Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Bekijk resultaten enquête: Een loonsverhoging voor de politie ?
Ja. 4 28,57%
Neen. 7 50,00%
Geen idee. 3 21,43%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2021, 19:36   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Politiebonden voeren actie

Politiebonden voeren actie: wat verdien je als agent en waarom mag het voor de actievoerders wat meer zijn?

Het was lang aanschuiven vanmorgen aan de Brusselse tunnels en aan de luchthaven van Zaventem. Reden? De politievakbonden protesteren tegen een gebrek aan middelen, de eindeloopbaanregeling en de vastgelopen loononderhandelingen. Verdien je dan zo weinig bij de politie? We nemen het loon van de agent even onder de loep.


De rest van het artikel is te lezen op VRT NWS

Naam: politie.jpg
Bekeken: 245
Grootte: 10,6 KB

Ik vind dat de politie niet slecht wordt betaald.
Ik vind dat de manier waarop de politie actie voert "not done" is. Dit ondermijnt het imago.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 08:16   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Politiebonden voeren actie: wat verdien je als agent en waarom mag het voor de actievoerders wat meer zijn?

Het was lang aanschuiven vanmorgen aan de Brusselse tunnels en aan de luchthaven van Zaventem. Reden? De politievakbonden protesteren tegen een gebrek aan middelen, de eindeloopbaanregeling en de vastgelopen loononderhandelingen. Verdien je dan zo weinig bij de politie? We nemen het loon van de agent even onder de loep.


De rest van het artikel is te lezen op VRT NWS

Bijlage 115198

Ik vind dat de politie niet slecht wordt betaald.
Ik vind dat de manier waarop de politie actie voert "not done" is. Dit ondermijnt het imago.
Politieagenten verdienen idd niet slecht.
Zeker niet door de premies die ze krijgen.
Vergeet ook niet dat ze hun hele leven opslag krijgen (anciënniteit), iets dat je in de privé bijna niet kent.
Wij kregen enkel extra verlofdagen, voor de rest verdienden we, in dezelfde functie, allemaal even veel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 09:14   #3
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 627
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dat de politie niet slecht wordt betaald.
Ik vind dat de manier waarop de politie actie voert "not done" is. Dit ondermijnt het imago.
Ik ben het er wel eens dat ze loonsopslag verdienen.

Maar ik ben het ook eens dat de actie absoluut "not done" is. Ze kunnen eenvoudig actie voeren zonder dat de burger daar slachtoffer van is. Geen boetes uitschrijven (dit moet zelfs nog niet naar de burger gecommuniceerd worden), actie voeren bij de politiekers (en daar eventueel controles uitvoeren), etc etc.

Nu missen verschillende mensen hun vlucht. Niet alleen financieel kan dat pijnlijk zijn - een vriend van mij moest bv. voor een begrafenis naar het buitenland.

Blokkades waarbij ziekenwagens, zeker in tijde van een pandemie, niet meer door kunnen, is gewoon crimineel. En nee, een hele file kan niet "zomaar even opzij" omdat er een ziekenwagen door moet.

Het debat over hun loonopslag moet even in de diepvries. Het is geen goed signaal om te reageren op zo'n gijzelacties.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 17 november 2021 om 09:15.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 09:26   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ben het er wel eens dat ze loonsopslag verdienen.

Maar ik ben het ook eens dat de actie absoluut "not done" is. Ze kunnen eenvoudig actie voeren zonder dat de burger daar slachtoffer van is. Geen boetes uitschrijven (dit moet zelfs nog niet naar de burger gecommuniceerd worden), actie voeren bij de politiekers (en daar eventueel controles uitvoeren), etc etc.

Nu missen verschillende mensen hun vlucht. Niet alleen financieel kan dat pijnlijk zijn - een vriend van mij moest bv. voor een begrafenis naar het buitenland.

Blokkades waarbij ziekenwagens, zeker in tijde van een pandemie, niet meer door kunnen, is gewoon crimineel. En nee, een hele file kan niet "zomaar even opzij" omdat er een ziekenwagen door moet.

