen wat en wie ze blokkeren aan hun grens, en zullen als enigen beslissen wie er bij hen inkomt en wie voor de deur mag blijven staan.
Wat de gazanen daarover denken, is voor hun rekening.
Blijf gerust hangen in die illusie . Wanneer Washington anders beslist is het klaar.

Citaat:
Een demografische bom doen ontploffen is geen veiligheidsvraagstuk ?
nee


Citaat:
Je kunt samen met mij waarnemen hoe ongelooflijk onder de indruk Israël daarvan is. Ter info : gisteren zijn er nog toelatingen gegeven voor 3000 bijkomende woon eenheden in westbank.
Alle reden dus om daar tegenin te gaan. Het bevestigd wederom wat ik al zei.




Citaat:
Wat belet eigenlijk Jordanië om de westbank bewoners die tot enkele tientallen jaren geleden jordaanse staatsburger waren hun nationaliteit terug te geven ? Dan kunnen ze gaan leven tussen hun broeders aan de andere kant van de Jordaan.
Palestijnen willen helemaal geen Jordanees worden .
Citaat:
En wat belet Egypte, om de gazanen net zoals vroeger het geval was als landgenoten toe te laten ?
Wat belet Israel om de bewoners terug te laten keren naar hun woningen ? Waar ze officieel recht op hebben, en ook zelf willen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 12:42   #38
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Blijkbaar is de hele wereld er niet zo heel hard tegen, want uiteindelijk is het alleen wat warme lucht in de vorm van gesproken woorden in de salons der gutmenschen die Israël zou moeten weerhouden van die nederzettingbouw.
Standaard dooddoener. criminelen moeten we steunen zo lang niemand er iets tegen doet .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 12:47   #39
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Tot de dag dat Fatah, Hamas en de splintergroepen daar 1 front kunnen vormen is het beweren dat er een verband is tussen die gebieden uitgezonderd wat fictieve geschiedschrijving redelijk oubollig.
En zo heeft u ook geen enkel verband met uw familie , denkt u dat wel te hebben dan is dat oubollig . De hypocrisie is weer gigantisch , wie maken er nu altijd oubollige claims over het land waar ze menen recht op te hebben , waarbij ze gerust duizenden jaren terug de tijd ingaan.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 12:55   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En waarom deed hij dat ??
omdat Israel de akkoorden stelselmatig geschonden heeft !!
u doet net alsof Israel zich er aan gehouden heeft.

.
Probeer dat eens concreet te maken.
Welke punten uit Oslo I en welke punten uit Oslo II heeft Israël geschonden ?

En zelfs al zou het waar zijn, neemt dat weg dat het de PA haar leider is die de akkoorden nietig verklaarde ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 oktober 2021 om 12:56.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be