Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 09:54   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard Flikken willen niet meer als boksbal dienen

Lol!

Dat is nu toch wel toevallig exact jullie functie voor de toekomst, flikken:

Een passief stootkussen om de klappen en de stenen van rellende hajis op te vangen, zodat de zaak niet zou escaleren.

Een soort van bliksemafleider zeg maar.

De enigen waarop jullie zich van jullie politieke bazen mogen laten gaan is 'extreem rechts', maar die weten dat en zijn dus niet zo stom om in het openbaar te demonstreren.

Dan blijft er niet veel meer over hé.

Allez.

Veel arbeidsvreugde nog.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 10:48   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Waterkanon op stal laten staan en de 'flikken' rubber kogels geven en 'a licence to kill' of is dat grensoverschrijdend gedrag dan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 11:12   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waterkanon op stal laten staan en de 'flikken' rubber kogels geven en 'a licence to kill' of is dat grensoverschrijdend gedrag dan?
Waarom rubber? Ze krijgen nu eens oorlogsmunitie en dan mogen ze die niet gebruiken? Serieus blijven hé.
Hadden ze eens met scherp in dat uitschot geschoten, je zou de rest het nogal op een lopen zien zetten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 11:18   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waterkanon op stal laten staan en de 'flikken' rubber kogels geven en 'a licence to kill' of is dat grensoverschrijdend gedrag dan?
in anonieme getuigenissen bevestigen die Brusselse agenten dat ze alle materieel hebben om in te grijpen bij zulke rellen zoals wapenschild, wapenstok, traangas en rubberkogels ... ze krijgen alleen niet de toestemming om deze te gebruiken.

dit is geen probleem van ordehandhaving, dit is een politiek beleidsprobleem.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 11:32   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in anonieme getuigenissen bevestigen die Brusselse agenten dat ze alle materieel hebben om in te grijpen bij zulke rellen zoals wapenschild, wapenstok, traangas en rubberkogels ... ze krijgen alleen niet de toestemming om deze te gebruiken.

dit is geen probleem van ordehandhaving, dit is een politiek beleidsprobleem.
Close zal gezegd hebben, "we kunnen toch moeilijk op onze (enige nog resterende) kiezers gaan schieten"
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 11:42   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in anonieme getuigenissen bevestigen die Brusselse agenten dat ze alle materieel hebben om in te grijpen bij zulke rellen zoals wapenschild, wapenstok, traangas en rubberkogels ... ze krijgen alleen niet de toestemming om deze te gebruiken.

dit is geen probleem van ordehandhaving, dit is een politiek beleidsprobleem.
Alleszins een verschil van dag en nacht met de situatie in Antwerpen op hetzelfde moment. Ook daar werd de orde verstoord door een aantal nitwits, maar echte schade was er niet denk ik. Misschien is de durf daar net iets minder groot dan in Brussel. Hoe het ook zit, in Brussel zal het de volgende keer weer dik prijs zijn, want ze weten dat straffeloosheid daar toch de norm is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 11:45   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in anonieme getuigenissen bevestigen die Brusselse agenten dat ze alle materieel hebben om in te grijpen bij zulke rellen zoals wapenschild, wapenstok, traangas en rubberkogels ... ze krijgen alleen niet de toestemming om deze te gebruiken.

dit is geen probleem van ordehandhaving, dit is een politiek beleidsprobleem.
Zo is dat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:35   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Flikken worden dik betaald om stootkussen te zijn en als hun baas een sos is van PS signatuur dan moeten ze niet verbaasd zijn dat ze instructies krijgen dat ze niks mogen doen tegen het geliefde kiesvee van die politieke strekking. Trek uw conclusies en vraag ofwel overplaatsing aan of geef uw ontslag.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:11   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Danku sossen en groensels.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:40   #10
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

En de link met de politiek van de Europese lidstaten is..?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:55   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Close zal gezegd hebben, "we kunnen toch moeilijk op onze (enige nog resterende) kiezers gaan schieten"
alsof die heethoofden zelfs binnen hun eigen gemeenschap aanhang zouden hebben, daar geloof ik niks van.

het kan naief zijn van mij, maar ik denk nog steeds dat er zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap in Brussel voor elke van die vandalen mss wel 10 zullen te vinden zijn die ook vinden dat de politie harder had moeten optreden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 15:14   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof die heethoofden zelfs binnen hun eigen gemeenschap aanhang zouden hebben, daar geloof ik niks van.

het kan naief zijn van mij, maar ik denk nog steeds dat er zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap in Brussel voor elke van die vandalen mss wel 10 zullen te vinden zijn die ook vinden dat de politie harder had moeten optreden...
Toen ik in '99 wegtrok uit Brussel, had ik zoiets van "ofwel weggaan, ofwel bijna dagelijks ambras. Mijn conclusie was "dit komt nog maar heel moeilijk terug goed", het is "vijf voor twaalf".
Vandaag zeg ik, het is "half één".
Er valt gewoon met die lui niet samen te leven, tenzij je hen op alle vlakken en altijd gelijk geeft, en hun goesting geeft en laat doen. En dat is wat in de meeste Brusselse gemeenten gebeurt .
Verleden week was ik voor een boodschap nog in de Veeartsenijstraat in Kuregem (Anderlecht), wel zelfs overdag hangt daar constant een agressief sfeertje die elk moment kan ontvlammen. En het Gemeentebestuur ?? Die laten begaan uit angst voor relletjes (die er in het verleden wel zijn geweest).
Ik zeg ook niet dat elke Marokkaan daar gelijkstaat met de relschoppers van zaterdag-avond. Maar er zijn dan ook nog een zeer grote groep "meelopers" die opkijken naar die "actieven", en er zich aan onderschikken.
Voor volgend jaar zal het misschien nog net niet lukken, maar de verkiezing nadien (2024) krijgt Anderlecht een islamitische burgemeester (er zijn nu al drie schepenen, trouwens), daar kan je gerust gif op innemen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 november 2017 om 15:18.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:30   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waterkanon op stal laten staan en de 'flikken' rubber kogels geven en 'a licence to kill' of is dat grensoverschrijdend gedrag dan?
Dat crapuul oppakken, niet om ze 10 minuten later weer te laten lopen maar om ze uit te zetten, terug naar af en hun desgevallend hun verworven Belgisch paspoort te ontnemen.

Daar zul je de politici voor nodig hebben beste flikken en de heren van het gerechtelijk orgaan die daar geen oren naar hebben.

Dus bij de volgende opstoot, gewoon de boel laten en uw wapenstokje, helm en schild gaan afgeven bij de eerste minister met de melding dat ze het zelf mogen gaan opkuisen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:41   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof die heethoofden zelfs binnen hun eigen gemeenschap aanhang zouden hebben, daar geloof ik niks van.

het kan naief zijn van mij, maar ik denk nog steeds dat er zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap in Brussel voor elke van die vandalen mss wel 10 zullen te vinden zijn die ook vinden dat de politie harder had moeten optreden...
En hoe moeten ze dat doen, dat harder optreden. Als het VB een demonstratie organiseert zullen ze wel middelen genoeg krijgen, wees maar niet bang, maar tegen dat crapuul MOGEN ze niet eens passend optreden om geen olie op het vuur te gooien.

Wel beste Anna, hadden ze geen vuur binnen gehaald of op zijn minst veel korten op de bal gespeeld, dan was er geen vuur geweest waar eventueel olie op gesmeten kon worden.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Alleen kordaat optreden kan hier helpen maar met al die voddepoppen die in onze politiek zetelen moet ge daar niet veel van verwachten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be