Het debat over hun loonopslag moet even in de diepvries. Het is geen goed signaal om te reageren op zo'n gijzelacties.
Stel dat een burger hetzelfde zou doen. Die wordt toch opgepakt door ... de politie.
Ik vind het ook een vorm van machtsmisbruik: de job opzettelijk slecht uitvoeren zodat mensen hun vliegtuig missen, bijvoorbeeld.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 13:50   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel dat een burger hetzelfde zou doen. Die wordt toch opgepakt door ... de politie.
Ik vind het ook een vorm van machtsmisbruik: de job opzettelijk slecht uitvoeren zodat mensen hun vliegtuig missen, bijvoorbeeld.
Als morgen het medisch personeel de wegen naar de luchthaven gaat blokkeren maken ze direct kennis met de matrak net als de studenten.

En neen die verdienen niet slecht en al zeker als je bedenkt dat 50 % van hun een administratieve job uitvoert net zoals iedere andere beambte.

En aan wijkagent spelen in Herentals of Rendeux is volgens mij nu niet bepaald veel risico verbonden

Van mij mogen ze het leger vorderen om die bende uiteen te meppen of het waterkanon op hun tronie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2021 om 13:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 14:19   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Dat ze godverdomme in de wetstraat gaan betogen in plaats van Jan met de Pet weer te kloten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 14:34   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat ze godverdomme in de wetstraat gaan betogen in plaats van Jan met de Pet weer te kloten.
Dat vind ik ook. Met welk recht gaan die toegangswegen naar een luchthaven blokkeren ?? Zo slecht hebben die onnozelaars het nu toch ook niet ? Ze verdienen een meer dan een correct loon en veel diploma of kennis hebben ze niet.
Wat in een auto liggen slapen om te flitsen is dat zulke zware arbeid ? Of wat wijkagent spelen in een boerenparochie ?
En in tegenstelling tot brandweermannen is hun job ( uiteraard voor die met buitendienst ) absoluut niet gevaarlijk.

Om een brandend huis binnen te gaan is meer moed voor nodig dan het verkeer te regelen daar waar er brand is

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2021 om 14:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 18:42   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Met welk recht gaan die toegangswegen naar een luchthaven blokkeren ?? Zo slecht hebben die onnozelaars het nu toch ook niet ? Ze verdienen een meer dan een correct loon en veel diploma of kennis hebben ze niet.
Moesten het allemaal universitairen zijn, zouden ze dan wel dit recht hebben ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:02   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat ze godverdomme in de wetstraat gaan betogen in plaats van Jan met de Pet weer te kloten.
²

De verachting voor de functie,het uniform,het systeem zal er alleen maar door toenemen,ook bij gewone brave "burgers",niet alleen meer in bepaalde straten in bepaalde steden....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2021 om 19:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:30   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
²

De verachting voor de functie,het uniform,het systeem zal er alleen maar door toenemen,ook bij gewone brave "burgers",niet alleen meer in bepaalde straten in bepaalde steden....
Ik heb toch liever dat ze in uniform rondlopen in plaats van in een onopvallende burgerkledij en rijden in een onopvallend voertuig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:41   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Er zou inderdaad wel veel meer onderscheid gemaakt mogen worden tussen hun functies onderling, mocht dit tenminste nog niet zo zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:46   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Politieagenten verdienen idd niet slecht.
Zeker niet door de premies die ze krijgen.
Vergeet ook niet dat ze hun hele leven opslag krijgen (anciënniteit), iets dat je in de privé bijna niet kent.
Wij kregen enkel extra verlofdagen, voor de rest verdienden we, in dezelfde functie, allemaal even veel.
Ja, blijkbaar komt daar wel ruim wat bij door premies. En 2100 bruto bij aanvang, slecht is dat toch niet.

https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-...n-politieagent
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:36   #13
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Politiebonden voeren actie: wat verdien je als agent en waarom mag het voor de actievoerders wat meer zijn?

Het was lang aanschuiven vanmorgen aan de Brusselse tunnels en aan de luchthaven van Zaventem. Reden? De politievakbonden protesteren tegen een gebrek aan middelen, de eindeloopbaanregeling en de vastgelopen loononderhandelingen. Verdien je dan zo weinig bij de politie? We nemen het loon van de agent even onder de loep.


De rest van het artikel is te lezen op VRT NWS

Bijlage 115198

Ik vind dat de politie niet slecht wordt betaald.
Ik vind dat de manier waarop de politie actie voert "not done" is. Dit ondermijnt het imago.
Op het nieuws zag ik dat ze de ene kant van een tunnel hadden afgesloten een auto probeerde te draaien maar ondertussen sloot de politie ook de andere kant. Vanop de brug had de politie luidkeels plezier dat ze de mensen zo konden kloten. Beneden alle peil, blijkbaar gaat er nog altijd niet te slim crapuul naar de politie. Klasse zero.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:46   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op het nieuws zag ik dat ze de ene kant van een tunnel hadden afgesloten een auto probeerde te draaien maar ondertussen sloot de politie ook de andere kant. Vanop de brug had de politie luidkeels plezier dat ze de mensen zo konden kloten. Beneden alle peil, blijkbaar gaat er nog altijd niet te slim crapuul naar de politie. Klasse zero.
Moest ik opnieuw kon beginnen dan solliciteerde ik bij de politie.
Wat ik nu zie tart mijn verbeelding. Het imago wordt nul komma nul.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 november 2021 om 23:53.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 07:55   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest ik opnieuw kon beginnen dan solliciteerde ik bij de politie.
Wat ik nu zie tart mijn verbeelding. Het imago wordt nul komma nul.
Het tart gewoon iedere verbeelding dat nu men weer een hoop maatregelen oplegt aan de bevolking om het veilig te houden deze klootzakken onnodig mensen gaan controleren tegenhouden en aanspreken. Corona veilig ????

Een regelrechte schande.

Wie niet weer aan het werk gaat ontslag op 1 April. Als het kan voor de poetsvrouw in de zorg zie ik niet in waarom het niet zou kunnen voor de klakkemannen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2021 om 07:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 09:15   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

En de gewone werkmensen moeten nu op alle mogelijke manieren zichzelf beschermen. Zo weinig mogelijk contacten.
Wat een klucht toch allemaal. Mogen die klakkemannen zich zo maar permitteren om mensen te pesten die nu al niet zelden op hun tandvlees zitten ?

https://www.hln.be/populair-in-de-bu...ties~a971d3c0/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 10:47   #17
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Ik hou wel van wat actie dus laat de politie maar verder actie voeren.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 11:22   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Ik hou wel van wat actie dus laat de politie maar verder actie voeren.
Actie voeren geen probleem maar hou op met gewone mensen te pesten. Dat ze in de Wetstraat actie gaan voeren.

De politie is uw vriend 'niet'

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_93618763

Hun echte aard komt boven....zijnde mensen pesten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2021 om 11:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 13:05   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Actie voeren geen probleem maar hou op met gewone mensen te pesten. Dat ze in de Wetstraat actie gaan voeren.

De politie is uw vriend 'niet'

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_93618763

Hun echte aard komt boven....zijnde mensen pesten.
Het is puur machtsmisbruik.
Als protest voeren ze nu overdreven veel controles uit wat leidt tot verkeershinder.
Overdreven goed je werk doen als protest. Het moet blijkbaar kunnen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 13:49   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is puur machtsmisbruik.
Als protest voeren ze nu overdreven veel controles uit wat leidt tot verkeershinder.
Overdreven goed je werk doen als protest. Het moet blijkbaar kunnen.
Staken is een recht maar moedwillig wegen blokkeren is dat niet. De schuld er van zijn dat mensen hun vlucht missen al zeker niet. Duidelijk een situatie van machtsmisbruik en volgens mij moet dat streng worden gestraft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2021 om 13:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be